Tudtommal már csak csuklós volvóból csak bolygóajtós megy vagy csak én mást nem láttam azóta.
KBK-783 továbbra is megy, Jövő áprilisig van műszakija
Szóló Localok élete végénél járnak (facebook csoportban még az a pletyka járt ,hogy hamarosan mennek a levesbe és csak a 2 zsiráf marad IWE-003, IWE-004)
JYL-616 2022.08.30.-al műszaki nélkül.
JYL-615 1 hónap állás után újra utakon.
KXM család még megy
9db Merci csuklósok mennek továbbra is, 1-2 több helyen elkezdett rozsdafoltokat mutatni ,de szarnak rá..
Meg ugye a 7db kredenc, egész jó gépek csak halálra ráznak téged mikor lámpánál vagy.
Elvileg VB hozna új gépeket csak polgiéknak ez +költség és így nem mentek bele.
Nyugi 22 nap és megkapom a semmit mondó válaszukat a buszok gedvaságáról..
Amúgy pozitív dolog, ma mentem haza PBL-203-mal és tök jól be volt klímázva és nem dögmeleg volt rajta mint még a májusi melegben volt, megérte azügyben írni...
A kimaradó megálló persze "Szalmacellulóz gyár", nem pedig az ott elírt. Már megint az a fránya utastájékoztatás, hogy egy ilyen rövid hírt sem sikerült pontosan megírni.
Ha segít, ezeken a vonalakon járnak (vagy fordultak meg) eddig:
- látszólag fordás lett az első kettő (492, 493) a 43/44 vonalakon,
- látszólag fordás lett a következő három (540...542) a 31, 33/34 és 43/44 vonalakon, bár a 31-es időnként 32-est csinált egy-egy napig,
- látszólag fordás lesz a következő négy (543...546) a 32, 35, 38, 42 vonalakon, de ezeket még variálják.
Ezen kívül, főleg hétvégén jut minden egyéb is a fordákba, na meg valamennyire variálják is még a kocsikat. Biztosan jártak már a 10, 17, 22, de még talán a 37-es vonalon is, utóbbi rémlik, hogy egy forduló erejéig össze van forgatva a 35-össel, szóval akkor stimmelhet is.
Másképpen: eddig mindenfelé megfordultak, legyen az rövidebb, belterületi vonal vagy Börgöndre kijáró 42-es; síkvidéki 33-as vagy öreghegyi 31/32-es.
Úgy látszik credókra nem voltak ennyire büszkék, pedig a masszázsfunkció rajtuk azért elég nagy luxus, ha elég hátulra ülsz akkor még a beledet is kirázza
Sziasztok, tud esetleg valaki mondani nekem arról adatot, hogy nàlatok az Ikarus E-buszok hány km-t tudnak megtenni egyetlen töltéssel a valóságban, illetve a papíron leírtakhoz képest ez mekkora különbséget jelent? Illetve van megkötés arra vonatkozóan, hogy merre, mely viszonylaton járhatnak, vagy szabadon beoszthatók bárhova?
Úgy látszik ez az info nem volt hiteles. KXM valamelyik is épp parkolt békén 9-kor. Gondolom tovább húzódik azt addig max beugrik helyközi alfa regio pl... KBL-426 így is párszor már megjárta helyit lehet most is az lesz.
JYL-616 már a mai napon letette a lantot hiszen műszaki vizsgája lejárt. Kérdezném ,hogy ő miért tudott eddig elmenni és minek kellett a másik 4-et átfényezni ha amúgy a belterük meg úgy esik szét ahogy van.. Nagy kérdőjelek vannak bennem a volánnál sose arra megy a pénz amire kéne..... KXM-055 amúgy konkrétan 7 hónapra lett átfényezve, itt a folyamatosan más város által kidobott gépek fényezése viszi a pénzt....
Nem 'újvárosi vagyok, nem tagadom, de ez így az ország egészére igaz, bármely üzemnél.
Ha most írsz nekik egy novellát a mocsokról, egyéb panaszaidról, így 2 nappal a gyomorgörcsös időszak előtt, főleg a jelenlegi helyzetben hol amúgy is sötét felhők gyülekeznek a volános évekre, most ezt úgy fogják leszarni, mint egyesek a kocsik üléseit. Ezt így halál komolyan.
Elnézést a topik szétbombázásáért ,de továbbra is kérem a rendszámokat ,hogy mit lenne érdemes suli időre kitakarítani ,ha egyáltalán volán hajlandó lenne rá.. Dunaújváros helyijárat, én csak ritkán járok rajta így emlékező képességem alapján kevés buszt tudnék mondani...
Nem KXM-re gondoltam, most Pesten lévő buszokra, összehasonlítva a főváros mostani közlekedését és így pontosítva 1-2 busz arrivás volt amikor mentem fent.
Ha a KXM-ekre gondolsz, akkor ki kell ábrándítsalak, mert azokat sosem hajtották az Arrivánál. Még az Alba és a Nógrád vette át őket jobb híján (051, 052, 054, 055: Székesfehérvár, 046, 047, 048, 049, 050: Salgótarján, 053: Bátonyterenye), amikor a VT nem tartott rájuk igényt.
Szia. Helyi járaton nem is a szemét az égető probléma ,hanem a busz üléskárptija olyan retkes ,hogy azt el nem lehet mondani...Maga a busz belső része is olyan poros ,hogy rajzolni lehetne bele....Szemét ügyileg nem tapasztaltam eddig nagyon égető dolgot.
Minden városnak olyan színvonalú a helyi járatos szolgáltatása, mint amilyet megrendel, betartat és kifizet magának. Ha nagyvárosi színvonalat szeretne, napszakonként változó menetidővel, sűrű követéssel, fejlettebb utastájékoztatással, fiatal járműparkkal, akkor ezt kell megrendelje, betartassa és kifizesse. Ha valahol ez a megrendelés-betartatás-kifizetése szentháromság bukik, akkor jöhetnek elő a felsorolt problémák.
A korrektség kedvéért gondoltam csak a két, megyén belüli nagyváros, Székesfehérvár és Dunaújváros polgármesteri hivatalainak szervezeti felépítését. Előbbinél találtam egy Városfejlesztési és Üzemeltetési Igazgatóságot, ami alá tartozik egy Közlekedési iroda. Viszonylag korrekten leírják, hogy mi a feladatuk, hol lehet jelezni, satöbbi. Témakörönként külön telefonszámok, email címek.
Dunaújvárosban egy Városüzemeltetési Osztály van csak, ahol egy felsorolás néhány szavából derül ki, hogy odatartozik a tömegközlekedés. Egyetlen email cím és telefonszám is az osztályvezetőé, ha jól értelmezem.
Ha most találnék hirtelen két beszámolót, gondolom az derülne ki, hogy menetrendi kilométerre vetítve is jóval kevesebb költ Dunaújváros a helyi közlekedésre Fehérvárnál. Szóval ilyenekben (is) keresném a különbségek okát, nem csak abban, hogy vidéken vagy Budapesten járunk-e.
A szeméttel kapcsolatban nem érdemes bejelentést tenni ugyanis nem a sofőr tehet róla hanem sok utas szemetel az autóbuszba így egy kanyar után már szemét is keletkezik így sokan úgy vannak vele hogy egyszer kitakarít vagy nem is takarít ki.
Azt nem tudom hogy mi van Dunaújvárosban mert még nem voltam arra felé.
Ott azért vannak elvárások, mármint Pesten, az az üzem a zászlóshajó, ott meg kell mutatni...
De ha lemész vidékre... nem olyan vészesek a kocsik kívülről, de nincs rendes takarítás, sokszor papírral javítanak, leragasztgatják a leszállásjelzőket, nem javítanak meg apróbb dolgokat (ha nem tartja meg a szükségülést a rugó, hát jóvanazúgy), az utastájékoztatás sokszor hibás vagy működésképtelen, a klíma, ha van is, vagy megy, vagy nem, a menetrend esetleges...
...szóval dúl a "belesz*rok" meg a jóvanazúgy-mentalitás...
Jelen jogi helyzetükben egy város akárkitől megrendelheti a maga helyi közlekedésének lebonyolítását. E tekintetben a Volánbusz (vagy pár éve még az adott KK, volán) pontosan ugyanolyan szerződő fél, mint mondjuk Kecskeméten az ITK, Hódmezővásárhelyen a Jovány Busz, vagy Szombathelyen a Blaguss.
Amit pont nem érdemes keverni a többivel, azok a saját hatáskörön belül szolgálató városok (Veszprém, Kaposvár, Miskolc, stb.), mivel azok végül is házon belül oldják meg a helyi tömegközlekedést is határozatlan időre tervezve, úgy, mint a szemétszállítást vagy a csatornázást.
Az a gond ha hoznának ide vadi új buszt, pár hónap tiszta retek lenne már, lásd helyközi M.A.N-en is láttam cudar világot.. Pedig akkor adnának ki diákoknak busztakarítás állást, nem tudom őket olcsóbb e foglalkoztatni....
Mindenhol olyan színvonalon szolgáltatnak, amilyet megkövetel a megrendelő, a többi városban se jófejségből hozott új buszokat a szolgáltató, hanem mert az volt a szerződésben. De ennek persze ára van.
Modern busz máshol is akad (és ha jól tudom, a nyíregyházi járműparkot nem is a VB szerezte be), én trógerség alatt az üzemeltetési színvonalat értettem.
Persze lehet, hogy Nyíregyházán ezt is komolya(bba)n veszik.
Menj , nézz körül Nyíregyen. Szerintem tátva marad a szád. Csak megsúgom, ott is Volánbusz a szolgáltató, hiába gondolnád , hogy valami Blagussal 1 kategóriájú nyugati cég.
Messze nem az önkormányzatoknak köszönhető az a viszonylag élhetőbb színvonal, ami jelenleg Újvárosban van.
Az, hogy már itt is fut ex.fehérvári/szombathelyi 10-12 éves busz, mind a cég önálló akarata miatt van..
Sajnos Komló meg ez is még mindig a más városból lepasszolt Credo BN12 csomagnak örülhettek eddig is max. Aztán lehet jönni a nép hülyítéssel, hogy új busz jött, mindenki tudja, hogy rég elhasznált már.
Ne feledjük olvtársak, hogy Dunaújváros volt az egyik első város (Komló mellett) mely évekig, igen hangosan és látványosan elküldte nyilvánosan az anyjába a VOLÁN-t.
Nyíltan.
Mára talán puhultak de még mindíg él a Dunaújvárosi képviselőkben - mindegy milyen pártnak tagjai - hogy a VOLÁN szolgáltasson, lehetőség szerint ingyen nekik, Dunaújvárosban, pontos, tiszta és sűrű városi közlekedést.
A nyilvános VOLÁN anyázásaik kezdete óta eltelt több mint 10 év, lehet, hogy már 15 év is.
Közben váltottak városvezetést is, polgármestert is.
Ilyen párt helyett kipróbálták az olyan pártot meg az amolyan pártot is.
Melyik városvezetés foglalkozott érdemben Dunaújváros város helyi közlekedésével?
Azon kívül, hogy az éves beszámolókban megjelentetett fizetési kötelezettségükből mennyit hogyan ne fizessenek meg a szolgáltatónak ?
Az nem foglalkozás hogy a helyi 26-os busz, elsejétől ne Kis Pista utcán át menjen hanem a Nagy Jóska utcán át.
Csak meglepett ,hogy mennyire poros, retkes JPB-110, csomó ablak billeg, zörög, csattog.. Az a baj így sose fog több ember áttérni erre a közlekedési módra... Semmi sem változik jó irányban járművek tekintetében
OFF Tegnap utaztam BKK-val, ma Dunaújváros helyi járaton, ég és Föld a különbség, 3 ikarussal mentem, patika tiszta volt, ezen kívül mercikkel, azok is, pedig nem éppen jó környékről voltak, tehát Dunaújváros üzemeltetése továbbra is 1 kalap fos, amelyik busz tiszta az csak a sofőr érdeme....
Meg sokszor van az, hogy a kedves utas felszálláskor a leszállásjelző gomba kapaszkodik amikor helyet foglal. Többször láttam, hogy megnyomta a gombot, az autóbusz megállt a megállóban, a sofőr kinyitotta az ajtót, de nem szállt le senki. Én szerintem ezért van leragasztva a gombok. Nem adok neki egy hetet, de le lesznek szedve a leragasztások a gombokról. Nemsokára mennek az RVY-ok műszaki vizsgára, ami szeptemberben lesz.
Dunaújváros augusztus 19-étől változik a helyi közlekedés
2022. augusztus 18.
2022. augusztus 19-étől (péntektől) Dunaújvárosban a 24-es jelzésű helyi járataink ismét közlekednek, azonban az útfelújítási munkálatok befejezéséig a járatok rövidített útvonalon, Szalki-sziget, Szabadstrand megállóhelyig közlekednek.
Nem tudom eldönteni. Az oldalsó alucsík régebbi kocsit sejttet. A hátsó szélvédő mögött a vízszintes belső korlátnak mintha fehér csíkot látnék a fehér foltok között. Akkor viszont BV 61-xx vagy max ex AOA-438 lehet. De annyira színtelen és szemcsés, hogy ebből a távból csak döntésképtelenség van.
Helyköziben még szódával elmenne (bár inkább a 2 ajtós), tekintve, hogy az agglomerációt járták, na de egy 5 óra hosszú távolsági járaton.. ezt épp valószínűleg egy rögtönzés okozhatta járműhiány miatt.
Vagyis volt egy olyan gondolat, miszerint részben Szolnokra mennek, de ez végül több okból is elúszott. Ezért vannak kettészedve, 627-től 641-ig, illetve 663-tól 671-ig.
Az RVY-okban kétféle leszállásjelző van, a gömbalakú ami csak a leszállási szándékot jelzi, és a négyzetes ami közvetlen az ajtóknál van - ez a leszállási szándék mellett ki is tudja nyitni az ajtót ha meg van nyomva és az engedélyező aktív (ajtó felett ill. magán a leszállasjelzőn is villog/világít a zöld visszajelző). Sok sofőr használja az engedélyezőt utascserekor, 640-ben megelégelhették (vagy csak ennek megelezőse miatt), hogy aki elfelejtett jelezni, az a gömbalakú jelzőt nyomkodja, hogy hát ugyan nem nyílik az ajtó, ezért leragasztva kényszer helyzet, hogy csak az engedélyezős jelzőt használhatják az utasok és kevesebb az összeszólalkozás. Ettől függetlenül teljesen igénytelen és haszontalan megoldás elvenni a jól működő gombokat az utastérből, főleg, hogy így meg megdől a leszállási szándékát időben jelezze, mert éppen az üléseknél nincs erre lehetőség.
Én úgy tudom, hogy ezekbe a buszokba szerelt be debrecenbe az ITK leszállásjelzőket, ezért van két fajta a buszon. Azokkal a buszokkal, amelyikkel utaztam, az utólagosan beszerelt működik többnyire, míg a gömb alakú, gyári le van ragasztva. Igénytelen egy megoldás, viszont sajnos a buszok is rendkívül elhanyagoltak. Szemetes, koszos az összes, a szélfogó üvegeken a fólia félig le van szedve, ha összeszed a busz egy harci sérülést, akkor azt hónapokig hordozza kívül. Mikor idekerült ez a 23 db új busz, azt hittem, hogy kicsit jobban vigyáznak majd rá
Az RVY-k (Mercedes-Benz Conecto G) gyári új kocsiként jöttek, 'Fehérvár előtt nem volt másik állomáshelyük. Az utastér szépen tele volt pettyezve leszállásjelző gombokkal, ezek valamiért ki lettek iktatva (a mozgáskorlátozott leszállásjelző is!), csak az ajtók mellett maradtak meg a gombok.
Mi a magyarázat arra, hogy egy kvázi új (néhány éves) kocsin ilyen megoldáshoz kelljen folyamodni?
Kedves eric35.A leszállást jelző gombokat azért szigetelöszallagozták le,mert a leszállásjelző gombokat,másik helyre rakták,Fehérváron is van ilyen busz.A honnét jöttek a buszok,ott abban a városban ők odarakták a leszálló gombokat,mi meg átraktuk máshova.Ugyanis nincs leirva,sehol sem,hogy a leszállógombnak ott kell lennie,és a másik ország,pedig nem rakhatja át neki tetszőleges helyre.
448 volt az első a 200-as családból, amely zöld/sárga lett. Skoda reklámot kapott, a kerek logó még ablakból is takart valamennyit. A videón nem egyértelmű, hogy csuklós/szóló kocsi. Inkább szólók között keresgetnék.
Javíts ki, ha tévedhetek, de ez a reklám bézs/arany színen bordó felirattal Orex óraszalont promózta azt hiszem, az AOA-400-as járművön a 90-es évek közepén.
Nokérem, eddig az archív tv-s felvételek alapján már háromnál is több néhai jámű(oldal)reklám sejlett fel, melyekre nem emléxik "senki", hogy voltak, illetve melyik néhai kocsikon...
Aladdin élelmiszerbolt, Computer-m, VÁSÁRLÓHÁZ, és egy fura, csak messze, takarásban kivehető, ami egyik ismert cuccra se hajaz...
HIV-247 Sárbogárd telephelyes. Hétvégén a volán telep előtt szokott állni. A GVP helyére az alacsony padló jegyében valamelyik EC Credo került. De láttam az FSJ-t is arrafelé mozogni
Kedves D 20.Ebből is látcik,hogy amióta rendszerváltás volt Magyarországon,azóta senki sem törődik az autóbuszokkal,sem a soförők,sem a műhelyben dolgozók,A rendszerváltás előtt,bizony a buszokon szolgálatot teljesítő sofőr,bizony odafigyelt a rábízott autóbuszra.Ha megállt az autóbusszal,mindjárt seprűt,és lapátot ragadott,és kitakaritotta az autóbuszt.
Azok a mercik is már rozsdakupacok... Nézz rá, összesen látsz valamennyi rozsdát.. Nem véletlen lettek kidobva, ezek is addig lesznek hajtva amíg úgy fognak kinézni mint anno DUD-697 vagy éppen AOA-458, gond az ,hogy már Fehérvár ránk dobta az összes felújított gépet, látszik is ami nem volt felújítva, vagy éppen Fehérváron is nagyon tartalék volt, az itt addig rohadt amíg le nem selejtezték... Volvók egyetlen szerencséje itt ,hogy egyszerűen nem rohadnak.. Fehéreken látszik valami ,de hát már S lettek
Tegnap az egyik exfvi oldtürk csuklóson is úgy csattogott, dübögött valami a második ajtó környékén a kocsi alatt, hogy felemlegettem a helyi műhelyfőnököt, hogy ráültetném némelyik buszra egynehány órára, hogy hallgasd, érezd...
Az egyik Localo is félelemetesen csattogott, több száz méterről figyeltük, hogy mi a jó kur...
Az igénytelen túlüzemeltetésnek nincs romantikája...
Napokban utaztam én is 1 LNV-vel, nekem más kérdésem lenne. Mi az istenért ráz elképesztően minden megállásnál? Ikarus is rázott ennyire, kb 2 másodpercig ,de ez nem hagyja abba. Ehhez kapcsolódóan eddig 2x utaztam zsiráfszállítóval, most IWE-003-ra került sor, akármennyire halálra futott gép, egépszen utazható gép ilyenkor, annak nagyon jó a váltója ehhez képest.. Azért is kérdéses a rezonancia mert így is halálra van tákolva az összes Dunaújvárosi beltere és mi lesz így..... Furcsa amit a 20 éves technika megold, azt itt 1 10 éves technika elbaltázza, esetleg szimplán elöregedett alkatrészek okozzák ezt nem tudom..
TGJ-492-re nem ártana ránézni, a vadonatúj elektromos busz szekrénye a második ajtó mögött jobboldalt ugyanis beázik - ha minden igaz, a légcsatornából(!) csöpög a víz...
Nem tudom, mennyire bonyolult felprogramozni az utastájékoztató rendszereket, de azt azért talán illenék megugrani, hogy egy vadonatúj busz (Ikarus 120e, AA-CM 541) külső kijelzői irányhelyesen mutassanak, illetve a belső kijelző ne legyen befagyva egy megállóba...
Remélhetőleg így lesz tényleg, patika GMY-395-öt szívesen látnék az utcán... Manuál váltósból szerintem nem is nagyon lett volna ennél jobb választás. Azt csiripelik a madarak ,hogy 2 C80 még bent áll, tán ők is gazdásak lettek? Remélem róluk is lesz bármi infó internetfalván
OFF: Másik példa BKV-s BPI-625, mostani tulaja nagyon szépen rakja rendben, remélem 1x összefutok vele, öröm ránézni :).
Elég csak megnézni az s.tarjáni 260.32-est, hogy megcsinálták maguknak.. Ott még a volánosoknak is leesett az álla. Na az mehetne akár mindennap ilyen noszi járatot. Olyan állapotban a most gyárból még ki nem gördülő új Inovell adag nincs.. Messze legprofibb munkát végezte a tulaj.
Ha vki saját busszal akar ilyesmit, azt azért nem árt rendbepfozni. Remélem a GMY tulaj is így teszi és , mint ahogy az oldalukon videóban is nyilatkozzák, megismétlik normálisan is ezt a menetet ( normál járat formájában SRD helyett. ).
Igen azért majdnem 1 évet állt buszt így kiadni forgalomba utasokkal elég para lett volna, itt több napos előkészületek kellenének, mindent egytől egyig átnézni, megcsinálni és akkor azt mondom ,hogy simán kiadható, bár így is azt mondom ,hogy a felújítási minősége, és ezt az állapotot megtartva azért gratula a dolgozóknak, itt azért jobban látszik ,hogy nem az a jóvan, fújjunk rá a rozsdára volt... Remélem még kap 1 rendberakást és ez a járat valahogy meglenne oldva...
Ez sajna besült, bár kár ,hogy nem láthattuk legalább......
Bizonyosan, felprogramozták a kijelzőket az összes fehérvári vonalra, ezeket ,,próbálgathatták" csak. Úgyhogy valószínűbb, hogy véletlenszerű lehetett az egész. 31-esre erősen ,,nem kizárt", hogy rákerül az egyik (vagy előbb-utóbb, valamelyik érkező).
Elvileg ütemterv szerint júliusban négy érkezne, lehet lesz most akkor még negyedik is. Augusztusban négy, szeptemberben pedig még kettő, ha minden így igaz.
(Voltak ezen kívül SPY, SRA, TEZ rendszámok is még korábbról, habár utasforgalomba meglátjuk, ezekből is fog-e kerülni.)
Valamint már 2020 febr.-i bejelentés is történt, hasonló válaszadással. Mindez azért lehet releváns csupán, mert napjaink állapotát is tükrözi, bár némi táblázás új hulláma dob ezen valamennyit, helyi közlekedés szintjén.
A megyeszékhelyen is meglehetősen hasonló a helyzet, bár a ,,Volánbusz Zrt." kiírás azért majd' mindig sikerül.
Összességben, ez a 2014-es nagy kijelzősítés nemigen vált be; tulajdonképpen a billenő elemes EMKE-k megbízhatóbban működtek, pedig ott is adódtak bajok idővel egy-egy szegmenssel vagy a vezérlőegységekkel.
Azon túl, hogy egyes kijelzők mostanra már az olvashatatlanságig pixelessé váltak, a gondok fő forrása állítólag a vezérlő egység megléte (nem megléte - hiánya, vagy hogy elromlik).
Az alábbi egy fehérvári, 2020 áprilisi panasz és az arra érkezett hivatalos válasz; akkor ez már régóta poblémát jelentett.*
Azóta e kijelzők körül a helyzet nem változott a helyi közlekedésben, csak romlott. Azonban az érintett járművek száma meredeken csökkent, mivel Ikarus-ok, Citaro-k kerültek kivonásra időközben. Az ITE-s, ill. facelift Citaro-k és új Conecto-k kijelzői már más hatékonysági fokon operálnak látszólag, habár utóbbiak közel sem 100%-os hatásfokon.
* = (Laikus szemlélő számára, természetesen az egységek javítása, beszerzése sohasem ,,fejeződött be", és az itt hivatalos megtámogatást is kapó A4gyem azóta is egyik főbb, elterjedt jármű-utastájékoztatási módszer 2022 közepén.)
Bírom ,hogy kijelzőre 1 valag pénz ellett locsolva ,de azért nézzük meg a képeket ahogy vitték el pl AOA-452-t, szarrá van rohadva, míg megnézünk 1 6 éve kint rohadó bkv buszt, nem látunk a festékén semmi extreme elváltozást..
Kijelző ügyben az is esélyes ,hogy a tábla a sofőrnek jóval egyszerűbb így azt használja, lásd Kulcsi egyik M.A.N csuklós, azon is tábla van használva az adott sofőrrel.
Dunaújvárosban a kék Volánbuszos ex BKK-s MRZ-392 csak azért volt itt hogy megmutassák miből nem fogunk kapni? Tegnap láttam elhaladni a Béke körúton, majd leparkolt a Szabadság úti buszparkolóba. Először azt hittem megkaptuk, de utána eszembe jutott nem e az OLK-s VB szerződésest helyettesítette?
Ha minden a tervek szerint alakul, szeptembertől vasárnapi napokon lesz egy új Komló-Dombóvár-Siófok-Székesfehérvár járat. Komlói kocsi fogja vinni, mivel fel kell érnie a 17:35-ös Székesfehérvár-Pécs másodrész járatához.
Pont úgy van, ahogy írod. Megerősítve azt, 1994.05.29-én indult ez a belvárosi hurokjárat. 1995.05.28-tól már csak a Vasmű úton oda-vissza. Megszünt 2009.06.26-tól. És az is igaz, hogy a 16-os tehermentesítésére volt létrehozva.
Az 1-es indulása 1994/95 körül, leállítása a 2008/09 körüli nagyobb menetrend átalakításkor valósult meg. Ebből talán csak az első évben volt Rómairól visszafelé Szórád M. út, utána viszonylag gyorsan átkerült a visszairány is a Vasmű útra. A pontos évek már nem rémlenek, de emlékeim alapján ezek voltak.
Hol volt, hol nem volt volt egyszer egy Dunaújváros-Kalocsa autóbuszvonal, fénykorában 3 járatpárral iskolai időszakban...
A Dunaújváros-Kunszentmiklós/Szabadszállás autóbuszvonal érdekessége, egy most már nem létező 15:30 Dunaújváros-Szalkszentmárton-Szabadszállás járat. Érdekes, hogy mindmáig csak a reggeli járatpár létezik Szabadszállásról Dunaújvárosba és a 5331 el együtt igen karcsú a Szalk-Szabadszállás kínálat...
5357 Kalocsa-Dunaújváros vonal 2007 -ben még nem létezik, és 2014-ben még igen utána valamikor szűnt meg...
Ma sikerült megutazni, ülések kényelme jobb mint a sárga credo ,de úgy 1 szintnek mondanám az alfa regiókkal ,de ez a busz sem üti meg az ikarusok üléskényelmét.... Ajtóműködésben, váltásban, összeszerelés minőségben, sokkal jobb mint 1 credo. Összegezve nem tűnik rossz busznak ,de az ülések kényelmét lehetett volna feljebb vinni ,de teljesen élhető.
Egyelőre nem épül az intermodális csomópont, és részleteiben valósulhat majd meg. Szintén halasztva az Auchan-körforgalom kivitelezése, de ez még esetleg idén elindulhat. A Sárkeresztúri út jelenlegi részleges - félpályás - lezárása erősen érinti már most is a 12-es és 15-ös vonalcsaládot. Eközben mától teljesen lezárva kb. két hónapra a Mátyás király krt. északibb része, terelve az öszes erre közlekedő autóbuszjárat.
34-esre szoktak beforogni, igen, hát ugye hétvégén kevesebb a 43/44, aztán ilyenkor így vegyesebb a feladat. Az ajtók egy kicsit túl dallamosak egyelőre :D ..de talán ez olyan gyermekbetegség még, amit orvosolni fognak. Egy enyhe hangeffekt nyíláskor bőven elég lenne. A hátsó ajtóknál. Az, hogy az első ajtó is zenél minden nyitáskor, ahol utas sem szokott lenni belül - ez tényleg enyhe túlzás. :) De hogy a leszállási szándék jelzésekor (gomb megnyomásakor) szintén van egy kis hangeffekt, az mondjuk nem is rossz ötlet.
Ily módon már nagyon sokkal nem bővítjük a dunaúji eszközparkot, van még Fehérváron kemény egyszem Localo. :) Ám ha folytatódik az eddigi átcsoportosítási kurzus, akkor lehet még, hogy 052 is arrafelé köt ki. De nem elképzelhetetlen az sem, hogy Citaro-któl fog első körben megválni a megyeszékhely, ez a folyamat már elkezdődött egyébként is (nemrég MZN-716, NAU-263, de korábban csuklósfronton is MZF-203, MZN-717).
Mivel jelenleg MZN-720 és NNS-221 helyére álltak be, így valóban egész nap 43/44-esen járnak majd holnap is előreláthatólag, ezen kívül TGJ-493-nak elvileg hajnalban lenne 13Y és 15Y menete, amúgy az említett 8.40-es 17-es fordulója, TGJ-492-nek pedig még a 17.30-as 17-es.
A 43-as és 44-es három kocsijából kettő lett villanybusz. Ha működik a papírforma és jó az értesülés, akkor ezen felül Csapó utcából 8:40-kor és 17:30-kor mennek még egy kör 17-est.
Az árnyék iránya miatt a felvétel biztosan délelőtt készült, ezen belül is 10 óra előtt valószínű. 2-es járat délelőtt csak 1, és ha jól emlékszem akkor osztott fordán volt. Ez is lehet szűkítő feltétel, persze azért kérdés, hogy esetleg tartalékként lehetett kint másik is.
Oké, hogy nincs pénz hálózatfejlesztésre 'Fehérvárott, de olyan dolgokat miért nem lépnek meg, amik nem (vagy alig) kerülnének pénzbe?
Például használatba lehetne venni a már kész megállókat (Verebélyi u., Halász u., a Prohászka úti új megállópár), vagy újat létesíteni és egy régit felhagyni (József A. u.).
Össze lehetne kötni a Béla u. és a Kassai/Nagyszombati végállomást (elvégre út van a kettő között...), és hurokforgalmat kialakítani Öreghegy északi részén.
Most hétvégén van egy 26-os óránként, meg egy 26A óránként, ha hurokban járnának, félóránként lenne a térségben busz - gyakorlatilag minimális ráfordítás mellett. Az meg az utasnak kb. mindegy, hogy a hurok melyik irányból kerül éppen bejárásra...
Valóban Bim-bamozik, csak az a baj, hogy ajtónyitás előtt is elfütyürészi a dallamot és csak utána nyílnak az ajtók, utasok pedig reflexből már tekintenek is fel, hogy jeleztek-e amiért nem nyílik még az ajtó.
Ráadásul mindegyik ajtónak külön indításjelzője van, amik nincsenek is szinkronban egymással, így ha a vezető nem egyszerre nyomja le az ajtónyitó/záró gombokat, hanem egyesével egymás után, akkor ahány ajtó annyiszor fedik egymást késlekedve a dallamok, kicsit katasztrófális élmény a fülnek.
,,Azt lehet tudni, hogy miket váltanak ki, vagy egyelőre nincs még ekkora bizalom feléjük?"
Ahogy szokott lenni, valószínűleg azt a menetet követi majd. Először a három 43/44, utána meg mondjuk jöhet a 22-32 vonalakon, illetve 12A-35-ösön futó öt jármű (szumma 8), valamint a 17, 31, 42, a maradék tizenkettedik pedig kerülhet akár a 30-asra vagy a 38-asra, tippem szerint inkább az előbbire. A bizalom egy másik dolog; amíg bejáratódnak, kiderül a megbízhatóság és egyéb kérdések, addig ugyanennyi vagy megközelítő számú kocsi borítékolható, hogy nem fog kivonásra kerülni (már csak azért sem, mert darabszámban effektíve szóló tartalék nélkül megy a Volán helyi üzeme egy ideje).
Jól érzed. Mindenki átcímkézett kínaizza szerencsétlen 120e-t, pedig az eredeti CRRC-hez már nem sok köze van. A homlokfal és a hátfal egyes elemei, a padló, a futómű és a hajtás, ezek maradtak benne az eredeti CRRC-ből. A busz váza, a beépített alkatrészek zöme bizony Ikarus. Akármennyire nem tetszik az Ikarus-fanoknak, ez bizony egy Ikarus, nem CRRC. De Alfa Busznak is nevezhetnénk.
Ez az "itt már mindenki Petőfi Sándor" tipikus esete, hiszen az egész magyar buszgyártás egy best of válogatás a különféle Ikarus-részletmegoldásokból. Ha nagyritkán Econellen utazok, akkor is elvigyorgom magam, hogy jé, hát ez tiszta Rába Contact vagy Ikarus C56 egyik-másik ponton, meg hasonlók. :D Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada.
Nézd, én sajnálom azokat az embereket, akik ebben az ...-ben muszályból benne vannak, és azokat is,
akik elhiszik, hogy Ik', s hájpolják. De azokat is, akik esetleg a "jól" sikerült" termék miatt majd menekülni fognak róluk, ha ne adja szakramentum, majd történik valami...
Am jók a rendszámok, 49,2, és 49,3%-os rendelkezésreállás. :)
Kérem a 20 minuszt mostmár!
De ne legyen igazam, s legyenek üzembiztosak ezek a kotványok!
Csak a papír alapú buszjegyek és bérletek emelkednek on-line marad a jelenlegi ár
A díjak növelése utoljára 2016-ben volt, ami a jegyek esetében 10 Ft, a havi felnőtt bérlet esetén 200 Ft emelést jelentett. Az elektronikus jegyek ára a jelenlegi papíralapú jegyeknek és bérleteknek az árával megegyező lesz, a papíralapú jegyek és bérletek ára viszont átlagosan mintegy 20%-kal magasabb lesz augusztus 1-től.
Elektronikusan lehetőség van a havi helyett a 30 napos, a negyedéves helyett 90 napos érvényesség megadására, így a bérletvásárlási időszakban tapasztalható sorban állás csökkenthető. Az otthoni munkavégzés, és az előre nem tervezhető utazások lefedésére elektronikus formában elérhető lesz a 90 perces jegy, a 24 órás jegy, a 72 órás jegy és a 7 napos bérlet is. Jelenleg 8-10 százalék az online jegyek és bérletek értékesítése a papírral szemben.
A menetrend szerinti helyi autóbuszjáratok viteldíjai 2022. augusztus 1-jétől
Menetjegy elővételben - 340 Ft Menetjegy autóbuszon váltva - 400 Ft 90 perces elektronikus jegy - 280 Ft 24 órás elektronikus jegy - 800 Ft 72 órás elektronikus jegy - 1 650 Ft 7 napos összvonalas elektronikus bérlet - 2 300 Ft 15 napos összvonalas elektronikus bérlet - 3 900 Ft Félhavi összvonalas bérlet - 4 700 Ft 30 napos összvonalas elektronikus bérlet - 7 000 Ft 30 napos tanuló elektronikus bérlet - 280 Ft 30 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 2 970 Ft Havi összvonalas bérlet - 8 400 Ft Havi tanuló bérlet - 340 Ft Havi nyugdíjas bérlet - 3 600 Ft 90 napos összvonalas elektronikus bérlet - 19 250 Ft 90 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 8 190 Ft Negyedéves összvonalas bérlet - 23 100 Ft Negyedéves nyugdíjas bérlet - 9 800 Ft Átruházható havi bérlet - 19 600 Ft
Elhalasztják a menetrendbővítést
A napirend tárgyalásánál a város polgármestere kiemelte, hogy az idén nyárra tervezett buszmenetrend-bővítés bevezetését elhalasztják, a menetrend bővítésének szándékát azonban nem adják fel és ha van rá költségvetési lehetőség, végrehajtja a város a bővítést és bevezetik az új járatokat. Addig is, minden marad a régiben, nem csökkentik a szolgáltatás színvonalát
'Székesfehérvár - Cser-Palkovics András polgármester ezúttal másik közösségi oldalán, az Instagramon tartott fogadóórát kedden 16 órakor. A tömörebb kérdezz-felelekre lehetőséget adó felületen a többi között szó esett a felújításokról, jövőbeni tervekről, háborúról és békéről is. Kiderült, egyelőre nem lesz több késő esti, éjszakai illetve hajnali buszjárat (ennek elsősorban a fiatal utazóközönség örülhetne), és az új buszmenetrendet is csak januártól vezetik majd be.
Közlekedés
A buszmenetrenddel kapcsolatban a legtöbben arra voltak kíváncsiak, mikor tervezik bevezetni az új, illetve módosított menetrendet.
- Nyáron szerettük volna, de a város anyagi helyzete most nem teszi lehetővé. Így 2023. január 1-től tervezzük. Persze, ha a pénzügyi lehetőségeink engedik. A menetrend bővítése amúgy évente majd 400 millió forint pluszköltséget jelent majd.
Az éjszakai buszközlekedés fejlesztése is népszerű kérdésfelvetés volt, ugyancsak nyártól vezették volna be a több késő esti és hajnali járatot. Kiderült, sajnos ez sem fog menni, anyagilag szűkek a lehetőségek az energiaárak emelkedése miatt. - Remélem, hogy jövő januártól be tudjuk vezetni a menetrendi bővítést, de ehhez kell az anyagi háttér írta.
De várhatóan júliusban jön az első két elektromos busz, majd a többi tíz. Előrehaladott tárgyalások folynak e-bicikli-hálózat ügyben is.'
Én a napokban a "fél-tókör" járaton láttam (707 Agárd - Velence - Sukoró - Szfvár). Ha volt ilyen a fordájában, akkor maradt, ha nem, akkor ide került át. :)
A mezőfalvi bolygóajtós kocsi ebből az ajtótípusból az elsők között volt, még az ajtóüvegek körüli vastag gumikerettel. Ebből még korábbi időpont, talán '83/84 jön ki.
Ha minden igaz, Mezőfalván volt még a megyében, ami járatos (is) volt. Személyes élményem sajnos nincs, de amennyire tudom, egy fehér/piros 211-es járt Sárbogárdra, és egy ilyen 280-as pedig Dunaújvárosba. Feltéve, hogy pontosan emlékeztek az adatközlők, de ilyenről meséltek, nem a későbbi, bolygóajtós 280.17-ről.
A Néphadsereg, később Honvédség - egyszerre - kb. 20-25 db (?) Ikarus-280-t üzemeltetett.
Azért írom, hogy egyszerre mert ott is volt generáció váltás, hisz az első Ik-280 helyközi autóbuszok (csehszlovák kivitel) nagyon hamar kikoptak a rendszerből.
Jöttek helyettük újak.
Nos.
Alig volt olyan Ik-280 a seregnél amibe ne szereltek volna - utólag - fűtést.
Ez nem okozott nagy gondot, lévén a sereg 280-sai leginkább raktárak, nagy katonai műhelyek munkásszállító járatai voltak.
Ebből az is következik, hogy ahány ház annyi kivitel.
Nem tudom biztosan, de talán nem is volt két egyforma utólag beszerelt fűtés rendszer.
Az első sufni tuning*** módszerrel beszerelt fűtések a seregnél is Sirokkók voltak, lévén az Ikarus-255 buszokba akkoriban százával, ezrével szerelték be ezeket, s emiatt könnyű volt hozzájutni, jó volt a pótalkatrész ellátása, és idehaza az autóbusz szerelők többsége értett is hozzá.
*** = a sufni tuning itt megtévesztő jelző, lévén , hogy az átalakítást végző helyi műhelyek - más okból - igen jó felszereltségűek voltak és a szakmai hozzáértés is ritkán volt megkérdőjelezhető.
OFF ,de a fűtés a pótkocsiban sirokkó volt vagy annál valami modernebb, esetleg olyan ami a classicocban van? Maga a sirokkó kályha is mindig is érdekelt milyen volt, sajnos vagy lehet nem sajnos ,de sose utaztam sirokkó mellett, bár sok jót nem hallottam.....
Irigykedve nézem ezeket a képeket, mennyire jó lenne, ha az itteni kocsikról is lennének ilyen felvételek, ráadásul ennyire sok. Egyébként mikor volt ez az osztálykirándulás? Egerben 3 db 280.52-es volt ami az erősebb motorral szerelt változat volt gyárilag, kettő 86-os egy 91-es gyártású. Utóbbi már valamivel másabb gépészettel. Sajnos a felújítások,(nálunk a vázcserés,classicos...) teljesen kiölték ezeket a klasszikus gyártáskori elemeket ezekből a gépezetekből.
És amiatt is különleges, hogy életemben egyszer de tényleg csak egyszer, volt fűtés a pótkocsiban! Soha se azelőtt se azóta nem tapasztaltam ilyen magas "komfortot" 280-ason. Ezen is egyszer éltem át ezt valamikor a kilencvenes évek végén egy nyálkás ködös napon.
Nem biztos, hogy tömegek szoknak át autóról buszra, de azért most esőben látszik, hogy több az utas. Szóló VAZS megyeiken van álló is, de nincs nyomor.
Amikor meg majd kettő busz kell majd a Dunaújvárosi megállókba mert annyi az utas,akkor majd milyen jól jönnének majd azok a buszok amiket leselejteztek,és kiszórtak.
Sziasztok Enyingi fordákban járatosabbaktól kérdezném, hogy a 17.45-ös úrhidaira hogyan forognak be a TAS-ok, illetve a 8321/410-en mennyire találhatóak meg fixen?
Már nincs 2 hét az iskola végéig, onnan nyári menetrend lesz. Bár az idő még nem túl kedves a strandoláshoz, az év eleje óta nem közlekedő újvárosi 24-es várható lesz-e, vagy végleg felejtsük el ezt a járatot?
Ja múltkor elvileg JPB nyitott motortérrel ment, utána később elfosta a hűtővizet.... Úgy érzem ezek is önselejtezik magukat.. Nem vagyok 100% biztos benne ,hogy JPB volt az a busz, én csak hallottam
Én ismerem őket, utazom is velük rendszeresen. Dunaújvárosnak talán soha nem volt olyan rendben lévő kocsija mint azok közül bármelyik. Szóval én várom őket, nyilván itt majd hozzá lesz rohasztva az átlaghoz vagy az alá...
Nem csoda, mivel első lépésben a legnagyobb moslékosvödröket csoportosították le vidékre (végig ez is volt a terv, az eCitarok forgaslombaállásával először a 22-esen szanaszét ütött, túlfutott kocsikat akarták kipaterolni az agglóból). A jobb állapotú kocsik nyilván maradnak az agglóban, amíg meg nem érkeznek az új gázüzemű kocsik.
Nem tudom te miket láttál, de amikkel én szoktam utazni, azok igen jó állapotban vannak... Az első soproni már egy új, sárga flottaszínt is kapott, de követi majd a többi is.
1973. júniusában itt járt Mo-on a perui gazdasági minisztertábornok. Ráaggattak egy jó nehéz kitüntetést, ami majdnem elszakította ruháját is, erre ő örömében rögtön megígérte, hogy rendelnek Ikarusokat. Aztán hazament és mindenféléken gondolkodott. Augusztusban aztán tényleg megrendelte a 180-asokat. Azokat gyorsan legyártották, mert október volt a szállítás tervezett. Csakhogy a minisztertábornok úr nagy-nagy gondolkodás után épp' októberben megpuccsolta az addig is egy korábbi, 1968-as puccsal hatalmon levő katonai kormányt és egy másikat hozott létre, aminek az egyik első dolga volt felmondani az ikarusok üzletet. (Ez a minisztertábornok később elnök lett.) Így maradtak itt a pécsiek által "nyakkendősnek" elnevezett csíkos 180-asok.
Meg van egy több tízezer fős agglomeráció, az már úgy nem arányjavító. Nyilván van, akinek nagyjából jó a mostani hálózat adottsága. Van, aki rohangál ide-oda naponta, neki az kéne, ha A-ból sok helyre menne gyakran járatközlekedés, ami a gócpontok kivételével nem kivitelezhető (illetve hát finanszírozás kérdése, de az ugye Dárius kincsébe kerülne). Van, aki így is túl nagy - nemigen kivitelezhető - igényeket ír meg. Más végig sem gondolja időre, mi kéne hova, tehát ez valóban az aktivitás mértéke. És van, aki pedig kevesebbet internetezik, nincs annyira benne a közösségi és egyéb hírekben annyira. Nos, ezt lehet így is és úgy is nézni, hogy ez az arány lehetne kisebb vagy nagyobb is. Minden promóció jót tesz a közösségi közlekedésnek, mint ingyenes nap (pl. gyereknapon?), mert segít megismertetni az emberekkel, emellett jót tenne a jegyrendszer reformja - átszálló jegy, családi jegy, napi jegy, és így tovább, de ezt szerintem már túl sokszor leírtuk az elmúlt bő másfél évtizedben.
Pedig vannak benne olyan részek, amin laikus szemmel is látszik, hogy min lehetne fejleszteni... pl. a 26/26A hurokban való összeforgatásával a Nagyszombatin át, amivel duplájára lehetne növelni a térség elérésének sűrűségét, vagy megállót létesíteni a Sasvári utcánál/Aranybulla sétánynál/József Attila utcában...
Közül úgy 15-20% (kb. 12.000-16.000 fő) csak gyalog és kerékpáron közlekedik, vagy kéthavonta egyszer ül városi buszra.
Nem ismerik a fehérvári menetrendet és nem is érdekli őket.
Ha kéthavonta egyszer buszra ülnek, akkor vagy emlékképeik alapján felülnek az általuk ismert viszonylatszámú buszra vagy megkérdezik a szomszédot milyen buszra üljenek ha A-ból B-be el akarnak jutni ?
Marad kb. 64.000 fő.
Az MJV-sainkban kb. 15-20% a közösségi közlekedést igénybe vevők aránya a városban eszközzel közlekedők között.
Sík városban még kevesebb.
Fehérvárra szavazzunk meg 20%-t.
Ok.
Akkor kb. 20.000 fő az aki rendszeresen buszozik Fehérváron.
Közük írtak 317-n emailt, küldtek javaslatokat és tettek észrevételeket több mint ezren.
"317 e-mail érkezett, 10 lakossági fórum volt, valamint 2400 felhasználó és 5000 utazástervezés történt a buszmenetrend hálózatbővítésének véleményezési időszakában.
Mielőtt a tervezett változtatás a csütörtöki közgyűlésen napirendre kerül, a szakemberek folyamatosan várták és építették be ezeket az észrevételeket számolt be a hálózatbővítést érintő fejleményekről Mészáros Attila alpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. Az alpolgármester tájékoztatása szerint amennyiben a május 26-án, csütörtökön sorra kerülő közgyűlés elfogadja, abban az esetben az új buszmenetrend már augusztus elsejétől életbe léphet."
Pl reggelente munkába menet az M6-on rendszeresen találkozok 5:30 körül az MRP-096-ossal, ahogy megy a főváros felé üresen. Iváncsa után szoktam megelőzni. Az is valami munkásszállító lehet?
A helyi múzeumban dolgozó, s a nagyon régi (első évtizedek is) fényképeket tucatszám ismerő hölgy sem tudta a képen lévő épületrészt dújv-inak definiálni.
Apámék hozták el Fehervárról a 180-asokat, nem emléxik rá, hogy lett volna rajtuk nagyybetűs felirat.
Sziasztok! Lehet arról tudni valami, hogy a székesfehérvári telephelyes SSM-403 és a a tatabányai SSM-412 Econell-ek mit keresnek Baranyában? Ma a Komló-Mánfa-Pécs vonalon dolgozik a 403.
Kedves D20.Millenne,ha képen látható Ikarus sárlapot,magadhoz vennéd,és megőriznéd,mint Ikarus relikvia.Ugyanis Ikarus Autóbuszok már nem igen szaladgálnak már a Magyar utakon.És nem minden Magyar állampolgár mondhatja el,hogy egy Ikarus sárlap büszke tuajdonosa.
URAK!Keresek 1975,1976,1977,1978,1979,1980,1981,1982,1983,1984,1985,1986,1987,1988,1989 es Székesfehérvári Pintér Károly Lakótelepes buszfordulós képeket,színes képeket,és jóállapotuakat.Ot ahol most autók állnak.
Tegnap azért ezt még sikerült megfejelni: György Oszkár tér, a város legforgalmasabb, egy kocsiállásos megállója - estig sem került ki tájékoztatás (de jóhiszemű leszek: kikerült, és valaki letépte), pedig ott aztán kimaradt minden, ami a Berényi út felé közlekedett (volna). Több száz utas állt tanácstalanul, és bár igaza van a Topiktársaknak is, hogy a neten lehetett találni leírást, de pont ezen a főirányon (egyebek mellett két temető, több orvosi rendelő) utazók nem igazán tartoznak az internetet lelkesen böngészők körébe. :) És jogosnak érzem az elégedetlenségüket.
Visszatérve a 33/34-re, én mostanában igen vegyes felhozatalt láttam, és főleg csuklósokat: egy-egy fordulót az MZF-204 csinált, utána többet az ITY-754/755 (helyközi Conecto), de még az RVY-665 is beforgott oda. Sőt, ugye a közelmúltban zajlott az elektromos MAN csuklós tesztje, annak is volt olyan fordája, ami egy kör erejéig 34-est csinált - mögötte persze egy másik RVY-os csuklóssal. :)
Apropó km-kiegyenlítés: a helyközibe is kijáró RVY-ok láthatóvá váltak a KTI-s felületen is.
PPH-593 Bal leghátsó kapaszkodó az üléshez kontraanyával tákolva rögzítve ,de nem ér semmit mert így is zörög mintha muszáj lenne..... Pusztulnak le szép lassan ezek is.
Igazából mióta ide jöttek a facelift Citaro-k, azóta NNS-218 járt az osztott 33/34-esen, ami mindig Voláné maradt, nem került ki alvállalkozásba, de most a selejtezések miatt ez a gép lekerült és át lett téve a 42-esre (onnan selejtezték a fordakocsit); azóta fordul meg több minden ezen a feladaton, csuklósok stb.
Mindenesetre a vonal törzsutasai (vagy legalábbis akiket én személyesen ismerek) nagyon hálásak voltak az élőszavas utastájékoztatásért, mivel fogalmuk sem volt a lezárásokról... Úgyhogy ha már a Volán nem is, legalább volt, aki megmentette a napot. :)
Egy kicsit más, de ha már 33/34: az elmúlt 1-2 hétben egyre gyakrabban látom, hogy az ide hétköznaponként beforgó egy darab Volános kocsit valamelyik régi Conecto-val adják. Eleinte egy helyis jött elég "karcos" hanggal, aztán másnaptól már két helyközi járkált. Ezek műszaki hibás busz helyett forognak, vagy ez is része ennek a kilóméter kiegyenlítősdi bohóckodásnak?
Az új 'fehérvári hálózattervet nézegetem, azon belül is az új 34-est... azon filózom, hogy a hatalmas U betű (Fecskepart - Csapó utca, a Gáz utcán át) helyett nem lenne-e több értelme bezárni a kört, és vagy a Mészöly Géza úton (ott mintha régen járt volna busz), vagy a Bregyó közön át visszavezetni Fecskepartra. Persze ez ellenirányú járatot is igényelne (43?).
Ugyanez áll az új 44-esre is, gyakorlatilag a lakótelep két végét köti össze - megkerülve a fél várost. Nem lenne értelme ebből is két körforgalmú járatot faragni?
Ez nem egy közvetlen (legfeljebb indirekt) válasz a kérdésre, de úgy emlékszem, Fehérváron például 2001-re készült el a CCP-892 felújitása, és az év ősztől viselt BEE-s/majd DJUICE-os reklámot, tehát ott láttam összefüggést, kigördül egy új gép - felújítva, és az kapott reklámot nem sokra rá.
Ki is használták, és végszóra a legtöbb helyre (de nem mindenhová) ki is került. :) Igazából csak azért kár, mert egészen biztosan lefutott erről több, különböző szintű egyeztetés, elkészült egy terelési terv, gondolom, azt is meghatározták, hogy ki és milyen arányban viseli a többlet kilométerek költségét, szóval minden adott kellett legyen ahhoz, hogy a megállóba is kikerüljön a tájékoztatás, ennél korábban.
Ha az a város kimondott célja, hogy vonzóbbá tegye a hálózatot, sőt, úgy általában a tömegközlekedést, akkor ezekre az "apróságokra" érdemes lenne figyelni, mert ezek elmaradása / késése jogos bosszankodást okoz a célközönségben.
(A honlapon egyébként már fent van egy ideje, legalábbis voltak, akik olvasták már a közleményt, de a megfelelő tájékoztatáshoz ez kevés. Én sem olvastam, pedig az átlagutasnál jobban érdekel a téma.)
Volánbusz honlapján sem volt semmi info. Mondjuk egy Tour de Hongrie nem olyan nagy esemény, hogy a miatta történő nagyarányú terelésekről szólni kelljen a nb. utazóközönségnek... főleg, hogy csak két napig tart...
Buszvezetőtől tudom, hogy ők is csak egy papírt kaptak arról, hogy hétfőn 9-től merre az arra... megállókban sehol semmit nem helyeztek ki...
Random kínzó gondolat: ha 2000-ben a néhai CCP-893 már alul zöld volt, s bútorboltos reklámmal, akkor hogyhogy nem valamelyik másik 260-as lett BEE-s, ami nem volt reklámos?
Jobb később, mint soha, végülis még van majdnem fél órájuk. Mondjuk egy gyors keresés a Volánbusz és a város oldalain szintén nem hozott eredményt nálam, a buszközlekedést sehol sem említik, csak a parkolási korlátozásokat és az egyéb lezárásokat. Lehet, hogy mostanában annyira sok a terelés a városban, hogy már nem mernek szólni az utasoknak. :P (Én integettem neked a Fecskeparton, vagyis azt hiszem, hogy neked. :D )
Eközben: 8 óra, pontosan 1 óra múlva, 9-től terelve közlekednek a 33/34-es járatok, a Móri úti lezárások miatt, két napig. Egyetlen megállóban sincs semmilyen tájékoztató a terelésről, az adott megálló kiszolgálásában beálló változásról. 9 megállóról van szó, iskolák, laktanyák, munkahelyek és lakóövezetek környékén.
Én még a PPH credót eltudom viselni. 20-30p út alatt ülései nem rosszak, az (újabbnak már jobban). Nincs rajta 40 fok ,de ha a klíma beszarna akkor van rajta ablak, így akkor se meleg. Viszont az tény, az összeszerelés minősége nem kiemelkedő, SSM is már itt ott picit recseg ,de azért az M.A.N. se tökéletes, arra is jellemző kicsit ez.
Sziasztok! Szombatonként/Vasárnaponként mely buszok parkolnak/tárolnak a Velencei-tó környéki városokban/falvakban és mikor? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Hát nemtudom.Tegnap egymást mellett állt egy Buszrentes autó,és az egyik PPH rendszámú credóként elnevezett ipari hulladék,amit busznak nevezni tulajdonképpen sértés.Az utóbbi szerintem 10 év múlva apró pici darabjaiban se lesz megtalálható,ránézésre az összeszerelés minősége az ótvar és a fos között,a különbség kívülről ordító és nem kérdés melyik javára.Hálistennek évek óta nem utazom busszal,és nem is tervezem a jövőben sem.
Hát igen, most épp ha már komfort, 200-as szérián belüli nagy fejlesztés volt mikor megjelentek a nagy méretű nyitható ablakok és az utasok nyáron is megfelelő hőmérséklet mellett tudtak utazni, erre ott tartunk 2022-ben ,hogy a buszrent úgy kiad forgalomba buszt ,hogy a klíma nem működik ,de ablak sincs rajta, kérdem én, akkor miért nem más busztípust választ magának? Keressen olyat amin van ablak normálisan, és akkor az emberek nem kapnak hőgutát a buszon, én azt hittem azon a buszon ,hogy kidőlök, pedig 25p volt az út. Nyáron pedig volt ,hogy többször is unalomból helyiztem mikor azért volt 30-35 fok, ikarussal, 1 eset volt kirívó mikor GMY-388 fedélzetén töltöttem 2-3 órát, és nem volt semmi bajom mert járt a levegő.. Így szerintem ez a színvonal a legaljának a legalja.. Írtam is a volánnak, a buszrentnek is remélem csinálnak valamit...
Kívülről is szörnyűek ezek a buszrent vackok. Hála'istennek nem kell velük, meg úgy amblokk busszal járnom.
Épp Tapolcáról tartunk haza vonattal a találkozóról. Megint megcsapott a "régenmindenjobbvolt" érzés. Nyilván ez nem teljesen igaz, de utaskomfort szempontjából a 200-asok verhetetlenek voltak, a farosokról nem is beszélve. És akkor hazajövök és elhányom magam az exgenfi budiajtós hulladékok láttán. Remélem mielőbb kiskanál lesz az összes. Még a Conectok is jobbak egy fél fokkal. Persze mindez az én szubjektív ömlengésem, de ahogy Tapolcán ezen a népünnepélyen láttam nem vagyok egyedül..
Két indulás között van, hogy WC-re sincs idő elmenni, nem még sepregetni.
Amúgy amikor 1 kanyar után úgy néz ki az utastér, mint ha nem csináltál volna semmit, akkor egy idő után elgondolkozol azon, hogy a munkaközi szüneted ( késések miatt nincs is mindig meg ami jár ) biztos arra akarod-e felhasználni, hogy mások taknyos zsebkendőit szedegesd az ülés közül. Napközben amúgy is felesleges, műszak végén pedig nincs rá idő.
Buszrent csodái avagy PBL-203, aki szeretne már most egy menetjegy áráért 1 szaunában lenni annak ajánlom, a buszon a klíma dísznek van, amivel nem is lenne gond mert hát működő klímát már nem várok el ,de hát természetesen nincs ablak, így a buszon a hőérzet 5-10 fokkal több mint kint jelenleg.A szigetelése is dícséretre méltó, hisz 70-nél is 0 kb a légáramlás. Azért 1 Dunaújváros-Nagykarácsony távon ez nem kellemes, szerencsére én csak Földvárig mentem
Ez hülyeség. Manapság is vannak sofőrök akik ezt csinálják. Vagyis helyközin tudok nyilatkozni, ott a legtöbb buszsofőr a busz padlózatát, és vannak akik az üléseket is tisztán tartják, annak ellenére ,hogy egyesek beszennyezik a buszt... Távolságin meg más a helyzet, ott a volán sokkal jobban csinálja a dolgát, itt azért inkább a sofőrök tartják rendben a buszt....
Régen 1980-as években sokkal rendesebbek voltak a buszsofőrök,amikor a busz beállt a megállóba,bizony sokszor láttam,hogy a buszsofőr seprűt és lapátot ragad,és összesöpri a szemetet a buszon.Ez Székesfehérváron gyakran megtörtént az 1980-as években.Akkor a buszsofőrök nagyon törődtek az általuk vezet autóbusszal,az autóbusz tisztaságával,ez mára sajnos megszűnt.
Motorja és váltója amúgy rendben volt, bár utolsó idejében már füstölt ,de legalább mint a golyó... Meg talán futóműjére se emlékszek ,hogy nagyon zörgött volna. De a rozsda már ette szegényt, illetve 1-2 helyen hiányzott belőle csavar ,de JFH-774 sofőrje olyan jófej volt ,hogy pótolta őket ameddig használta augusztusban.... Azt szerettem benne mint a többi 280-ban ,hogy elindulásnál nem rázott annyira mint pl KBK-783.. De én szerettem ,de reálisan úgy látom ő már valszeg erősen a rozsda áldozatává kezdett válni így jobb társait érhetné meg tovább üzemeltetni ,de hát már egyik se megy :(. Bár GMY-395 elvileg ment volna találkozóra csak még papírozás miatt ez nem jött össze az új tulajának
Tipikus dunaújvárosi gép volt. Használjuk amíg a belét húzza, se takarítás(sepregetésen kívül) se semmi, aztán kuka. Ilyen üzemeltetési körülmények között bizony sokáig húzta, több mint 22 évig.
Az 1986-87 körül gyártott 200-asok tíz évesen szó szerint szétestek.
Mintha tudták volna az Ikarusban illetve a vázcsere műhelyekben hogy ezeknek a vasaknak sok évet ki kell bírni
Ügyfélkapu szerint mindegyik forgalomban van, viszont a GVP-950-nek 04.28.-án lejárt a műszaki vizsgája, a másik kettőn még van pár hónap... A 951-et láttam is a napokban...
Igen, ez az. Micsoda együttállás lehetett volna BKV-s 415-össel. A legextrémebb látvány volt a Bakony volános 415-ös az Erzsébet téri buszpályaudvaron, már nem tudom, melyik járaton.