Az audi meg csessze meg a csodá ledes lámpáját. Jövök hazafele a Hungárián, mögöttem egy ilyen csoda, úgy vakít, mint a fene és én meg egy ignissel vagyok, nem is a legalacsonyabb autók egyike... Ok, nem teherautó, de akkor se alacsony.
Gondoltam menetfény, de belsőben elment mellettem, égett a hátsó helyzetjelző és látszódott az előtte lévő kocsin, hogy szabályos vetítési képet ad, szal csak szimplán feljebb világít, mint kéne neki... Ez nem egy régi technika, hogy csak úgy béxarjon és mocsok mód vakított a belső közép tükörben...
Ennyit a mai morgásról :D A sok Schumacherről már nem is mondok semmit se meg azokról akik nem ismerik az elsőbbségadás táblát M5 mellett.
Színhőmérsékletre szerintem egyező vagy talán jelentéktelen 50 kelvinnel magasabb a NBU, mint a GE MU. Ezért nehezen tudom elképzelni, hogy vakítófehér lenne.
Azért annyit tudok a GE védelmére tenni, hogy a projektoros Megane II normál izzóval az enyém mellett (tehát amikor a GE volt az enyémben) sehol se volt a Megalight mellett. De hiába, a gyakorlatban nekem nem jött be. Lehet másnak, más típusú autóval meg ok a GE.
Ezért mondom, hogy emberek szeme más. Nekem a hidegfehér bántja a szememet, míg neked az a jobb. Nincs ebben hiba, de ne akard megmondani nekem, hogy nekem melyik a kényelmesebb :)
NBU-t meg azért se szeretem, mert közelra nagyon erős és elveszik éppen ezért az erő a távolban, míg a GE izzói valahogy nem ilyenek, jobban szétoszlik és a szembetábla nem vakít olyan dulván :)
Ismerősnek ajándékoztam még anno egy obi sárgát, ami ignisben nagyon sárga volt, mondom ez tetszeni fog nektek, betették egy sx4-be, erre sima halogénszine lett :D Esélyes, hogy picit más a foncsorozás a kocsiknál, ami ezt okozza :)
Osram ALS H4 izzó van a Fiestámban. 2003-as nagy lámpás.
amikor vásárolni megyek, az ablakokon visszaverődő fény teljesen fehérnek látszik.
Amikor Gold, vagy Hella sárga volt benne, azok tényleg sárgának látszanak az ablakon visszaverődve is, a Solarzen meg talán a Goldtól is sötétebb sárga, de azt igen ritkán használom...
Érdekesek ezek a fények, lehet hogy különféle lámpatestekben eltérő a színe egy izzónak?
amikor az Osram NBU volt bent, az is fehér volt, de nekem túlzóan fehér, egy adott területen vakító fehér folt, a többi meg gyenge.
amikor előtte egy alap Hella fehér volt bent, azzal mindent jól láttam.
Benne van a nevében: daylight. Ezek szerint te jobb szeretsz félhomályban olvasni, mint napfénynél. Azért mert hidegfénynek nevezik, nem jelenti azt, hogy "hideg", sokkal közelebb áll a természetes napfényhez (5600K), mint a meleg tónusú lámpák fényereje.
Nem tapasztaltam, hogy esős időben szar lenne a hyper+. Teljesen vállalható, pedig a legrosszabbra készültem :-)
Melegfehér ledlámpákat teszek mindenhova, s nem hidegfehéret, nem kórházban vagyunk vagy mifene :D Nekem a hidegtől fáj a fejem pl, nem bírom elviselni.
Amúgy meg ember s ember közt hatalmas különbség van, még a két szemed között is :D
Nekem is jobban bejött a sárgásabb fény, de van előnye a fehérnek is, ez is tény :) Csak én nagyobb idegbajt kapok, ha rossz időben nem látok, mint ha szárazon picivel gyengébb lenne a lámpa, de ez már egyéni dolog :)
Fehérebb, persze, igen lehet ez az oka, mert ez sokkal kellemesebb a szemnek, mint a GE fénye.
Csak arról tudok nyilatkozni, hogy érzetre jobb a hyper+.
A Ge-nél nem hogy 120%, de 1% pluszt, annyit se tapasztaltam. Ráadásul ez a sápadt seszínű sárgásfehér fény, hát... szürkületben még nagyobb katasztrófa. Lehet az út mellett álldogáló hangya fa*ából 120%-al többet látni...de a gyakorlatban nem tapasztaltam.
Fentebb állíttattam a lámpát, így már érzékelhető volt a javulás, de mindenki folyamatosan levillogott. Na ezután tettem bele a hyper+-t. Nem villognak le, jobban látok. Nem azért raktam bele, hogy menőzzek vagy divatoljak, ebből már kinőttem. :)
De itt van példának: asztali lámpa 50W-os 3000 K környéki izzó és az 5W-os 6200K daylight led. Lumenben persze kevesebb a daylight, de olvasni vagy valami szöszmötölős munkát csinálni mellette, a kettőt nem lehet egy lapon említeni. De ha valaki a 3000 Kelvinest választaná, hát meg is érdemelné.
Jaj tényleg, még én rendeltem neked ezeket tavaly.
Sokszor megígértem már magamnak, hogy nem költök több pénzt izzókra, így is van 5 pár a kocsiban, de tegnap csak vettem egy Contrast+ H1 szettet, most az EMAG-on sok izzó 20%-os kedvezménnyel van, így most olcsóbban hozzájutottam, elvileg hétfőn hozza a futár, ki fogom próbálni, hogy mit tud egy sárga izzó a MM H1-es projektorban. :)
A nokya sokkal sárgább a valeonal pedig a valeo is elég sárga, majd csinálok képeket van mind a kettő refi valeo h7 ködös nokya h8 35w hyper yellow tompi 4300K xenon szóval lehet látni a kelvin különbsegeket, elég látványos.
nagyjából ilyesmi lehet a szín és a fényerő sorrendje, már amit a lámpa vetítési képéből meg lehet ítélni.
Xencn már narancssárga, rendesen le is veszi a fényerőt, egy alap 55W fehér erősebb sokkal.
ezért próbálnék ki egy Nokya izzót az kb 2500K és olyasmi lehet, mint a Valeo Aquavision-je, csak abból nem készítenek ködlámpát, a Nokya-ból meg sokféle ködös van.
A 2500 K azért fog az erejéből h8 35w on legalább is 55w-os erősebb lehet tükrös foncsorba projiba nem láttam még, de amit látok az enyém nagyon sárga, többen meg is jegyezték.
Divat ide vagy oda, de köszönöm, én a legnagyobb megelégedettséggel használom (December eleje óta) a tompiban az Osram hyper+ izzóját (h7). A MegalightUltra120-at meg úgy hajítottam ki, hogy lába nem érte a földet. :D
Nokya izzókrol van valami teszted, meglátásod? Amcsiba 95 óta gyártják, tudom hogy festettek nekem is van ködösbe h8 hyper yellow 2500 K egy víztisztaval jobban látni, mint a festettel ezt tapasztalom, de igazából a gyártási teknikajukra lennék kíváncsi fókusz, pontosság egyebek. Jobb mint egy festett kínai izzó?
A ködösben már egy éve bent vannak semmi bajuk bírják a kanyarfenyt is ki be kapcsolgatast.
Nagyon sok autós fehért akar, mert olyan a led, olyan a xenon és látja milyen jó. Erre az izzógyártók is ráugrottak, meg fehérnél ugyanolyan teljesítmény mellett kontrasztosabbnak hat a kép, nagy buktató a rossz látási viszony, ahol sokkalta fontosabb a lámpa képessége, hisz látnunk kell :D, ezért jött be a ködlámpa szerepe. Jól mondjátok, minél közelebb van a talajhoz, de annál közelebbre látod csak a nagy fényt, mert elvakít a nagyobb fény, alkalmazkodik hozzá a szem és messzebbre meg már nem látsz. Nem is használom ködöst, csak ha már nagyon muszáj. Inkább belevágok egy sárga h4-et oszt csók :)
Tényleg szebb a fehér, de nem a szépség minden. Izzók gyártása meg olcsóbb szintelenül. Ha xencn vagy gold technikát nézzük, az meg végképp drága, ott nem búrát szinezik.
Ez a dolog EU-ban nagyon megy, amcsik annyira nem érzékenyek rá, de ott is megvan.
Ez kb ugyanaz, mint mostanában miért akar mindenki laptopot venni? Mert ha Náncsi néninek is az van, nekem is az lesz, nehogy már neki jobban megy.......
Közel sem azért, mert jobb, mint egy asztali gép. Az sokszor csak magyarázat, mert akkor vihetem. Vásárlóim 85%-a az életben nem mozdítják meg a helyéről, amikor meg arról van szó, asztali megbízhatóbb, erősebb, az már nem érdekli, mert az hajtja, hogy ha minden ismerősének az van, neki is az lesz xd
Nagyon sok esetben sajnos nem az ész dönt. A legszebb, amikor vki ügynökgépnek vesz egy 130.000ft-set és csodálkozik, hogy széthullik 1 éven belül, mert nem hallgat pl rám, az nem arra van. Itt jön be, hogy a gyéártók is ráugrottak erre ezen piacon is :D
Laptopokat árulok, otthon pedig dübörög egy 10 éves asztali gép, mert még mindig jobb, s erősebb, mint egy mostani laptop (ja meg még mindig megy...) :D Ez a vicc :D Nem mennék bele a technikai adatokba, de ha kíváncsi valaki szívesen megosztom :), de azt privátban.
Valószínűleg marad a Ge izzó, mert a Bárdi-ba árulják és 30-50% kedvezményem van oda.
Még a sportlight-ot néztem, de visszaolvasva a fórumot, nem tűnim túl nagy teljesítményűnek a gyárihoz képest. Ezen kívül Bosch és valeo izzókat árulnak ott, de azokat nem nagyon ismerem. Esetleg azok közül valamelyik jó lehet?
And a particularly persistent myth holds that yellow light "penetrates fog better" because blue light scatters more, as evidenced by the sky being blue. The sky is indeed blue because of Rayleigh Scatteringshort-wavelength light such as blue, indigo and violet does indeed scatter morebut only in droplets and particles equal or smaller than the wavelength of the light. That's much smaller than the particles and droplets that make up ground-level fog, rain, and snow; there is no Rayleigh Scattering happening to the light from a vehicle's front lamps, and whatever blue light those lamps might be producing does not get scattered by the fog, snow, or rain more than other colours of light.
The fact is, in late 1936 lawmakers in France put forth legislation requiring road-illumination lamps (headlamps, fog lamps, etc.) on all vehicles to emit selective yellow light. This legislation was based on advice from the French Central Commission for Automobiles and Traffic, which in turn was based on experiments done by the French Academy of Sciences, concluding that selective yellow light is less glaring than white.
(...)
Some technical papers out of France on the subject can be had here and here. These are both by Pierre Devaux, a scientist and member of the CIE (International Commission on Illumination). These, particularly the 1970 paper, go into great detail about why selective yellow light might be more suitable and less glaring than white light for night driving. A 1976 study done in the Netherlands found no significant benefit to either colour over the otheran interesting result not only because it contradicted both the claims of yellow superiority, and also the counterclaims that white is better.
(...)
Selective yellow light can improve a driver's ability to see in fog or rain or snow, but not because it 'penetrates fog better' or 'reflects less off droplets'. In fact it's because of the way the human eye processes different colours of light. Blue, indigo, and violet are difficult for the human optical system to process correctly. They are the shortest visible wavelengths and tend to focus in front of our retina rather than upon it. To demonstrate this to yourself, after dark find a deep blue storefront sign or blue lights on an airport runway or something else that's a deep blue light emitter against a dark background in the absence of white lightfrom any appreciable distance, it's almost impossible for your eyes to see the blue lighted object as a sharply defined form;the edges blur. The blur effect is not present with nearby signs or lights of colours other than blue.
Blue also is a very difficult colour of light to look at; it stimulates the reaction we call glare.
Vagyis nincs muszerrel merheto, objektiv kulonbseg - viszont kevesbe vakitja es farasztja a szemet.
Miért terjedt el ilyen széles körben a szelektív sárga szín? Ennek magyarázata abban keresendő, hogy a megfelelő spektrális karakterisztikájú sárga fény rossz időjárási körülmények esetén számos előnyös tulajdonsággal bír a széles spektrumú fehérhez képest. A közhiedelemmel ellentétben a sárga fény nem képes jobban keresztülhatolni a ködön és a hópelyheken, és nem szóródik szét kevésbé az apró részecskéken, ezért elterjedésüknek más oka van. Az előnyös tulajdonság biológiai alapját egyrészt az adja, hogy az emberi szem nehezebben boldogul a rövidebb (kék és UV) hullámhosszúságú spektrális komponensekkel, mert azok szemünk optikai rendszerének diszperziója miatt nem pontosan a retinára képződnek le, hanem kissé az elé. Így a receptorokra nem fókuszált kép, hanem életlenebb folt jut. Ezért a kék tartományban szűrőzött sárga fény hatására ködös időben a tárgyak kontrasztosabbá válnak, ami megkönnyíti észlelhetőségüket. Másrészt különböző kutatásokeredményei alapján a zavaró káprázás-érzést elsősorban a kék-érzékeny (rövidhullámhossz-érzékeny) csap receptorok közvetítik, vagyis a kék fénynek káprázás szempontjából stimuláló hatása van. Továbbá azt is megfigyelték, hogy a kékesebb árnyalatú gázkisülő (xenon) lámpa adott fényerősség mellett a hagyományos sárgás fényű izzólámpánál körülbelül másfélszer erősebben kápráztat.
A gyakorlati jelentőség tehát abban rejlik, hogy a sárga színű bura vagy az izzó spektrális szűrőként funkcionálva elnyeli a rövid hullámhosszúságú kék és UV-tartományú komponenseket. Ekkor a fényszórók intenzív fénye ködben, esőben vagy erős havazás esetén az apró részecskéken szétszóródva és részben az emberi szembe visszaverődve mérsékeltebb káprázási jelenségeket idézhet elő, ami komfortosabb látási feltételeket eredményez. A jelenség vizsgálatakor azonban azt a tényt sem szabad elhanyagolni, hogy a sárga fényszórók szűrője csökkenti kilépő fényáramot, ami ebből adódóan a káprázási jelenségeket is mérsékli. Ez szintén szerepet játszhat abban, hogy sofőrök szubjektív beszámolói alapján a sárga fény káprázás szempontjából előnyösebb.
A jótékony hatás tehát komoly járulékos fényárambeli veszteségeket is generál, hiszen a szűrőn áthaladva a fotonok körülbelül 15 százaléka elnyelődik. Az út világításához ezért redukált fényáram áll rendelkezésre, ami normál, vagy más szóval tiszta időjárási viszonyok esetén nehezíti az perifériális területeken tartózkodó gyalogosok, biciklisek vagy állatok észlelhetőségét. Az említett rossz időjárási viszonyok esetén azonban a vizuális komfort javulása miatt ez a veszteség bizonyos országokban vállalható volt. Ebben az esetben miért nem terjedt el jobban a sárga fény? Ennek oka az, hogy havas és főleg ködös időben akkor növelhető a vizuális teljesítmény és javítható a komfort, ha a fényforrásokat az út felületéhez közelebb, vagyis a fényszórók vonalától lejjebb helyezzük el. Ezzel ugyanis a fényforrás színétől függetlenül jelentősebben csökkenthető a káprázási jelenség. Ezt hivatottak megvalósítani a ködlámpák, amelyek színe ezért mind az európai, mind az amerikai előírások szerint sárga színű is lehet.
Vettem ilyet: https://www.vilagitas.eu/osram-2880cw-led-w5w-retrofit-jelzofeny az autós hétvégén jóárasitva a belső olvasólámpákba és erősebben világit mint a noname kínai 7 (5050) ledes W5W, és a szine is szebb (fehér) a lilással szemben. Szuper cucc! Érdemes számitásba venni, ha valaki ilyen cserén töri a fejét.
En vettem Solarzent, H8-ast, gondoltam ilyen kekes cucc jo lesz a kanyarfenybe a xenon melle. Hat az vilagitott mindenhova, csak oda nem, ahova a gyari Philips, meg a mostani Osram vilagit. Ergo, pontatlan volt az osszeszereles.
Ha tompította nem is, de ködösbe érdemes sárgát tenni? Solarzen milyen minőséget képvisel? Hozza egy standard Osram vagy Tungsram szintjét? Sajnos a Nokya a szállítással együtt már elég húzós.
Na látod a 3000 K xenont ezért vettem ki mert valójában az 2500 K és nagyon sötét volt. Viszont érdekes mert tükrös foncsorban viszont jól vilagit :O meg közösbe ahol szórja a fényt. Viszont xenon projiba elég..... Nem jó :(
H7 Osram NBL az enyém, én a legjobban azzal láttam a megánban. ( Sárgából pedig a Valeo Aquavisionnel. )
igaz, akkor jött be az NBU amikor az NBL-t használtam, de a H4-es nekem már túl fehér volt, szóval ha a H7-ben is olyan a színkülönbség akkor nem is bánom h nem vártam az NBU-ra.
GE Megalight jó szokott lenni, itt a 90%-t dicsérték nagyon, a 120-al való összehasonlításra én is kiváncsi lennék, de talán nincs akkora különbség köztük.
Lehet a +90%-t venném (teszkóban pont árulják) mert hátha tovább tartana, mint a +120%
Amelyik H7-es izzó színvilága tetszik a legjobban, ugyanolyanból keresnék H1-est.
ha a GE +90 neked megfelel, akkor ilyenből vennék H1-est, mert a gyári izzó csak 10 éves és öregszik, hiába megy keveset a H1-es. Gondolom én....
Amúgy meg örülj a lámpatestednek, mert a ráncfelvarrt lámpái hamar kezdenek mattulni, a tiéden meg max. a búrát kell polírozni és UV lakkal lefújni + hőkezelni, és megint hibátlan lesz vagy 5 évig.
2004-es Megane-ba kellene első izzó, H7 a tompított és H1 a távolsági.
Le lesz bontva az első lökösöm és akkor már gondoltam kicserélem az izzókat, hogy 2 hét múlva ne kelljen megint leszedni..
H7-t már cseréltem, jelenleg Silverstar 2.0 van benne, de azon kívül, hogy fehérebb mint a gyári, nem vettem észre értékelhető különbséget.
Néztem H7-be, hogy a NBU lenne a legerősebb, ami még legális, de a Megane lámpái állítólag nem bírják a nagy hőt, szóval valami más alternatíva kellene.
Szerintetek a GE megalight ultra 120% jó lenne? Vagy van más ötlet?
H1-ből pedig elképzelésem sincs, mert a mostani gyári izzó se rossz, csak 10 éves... Ötlet?
Barokkos tulzas, hogy semmit nem latsz a feherrel. Nem fogsz olyan tanulmanyt talani, ami ezt alatamasztja - legfeljebb olyat, hogy rossz idoben minimalisan jobb a sarga, jo idoben meg sokkal rosszabb.
Ha akkora lenne a kulonbseg, tomegek maszkalnanak sarga izzoval, de ilyet meg Franciaorszagban is csak nagyitoval talalsz.
Szárazon (ahol egy gyenge izzó is bőven sok) kell-e több vagy épp rossz viszonyok közt, amikor hiába erősebb elvileg a fehér, ha épp semmit se látsz vele.
Itt sok ember nem hiába tért át, főleg télre sárga izzóra.
Saját tapasztalatom is ugyanez.
Értelmes lámpákat kéne gyártani és nem olyan szépeket és máris nem lenne gond. Nekem egy őskövületnek számító H4-es lámpám van ignisben, előtte hondában ill. wagonr is volt, mindegyikkel gyönyörűen láttam, igaz, nem aprócska lámpáik vannak. Wagonr és ignisé mondjuk meglepő, de jobb, jelenleg egy sportlight szolgál benne és tökéletes. Soha rosszabbat :) Egy rakás h7 projektoros kocsi van piacon és meg se közelíti ezt a szintet, de rémisztő példának ott van fiat punto, pár évesen halott a projektoros lámpája, volt alkalmam ilyenben utazni, abba aztán tehetsz bármit :D
Régi bordás lámpák is nagyon jók voltak, sőt, de hát nem szépek, kb ezért koptak ki, jah meg drága volt a gyártása :D, nem fér bele egy autó árába :D
Csak éppen normál látási viszonyoknál szarabb, mert kevesebb fényt ad. Ezért álltak át a franciák is 93-ban a fehérre, azóta ott is csak ködlámpába meg oldtimerbe rakhatod:
De még jobb, ha nem festett sárga, hanem mint a xencn-em, a kis lapka van picit szinezve vagy mint anno a Tungsram Gold volt, ugyanezen megoldással. Azt imádtam anno. Nem volt túl izmos, de rossz időben verhetetlen volt :)
Onnan, hogy mindenki azt hajtja, hogy a led nem melegszik. Persze, mert csak a gyenge ledszalagot ismeri mindenki.
Én rendeltem Kínából olyan "szalagot", ami "üt", de gyárilag is merev, nem hajlékony és vékony fémre van ültetve plusz a leírásban is szerepelt, hogy fémre ragasztandó, különben hosszú üzemet nem bírja :D Fél méteres darabnak kell 6W táp, nem a díszcsíknak való kivitel :) Melegszik még így is szépen, de teszi a dolgát :)
Az ilyet rendszerint elfelejtik emberek, rádobják simán fára vagy másra és szídják, ha 2 hét után megfekszik, hogy szutyok kínai nem bírja :D
3x is, havi 40-50e ment rá majdnem folyamatosan csak szervizre. Őszintén sokkal jobb így, jobban szeretem az ignist, sokkal kezelhetőbb és rugalmasabb. Ami vicc, hogy a csomagtér se kisebb, a használható rész, ami nagyon meglepett. A futómű miatt a crv 80cm széles csomival bírt, ami ignisnél 110, nem mindegy :D
2 bringa ebben befér, míg crv-nél sakkoztam fél órát, hogy valahogy elférjen benne, nem is értettem a dolgot.
Egy hiányzik crv-ből, a két részben nyitható csomagtér, kutyák miatt az nagyon praktikus volt.
Nem vagyok egy öreg ember, de informatikában dolgozom, ami igen közeli majd minden műszaki területtel.
Röpke vélemény: siralmas
Bővebben: katasztrófa mik jönnek most ki :D
Olyan szinten, hogy ismerősnek nem szívesen javaslok notit, de tényleg.
Telefon? Kínai xiaomit vettem, nem sajnálom és jó :D
Nálam elvált (lehet megkövezni), hogy többet nem váltok márkát, Suzukinál kutya bajom nincs a kocsival, egyszer váltottam, nem picit megszívtam. Ignisből nem szabad kiindulni, márpedig nálam az az alap. Most hogy visszajött egy ignis azon agyalok mit tegyek bele :D
Nem olyan kényelmes, mint crv, kisebb, de nem maradok útszélen, ez meg többet jelent nálam bárminél. Az, hogy gyakorlati költés rá a tankolás már csak hab a tortán.
Amit eddig elköltöttem javításra, azt most szerszámokra költöttem otthoni munkákhoz, mint gyalu, felsőmaró, fúró stb... Majdnem kész az ajtóm is csak kéne jobb idő a befejezéséhez :D Mert ezen alapanyag is belefért így :D
Két baj van vele. Az egyik, hogy nem cserélhetö benne egyik elem sem. Egy kis részegység hibája esetén is komplett cserét igényel.
A másik az aktív hütés. Láttam egy ilyen lámpatestet 5000 teszt-üzemóra után. Siralmas. Mondjuk nyilván direkt szutykos-poros környezetben futott a teszt, de akkor is. :-(
Ez nem tudom a való életben mennyi Km-t jelentene, de nagyon nem örülnék neki ha ilyenek jönnének szembe x év múlva.
Mátrix: Van benne "vészüzem" Pl a kamera kiesése esetén hagyományos tompítottként müködik tovább. Gondolom ez van a vezérlés többi komponensének hibája esetén is.
Ja, megegy gondolat. Minden, ami az izzoszal es az uttest kozott van, lefogja a fenyt. Nem vagyok hulye, h egy kekitett burat hasznaljak, ezzel okozva direkt fenyaram csokkenest.
Értem. Esetleg Te tudsz vagy valaki saját fotót küldeni, hogy milyen a fénye? Mondjuk H7-ben érdekelne. Mit javasolnál, ezt amit kérdeztem, vagy GE Sportlight Ultra?
Köszönöm a választ! Ha jól tudom akkor az Osram NightBreaker Plus Limited Edition már nem kapható, viszont sokan dicsérik...helyette van valami amik kiváltotta, vagy ennyire jó?
Elég plusz egy gyújtásszál vezérlésnek. (honda crv középső óra, gyújtásszál felvezetve, ha kapja a 12v-t rajta megy az óra, ha nem nem)
Amit írsz inkább tervezési hiba, baromság miatt merült le, ez tény viszont.
Amúgy meg digit számítástechnikát tanultam, terveztem is köröket, nagyon egyszerűen megoldható egy csomó feladat, de az már nem módi sok helyen. De canbuszba nem köthető, ez is tény.
Egy biztos, minél bonyolultabb, annál előbb is romlik, bármily kis részén hiba a mostani javítás a csere, ami drága, nem kicsit, ráadásul felesleges hulladék.
Matrix fényszóró, nagyon jó, de tényleg, ki is próbálnám, de nem szeretnék pofára se esni vele, amikor esetleg egy vezérlés elszáll hozzá :) De úgy is nézhetem, ha elszáll benne bármi, a kedves autós észre fogja venni? Fog vele foglalkozni, hogy ne vaktsa szét autóstársát? Erre nem biztos választ akarok írni :D De ez a része nem az autógyár sara, de ezt is érdemes szem előtt tartani, ha nem 2 évre gyártunk (sajnos de, nem érdek tartós eszközt csinálni)
Sokféleképp lehet kielemezni egy dolgot, nincs igazam, mert nincs, de a másik véglet sem teljesen jó, szerintem :)
Amúgy ez tényleg nagyon nem lényeges. Csak fura volt, hogy azt hiszed, hogy mindenhol úgy müködik minden, mint a BMW-nél. Pedig még ma is sok autónál sima relékkel oldják meg a világítást.
Menj csak be egy szalonba és add rá a világítást mondjuk egy új Swiftre, vagy Lancerre, vagy esetleg egy Jazz-re.
Az általam leírtakat nyugodtan kiegészítheted, hogy ne legyen irreleváns. (akkor is ha nem volt vita.) Örülök, hogy tetszik a Weboldal. :-)
Mondom, hogy nem ismered a szaknyelvet. A nemetben is az angol kifejezest hasznaljak, baromi ritka, hogy valaki egy specifikacioban leir olyat, hogy bordnetzsteuergerät. (Mint ahogy a motorvezerlest nem motorsteuerungnak hivjak, hanem motormanagementnek. A szaknyelv hemzseg a denglisch-kifejezesektol.)
De tovabbmegyek, az olaszok is igy hivjak (centralina = vezerloegyseg):
Egyebkent azt megfigyelted, hogy a vita lenyegehez (hogy nem hasznalnak ma mar releket a vilagitasvezerlesben) semmit nem tettel hozza, csak irrelevans dolgokon lovagoltal?
A weboldalad alapjan ennel nagysagrendekkel intelligensebb embernek gondoltalak.
"Ha megoldható 2 alap relével, akkor minek építeni egy bonyolult áramkört? Xd"
Ja. Vagyis ha megoldható abakusszal, akkor minek a számítógép? :-D
Mondjuk ha a japcsikon múlik akkor még mindig az abakuszt tökéletesítenék. Igaz, az tényleg nem romlana el soha.
De, hogy érdemben is válaszoljak: Azért mert van sok dolog amit nem lehet megoldani 2 relével analóg módon.
Nem lehet például integrálni más rendszerekhez. Pl. egy japán autónál egy nyitva maradt kesztyütartó egy hét alatt nullára ejti a hálózati feszt. (Ez egy konkrét példa a közelmúltból) Vagy: analóg módon nem lehet aktív féklámpát csinálni.
De mondhatnám azt is, hogy digitális adatkommunikáció nélkül nem lenne mátrix fényszóró.
Persze tudom, hogy lehet ezek nélkül élni, de valahogy te is eljutottál az abakusztól az internetig.
Azt meg már csak nagyon halkan merem megjegyezni, hogy egy digitális vezérlés semmiképp sem bonyolultabb, mint a régi analóg rendszerek.
"A Civiced elavult megoldasaibol teljesen felesleges az egesz autoiparra ervenyes kovetkezteteseket levonnod."
Miért? Te meg a BMW megoldását hitted egyetemesnek. :-D
Tök jó, hogy mindenki azt hiszi, hogy az általa ismert rendszer a legjobb. Már akkor tudtam, hogy BMW-zel amikor még nem is írtad. A VW-csoportál sem világításmodult használnak ugyanis. Bár pont így müködik, csak nincs leválasztva. Egy nagyobb vezérlö része.
A Civiced elavult megoldasaibol teljesen felesleges az egesz autoiparra ervenyes kovetkezteteseket levonnod. A kimenetek tranzisztoros kapcsolasa mar bo egy evtizede standard technika a vilagitasnal, de a premium szegmensben mar a kilencvenes evekben is az volt. Csak a te kedvedert szetkaptam egy E39 vilagitasmoduljat es leszedtem a hutobordat. (Ennel regebbi nincs itthon, kidobaltam oket.)
Azt a dedikalt vezerloegyseget, ami a fenyeket kapcsolgatja az autodon. Neha a bodycontrollerbe integraljak.
Viszont az, hogy feltetted a kerdest, azt is jelenti, hogy nem merted ki ;)
A mostaninal meg bepotolhatod; fogj egy szkopot es mericskeld a kimeneteit. Ne lepodj meg, ha szabalyozott pwm-jelet talalsz. Ilyen moduloknal en meg sosem tapasztaltam tulfeszultseget - legfeljebb olyat, hogy tonkrement az egyik tranzisztor. De az is 10 eves kor felett.
Egyreszt, nem a tuske oli meg oket, hanem a tartos tulfeszultseg. Masreszt, egy mai vilagitasmodulban nem fogsz relet talalni, tranzisztorokat hasznalnak a kimenetek kapcsolasahoz. Harmadreszt szabalyozott kimenetekrol beszelunk, sokszor meg a pwm-jel kitoltesi tenyezojet is lehet allitani szoftveresen, hogy izzot es ledet egyarant meg lehessen hajtani vele a kulonbozo variansokban.
A magan- es ceges autokat altalaban 5 eves korukig tartjuk, atlag 200e futassal adjuk le, az utobbi 10 evben egyikben sem kellett cserelni semmilyen izzot (meg a menetfenyt es az indexet sem). Ami tonkrement, az pont ket ledmodul volt... (egy index es egy hatso zarofeny)
Taxis rokon kipróbált mindent, a tungsram megalighttól a legolcsóbb szutyokig és mind kb ugyanaddig bírta, max 1 hónap. Elege lett és vett a 300ft-s izzókból egy marékra, azok is addig bírták, de legalább olcsó :D, látni meg jól látott avval is, persze picivel gyengébb volt, de nem zavarta.
Nála a sok km miatt még drasztikusabb ez a dolog. Előző egy merci volt, de le kellett cserélnie, különben nem dolgozhatott volna, pedig imádta, sose volt baj vele, sima szívódízel volt (neki aztán mindegy a teljesítmény), sokkal kényelmesebb, megbízhatóbb volt, passatot szídja kényelem és megbízhatóság terén, nem kis tételek másznak el, de legalább tudja előre, mert az összes taxi ilyen volt melóhelyén, 10.000km pontosságra mindegyiken ugyanaz a hiba jött ki :D
Kínjukban röhögtek és szórakoztak na volt turbócseréd? Áh nekem sosem, puff 2 hét. A kérdező, no megmondtam hogy lesz :D A legtöbb hiba ilyen, pedig kímélik őket, hajtják, mert menni kell, de nem ész nélkül.
Tőle előbb vennék kocsit, mint bárki mástól, persze nem 5 éves korában, mert akkor már bíz 300 felett van bőven, ha nem 500 felett :D
Persze, h nem normális. Ez a kétezres évek óta van így, akkor vette át a motorirányító a feszültségszabályzó irányítását, azóta reléznek mindent, jó minőségűek a csatlakozók, szóval indítás után minden adott, h az izzó lábaira jó nagy feszültség jusson.
Régen, míg a feszszab egy külön egység volt, nem kapott sehonnan parancsot a túltöltésre, hanem szépen belőtte a feszt 14.2 voltra, érdekes módon nem volt ritka, h 10 éves autón minden izzó gyári volt.
Erosen tul van ez lihegve szerintem. Az izzocsere ma mar kozel sem olyan mindennapos tevekenyseg, mint 15-20 eve. Nem is emlekszem igy hirtelen, mikor kellett utoljara auton izzot cserelnem, az izzokeszlet sem kotelezo mar. Ha vegignezel a topikon, ide sem azzal irnak, hogy "kiegett az izzom, milyen kell az automba", hanem kiserletezgetes folyik.
Létezik valami átalakító csati h7 rol H1 re? A projim H1 - es de az autó gyári h7 es, ha egyszer ki akarnám próbálni xenon helyett H1 halogénnel akkor nem tudom a gyári h7 csatiját rá tenni a H1 es izzora.
Őőőőőőőő, új vitara pl ilyen :D Méretéhez képest nagyon könnyű, megy is mint a barom, s most jönnek majd ki a turbós motorral :D
Amúgy miért ilyenek?
Példát is fel tudok hozni:
honda crv I és II gen. I gen mocsok kényelmes, jó ülésekkel, igaz oldaltartás nem sok volt benne, hátul nagyon kényelmesen elfért bárki, ismétlem bárki.
II gen-ben tudod hogy lett majdnem kétszer akkora csomagtartó? Elől kisebb lábtér, rövidebb üléssel (még nekem is feltűnt elsőre), hátul kisebb lábtér, rövidebb üléssel, első üléseket nem tudtad annyira hátra tolni, de a végállásban szinte felnőtt hátra ne akarjon ülni, nálam full hátul még kényelem volt.
No így hoztak össze 200 liter csomagteret pluszban, kényelem rovására, de elmonhatták, hogy hű de fsza, mekkora csomitartó :D Oszt elől húzzátok be a fejeteket :D
Másik kedvencem ez a mostani lóerőharc. Amcsik telibexarják, EU-ban ez a divat. Nem a nyomatékot nézik, hanem mennyi ló szorult be, jaaaaaaaj :D
I gen crv-nél volt az első b20b motor, 128LE, 180NM, az utód, ami nekem volt pedig 147le, 180NM :D
Semmivel nem ment jobban, cserébe fentebb húzott, huzatni kellett, ha akartál tőle valamit :D De papíron plusz 19 lóerő :D
Másik eset:
Suzuki wagonr 76le vs ignis 93le
a wagonr 116NM, ignis 118NM, wagon alul nagyon jól ment, igaz fent gyengébb kicsivel, mint ignis (5500 felett xd). Ez az oka a sok állat ignisnek :D Tapasztalat :D
No, elkezdtem a hőmérséklet mérést. Olyan 30 perc körül megy egy izzó, hogy beálljon a termikus egyensúly. Találtam egy helyet az érzékelőnek, képen karikával jelölve, elég közel van az izzóhoz, szépen mutatja a különbséget. A másik mérési pont a lámpatestben a külső és belső rész közötti résben van. Azt már kimértem, h belül egy normál H4 150 fok körüli, míg a merénylet 210 fokos volt. De az NBU is melegebb volt egy picivel. Majd jönnek részletes eredmények...
Az első nem használható közúton, nem látni vele. A másik szép fehér fénnyel világít, esőben nem lesz a legjobb, de szárazon jó. Ha csak ez a kettő az amiből választani akarsz, akkor egyértelműen a GE.
nekem volt 1. generációs Avensis, ha a hátsó ülésre tettem a táskámat, nem értem el ha be volt kötve az öv :)))
Olyantól vettem, ami majd 2 méteres volt, azt mondta, önmaga mögött is elfért, kipróbálta.
Mi a frászért nem lehet manapság így építeni a kocsikat, ha már fejlődünk, meg szélesedik a kocsi mint ökör, nézd meg a Megane és az Avensis kb egyformák voltak úgy 172-175cm széles volt, és az Avenciciben több volt a tér vállban, ott már utazott 3 felnőtt kolléga kényelmesen.
Az új kocsiknak nagyon vaskos ajtajaik vannak, biztos ez a titok. De ha már van spéci hiper-szuper erős acél, miért nem raknak az ajtóba belőle és nyernének ajtónként 5 centi helyet?! Meg még talán súlyt is csökkenthetnének vele.
Hat ja, az enyem annyival jobb, h szelesebb, de labter az sajna nincs. 2 felnottnek jo egyebkent, de egyertelmuen latszik, h az elol ulokre van tervezve. Ott aztan van hely, szelteben, hosszaban. Najo, hosszaban sem olyan sok. En mondjuk a 178 centimmel jol elferek magam mogott...
írtam nekik, hogy szerezzenek be mert elfogyott. Jött is a válasz:
" A termék sajnos beszállítónknál is elfogyott, ezért további mennyiség nem beszerezhető. Amint ismét elérhetővé válik máris megjelenítjük weboldalunkon a hirdetést. "
Szerinted fáradt vagyok december után? 2-án már jöttem :D Csak egy icurka picurkát :D Akkor ömlik belőlem a baromság :D
Komolyra fordítva azt kéne megnézni, hogy ok, hogy sokat eszik az izzó, de hogy mennyire melegszik, inkább az a lényeg, vastagabb kábel bármikor rárakható :D
Ezek közül sztem majd mindegy, ignisé jó, anno bordázott wagonr mondjuk sztem jobb volt, de az idő megszépít, a hondához képest erősebb az ignisé. Swiftem nem volt, de sztem hasonló, az is H4.
Feláldozom azt a lámpát a tesztért, ha kell :D Amúgy sem tökéletes a foncsora egyrészt, másrészt nincs mibe beraknom és hondáról még csak hallani sem akarok. Amióta nincs, azóta nincs szervizelés sem, ignisen nincs gond :D
A mai kérdésem a kadmiumsárga H3 lenne. Hol-mit érdemes keresnem? Osram All Season S. kilőve, annak a fény inkább vajszínű, tehát kb. a gyáriéval egyező. T. Goldot vagy Bosch KK-t lehet még kapni vhol vagy azok is hasonlók, mint a OAS?
Nekem is pont olyan minimultim van, csak a koltozes ota nem talalom a homeros merozsinort:)
Sajnos a Honda lampan a helyzetjelzo mashol van, igy marad a lyukfuras, vagy ha megtalalom a zsinort, akkor bedugom jo melyre, ott mar talan ertekelheto lesz a meres.
Amugy a fényszóróház hátulján a foncsor hátsó felületére nem lehet rámérni infrás/lézeres hőmérővel? A csatlakozo felöl ahonnan az izzo van behelyezve. De csak ötletelek nem ismerem a lámpát hogy néz ki mennyire burkolt a hátulja.
Kell még az a lámpa Gáborunknak? Mert ha nem lenne egy-két ötletem hogy lehetne jól átalakítani tökéletes mérőeszközzé :D Mondjuk egy kis ablakot nyitni szemből a burára, és ott bemérni a foncsorra. :)
No, Urak! Megpróbálkoztam a hőmérséklet méréssel. Gáborunk CR-V lámpája volt a tesztalany, egy mezei H4-es izzóval. Járattam 20 percig, átmelegedett. Namost a gond az, h lehetetlenség pontosan lemérnem. Úgy ingadozik a kijelzőn az érték, h nem fogok tudni kihozni különbséget az izzók között. Lámpatesten belül nem tudok mérni, kívül, a burán meg összevissza.
Tényleg csak egyet tudok, h letakarom az izzót, járatom mondjuk 10 percig és lemérem azt a fémet (ha tudom) amivel letakartam. Nincs más ötletem.
Nézegetem ezt az összehasonlító videot az Osram Offroad 80w vs Osram Offroad 65w között.
Hát nekem nem ugy tünik hogy gyengébb lenne a 80w -os (gyári spec 1950lm) szemben a 65w -ra megadott 2100lm -el. Sőt nagyon komoly a fényerő többlet még a 65w -hez képest is. Nem lehet hogy nem valós az az 1950 lumen hanem sokkal több csak valami szabványba be kellett férni?
Sokan irták azt is forumokon hogy nem hogy nem melegebb a 80w mint az NBU hanem inkább kevésbé. Ez talán köszönhető annak hogy az Offroad a 80-85w -ot 14v -on eszi szemben az NBU 68-70w (14v) körül viszont az NBU -ban vékonyított az izzószál 80w -ban meg a hagyományosnál is jóval vastagabb és igy kevesebb hő termelődik ott még így is mint az NBU-nál?
Hátsó ködös az zavaró,ha autópályán utolérnek ki kell kapcsolni,az első pl körülöttünk majd mindenhol nem szolnak érte se Ausztriában se Ukrajnában Oroszoknál szerbeknél stb,sokan ugy járnak és használják DRL ként is nem kell ezt túl spirázni az első ködös ha be van állítva senkit nem vakít szerintem.
"a következö lámpánál megállok és kiverem neki!" Te csak így jössz és akárkinek? :DD
Amugy egyetértek. Ma volt a csucspont este a fővárosban amerre néztem ködlámpás brigádok minden másodiknak égett még ma is a ködös igaz csak elöl. Ja a látótávolság konkrétan az Alpha centauri. Ugyanis verőfényes napsütés volt ma, felhő sehol nemhogy köd.
Az elsö - ha jól van beállítva - nem oszt, nem szoroz. Tölem aztán éghet világíthat.
A hátsó az amit nem értek, és volt hogy már eljutottam oda, hogy a következö lámpánál megállok és kiverem neki! De inkább csak szóltam. Kicsit dünnyögött, de lekapcsolta.
Amúgy pl. az egyes Swiftben is olyan volt a kapcsolása, hogy ha 1989-ben bekapcsoltad, akkor az azóta világít.
Lehet szídni, az elsőt egyik késő este én is bekapcsoltam Pesten belül a sok árok miatt. Soroksári út-Határ úton nagyon le tud mostanában szállni a köd (amit nem értek, korábbi években sosem volt ilyen, pláne, hogy majd minden nap ilyen), így felnyomtam, de csak az elsőt.
Azért mosolygok itt a sok rajtafelejtősön, mert nekem pl gyújtás levétele után nem kapcsol vissza magától, nem tudom rajtafelejteni, relés vagy nem tom milyen megoldású az ignisben. Létezik, hogy fix kapcsolós a legtöbb autón? Sztem nem, esélyes, hogy reggel, hű banyek, köd van, mindent fel :D
A helyzetjelző plusz ködlámpa kombó amúgy meg sokkal jobb nagy ködben, nem kell lehordani :)
tegnap vagy tegnapelőtt néztem este a híradót (hmmm M1 vagy RTL Klub).
Kérdezgették az autósokat (3 vagy 4 bejátszást mutattak), hogy tudják-e hogy kell szabályosan világítani.
A ködlámpára mindenki azt mondta, hogy csak tompítottal együtt lehet használni, egy férfi hozzátette, hogy csak városon kivül szabad vele közlekedni.
És volt egy agyilag szőke nő, aki azt mondta, hogy ő felkapcsolja ilyenkor elől-hátul a ködlámpát és csak tavasszal kapcsolja le. Addig úgy közlekedik. Őt nem zavarja, ha más ködlámpával közlekedik közvetlenül előtte, úgy gondolja, hogy mást sem fog az ő világítása sem, ezért nem is érdekli, ha szólnak miatta.
A harmadik egy idősebb férfi volt, szemüveges, ő bizony bosszankodott, hogy az ő szemét nagyon zavarja a feleslegesen világító ködlámpa.
és TV adásban volt, este 19-20 körül, csúcsidőben.
Én még nem találkoztam olyan élethelyzettel amikor jó lett volna ha az elöttem haladónak látom a hátsó ködlámpáját.
Illetve igen, de akkor az még elég messze van. De azt nekem senki ne mondja, hogy az jó ha minden vörös az utastérben az elöttem haladó miatt.
Tényleg a tegnapi nap volt a legrosszabb. Volt ahol már 2-3Km volt a látótávolság, de világítottak a szerencsétlenek böszen. Ilyenkor volt, hogy nem vettem vissza a refit, de van akinek még így sem esik le.
És ez egyre rosszabb lesz. Sajnos azt figyeltem meg, hogy nem javulna a helyzet, hanem egyre többen szarnak a másikra. :-(
Lehet a Bakonyban ez mindennapos, de pl. tegnap, tegnapelőtt a látótávolság sokszáz méter volt mégis aki tehette ködlámpával jött. Ezt még úgy ahogy megértem, hogy a tajgán használják, de hogy beérve a városba is 10-ből 9 nyomatta a ködöst, azt már nehezebben tolerálom. Ennél már csak az jobb, ha lámpánál vagy más miatt utolérem és a képembe ég a hátsó ködöse. De vannak gyökerek, akik helyzetjelző+ködös mennek. Érthetetlen.
De az a 60/55 valójában inkább 100/80 :D Váci út környékén vettem még rég, de jobban bejött a merénylet, azt imádtam pedig a számok nem azt igazolják, amit a tapasztalat :D
Maradt a 4300 én nagyon jól látok vele :) meg nagyon nehéz az izzó csere én nem killódok vele ha a xenon cső 8 évig jó lesz akkor 8 évig nem nyulok hozzá.
A sárga ködösömet viszont jól látni mármint más autós hamarabb észrevesz mint a fehérrel H8 NOKYAN HYPER YELLOW 2500 kelvin :)
Ja, hogy miért pont sárga izzó, lehet, hogy az ALS nem sárga, csak sárgás, viszont H3 ködösben nagyon jól jött.
Amikor NBU-val alig lehetett látni, bekapcsoltam mellé az ALS-t és sokkal jobban láttam az utat, szóval még csak a szelektív sárga is jobb, mint a fehér. A full sárga, meg szerintem még jobb, viszont az szárazon nem az igazi, így szerintem téli izzónak a szelektív sárga lehet egy kompromisszumos, de mégis jó megoldás.
Végül maradtál a 4300k xenonnál? Nem tesztelted ködben a 3000k-t? Elvileg sárga, jobban kellene vele látni, én a héten tervezem, hogy a Morimoto Mini-be cserélem az NBU-t, mert ebben a vizes időben nem sokat látni.
ALS vagy Narva Contrast+ lesz a választás, csak félek, hogy nem lesz elég fényereje a projektor bevilágítására.
Az izzók hőmérsékletének a mérését hogy oldanátok meg, ha az izzó üvegbúrájának közvetlenül nem lehet mérni a hőmérsékletét?
Arra gondoltam, mi lenne, ha 1 centire az izzó köré tennénk egy alu lemezt C alakban meghajlítva, a nyitott részénél jön ki a kábel.
És az alu lemez hőmérsékletét mérnénk 10-15 perc elteltével. Ha túl sok, lehet messzebb tenni a lemezt...
és ebben az a jó, hogy akár 2-3 izzót is lehetne egyszerre párhuzamosan kötni, igy rövidülne a mérés időtartama.
De hátha vkinek közületek lenne jobb ötlete az enyémtől.
Wicked!
ott van még nálad a H4-es és H7-es lámpatest? Mert akkor mehetne az izzó a lámpába és a lámpatest búráját is lehet mérni, az már nem olyan forró, így igaz nem lehet párhuzamosítani a mérést...
örülj neki, sok autónál először lökhárítót kell levenni, csak ugy lehet izzót cserélni.
munkatárs, Madzag 6-osánál (2012 körüli) a helyzetjelző kiment. Szervizben kicserélték, majd a kompjutert rá kellett dugni és megmondani neki hogy az új izzó már jó, állítólag letilt benne vmi...
A lényeg hogy a 300Ft-os izzócseréből lett 6000Ft mert szervizbe kellett vinni a kocsit.
No voltunk a Murmuczoknál. Nagyságrenddel jobbak, mint Petvetben.
Igaz sajnos kiderült, hogy beagle pain a kór oka :( Fura mert határszéli huncut Zsakink, amelyik kennelben sosem volt ilyen gond. Állítólag örökletes, bár pontosan nem tudják az okát :D
Kapott szteroidot, azóta meg ugyanúgy visít a kajáért, mint előtte :D Ez szép lassan csökkentve lesz és bízunk benne, hogy nem jön ki többet.
Megane 2 esetében is 5 perc volt az izzócsere ha a foglalatot nem cseszték szét :) Pedig azon az autón nagyon nehéz a sárvédő íven keresztül a nyúlkálás.
Amúgy én nagyon régóta emelt fényerejűeket használok és nincs gond, előző ignisben volt relézve és offroad-ok mentek több évig gond nélkül. A búra külseje mattult picit a naptól, nem a foncsor belül :D
De ez autófüggő is, a honda ami volt utána 2 évig, no az nem szerette a 80w izzót, de lehet a gyári lámpa már nem volt jó. Most visszatérve ismét ignisre tökéletes a lámpa :D
Köszönöm az információkat, sokat segített. Elolvastam több ezer visszamenőleges hozzászólast is. A kocsiba egy rémálom az izzócsere, ráadásul városban fut szinte, így alighanem egy long life típusú izzó megy bele, szervízbe lesz berakatva. A GE/Tungsram külön ráírta, hogy UV szűrős a cucc. Gondolom ez áll az Osram-ra is, bár nem írják specifikusan.
Emelt fenyereju izzoknak ugyanakkora a teljesitmenye, sot van ahol kevesebb is, mint egy normal izzoe. Nem a teljesitmennyel, hanem az elettartammal varialnak.
Az, h melegebb, hat ez jo kerdes. Az izzo egy futotest, amely nem mellesleg fenyt bocsajt ki. Mondjuk a felvett teljesitmeny 5 szazalekat. A tobbi az fut. Emelt fenyerejunel ez a szazalek egy hangyafasznyit tobb. De nem oszt, nem szoroz. Persze, az is teny, h emelt fenyeronel a volframszal magasabb homersekleten izzik. mondjuk 200-300 K-nel magasabban. Ezert is rovidebb az elettartama. De az izzo koruli gazoknak, uvegburanak meg ugyanazok a homersekletei, mint egy nem huzott izzonak. A halogen korfolyamatnak nagyon szigoru homersekleti kovetelmenyei vannak.
Ha persze valaki Offroad, azaz nagyobb teljesitmenyu izzokat hasznal, az persze melegebb, mert nagyobb a teljesitmenye. Az mar tonkreteheti a foncsort.
De a legalis, bevizsgalt es engedelyeztetett izzok nem tesznek kart semmiben.
Olvass vissza egy pár oldalt, le lettek mérve az emelt izzók. Természetesen a nagyobb fényerőt, csak nagyobb teljesítménnyel tudták elérni, ami nagyobb hőterhelést is jelent a lámpatestre.
Elvileg nem roncsolja, nem melegszik annyira, hogy kárt tegyen benne, igaz szerintem ezekkel az izzókkal gyorsabban öregszik a lámpatest, ami nem jeleni azt, hogy azonnal tönkreteszi, lehet 5-6 év múlva lesz hatása.
Sziasztok, az emelt fényerejű H4 izzók (55-60W) emelt hőterhelést is adnak? Gondolok itt egy MU-ra vagy Hyper+ -ra. Eddig "hagyományos" izzók voltak, de elég keveset látni. Kicsit tartok a fenti izzóktól, hogy a foncsor mattul, hiába emelt fényerő, de gyorsabban öregszik a lámpatest tőle. Mit gondoltok?
Adott egy hatso lampa amiben van P21W es W3W 12V 3W W2,1x9,5d helyzetjelzo izzo is en figyelmetlensegbol Osram W5W helyzetjelzot vettem bele a foglalat ugye ugyan az na most mi van ha W3W helyett W5W-et rakok bele?
M2 ph1. A MU120-at nem betettem, hanem kihajítottam az autóból. Nekem nem jött be. Hyper+ lett betéve. Tegnap éjszaka már mentem vele és nagyon jó. Abban a lámpa állásban, amiben a megalightal levillogtak, ott a hyperplus-al nem. Fényerőben ugyanaz, de valahogy mégis jobb (nekem legalábbis). Műszaki előtt majd visszacserélem arra a kis időre, de nekem megy a csomagtartóba MU. Az pedig már csak esztétikai plusz, hogy az osram102 helyzetjelző fényéhez jobban illik a hyper+ fénye. :)
6.19.7.5. Ha a távolság az elsõ irányjelzõ lámpa és a nappali menetlámpa között egyenlõ vagy kevesebb, mint 40 mm, a nappali menetlámpa elektromos csatlakozásai a jármû megfelelõ oldalán lehetnek olyanok, hogy az vagy: (a) KI van kapcsolva, vagy (b) a fényereje csökkentett az elsõ irányjelzõlámpa teljes mûködési idõtartamára (mind a BE, mind a KI ciklusra). 6.19.7.6. Ha az irányjelzõ lámpát kölcsönösen egybeépítették a nappali menetlámpával, a nappali menetlámpa elektromos csatlakozásai a jármû megfelelõ oldalán olyanok legyenek, hogy a nappali menetlámpa KI legyen kapcsolva az irányjelzõ lámpa mûködésének teljes idõtartamára (mind a BE és mind a KI ciklusra).
Van különbség.Majd egyszer olyan helyen fényképezek ahol nincs közvilágítás. Sajnos szemből fényképezve, nem sok különbség van a fényképen,vagy is, nem adja úgy vissza mint élőben.
Sajnos nem csináltam olyan képet, mikor az izzó előtt, ott volt még a füstszínű bura.Csak sima,és a ledes izzóval tudok képet csinálni.De lehet hogy még is, mert a fiamnak is ilyen kocsija van.Csak neki fólia van a lámpán, és + a bura.
Persze ez mar regebbi kep ugy 8 honapos lehet ,akkor meg a H7 Valeo aqua vision sargak tettek a dolgukat :) most a refibe kerultek es meg mindig racsodalkozom hogy milyen jo izzok sargak es erossek :)
Ezt latod nem tudom ....attol fugg hogy tartja a srac a kamerat mert egyszer jol latszik az index maskor meg mint ha belevakitana a DRL...Mondjuk a visszapillantoban is van index ,de majd kiderul hogy elobe mit mutat ...kivancsi vagyok!
Rendeltem a kici kinaiaktol ilyet "boldog karacsonyt magamnak :D"Hat remelem hogy hozza a szintet a videon elegge erosen tolja :) es ami tenyleg jo hogy plug and play kifejezetten az autohoz:
A katalogus szerinti szintido rutinmunkaknal tarthato, de barmilyen komplexebb dolognal borul a tudomany. Nemcsak a beleszarasrol van szo, hanem arrol, hogy egy berohadt csavar nem fog elobb kijonni a szerelo kedveert, ha szintidore dolgozik, es az idoveszteseget be kell hozni valahol. Tobbnyire a soron kovetkezo ugyfelen.
Szerintem ezeknek nem az AW értékekhez van köze, hanem annak, hogy beletojnak.
Amikor egy szerelötöl azt hallod reggel 8-kor, hogy "jajj mikor lesz már 4 óra?" annak adhatsz akár mennyi idöt.
Szamárvezetönek, elözetes kalkulációhoz én is a gyári AW-ket veszem alapul. Viszont sokáig nem is tudtam, hogy mennyi idö valójában egy AW. Most, hogy tudom az is csak arra jó, hogy tudjam, hogy nem lehet nyugodtan megcsinálni annyi idö alatt. Nem is lenne semmi értelme.
Nyilvan ha komolyan gondoltam volna, hogy nem tudsz osszerakni egy polcot, nem tettem volna szmajlit a mondat moge.
Az AW-t inkabb hagyjuk, mert az, hogy csak normaidot szamlazhatnak ki, megspekelve a sok esetben irrealis AW-ertekekkel az elso szamu oka annak, hogy miert vegeznek gyakran troger munkat a markaszervizekben. Aztan az idoszukebol fakado futoszalag-munkanak olyan eredmenyei vannak, hogy a szervizutasitast magasrol leszarva a Zugstrebe kiszerelese helyett eroszakkal kitepkedik alola a motor akusztikai burkolatat, vagy hogy kinyilik alattam az autopalyan az olajleereszto csavar szervizfedele, es meg sorolhatnam.
"Ha motorszerelokent nem tudsz osszerakni egy Ikea-butort, asd el magad ;)"
???? Hol írtam olyat, hogy nem tudnék összerakni?
A könnyü szerelhetöséget jól körül lehet írni. Pl. a hozzá adott szerszámokkal x idö alatt meg kell tudni csinálni.
Már hallom a kérdést, hogy kinek. De erre léteznek metódusok. Pl. így határozzák meg a munkaidöegységeket is. Vannak erre nagyon jó számítógépes szimulációk.
Nem kell megijedni, nem drágább, mint egy jobb orvos Pesten, de olyan, mint egy kórház. Küldözgethetnek több helyre is épületen belül, attól függöen, hogy szerintük milyen szakra tartozik.
Vagy: http://murmuczok.hu/ Kis rendelö, de kedvesek, és minden egy helyen van. Amin mindig csodálkozom, hogy hogyan emlékezhetnek apróságokra is, hiszen évente max 1-2 alkalommal találkozunk csak. Itt figyelnek a kutya lelkére is. :-)
A napi 10-11 órás műszakkal nincs gondom, sőt jobban szeretem, mint a napi 8-at,. ami inkább 9 nálunk kajaszünet miatt :D, de most decemberben mondjuk úgy, hogy nem annyit vagyok bent, mint általában, nem heti 40-re jön ki, többre, igaz túlórában megkapom majd.
Még azt se tudom, hogy ignis ködlámpájában hogy kell cserélni izzót, félek ott már dobnál kell játszani vele :D Akkor meg nem most lesz kicserélve :D Majd ha kényelmesen be tudok állni garázsba és lesz mellette térdelőhely, most nincs :D Pedig esz a penész, hogy milyen lesz a ködöse a h3 sárgával :D
Off:
Tud valamelyikőtök nagyon jó kutyaorvost Pesten :) Az egyik beagle-nkkel van valami, de nem tudjuk mi. Már nézettük, gerinc rendben, vérkép jobb nem is lehetne és emellett meg remeg és tompa, szinte mindig összehúzza magát. Sose volt ilyen. Nem tudjuk, hogy tényleg gond van vagy nagyon összekapott a másikkal és fél tőle. Én utóbbira tippelek, de nem vagyok én se benne teljesen biztos :(
Van, 2006 ota eloirja az ECE-R 48. Pontosabban nem a konnyu cserelhetoseget, hanem hogy nem kellhet hozza extra szerszam azon kivul, amit a gyarto az autohoz ad.
LeuchtenmüssenineinemFahrzeugsoeingebautsein,dassdieLichtquelleentsprechendden Hinweisen des Fahrzeugherstellers fehlerfrei ausgetauscht werden kann, ohne dass die Unter stützung durch einen Experten und die Verwendung von Spezialwerkzeugen nötig sind, außer jenen, die mit dem Fahrzeug durch den Hersteller geliefert werden. Der Fahrzeughersteller stellt zusammen mit dem Fahrzeug eine genaue Beschreibung des Verfahrens für den Aus tausch bereit.
egy héten 2x is váltottam műszakot, hétköznap 8, hétvégén 12 órás műszak, de átlag heti 40 órában.
úgyhogy nagyon is emlékszek, milyen, sosem tudtam h mikor lesz ünnep vagy munkaszünet, áthelyezett munkanap, stb...
hálistennek lassan már 7 éve hogy nem műszakozok, igaz naponta 7-15.30 dolgozok, nincs szabad napom hétközben, vagy szabad délelőttöm, v. délutánom, de igy tudom hozni-vinni a gyereket óvodába.
Ha a kanyarfenyedben meg a gyari izzod van, akkor azt dobd ki, mert Philips Long life. az LL izzok pedig kozismerten gyengebbek. En nem mertem belefaragni a H11-et, mert az elektronika dimmeli fol-le. Namost ahhoz meg nincs kedvem, h elkurjam a vezerlest. Bar Releguru allitja, h birnia kene, de gyava vagyok. :))
viszont szereztem Tole Osram H8-at, latvanyos lett a kulonbseg, sokkal jobban vilagit.
A kerekjarat felol fersz hozza. Csavard ki azt az egy szem csavart, buktasd ki a muanyagot, nyulj fol csukloig, huzd le a csatit, csavard ki az izzot es ennyi :))
Mostanában gondolkoztam, hogy nem ártana egy kicsit erősebb kanyarfény, illetve jó lenne ha menne a színe a Xenonhoz, de nem találtam 35W-osnál nagyobb H8-at (kivéve 1-2 kínai 100W-osat). Ez a H11->H8 izzó átalakítás lehet nem lenne rossz ötlet, kék burás H11-ből van választék bőven és gondolom a 35W-ra tervezett vezeték elbírná az 55W-ot is, főleg hogy a kanyarfény elég rövid ideig világít. Nem tudod, mekkora szívás kicserélni azt az izzót? Ahogy nézem motortérből nem férni hozzá, kerékjárat felől kellene megtámadni?
Ma elhalálozott az egyik HCBI helyzetjelzőm 14 hónap után.Párja gondolom napok kérdése.A sima izzó nem nagyon szokott kiégni,legalább is 3-4-5 évet simán kibírt eddig bármiben.
Ugy nez ki inkabb csak lefele erzekenyek( a kiegett izzo miatt) felfele mar tobb a tures hatar.
En is keresgeltem 55W-os H8-as Nokyan hiper yellow-t csak eddig az tartott vissza hatha bejelez a rendszer,(mert a tompitottja nagyon erzekeny)
Annyira Sarga a Nokyan hogy kell belole az 55W-os mert a 35W-os lenyegesen kevesbe vilagit mint egy hagyomanyos H8-as ugye a melysarga ugyan ugy veszti a Lument mint a festett kek szinu.
Kabelezesnek gondolom birnia kell azt a 15W kulombseget boven,a kodos ugy is ritkabban eg :)
Most ilyenek vannak benne
Nagyon sargak ilyenbol keresek 55W-osat de nem nagyon talalok :(
Na tegnap szervizben volt az autó és egyúttal megnézettem az elektromos rendszert is. Teljesen rendben van. Némileg kétkedő arcot vághattam, ezért összehasonlításképp bakapcsolták egy normál izzós megane lámpáit. Tényleg nagyságrendekkel jobban világított a MU120-asom. Most akkor vagy tényleg romlott a szemem vagy én várok túl sokat.
Mindenesetre állítottak a lámpákon, hogy gyárilag feljebb világítson. Így nagyságrendekkel jobban látok, kár, hogy folyamatosan levillogtak. Ha lentebb állítom a lámpát, akkor meg ugyanott vagyok ahol a part szakad, ill. még rosszabb, mert telepakolt autóval már nem tudok hova korrigálni. Jövő héten ismét állíttatok rajta vagy vissza ahogy volt. Hát nem tudom...
Volt egy kis XVS130 teszt: a tompítottja erős és fehérebb volt a 2 éves NBU mellett, aztán kapcsoltam egy távfényt és nem akartam elhinni, hogy sárga... :D Pedig az NBU-hoz hasonlóan a távfény izzószála körül színezett a búra. Kb. olyan a távfény, mint az XVS90 vagy MU90/120-nál, sárga és szélesen világít, de közelre. Nekem jobban bejött az NBU-féle keskenyebb sávban messzire stílus. :D
Szóval az XVS130 ment a csomagtartóba pihenni, 2 új NBU pedig dolgozik tovább. :) Az új NBU már hasonló színű, mint a Philips és a fényerő is kb. egyforma, távfényben a Philips sárga, érthetetlen módon.
És még annyi, hogy nem világít mégse alacsonyabbra, csak nem volt rendesen a helyén... :)
régóta ábrándozom h veszek olcsón 2 év műszakival valami kocsit (ami majdnem Lada árban van de nyugati)
legyen erős lökháritója, és jó fékje, h a sok barmot lehessen vele büntetni egy kis koccal, ha bevág elém, vagy direkt hirtelen fékez, a kreszt megszegi hogy én álljak meg miatta.
vissza is adnám a rátolatást annak, akitől kaptam.
akkor nem kerülgetnék senkit mint most úgy hogy még hátul ül szegény lányom is (4 éves)
már ő is mondja h : - apa fékezz! jaj látod milyen rosszul vezet ez a bácsi.
csak sajnos rendőr vagy sosincs ott vagy észre sem akarja venni...
Másnap már készen volt, azóta már belém tolattak és elütöttem egy nyulat is, szóval a csere lökhárító is kapja az ívet. :D Hamarosan meg autót kell cserélnem, mert lejár a műszaki, szóval költeni már nem fogok rá. :)
De, csak a nagyobb sérülések itt nem is látszanak, elhajlott minden belül is. :D Szóval a jobb oldali lámpa az fixen egy pozícióba megy be a helyére, nagy nehezen. A baloldala is kaphatott régebben, mert felül 2 csavar rögzíti a lámpát a zárhídhoz és még azon is hajtogattam picit, hogy jó legyen. :)
Garázsban este indítok: abban a pillanatban felkapcsolja az Osram 102 nappali fényt. Gyönyörű valóban fehér fény van a garázs falán, majd a következő másodpercben az automatika felkapcsolja a tompit, hát a MU120 nagyon sápatag... Ha kívülről nézem egyértelműen fehér, de így a nappali fény után látva... igaz ha jól tudom, olyan 3600-3700 K, ami a 102-es 6000K-jétől nem kicsit sárgásabb. Szóval igen, ezért szeretnék magasabb színhőmérsékletű izzót, nekem sokkal természetesebb (lenne) a fénye.
Persze azt nem szeretném, ha megégetné a lámpát a híper+. Nem tudom, hogy akkor ez 100/80W vagy 80/65W?
Ezzel én is egyet értek, nekem pl. sosem tetszett a fehér fény, illetve kékes társai, aztán sikerül beszerezni egy Cool Blue szettet a projektoros lámpába, ahol alig volt fehérebb, mint a sima izzó, sőt az elején nagyon rosznak hittem a fényét.
Most ősszel belerektam az NBU-t, a lámpa terítéséből látszik, hogy erősebb, viszont annyira halványan(sárgásan) világít a CB-hez képest, hogy már lassan 2 hónapja nem bírok vele megbarátkozni.
Nem teszem vissza a CB-t, mert nyilvánvaló, hogy gyengébb, illetve ha jön a szutyok idő, akkor semmit sem fogok látni,
így maradt az NBU. Tavasszal, meg megy vissza a másik.
Kiszedni csak úgy tudnám, hogy ha a lámpát szét szedném.Utána hogy raknám össze, hogy az jó is legyen,ne ázzon be,vagy ne párásodjon.Egy megoldás lenne ha valahogyan széttörném ott benne.
Tudom tudom ezt már mondtátok... :) Nem akarok okoskodni, de szerintem a szemnek a hidegebb fény a jobb, például a nappali fény (daylight). A napfény is kb. 5600K tehát - gondolom én - egy 5000K izzó természetesebb fényt ad, mint egy 4000 alatti.
Nem latni tul jol a keprol, h az a muanyag milyen. Vagy csak egyszeruen homogenne akartak tenni a fenyt, vagy valamilyen Fresnel rendszeru muanyag. Ha ki tudod szedni probald ki.
NBU és XVS130: a Philips fehérebb, vagy az Osram sárgásabb. :D Ami még feltűnő, hogy alacsonyabbra világít az XVS, ami nálam nem jó, mert nem tudom már feljebb állítani a fényszórót. :D Fényerőben hasonlóanak tűnik, már amit ebben a ködben látni belőle.
Szia! Nekem is pont ilyen izzóm (fényforrás) van a tolatólámpában. Csak azt nem tudom, hogy a lámba belsejében miért van az izzó előtt egy műanyag bura? A másik oldalit értem mert az a ködfényzár. Mi lenne ha tolatólámpából azt a burát kivenném? Belülről ilyen.
Kiégett ma reggel az egyik NBU, pontosan 2 év 2 hónap után. :) Beraktam helyette a 130-as Philips-t, nappal ránézésre teljesen egyformán világítanak a másik NBU-val. Sötétben még nem tudom lesz-e látható különbség.
Még esti körülmények közt nem tudom :D Erősebb, mint a gyári ez biztos. Igaz a gyári az szó szerint gyári izzó volt benne :D, azaz 2003-as :)
Amint lesz tapasztalat azt is megosztom, de meglepődve láttam, hogy nagyon szépen terít. Féltem, hogy egyenesen hátra fog csak menni fény, de nem, így nem lesz 2 csík cob feltéve alulra :D
Nem rossz, de vizsgán mit szólnak hozzá? Ugy tudom hogy már az első helyzetjelzőben a kis 5w -os izzó fehérszínű ledesre cserélésénél (gyári lámpatestben) is hümmögnek.
A nappali menetfény futótűzként terjed, már a ledes megoldások sem csak a prémium kategóriában vannak. De mi van, ha nekünk gyárilag nincs az autónkban? Tovább »
Vagy lehet talán pont a lemez miatt jön ki több fény itt? Mert ami kimenne FF-nél szórt fényként az egekbe, azt itt visszaküldi még a tükrözödő rétegre és így az útra kerül annak egy része is.
Az O2 proji sokkal jobb mint az utangyartott TYC es DEPO-os kollegai :) az utangyartott tuningtech lampak meg kifejezetten eletveszelyesen nem latni veluk :)
Az alabbi kepek egy hete keszultek most ez az allas vissza lettek rakva az NHK 4300K csovek, xenon projektorba nem valo a sarga nagyon sotet( persze szabalytalan ,de szabadtukrosben sokkal jobban vilagit..erdekes)
4300K xenon projiban szerintem nincsen jobb a 6000K is eleg sz....ar... nem hiaba a gyari xenon csoveket 4150-max 5000K ig gyartanak.
Igazabol a projektor minusegen mulik a 80% szerintem.
Nem tudom hogy a sarga vilagosabb lesz e ,de attol meg kb ugyan ugy 3w megy at a csoveken hiaba 50W -os trafo hajtja csak a vezerles az iv nagysaga es minosege lesz latvanyosan jobb es ez latszik is a vetitesi kepen ...ettol lesz erosebb.
Igen, a projektor a legjobb hatasfoku, annak dacara, h a feny utjaban van egy terelolemez. Mindez azert, mert a projektoros lampatestben a fenyforrast sokkal nagyobb teruleten veszi korul a tukrozo reteg. Sokkal kevesebb feny megy pocsekba.
Igen, manapsag mar minden projektor FF rendszeru is egyben, kiveve az olcso utangyartott, vagy retrofit kinai szarokat, mert azokban csak sima ellipszoid van.
Volt már többször szó róla hogy melyik lámpa típus hasznosítja jobban a fényt a vetítőlencsés vagy a szabadtükrös. Úgy emlékeztem hogy az FF -et mondta mindenki de elbizonytalanodtam, mert az alábbi linken a projektorost hozzák ki jobbnak. 45% FF vs 52% a Super DE (FF-el kombinált) rendszerek javára.
30 mp -re van allitva a parkolo fenyem is" leaving coming home" mire igazan bemelegedne a HID cso addigra alszik el :) aztan indittok megint begyujtja ...semmi baja nincsen szerintem ki van ez talalva :)
Az mar kiderult, ugye, h egyforma autonk van, enyem is most volt 4 eves. A kapcsolom "auto" allasban van mindig, melygarazsbol indulok, tehat minden alkalommal begyujtja a xenont addig, mig ki nem erek, ez van. Mukodik hibatlanul, ez a dolga...
Q: I think I broke my HID headlights by starting the car with them already on...
A: You didn't, so don't worry. Most likely you just tripped the safety mode of the chip located inside the HID ballast during ignition. This can cause one or both bulbs to shut down. Once the chip resets, your car's lights should be good to go. Just remember... always start the engine with the headlights shut down, and if you really want to avoid this problem, try equipping your car with a wire relay harness.
Tehát elvileg létezik rá védelem, kérdés hogy az adott trafó/ballast támogatja-e. De itt is írják hogy az a biztos, ha nincs felkapcsolva indítózás közben.
Pont Xenonal nem tudom hogy van de normal izzónál ez kifejezetten áldásos, hosszabb élettartamot eredményez. Mert mikor beindul a motor a már nem teljesen hideg izzószálra küldi rá a nagyobb 14voltot a generátor.
Általában a használt izzók akkor hajlamosak kiégni mikor teljesen hidegen kapnak egy nagyobb feszt.
Mi a helyzet ilyen szempontból xenon-al arra én is kiváncsi lennék.
Szerintetek ha indítózás alatt ég a xenon fényszóróm, akkor az károsíthatja a trafót vagy a csöveket?
Csak azért kérdezem, mert az autómban van automatikus tompított és távolsági fény (mindkettő xenon), és ha úgy ítéli meg hogy már sötétedik akkor a gyújtás ráadásakor már fel is kapcsolja a tompítottat és indítózás közben is rajta hagyja. Tudom, hogy pl a húzott izzóknak egy kimondottan káros, nem tudom mi a helyzet xenon esetében.
Ezt megnezem ha nem meleg es nem a kabel a bibi akkor a trafo ha az sem akkor sajnos tonkrement a lampa.......izzo nem gond mert ujak vannak benne es ugyan ugy a bal oldali gyenge...szoval az kilove
Halogénnél mondjuk, ha egy helyen megsérül a vezeték, akkor nincs átmenet, vagy legalábbis nem veszed észre. Mondjuk megblankolod egy helyen a vezetéket és elkezded szálanként elcsípkedni. Egy darabig nem lesz semmi, 5 amper nem a világ. Viszont amikor már csak pár elemi szál lesz, akkor azok a szálak elkezdenek felizzani, majd elégnek. Ha megfogod a vezetéket a sérült részen, és nem meleg, akkor semmi...
Pl sima halogen H7 nel ha egyik vezetek megserul akkor okozhat feny veszteseget?Hogy csak pislakol mert a serult vezetek miatt nem kap eleg watt-ot?Neha be is jelez a muszerfal hogy nem eg az ego de kozben eg csak olyan mint ha 50% on lenne.
Szia megjottek az uj HID csovek kicsereltem oket az indexeket is meg a helyzetjelzoket is ujra.
Mondtam hogy a bal oldali gyengebben vilagit azt hittem a hid cso mar oreg ,de nem mert eszrevettem hogy a vezeteke a vilagoskek meg van torve es megserult kilatszik a rezszal,leszigeteltem,de nincs valtozas ugyan olyan gyengen vilagit,mintha 50% on menne a masikhoz kepest!
Ez ettol van hogy serult a vezetek?a trafo nem okozhat ilyet nem az csak begyujt?!
Van egy masik balos lampa az azert lett kicserelve mert beazik ,meg azt megprobalom hogy atpakolom es ha azzal teljes fenyeron vilagit akkor az a baja hogy megserult a vezetek!
Sajnos ezt a vezeteket nem tudom hogy tudnam orvosolni.
Elvakjam ,blankoljam ,osszesodor,szigetel.....es talan jo lesz?Vagy uj lampa?
gyorsan fog villogni, vagy benne van az ellenállás? egyik haverom már megfürdött ezekkel, mert gyorsan villogott neki. mondjuk az nem osram volt! vélemények? és fénye milyen?
Ez az Osram led ambient hogy működik pontosan? Be lehet úgy állítani, hogy ajtónyitásra bekapcsol, ajtócsukásra kikapcsol automatikusan? Vagy célszerű hozzá a küszöblécre illeszthető led is? És nem kell állandóan szivargyújtón át tölteni, ugye?
Bocs, ha valakinek egyértelmű, de én nem teljesen tudtam ezeket kihámozni a videóból.
Vásárlás után hogy lehet kilépni a weboldalon a fiokomból?
Belép gombot megtaláltam, shoppingoltam de kilép-et nem látom.
Chrome ujra indítás nem segitett. (Pedig Chromenak azt mondtam hogy ne jegyezze meg a jelszavamat, mondjuk ennek nem sok köze lehet ahhoz hogy bennt tart.)
Nem szeretném hogy huncutkodjanak és esetleg megtréfálnának kollegák a mhelyen :)