köszönöm a választ. valószinű hogy a piacnyitás után több esély van egy cégként versenybe szállni mint sok kissebb cégként. Elvileg a 2015ös KKsitásnak is ez lett volna a célja
Bár konkrét tervek vannak, de azokról csak a kormánydöntés után fognak nyilatkozni. Megkerestük Elnök Asszonyt is, s bár a döntés nem érte váratlanul, de ő is csak a későbbiekre ígért bővebb tájékoztatást a tervekről és az átszervezés folyamatáról. Annyi biztos, hogy a közelgő piacnyitás miatt még idén össze akarják vonni a közlekedési központokat, melyek jogutód nélkül szünnek meg. A KK-ból valószínűleg regionális igazgatóságok lesznek, de idén túl nagy változásokra még nem kell számítani.
Pedig a funkcionális szervezetek, vezetők és kompetenciák összevonásával (top menedzsment, vagy esetleg egy volán szolgáltató központ léterhozása - pénzügy-számvitel, hr, készletkezelés, stb.) egy jól, hatékonyan működő céggé is lehetne alakítani az egészet. Ha persze puruttya módon szervezik, akkor garantált a vízfej.
hogy ha van egy csöpp eszük, akkor csak névileg olvad össze és maradnak a regionális központok, amik nagyságrendekkel hatékonyabban tudnak helyi igényeket kielégíteni, de mivel a tapasztalat azt mutatja, hogy az aktuális rezsimben - bizonyos méret fölött - egyetlen állami cég vezetéséhez sem feltétel a kettőnél több agysejt, ezért úgy gondolom, hogy épp tanúi lehetünk egy újabb tohonya tömegközlekedési vízfej születésének a MÁV mellé.
Igen maradnak. + Az eddigi értesüléseim szerint GOX-153, GOX-154 és HBA-531 is megmarad tartalékként. Ezáltal 11 darab Ikarus maradni fog még pár évig.
mennyiért húznád le magad végre a wc-n? okoskodsz itt a hülyeségeiddel. Világosan elmondták tőled értelmesebb emberek nem egyszer hogy mi a felállás. Ennek ellenére mondod a hülyeséged mert hogy a tender így tender úgy. KOPJÁL MÁR LE! Szétbarmoltad a nógrádot szétbarmoltad a szolnoki majd az egri topicot a hülyeségeiddel. Most a szegediek vannak soron? Úgy látom a moderációt kell kérni a sokadik nicked eltakarítására. Egyszer majd csak megunod.
Nem zárt a fülke, az eredeti felvételen ez látszik is. Viszont a részletes műszaki követelmények szerint, a megajánlott járműnek teljesen zárt vezetőfülkével kell rendelkeznie.
Azt tudja valaki, hogy az 1999-es Ikarus 260-as és 280-as kocsik meddig lesznek Szegeden közforgalomban tekintettel, hogy jönnek az új generációs Conectók?
Össze tudjuk szedni melyik kocsik fordultak meg valaha a Partiscumnál? Próbáltam az itteni hozzászólások, meg az internet más oldalai alapján összeszedni (JSZP,oroszok,lengyelek,stb. :D ), de szinte állandóan újabb kocsikba botlok.
Amire eddig jutottam:
BOS-252 2013 - 2015
BYD-587 2008 - 2008 (selejtezve)
CCN-157 2010 - ????
CMX-841 2009 - 2009
DSF-523 2008 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
DUD-271 2009 - 2017 (selejtezve)
DUD-592 2009 - ????
DUE-850 2009 - 2012 (selejtezve)
EOG-358 2009 - 2013 (selejtezve)
EOG-359 2009 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
EOT-681 2008 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
EVL-469 2011 - ????
EVL-470 2009 - ????
EVL-472 2013 - ????
EVL-476 2009 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
FDU-305 2008 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint 3 tulaja volt ami felvet pár kérdést)
FJU-309 2011 - ???? (JSZP szerint 4 tulaja volt, amiből 1 ugye biztosan a VT)
FJV-143 2011 - ???? (ld. FJU-309, további megjegyzés, hogy a további 2 ex.VT-s MAN-re is ugyanannyi tulajt ír)
FJY-870 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
FKA-573 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
GHB-514 2008 - 2012
GOF-495 2008 - ???? (átrendszámozva ismeretlen rendszámra így további információm nincs róla)
GVX-908 2009 - 2016 (JSZP szerint 3 tulaja volt ami felvet pár kérdést)
GWB-260 2008 - (forgalomban, JSZP szerint 4 tulaja volt)
HHR-846 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
HSX-916 2009 - 2012 (JSZP szerint 3 tulaja volt)
HSX-918 2012 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
JAW-724 ???? - ???? (JSZP szerint 4 tulaj eddig, szintén a JSZP adatai szerint valószínűleg 2014 nyarán került a PB-hez, 2016 nyarán a saját oldalukon lévő szerződések alapján biztosan náluk volt)
JAW-725 ???? - ???? (ld. JAW-724)
JAW-726 ???? - ???? (ld. JAW-724)
JAW-728 ???? - ???? (ld. JAW-724)
KAY-557 ???? - ????
KNY-502 2013 - ????
LOK-315 2009 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint 4 tulaja volt; 2008-ban FJT-254, 2009-ben LJD-033 rendszáma volt)
Szeged helyi járatain már réges-régóta nincsenek 'meglévő' Ikarus 260 - 280-asok, már régen kiselejtezték őket.. Ellenben a gázosokból, vagyis az Ikarus 260G - 280G típusokból még az összes megvan és járnak a mai napig, legalábbis a sorozatpéldányok; a proto-járműveket (ELM-395, ELR-401 és EZW-242) sajnos szintén kivonták 2016-ban. Egyébként a csuklós gázosokért leginkább a 71(A) járatra érdemes eljönni ide, a mai napig ez számít a "leg-ikaruszosabb" vonalnak, mivel ide kevesebb az ap.-s megrendelés /szerencsére/ (3 járatból 1 db ap.s); továbbá a 72A, 20, 90 vonalak is érdemesek lehetnek-legalábbis általában, illetve részben még a 32, a szőregi 60-60Y és a dorozsmai 36-75 vonalak is ide tartoznak. Ezek a mindennaposak, a többin nem azok. A szóló gázbuszok pedig kb. a város összes buszjáratain megfordulnak, ide nem írok viszonylatokat, mivel tényleg akárhova mész, van esély rá, hogy azok (is) jöhetnek - annyi, hogy az imént felsorolt forgalmasabb vonalakon a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban ne nagyon keresd őket, mivel olyankor ezeken a vonalakon főleg a csuklós járművek közlekednek, így ha akkor akarsz buszozni, az összes többi kis forgalmú vonalon próbálj szerencsét (csúcson kívül meg szinte teljesen mindegy).
A helyközi járatokról valaki(k) nálam jártasabbak és okosabbak tudnak nyilatkozni (gondolom) - itt nagyon sok ilyen buszos/közlekedésbarát van, és én annyira nem vagyok otthon ebben a témában.
Üdv. Ma lehetőségem volt egy Volvo 9500-al utazni és elég érdekes pénztárgépet láttam benne. Felülről és oldalról teljesen olyan, mint a jó öreg Emke, de az elején a gombok és a zöld kijelző helyett egy nagy érintőképernyős kijelző van. A jegy is teljesen más a hagyományos Emkéhez képest. Ezek felújított vagy újonnan beszerzett pénztárgépek? Mikoriak, mennyire elterjedtek? Bocsi, ha hülye kérdések, de dunántúli vagyok.
Igen, helyesen tették volna, ha az eset valóban úgy történt volna, ahogy a hírre lecsapó bulvár, illetőleg fake news média tálalta a történteket. Kissé eltúlzott az intézkedés szerintem. Az pedig rendkívül sajnáltos, hogy az OMSZ közösségi oldalán nem először található olyan bejegyzés, ami konkrétan hergel, uszít embertársunk ellen. Szükség volt az országos hisztérakeltésre, szükség volt arra, hogy a hatalmasat hibázó kollégát és annak családját elhordták mindennek? Külön szomorú, hogy az OMSZ ennek teret adott közösségi oldalán.
Az előre váltásra van lehetőség a DAKK nál nem tudja valaki?
Holnap utaznék Szegedről Sopronba és nem igazán állnék végig. Ma a 7.20as győri és a 9.20 as büki is olyan szinten tele volt, hogy a lépcsőn is álltak, utóbbi a Solt előttieket fel se vette. Holnap gyanítom, még durvább lesz...
Valakinek nagyon kell Makó. Mivel külön pályáztatják az egész dél-alföldi térségtől, esélyes, hogy 2021. január 1-től 2030. december 31-ig nem a DAKK lesz a szolgáltató a makói fordákon.
Hadd kérdezzem már meg, mi a helyzet az FHG-823-mal? Felröppent a hír, hogy le lett állítva (még októberben) az FGM-329-cel együtt, viszont utóbbival ellentétben ma is forgalomban levőnek írja a kereső.
Szerintem csütörtök hajnalban 5:25-kor nem kell harmadrészt indítani a járatnak.
7 óra magasságában Soltvadkert-Kiskőrös-Solt környékén lehet magasabb utasforgalom, bár már nem lesz tanítás, Dunaújvárosba a kicsivel 8 utáni beérkezésnek is van még jelentősége, valamint mint napi első járatként Fehérvár is hoz még nagyobb forgalmat.
Amikor láttam néhányszor Fehérváron kb. 25-30 utas volt érkezőben, abból kb. 15-20 mindig leszállt és kb. 10 fő maradt rajta átutazóban.
Mivel közel van már a karácsonyi ünnepi időszak, ezért hozhat akár pozitív, akár negatív hektikus utasforgalmat is.
Vasárnap délelőtt mégis milyen tömegek akarnának Siófokra utazni szerinted? Azoknak a vissza iránya volt a lényeg, ezek gyakorlatilag meghirdetett rezsimenetek voltak. A 125-ös járatnak, így, 175 perccel később, 15:10-es siófoki beérkezéssel akár már lehet minimális értelme is...
olvasom a dec. 9-től érvényes menetrend-módosításokat:
"125 sz. járat (Szeged, aut. áll. indul 15 7:40 óra, Siófok, aut. áll. érkezik 15 12:10 óra) 175 perccel később indul és módosított útvonalon Mórahalom, aut. áll. megállóhely érintése nélkül, változó megállóhely kiosztással közlekedik, Szeged, aut. áll. indul 15 10:35 óra, Siófok, aut. áll. érkezik 15 15:10 óra"
...erről van vkinek vmi részletesebb infója?
a menetrendek hu meg a vonal pdf-je is még a régit ismeri csak
Namármost, 4 Volvo távozott Szegedről, 3 Csongrádról, 2 Makóról és 1 Vásárhelyről... szóval elvileg 656-tól 665-ig lesznek a Csongrád megyeiek. (Vagy ha tetszik, akkor 664-ig, mert a vásárhelyi kocsi ugyebár békéssámsoni külső telephelyes volt, az pedig Békés megye, és az MXU-944 eredetileg a Körös Volánnál állt forgalomba.) A maradék 5 pedig megy majd Békés megyébe (1-1 darab Békéscsaba, Békés, Gyula, Orosháza, Mezőkovácsháza), már ha az az elv, hogy pontosan azokra a fordákra kerül Econell, ahonnan elvitték a 8900-ast.
Nyugi, a NIJ-es gépek is bérlemények. Szerintem még egy év van hátra azoknak is, aztán eldől, hogy más cégnél terveznek-e velük tovább. Sok mindennek a függvénye ez.
Max csak betanult az egyik. Kíváncsi vagyok, hogy az ex vezetőséget ki ellenőrizte, hogy sikerült milliárdokat kitalicskázni a cégből az elmúlt 4 évben.
Újjabban az ellenörök hármassával járnak? Mórahalom-Zákányszék útvonalon találkoztam velük egy a sofőrnél maradt kettő meg jött a jegyeket ellenörizni.
Tök mindegy mit írsz meg hova. Nem fogják figyelembe venni. Megköszönik észrevételedet és ennyi.
Most amúgy is azzal van a vezetőség elgoglalva, hogy minnél erősebben kapaszkodjon az íróasztalába. Még lenne jó pár ember, akit el kellene takarítani a cégtől. Némelyiknek minimum börtönben a helye.
NUP-645 fehér, a +1 pedig a másik fehér volt, amit összetörtek (és aminek nem ismerem a rendszámát). Egy sofőr szerint "rommá", de ahogy a telepre benézve láttam, csak a hátulja sérült. Egyébként olaszok, lengyel közvetítéssel kerültek az országba.
Én a PHM-590-ről és az NYU-785-ről tudok. Ezen kívül még van több is a telephelyen, csak azoknak nem láttam a rendszámát. Nincs közük a Tiszás Volvokhoz, nem került eladásra egy sem.
sokszor, sok mindenkivel beszélgettem a témáról, volt aki egyetértett, volt aki nem, de végül mindig arra jutottunk, hogy
anno az egész ingyen utazósdi cirkuszt nem kellett volna kitalálni, és akkor nem keletkeznének viták arról, hogy most udvariasságot/emberséget veszem figyelembe, vagy azt, hogy a pénzemért bizonyos szolgáltatást elvárok.
ON
szintén DAKK-téma.
a múltkor emlegettem a Szeged-Siófok sulivasárnapos járatokat...miért pont Várdombon állnak azok meg odaúton? miért nem ugyanúgy Hőgyész és Tamási?
Értem. (Érteni vélem.) Tehát bosszant, "hogy a hévízre nyaralni utazó nyugdíjasok miatt" te nem tudsz leülni. Hát ez tényleg borzasztó, miért nem áll inkább az a rohadt nyugger, igaz? Ha már nem fizet ... Szerintem ezt kár tovább ragozni, mert elég embertelen dolgok jöhetnek ki belőle.
Egyetlen saját emlék még, és a magam részéről ejtettem a témát: Még a kétezres évek elején Bp-ről jöttem haza Szegedre. Ezt vonattal szoktam megtenni, de egy alkalommal - pechemre - épp sztrájkolt a MÁV. Semmi probléma - gondoltam - hazajövök busszal. A Tisza Volán 4 db autóbuszt indított egyszerre a Népstadiontól, de így sem jutott nekem ülőhely és egyébként egy tűt nem lehetett volna leejteni a tömegtől. Az én buszomon csak korombeli - egyetemista külsejű - fiatalok voltak. A 95% Szegedig jött. A busz Kecskemétig autópályán, onnan a régi 5-ösön közlekedett. Nagyon hosszú volt végigállni az utat féllábon a tömegben, csomagok között. Egyetlen ülő utasnak sem jutott eszébe egész úton, hogy akár csak 10 percre átadja a helyét valamelyik álló utastársának! Pedig valószínűleg mindenki ugyanúgy fizetett. De kibírtam! A nyugdíjas nem bírná ki. Szerintem.
Nem kell reagálni a hozzászólásomra, inkább csak gondolkodjatok.
egy picit igazat adok neki...valóban bosszantó tud lenni, hogy a hévízre nyaralni utazó nyugdíjasok miatt (akik ingyen utaznak), már nem tudsz leülni, és még kiegészítő jegyet is fizetni kell :(
Ha már itt tartunk, ha rajtam múlna, tuti bevezetném az egész országban a jegyár alapú felszállást...Aki többet fizet, az hadd válasszon már ülőhelyet! A végén meg jöhet a 90%-os meg az ingyen, két csirkével meg 20 táposzsákkal utazó nagyi.
Van egy zárójeles kiegészítés a DAKK iskolakezdés körüli időszakának menetrendjében miszerint szept.1 A TANÉV TARTAMÁNAK KEZDETE.Szóval ezek alapján,akárcsak a balatonfüredi járat,aug.31 pénteken mennek utoljára.
Azt kizártnak tartom,hogy szept 2 án menjenek még a nyári,de már a sulivasárnapos járatok is...
az 1506/304 Baja-Hévíz járat miért nem közlekedik már szeptember 2-án? A hivatalos menetrend szerint nyári tanszünetben naponta kód alatt kellene közlekedjen. Értem én hogy ez már sulivasárnap, de nyári szüneti nap is egyben!
A sulivasárnapos 1506/116 és 126 Siófok-Szeged járatok rendben el is indulnak, de ezeket gondolom másik üzemegység közlekedteti. Akkor?
Tourismo és Intourokkal gazdag napokat kívánok neked! Remélem feléd fog járni az összes amin nem fog működni se klíma se fűtés, ablakok fix zárva lesznek :D
Én nem hiszem, hogy egy nyilvános fórumon, ahol mindenki - értsd jól: mindenki - elmondhatja, amit akar vagy ami foglalkoztatja egy témával kapcsolatban, ott minden hozzászólást ennyire véresen :-) komolyan kellene venni. Ha nem tetszik, ne foglalkozz vele! Foglalkozz azokkal a fórumozókkal, akiket magaddal egyenrangúan felkészültnek tartasz. És akkor kézigránát-rágcsálás helyett Te is inkább röhögsz egy jót :-)
Az, fajta... A kutyának van fajtája. Lentebb említetted, hogy elveszett a tömegközlekedés feelingje. Ennek az oldalnak meg a szakmaisága, ha fogalmazhatok így. Nem hittem, hogy lesz lejjebb, de aztán megjelentél te... Tőled nem láttam még olyan hozzászólást, kritikát, amelyre érdemeses lett volna válaszolni. Nem tudom hány éves vagy, de ideje lenne már az óvodás szinten túllépni, nem gondolod? Bár lehet én látom rosszul a dolgokat.
Tegnap meg ma Sopronban volt...Úgy látszik PRF és NIJ van már,mást esély sincs kifogni a szegedi távolsági vonalakon :( Lefogadom amikor meg néhány hét mulva esélyem se lesz utazni,mert vége a szabimnak,akkor rakják be FLX301et, FLM963-at,meg HXG-ket a soproni/győri vonalra...
Nem lehet, hogy csak átmenetileg állították le? Többször volt már olyan, hogy ideiglenesen leállítottak egy kocsit és utána visszahozták forgalomba. A két JOX elvileg 2005-ben gyakorlatilag minimális futott kilométerrel került a Tisza Volánhoz.
Mindig azt mondjátok, puffogok meg nyavajgok...Tessék!
Ma végre sikerült kipróbálnom egy laza Szombathely-Szeged távon a PDF-978-at. Szenzációs. PRF-en is utaztam, de a plüss ülések kényelmesebbek valahogy. Egy igazi, hosszú távra való távolsági kocsi. Jó vétel volt!! De az utasok is rákaphattak erre a buszra, mert kedd ide vagy oda, végig tele volt a busz, Solttól Szegedig nem volt már ülőhely... Sok ilyen kocsit még!
Rendszám: JOX-722 Gyártmány: VOLVO Típus: B 7 L Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Hónapok óta érthetetlen, ha ennyire útálod a tömegközlekedés szervezettségét, hogy állandóan panaszkodsz, mi a ....nek veszed igénybe rendszeresen ezeket a járatokat?
Lehet neked az lenne az optimális, hogy az átszállós buszod akkor is megvárjon, ha a másik 10-20 percet késik, de ha a másik 30 utas, aki meg a szegedi buszon ül, az is szívesen eltöltené azt az időt, és elnézné?
Ha ennyire kétes a helyzet abban, hogy eléred-e a csatlakozást, akkor elindulsz hamarabb vagy mész autóval...felesleges állandóan itt verni a nyálad.
Egyébként valaki tudja ,hogy a Fonyód-Kecskemét járatnak biztositott Solton a csatlakozása??Csak mert 19.00ra ér be,a szegedi meg 19.20kor indul Soltról.És gondolom ha beáll a déli part,akkor Solton is cseszhetem az átszállást,nem akarok újra igy szìvni.Hivatalosan fel van tüntetve egyáltalán,hogy melyik busznak melyiket KÖTELEZŐ bevárnia??
A Szeged-Sopron járat sofőrje szerinted a fejében tartja az összes településhez kapcsolódó összes járatot, amit érint?
Arról nem beszélve, hogy honnan kellene tudnia a sofőrnek, hogy egy csatlakozó járat ha késik, akkor az ő menetrendszerinti indulása után 2 perccel esik be, vagy 102 perccel?
Ha lett volna egy cseppnyi eszed, felhívhattad volna a veszprémi (esetleg a szegedi) forgalmi irodát és elmondhattad volna, hogy késés miatt 1-2 percen fog múlni a veszprémi csatlakozás és több embert is érint. Helyette itt puffogsz... Szánalmas vagy.
Igazán kedves sofőrök dolgoznak a Szeged-Sopron járaton is...A kib.szott Kapolcs miatt 16.33 helyett 16.57kor ért be a Héviz-Bpest járat,amiről köztudott,hogy sokan szállnak át Veszprémben a szegedi buszra,ami 16.55kor indul.Ma csak 6an maradtunk igy le a buszrol.Baxxák meg,hogy 2 vagy 3 qwa percet nem lehetett várni,bezzeg máskor Solton van idő a 10 percen felül is...
Látom már más is válaszolt, de nem a fonal veszett el, hanem a csuklósok! Például régen míg nem volt ennyi háromtengelyes Szeged-Makó között pörgött két makói csuklós és szegedi kocsik köztük ELR-435 is járt Makóra, mostanra ebből annyi maradt, hogy a makói csuklós, ami most DUD-921 éppen ha jók rémlik az napi egyszer bejön Szegedre.
De tény régi olyan legendás csuklós vonalak, mint a kübekházi, ami szinte teljesen 280-akkal volt kiadva ott ma nem is jár semmilyen csuklós.
Algyő és Sándorfalva ha éppen szabadok a helyközi 7700A-k, nem úgy mint most, akkor főleg oda járnak. De ma délután például láttam DUD-957-et Zsombó-i iránytáblával baktatni kifelé a Mars térről 14:40-kor.
Ezen a héten zajlik a Maty-éren a Sárkányhajó Világbajnokság, amely résztvevőit a helyijárathoz tartozó csuklós Volvokkal és Mercedesekkel szállítják. Ezek helyére érkeztek a fehér csuklós Volvok.
A legjellemzőbb Algyő és Sándorfalva. Ezen felül reggel Tiszaszigetre, Domaszékre, Deszkre (ide délután is), Röszkére, egy délutáni kanyar erejéig Vásárhelyre jár csuklós. A tartalék 280-sok pedig bárhol feltűnhetnek ezeken kívül is.
Sziasztok! Érdekesség képpen írom le épp boltból hazafelé jövet láttam 2.db fehér Volvo csuklóst, rendszámát sajnos nem de: Egyik a Pályaudvar felé 90.es járattal, a másik Gabonakutató felé 84.es járattal! Valaki többet tud ezzel kapcsolatban hogy hogy a helyi járatra kerültek azt köszönöm ha le írja! Szép napot és jó fórumozást :)
Szegedről mostanság (ideértve az iskolaidőszakot is) mely településekre jár csuklós kocsi? Algyőt és Sándorfalvát tudom, a többi útirány szólósításánál ("háromtengelyeítésénél") viszont elvesztettem a fonalat.
Én természetesen elfogadom, hogy így érzel, de kár nyavalyogni a 200-asok eltűnésén. Félre ne érts, én is örülnék 1-1 megőrzött darabnak. De hát nem csak ezek tűntek el, hanem eltűntek a '70-es, '80-as évek 260-asai és 280-asai is. Az előbbi évek szürke buszai illetve az utóbbiak sárga buszai nem ugyanúgy a városhoz tartoztak, mint az általad említett kicsit későbbi (mert ne felejtsd el, hogy amikről írsz, szintén a '80-as évekből származnak) típustársaik? És mi van az őket megelőző szegedi IK 66-osokkal vagy a csuklósított IK 620/630-asokkal, vagy a szóló 620-asokkal, szóló vagy pótos 60-asokkal? Vagy a még előttük közlekedett SzKV-buszokkal és Szegedi Autóbuszüzem még régebben futott buszaival? Nyomuk is alig maradt ... Hidd el, 10 év múlva - ha még meglesznek - a mai új járgányok is mind különbözni fognak egymástól, mindnek lesz valami egyedi tulajdonsága. Ja, hogy nem IKARUS márkanév van rajtuk? Ez egy másik, sokak által megénekelt szomorú történet. Szóval nyafogás helyett inkább próbálj minél több dolgot leírni/rögzíteni az általad szeretett kocsikról, így tartsd életben/támaszd fel az emléküket. Én ilyesmivel kísérletezem már jó ideje:
Így van, tökéletesen egyetértek! Sajnos én a helyközis járgányok között - újszegediként- nem vagyok annyira jártas, ellenben a helyikben annál in inkább. Ezért nem tudom, hogy melyik lehetett az a fekete kapaszkodós gépezetet (talán az utolsó BSE rendszámú 280-as? vagy esetleg a HES-808? mint anno ex-1982-es gyártású, vázcserés, bolygóajtósított, trilextelenített, stb. busz?), de biztos nagyon állat lehetett az is. Sajnos 2013-ban már csak kevés eredeti kivitelű 280-as futott egyáltalán a TV állományában is, nemhogy Szegeden - emlékszem, itt abban az évben már csak három ilyen kivitelű, Prágás csuklós volt, a 3 CJN: a 294, a 356 és a 357, melyekből az első 2 a következő évben (2014-ben), az utolsó 357 pedig rá egy évre lett selejtezve, így múltak ki városunkban örökre a prágás 280-asok..
A hangulattal egyébként szintén teljesen egyet kell hogy értsek: a mai modern, alacsonypadlós buszoknak - legyenek is azok akármilyen gyártásúak - közel sincs olyan hangulatuk mint egy egykori 200-as sorozatú ikarsznak, sőt meg sem közelítik azokat sem hangulatban, sem semmiféle más értelemben sem. Elég csak ránezni az itteni Scaniákra elsősorban, mi bennük az egyedi? semmi. mind ugyanúgy néz ki mind a 19. De mondhatnám ide még a Volvo-kat is. Egyedül ezeknek a csuklós Conecto-nak (G) az egy részét tuningolják picit a saját rá beosztott sofőrjeik, például az LPK-533/535/536 példányok igencsak ki vannak csicsázva időnként, de ezekkel is ugyanazok a problémák vannak: egyrészt eleve ezek sem Ikaruszok, másrészt meg még így sem az igazi (meg persze nem is hajaznak rájuk), végül pedig az, hogy még így sem érnek a nyomukba sem, azoknak a régi járgányoknak az egykori egyes példányuknál igencsak kiemelkedő díszítéseikre sem, mégpedig pont azért, mert azoknak az egykori sofőrjeik még ezeknél is sokkal jobban kidíszítgették, kívül-belül, feltuningolták a saját járműveiket!
Hogy egy példát is említsek: elég például csak az én névadómra, a '996-ra visszaemlékezni, azon belül is a 90-es évekbeli énjére, amikor még tősgyökeres és kirendíthetetlen (35-75 fordás) dorozsmai gépezet volt és az akkori sofőrje - akinek nem mellesleg emlékeim szerint Dobozos volt a beceneve, amit fel is tüntetett valamilyen formában a buszon - óriási nagy becsben tartotta, folyamatosan díszítette több dologgal is a járművét (például vékony, világoskék színű szalagcsíkkal az elején, kidíszített sofőrfülkével (azt hiszem nevéből adódóan 'dobozokkal' kirakott) és régi, a 256-os Ikarusokra hajazó dísztárcsákkal, felnikkel (nem a tyúkitatós, hanem a másik), irtó vagányan nézhetett ki úgy!), ami amúgy ment is mint az állat állítólag, ha kellett, és még szép híd-hangja is volt hozzá /annak ellenére, hogy egyik elsőként veszítette el az egykori D2156-os szívómotorját a szegedi Ikaruszok közül és D10-esítették, akkoriban állítólag még csendesebb busz is volt társainál/. Pályafutása vége felé a 2000-es években gondolom valamelyest visszahangosodott, főleg miután 2006 fele ki is került a dorozsmai fordákból és onnantól kezdve igazából gondolom már csak lovagló buszként töltötte be szerepét 2009-ig /ekkor például megfordult még a mi 71-es vonalunkon is/ (tehát már nem volt a régi, 90-es évekbeli önmaga), de azért gondolom utána is végig megbízható volt és maradt egészen forgalomból való kivonásáig, ami 2010. januárjának elején következett be, ekkor érte el a tisza volános selejtezési hullámok egyike őt is, fő pályatársával együtt alias AHA-604-gyel együtt, ami szintén lovaglóbusz volt, Mars teres kocsi, csak az ő történetét nem ismerem ilyen részletesen (egyébként mindkettő 1987.-es gyártású, és BX 68-13 illetve 68-14 volt az eredeti rendszámuk azt hiszem). :)
ha már élmények
én mindig örültem ha Ikarus jött mig mások "juj má megint egy hangos öreg busz" mindig jó volt hallgatni az öreg Ikarusok motorhangját meg szivesen fotóztam is öket. Volt egy kék fehér 280as (rendszámjára már nem emlékszem) belül fekete korlátokkal/kapaszkodokkal ugy 2013 körül még járt helyközin csörgött csattogott de jo volt vele utazni. A másik az ESZ-361 ami a kedvenc volt mindig igyekeztem ugy idöziteni hogy azt a járatot fogjam ki amit az a busz visz. Megvolt a régi buszoknak az a bizonyos hangulata mindegyik egy kicsit eltért a másiktol (motorhang kinézet) az új buszok (Volvo,Mercedes,Scania) már nem hozzák azt a hangulatot. Helyközin már nem sok 280as jár DUD rendszámosok közül szoktam még látni vagy néha egy egy ex körösöst.
végére csak annyit hogy kár veszni hagyni ezeket a gépeket legalább párat nosztalgia busznak meg kellene hagyni de hát ha a fejeseknek nem érdeke akkor veszett ügy....
Ha már szóba került a gázosok szegedi helyi üzeme utáni időszak, mielőtt bármit is csinálnának, jó lenne, ha legelőször is eszükbe jutna - a cégvezetőknek, hogy legalább egy darab 280G-t eltegyenek emléknek nosztalgiába (ha már a DAKK-nak úgysincsen semmiféle ilyesmi nosztalgia-flottája), én személy szerint például a GOX-154-nek örülnék, ha megmenekülne...
Azért írom ezt - nem hiába - mert anno egyetlenegy eredeti - még az 1970-es, 80-as években készült dízeles, D2156-os/D10-es, hosszúhidas stb. eszközökkel jellemezhető Ikarus 260 vagy 280 típusú buszt sem hagytak meg, hanem vagy eladták őket innen messzire külfüldre (ez a jobbik eset), de vagy a rosszabbik esetben, ami sajnos gyakoribb volt, fogták őket és szétvágták mind a maradékot a MÉH-telepen.. És ezzel pedig mára odáig jutottunk, hogy ki tudja, van-e még egyáltalán valahol akárhol a világon ex.-Tisza Volános Ik.280-as például. Továbbá nekem az elmúlt évek során iszonyatos hiányérzetem alakult ki: egyszerűen hiányom van az egykori Prága-váltókból például, illetve annak hangjából, a szegedi Ikaruszokra halmozottan jellemző szép motorhangból és az amúgyis szép és nekik jól álló fehér-világoskék külső színezetükből és kinézetükből is, hiányzik például a CJN-294 és BOX-605 szépen 'bubuzó' hangja is, ami az utolsó éveikben nagyon szépen jellemző volt rájuk és a szintén például ezekre a régebbi gépezetekre jellemző, eredetileg is így készülő belsőleg a fából készült barna színű gyönyörű dekorlemezekből (ezek is a TV buszokra hatványozottan jellemző ízléses kialakítás volt; de hol vannak ma már azok a buszok, amik így néznek ki vagy ilyen hangjuk van(?), ezek a halk CNG-s gázos buszok már messze nem is hasonlítanak rájuk, szinte a híd-hangjuk sincs). /De akkor már mondhatnám azt is, hogy hiányzik az ezekről a buszokról szóló megemlékező írások vagy éppen történetek is - elsősorban természetesen itt, ebben a topicban, hiszen azért mégiscsak ez a TV utód-topikja tudtommal -, amiket régebben (még akár pár évvel ezelőtt is) pedig olyan szépen és lelkesen meséltek el az itteni - 'nagyobb, 'öregebb' - (tömeg)közlekedés-rajongók, időnként kiegészítve a ma már pótolhatatlan és felbecsülhetetlen-kincs értékű régi képeikkel, remélem nem kell kifejtenem kikre gondolok, például V42 515 és Tavaszutca egykori topic-társakra biztosan sokan emlékeznek innen is/.
A lényeg tehát, hogy én arra gondolok, hogy egykori szegedi buszokból - mondok pár példát: például az AEX-044, AEX-166, AKF-940 és 996, CJN-438 és ELM-330 és BOX-605 és stb. triókból - ha meghagytak volna belőlük egyet-egyet, oolyan szívesen utaznék velük NAPHOSSZAKAT egész végig ma már, pénzt-időt-és energiát sem spórolva, hogy azt elmondani nem tudom! Na de mindegy, álom édes álom-tartja a mondás... És ez az amire valószínűleg soha nem fog sor kerülni
És talán már nem is lesz lehetőségem erre, vagy lehetőségünk (írom többes számban is, mert biztos vagyok benne hogy nem én vagyok az egytelen, aki így van mindezzel, hanem mások is szeretnék ezeket újra kipróbálni, újra átélni, csak nemigen hangoztatják), hát ez van :-/
A cikkben nem az operatívan, másodrészként indított járatra utaltak, hanem a megrendelt alapjáratok bővítésére. Előbbi általában autóbusz- és/vagy emberhiány miatt nem szokott megvalósulni.
De másod- harmad- vagy akár nyolcad rész indításához, senki engedélye nem kell.
Azt operatívan eldöntheti a vállalat maga.
Az ilyen döntéseket, a vállalat forgalmi igazgatói 90%-ban leadják a nagyobb forgalmat ellátó
(itt Mars téri forgalmista) forgalmi személyzetnek.
Ez most egy szakmai hiba volt.
Nem kell senkinek fejét venni, de :
- a DAKK-nál újból fel kell frissíteni, a FORGALMI szakterületen, az irányítási jogköröket, ezen jogkörök operatív alkalmazásának (ami most elmaradt) rendjét.
"Amióta tart a nyári szünet, és ritkábban járnak a helyközi buszok Szeged és Vásárhely között, nagyon zsúfoltak. Ezt a DAKK is észrevette, de a megoldás nem olyan egyszerű, hogy akkor önhatalmúlag több buszt indít."
Mióta nincs jogköre a Mars téri forgalmi szolgálattevőnek arra, hogy "önhatalmúlag" másodrész járatot állítson be a problémás járatokon?
Ha az IAA még járhat 2021-ig (merthogy a korábban selejtezett gázbuszok is 19 évesen lettek kidobva), akkor nem fognak idő előtt megszabadulni tőle. Amúgy ebből nem lesz baj, hogy szólók jönnek, miközben nagyrészt csuklósok lesznek lecserélve?
Csuklós Classicból csak a HGR-755 van, a HPR-238 Bajra került, a GOX-111 pedig vissza (haza?) Békés megyébe. A DUD-921 Makón található a JOX-722 helyett (tartósan), a DUD-926 pedig Szegeden van, mint tartalék autó.
Legutolsó észlelésem alapján Békésben volt, bár ettől függetlenül holnap nyugodtan felbukkanhat Baján, vagy Kunszentmiklóson is, amennyit variálnak a kiadással.
Az összes 99-es kocsinak le kell állnia, úgy tudom most olyan szerződése van a DAKK-nak a várossal, hogy húsz évesnél idősebb busz nem közlekedhet Szegeden helyiben, ezért is került ki a három DUD-os Ik280 helyközibe tavaly (javítsatok ki ha rosszul mondom) márpedig a 99-es 260-ok, 280-ok ezt hamarosan betöltik, ők huszonnégyen vannak, eggyel több új busz jön, így lehet lesz eggyel több tartalék vagy a legrosszabb állapotban lévő I-s rendszámú 200-as is búcsúzik. IAA-889 és az IDY-ok 2022-ig maradhatnak.
Furcsa lesz, hogy gyakorlatilag a csúcsidőn kívül nem lesz 200-as forgalomban.
Érdekes kérdés még, hogy mi lesz a fölszabadult gázos kocsikkal, hogy párat megtartanak-e elővárosiba forgalomban, mint a három DUD-ot (lehet éppen őket váltják majd?) vagy mindet selejtezik. CNG gázkút a megyében csak Szegeden van ha jól mondom, tehát a többi kisebb telepre nem lehet kiszórni őket.
Pedig szívesen leutaznék egy Vásárhely-Szentes járatot valamelyik púpossal. :-)
Most ha jól számolom, akkor ezzel az 1999-es beszerzések állnak le? Az összes GMY, GOX, HBA és HCT? A nyolc IDY a 2002-es évjáratával még esélyes lehet?
Egy normális országban egy ilyen helyzetben nem a buszokat kezdik el hegesztgetni kényszerből.
Jellemző, hogy egészen addig elegendőnek bizonyult Demszky leváltása az úthibák kezelésére, amíg valamelyik csatorna kellően fel nem fújt egy esetet, ahol menet közben leszakadt két ülés egy buszon.
Nem teljesen ide tartozik, de valaki tud valamit a vásárhelyi volán telephelyen már bő hónapja álló BKK-s Van Hool-ról? (ha jól rémlik, MUU-905 vagy 906)
Jaja, egyedül a busz 80%-a maradt le erről a pixelekbe öntött húgyfoltról. Mármint fotóról. A kukát viszont örömmel látom, nem elég, hogy az egyik kedvenc típusom, de jelen esetben szimbolikus jelentése is van.
Nem a kép méretével van a gond, hanem a kompozicióval.
Ha mondjuk nem csak az első ajtóig látszana a busz a képen, valamint nem lenne egy kuka is a képen (hogy az árnyékról ne is beszéljek) akkor elfogadható lenne.
Tudod sokszor elgondolkoztam már azon, hogy szándékosan csinálod-e, vagy tényleg ennyire...?(nem is folytatom)
Persze azt, amire jutottam nem osztom meg itt, mert nem érdekel senkit, ugyanúgy mint az, hogy neked mennyire kényes a hátsód, s mennyire nem szereted azt a ...... .......... .... ..... .....ott tégla Mercedest. Ne csináljunk már óvodát ebből a topikból is.
Scania alvázas Noge Touring? Tippre azt mondanám, NOH-559. Az egy háromtengelyes, német eredetű kocsi, 2016 nyarán lőttem vonatpótláson Kőbánya-Kispesten. Ha tippelni kéne, azt mondanám, az M6LOG kocsija lehetett, onnan pedig adná magát, hogy a Partiscumhoz kerüljön. De csak összeesküvés-elmélet.
Meglehet kiírja a hívószámot, és nincs már kedvük a "Csókolom, aztat tessék megmondani, holnap is szar téglamerci lesz a sopronin?" típusú kérdésekhez :)
Igen, tényleg igaz!!! Minden második hétvégén az fog járni, a DUD-896-tal felváltva! :) Ha véletlen valamelyik rossz akkor a DUD-926 megy majd, az a tartalék erre a járatra!! :)
A megboldogult Tisza Volán idejében volt lehetőség e-jegy vásárlására. Pontosan nem tudom mikor szűnt meg, de épp ideje lenne, újra bevezetni, hogy ablak mellé ülhess a Tourismón. Legalább feledteti veled a kilátás azt, hogy milyen sz@r busszal utazol.
A 15 darab 3 tengelyes LE kocsi beszerzésére 2005 májusában tettek közzé ajánlati felhívást. A tenderen az Alfabusz mellett az Ikarus EAG Kft. is indult Scania főegységre szerelt 14,8 méteres típusával. A végső határidő előtt 1-2 órával visszalépett a lízingcég, amellyel az EAG indult, így a mátyásföldi gyárnak esélye sem volt új partnert keresni. A tendert végül az Alfabusz nyerte. Mivel az Alfának ekkor, s ezután sem volt ilyen kivitelű kocsija, így külföldön levetett, állítólag "keveset" futott, "kifogástalan" állapotú kocsikkal indult a tenderen. A járművek beszerzését a Budapest Lízing Rt., a szerződés szerint nyolcéves futamidőre finanszírozta csaknem 1 milliárd forintért. Igaz, hogy kettővel több kocsi érkezett, de az EAG ajánlata még így is kedvezőbb volt az Alfa ajánlatánál.
A "vidéki" kocsik vásárhelyi és makói Carrusok főleg Szeged-Makó, Hódmezővásárhely-Makó, Szentes-Hódmezővásárhely és Makó-Nagylak vonalon kezdtek. Ez most négy busz jelölt, KBS-646 főleg Hódmezővásárhely-Szentes, és vásárhely-makói járatokat csinált AVD-033 helyett. A makói KBS-693 Makó-Vásárhely (a nagyobb forgalmú földeáki irányon) váltotta BFF-805-t )t, KBS-690-t láttam Szeged-Makó, Makó-Nagylak vonalakon BHJ-112 helyett.
KBS-691 mezőhegyesi külsős volt, egy E95-t váltott a Szeged-Mezőhegyes között. Ha jól emlékszem.
De az így felszabadult 280-ok még nem lettek selejtezve, BFF-805 Szegedre került tartaléknak. AVD-033 és BHJ-112 pedig még több évig szolgált csak más fordán.
Sok mindent, de a helyközi 280-asok megritkításához nagyban hozzájárultak. 2005-ben lett selejt a 280.17-esek közül a BHJ-987, a BHX-097 és a BOX-608 (1982-es, 1984-es és 1986-os évjáratúak, ebben a sorrendben), valamint a 280.54-esek közül a BOX-908 (1987). A 2000-es évek közepén az akkor 18-20 éves helyközi 280-asok még bőven forgalomban voltak a legtöbb Volán-társaságnál, az ilyen korú gépek selejtezése szokatlannak számított (a '80-as évek elején gyártott csuklósok viszont addigra nagyrészt kihullottak).
Épp ideje lenne a Volánbusz mintájára bevezetni az előzetes jegyvásárlást távolsági járatokon.Idegesítő,ha valaki nem Szegeden száll fell,esélye sincs ablak mellé ülni!!!
Van esetleg emléketek arról, hogy a Carrus Vegák milyen járatokon kezdtek, amikor a megyébe kerültek? Visszaolvastam topiknyitásig, egy-egy példány akkor aktuális fordája / útvonala be lett írva, de sokszor nem egyértelmű, hogy az egy állandó vagy "szokatlan" jelenség, illetve messze nem teljes a "lista".
Miket váltottak elsősorban? (Típusra gondolok.)
+1 kérdés: a "honosításuk" (átfényezésük) hol történt? Kinti fotók alapján, ha jól sejtem, mindegyik zölden érkezhetett az országba. Ha jól emlékszem, lízinges konstrukció volt, de arra már nem emlékszem, ki volt a "közvetítő".
A megállóhely átnevezés is folytatódik, azért meg kell hagyni az ügybuzgóság e tekintetben néha már mókás, például valakinek eszébe jutott, hogy Makó, Kossuth Tsz. megállóhelyet is átnevezze az 5020-as menetrendi mezőben.
Ez egyike az olyan DAKK által "kiszolgált" megállóknak, ahová szerintem már évek óta nem váltott senki sem jegyet, sőt a megállóhely fizikailag már jó ideje nem is létezik...
Ugyanaz, mint annak a további négy topiktársnak akik leértékelték (-). Egyszerűen sz@r. Azért írtam, hogy ha nem tudsz olyan képet produkálni egy autóbuszról, ami normálisnak mondható, akkor inkább ne is tegyél fel semmit. Írd le és kész, bár nem tudom melyikkel járunk jobban, a rinyálással, vagy egy ilyen autodel felvétellel?
Annyi eszedbe sem jutott, hogy mindez másodpercek alatt történt? Talán pihent, telefonozott, mi tudom én. Nem feladata a másik munkájat ellenőrizni és figyelemmel kísérni. Ha egy magatehetetlen ember ül a kormány mögött, szerinted olyan könnyű visszarántani a kormányt, vagy lefékezni a buszt x sebességnél úgy, hogy az már a menetirány szerint bal oldalon van és a vízelvezető árok felé közelít. Mikorra észrevette már késő lehetett.
Visszafelé a Győr-Fehérvárra emlékszem, a Piac téren rendszeres volt a szopás, a sofőröknek váltani kell, de a kocsiállásra nem tud beállni, cserébe a parkolóban nem lehet kinyitni az oldalát.
Az utóbbi időben mindig az egyik sofőr Szeged-Kiskunhalas és Székesfehérvár-Győr részt csinált, a másik Kiskunhalastól Szfvárig...Gondolom, igy jömn ki a vezetési idő.
Ma már KBT 235 van a győrin...Tegnap viszont mentesítőt nem hiszem, hogy küldtek, mert Halason még este 8kor itt dekkoltak, akik a fél hetes Győr-Szeged busszal mentek volna. Gondolom úgy voltak vele, 2 óra várakozást kibírnak...
Amúgy a csodás PRF-ek eddig bírták??? Se a sopronin, se a győrin sincsenek hetek óta.
Szegedről 16:15-kor Tótkomlósra indul busz, az érinti Pitvarost. Lehet erre gondolt.
De le vagyok maradva, mint a borravaló, én még ott tartottam, hogy azt a járatot a makói kirendeltség kocsijai csinálják, 95-2005 között emlékszem GMC-622 kirobbanthatatlan törzskocsija volt a járatnak.
A NIF Zrt. mostani ( e heti ) álláspontja a Szeged-Hódmező közötti autóbusz közlekedés jövőjéről:
Mivel a mai elképzelés a Tram-Train üzem felvétel (2020.június) utáni 3 évben lépne életbe, kb. 2023. ősz elején, addig van még 5 év.
a NIF Zrt. 1-2 évente változtatja állás/ülés pontját.
Ha valóban elvágják az összes helyközi, távolsági buszt Hdmvh autóbusz állomáson, mely a 47. úton Orosháza felől, vagy Szentes felől érkezett a városba és menne tovább Szegedre (de nem megy) akkor a Tram-Trainnek valóban lesz elegendő utasa.
Annyiból jó a dolog, hogy a NIF Zrt egyik Igazgatója ezt legalább nyíltan kimondta.
DAKK is csinálja, vegyesen a magán buszokkal, Indóház téren teljes a kavarodás típusok tekintetében, láttam már vonatpótlón Setrat, Neoplant, Bovat, és ehhez jönnek a DAKK-os kocsik pl "kékvolvók".
"Szerintem (...) ami még jobb lenne "Hetek első felsőoktatási előadási napját megelőző napokon"
Bonyolítanám a dolgot. Budapesten az ELTE-n múlt hét szerdától tegnapig volt tavaszi szünet, míg a BME-n ezen a héten van. Győrben a SZE-n nincs tavaszi szünet, miközben Veszprémben a PE-n szintén ezen a héten van. Ilyen esetekben mihez igazodsz?
Szerintem nincs feltétlenül baj azzal, ha alapvetően a közoktatáshoz van igazítva a másod-, harmad-, sokadrészek közlekedése, mert ez valamennyire járható középút az eltérő tanrendek miatt. Viszont tény és való, hogy több járatnál is szerencsétlen a munkaszüneti napos korlátozás. (Vagy csak szimplán le lehetne őket közlekedtetni külön rendeletben, amikor így jönnek ki a napok...)
Üdv! Tudna valaki abban segíteni hogy a holnaptól induló Szeged környéki többhónapos vonatpótlást a DAKK fogja végezni? Ha igen milyen buszokkal? Köszönöm előre is a választ!
A menetrendszerkesztők nulla hozzáértése az oka...
Pl.ma biztos sok áltsulis és középiskolás utazik Tiszafüredről Szegedre,mert az pl közlekedik ma (hetek elsö tan.napját megelőző NAPON).Kíváncsi lennék ugyan hogy az istenbe döntik el,hogy egy ilyen járat elé odaszúrják,hogy MUNKASZÜNETI,mert akkor máris borul,mint ma.
Szerintem a gond már magával a megfogalmazással kezdődik.
"Hetek első iskolai előadási napját megelőző MUNKASZÜNETI napokon"
Magyarul, ha ezt a hetet vesszük figyelembe, a hét első iskolai előadási napja szerda.
Ok.
A probléma egyrészt az, amit te is említettél, hogy az egyetemistáknak egy nappal korábban kezdődik a tanítás, így hozzájuk kéne igazítani.
Ugyanakkor, mivel ma munkanap van, hiába lesz holnap iskola, a fent említett jelzéssel ellátott buszok, nem hogy rossz napon, de egyáltalán nem közlekednek.
Szerintem a helyes megfogalmazás a következő lenne: "Hetek első iskolai előadási napját megelőző napokon" (ilyen egyébként úgy rémlik, hogy már van.) vagy ami még jobb lenne "Hetek első felsőoktatási előadási napját megelőző napokon" (Legalábbis valami hasonló)
De mint említettem, ez csak az én észrevételem, nyugodtan lehet velem vitatkozni. :)
Mert csak holnapután kezdődik a tanítás az alap- és középfokú közoktatási intézményekben, így addig tanszünetes időszak van a menetrendekben. Mondjuk kivételesen teljesen jogos a problémafelvetésed. Sosem értettem én sem, miért nem veszik figyelembe a főiskolákat, amikor józan paraszti ésszel gondolkozva jóval több heti ingázót generálnak, mint a középiskolák.
AZét kíváncsi lennék, hogy a "hetek első tanítási napját megelőző munkaszüneti nap"-os járatokat miért nem sikerült ma leközlekedtetni. Székesfehérvár felől egyetlen mentesítő sincs ma, csak az alapjáratok. A győri Székesfehérvár után senkit sem tudott felvenni, pedig a csodás Téglamercin hely legalább van bőven...Az egyetem/fősuli kedden kezdődik! Jó lenne a menetrend összeállításnál a szünetekre is gondolni. Sok agytröszt!!
Mindenesetre nagyon szerettem az xmappot 2,5 évet használtam, érdekelt minden benne, tudtam infórmálódni. Reménykedek, hogy egyszer újra indul akár más néven.
Sajnos valami oknál fogva az E99-esek nem hosszú életűek, gondolom vázproblémák miatt. Igaz emeletesből nyugati buszokat sem látni öregen futkosni, lehet azok sem bírják sokáig.
Pedig tényleg jó megoldás lenne mert az emeleteseknek kicsi a csomagterük az utasférőhelyre vetítve de egynapos fürdőzésre nem járnak kofferekkel meg guruló bőrönddel.
Nyáron,legalább mint a fürdő,p szo vas. igenis kifizetődő lenne egy plusz Szeged-Halas-Solt-Dunaújváros M8/M7-Siófok járat is,pl.6.20-as szegedi indulással!
1.Pont a hosszú hétvégére utazik el mindenki,ma visszafelé a Győr-Szegedet láttam Fehérvári,a Szeged-Büköt pedig Veszprémben DUGIG volt,álló utasokkal is!!!
2.Ha kevés az utas,akkor miért küldenek még nagyobb,több ülőhelyes buszt??
Én erre a hévízi járatra csak annyit tudok mondani, hogy kár volt leselejtezni a GOU-632/633 párost. :(
Persze értem én, hogy nem mai gyerekek voltak és haladni kell a korral, de erre a járatra milyen jó lenne párban járatni őket.
(És egyébként véleményem szerint, teljesen megfelelő állapotban voltak selejtezésükkor.)
Persze, lehet velem vitatkozni, hogy nehogy már egy ilyen hosszú járatra az ősrégi Ikarus menjen, de abban szerintem mind egyetérthetünk, hogy emeletes busz lenne a legideálisabb a járatra. :)
Nyári hévízire pont azért kell tégla,mert 70 ülőhelyes busz csak az van...A PRF kicsi lenne.Pláne hogy volt egy olyan nyári szombat,amikor 160 utas akart felszállni a Turismora...Remélem idén jobb lesz a nyári DAKK menetrend is...
Szerinted van értelme? :D Amikor a nyári hévízire is téglát raknak? Meg nyáron az újszegedi járatokon csak Scaniak vannak reggel, utaslemaradással? Ne már.
Megsúgom neked: semmi értelme írogatni nekik, mert monopol szolgáltató.
Ünnepnap, hosszú hétvége van/volt! A jaraton maximum 10 fő volt de előfordult, hogy csak 4-5 ember. Ilyenkor tök felesleges berakni a nagy teljesítményű Volvot amikor vígan el fér a Tourismo is (NIJ-350)
Hihetetlen hogy csak sikerült visszarakni,legaläbbis a sopronira ezt a xar téglamercédeszt...Most ugyan mi a búbánatért nem volt jó a Volvo? Végre egy kényelmes távolsági kocsi volt...Hát a mai napom is DAKK panaszlevéllel fog kezdődni!!!!
Ez miért van hogy se pénteken se vasárnap nem mutat egy buszt se ezeken a fordákon,illetve valaki tud műszaki adatok a Carrus Vegakról mert nem találtam sehol?
Van egy E95-ös, ami Ópusztaszerről érkezik a szegedi autóbusz pályaudvarra (Mars tér) 7:15 körül. Nem emlékszem pontosan, hány tengelyes, de inkább a három tengely rémlik és az ajtó kiosztás (1-2-1) is inkább erre utal. 8:05-kor kimegy Sándorfalvára körjáratra (nagyjából egy órás út). Tanítási napokon 15:05-kor Sándorfalván át kimegy Dócra. (Mind a két esetben a 14-es kocsiállásról indul.) Az esetek nagy többségében ez a busz szokott itt járni, de két hónapig egy Ikarus 280-as volt kiosztva...
Ugyan így 7:15 körül ér be egy C56-os, akár mennyire tartalék...
Viszont szeretném megkérdezni, tud-e valaki valamit a szeged helyire behívott NDV-s Volvo 7700A-sokról?
Fejér megyéből fogok hamarosan Szegedre utazni, és lenne pár helyközi kocsi, amit ki szeretnék próbálni. A helyiekkel nem nyaggatlak titeket, azokat majd csak megtalálom a városban :)
Visszaolvastam, az ősszel volt utoljára ilyen kérdés, ezért bátorkodom megkérdezni, hogy a Rába 302-esek merre járnak? (Főleg hétköznap délelőtt érdekelne).
Ha esetleg már nem járnak (mert pl. tartalékok), akkor érdekelnek a háromtengelyes E95-ök és IRZ-703 és 705 is.
Olvastam olyan hozzászólást, hogy C56 már csak tartalék nálatok :O Mindegy, nem akkora kuriózum a C56, hogy azokat hajkurásszam, csak megdöbbentem. :/