Vagy a másik megoldás,bemész egy bontóba, hát ha találsz valami törött cuccot,aminek meg van a rugója. De inkább cseréld, 25eFt-ért már kapsz. Tudom nem olcsó,de az biztos.
2001-es Xsarámon szétugrott az ablaktörlőrudazat. Nem először történik, de mostanra olyan állapotba került, hogy csak néhány törlés erejéig marad egyben. Ahogy nézem, szétkoptak azok a műanyag foglalatok, amikbe az ellendarabok fémgömbjei pattannak. Javítható bármilyen formában vagy marad a csere? Ha komplett rudazatot kell cserélnem, jó hozzá esetleg más típusé is, vagy csak Xsarából keressek?
Citröen Xsara II-es már korosabb gépem jobb hátsó része környékén egy koppanás hallatszik, amikor tolatok ki a lejtős udvarból az utcára és szedem alá, hogy rákanyarodjak. Először azt gondoltam, hogy a pótkerék..ki is vettem és akkor volt, hogy nem koppant..de utána még is. Gondoltam talán a pótkeréktartó..de azt meg nem tudom levenni. Véleményetek szerint mi lehet itt a gond. Gyanakszom, hogy nem a pótkeréktől jön ez a koppanó hang. Köszönöm előre is a véleményeket.
Ha a lámpatest közepe jött ki,akkor egy kicsit kitágítod hogy szoruljon a helyére és kész. Vagy pillanat ragasztó.De az első megoldás nekem bejött. Cserélni pedig csak párban érdemes.
Sziasztok. Tegnap cseréltem h7-es izzót a bal oldalon. Ez egy elég maceras művelet. A gond az volt,hogy az izzó rögzítő fül a kezembe maradt. Alul,ahová beakad,szétnyílt a fém és elvált a lámpatesttől. Vissza tudtam pattintani,de mozoghat. Van arra lehetőség,hogy ezt a foglalatot cseréljem vagy az egész lámpatestet kell?
Ha csak nem elöregedett a tömítés,mert hajtva nem volt az autó. Lepsényből mikor a szerelőtől elhoztam új hűtővíz volt benne. Ráadásul mondta hogy ment vele egy próbakört,80km-t, és nem volt semmi baja.
Szia, ez arra van ha van egy hengerfejgyanus javításod akkor anélkül megtudod nézni hogy szét bontanád, van egy reagens folyadék bele, bedugod a kiegyeblitőbe, beinditod és ha kipufogozaz van jelen elszineződik, nem rossz cucc sok időt meglehet sporolni vele,ahoz képest nem is nagy pénz.
őőőőő....bocs, de miből gondolod-tudod hogy nem hengerfejes?
Az gondolom tudod hogy üzem közben 1-1,2 bar a rendszer nyomása, így meleg motornál megkeményednek a csövek.
Milyen idős a hűtővíz a rendszerben, mert ha már barna és olyan büdös hamarabb felforr, olyankor már 90 fok körül elkezd forrni. Ha már olyan akkor cseréld a folyadékot.
Ha tuti hogy nem hengerfejes...akkor a tartály - hűtő közötti légtelenítő csövet nézd meg nincs-e eldugulva illetve a tartály csatlakozó csöcsbe is dugjál bele egy drótot. Az szokott eldugulni mert vékony és így a rendszer nem tudja elvezetni a fölös nyomást.
A lepsényi guru azt már nem cserélte ki.Most van a műhelybe az autó,és megnézik hogy működik e rendesen a sapka. Fater már elég idős,én meg nem érek rá,de nekem is a sapka a gyanus. Lehet vízpumpa is,ahogy említettem ezen az autón minden gyári még,semmi nem volt cserélve. 135e km van benne,20 éves.Olyan mint ha most jött volna ki a szalonból.
"Azt mondta nem hengerfejes az autó,csak tiszta kosz volt a hűtőrendszer,és volt benne egy letört műanyag darab."
Vízpumpa ?
Nála azért felvet kérdéseket az, hogy miért nem a sapkán nyomta ki a vizet, ahelyett, hogy a hűtőt nyomta szét. A sapkában a szelepnek pont az lenne a célja, hogy a túlnyomást megakadályozza. Talán az új sapi (is) sz@r.
Plusz ha amúgy minden más jó, a vízpumpa lapátokat érdemes megnézni, hogy vannak-e még egyáltalán, mert ha műanyag lapátos, simán letörhettek, bár fémlapátosból is láttam már olyat, amelyik lerohadt, de az elég ritka, jellemzően hamarabb hal el benne a tömszelence és elkezd folyni.
Apám autójának ugyan ez volt a problémája. Igaz hogy Skoda. Lenyomta a hűtő és termosztátház közötti csövet az autópályán.Kivettem a termosztátot,de a jelenség megmaradt. Hívtunk egy kóklert aki megcsinálta. Azt mondta nem hengerfejes az autó,csak tiszta kosz volt a hűtőrendszer,és volt benne egy letört műanyag darab. Átmosta a rendszert,tett bele egy új termosztátot. Nem volt semmi gond 120km autópálya útán. Otthon megnéztem,nagy volt a nyomás a rendszerben és a kiegyenlítő tartály sapkájánál nyomta ki a vizet,(minimális volt a vízveszteség)de már egy kevés trutyi is úszott benne. Ma visszük a saját szerelőnkhöz. Azt még tudni kell, egy 20éves Fábia,és a motortérben minden alkatrész eredeti,cserélve nem volt semmi.Kivéve az akksi. Ha megmondja a szaki mi lehet a gond,írok, hát ha segít.
Nincs valakinek egy fotója vagy kapcsolási rajza a fűtőmotor előtétellenállás csatlakozójáról?
2002-es, manuális klímás.
Megörökölt autó, egy biztosítékféle volt kivezetve a csatlakozótól a műszerfal elejére, de, hogy mi célból azt nem tudom. Ha kikötöttük, akkor csak a 4-es fokozat ment.
Vettünk új előtét ellenállást, ráduktuk, de semmi nem változott. A rámenő csatlakozó egyik kábele most lóg a levegőben, nem tudom honnan jön, vagy hová megy.
Esetleg valaki le tudná fotózni a sajátját? A kesztyűtartó alatt le kell venni a zajvédő burkolatot, aztán alulról látható, 5 sarus csatlakozó..
Ne haragudj de amikor nem indul a kocsi az önindító sem csinál semmit rá indítok csak világítanak a visszajelzö lámpák és az önindító semmit se csinál. boccs kicsit he vagyok a kocsikhoz
Van egy Citroen Xsaram 1997 1.4 es ferdehátu benzines kocsim. Üdvözletem kérdésem az lenne hogy 2, 3 hetente a kocsim eljátsza velem hogy Ráadom a gyújtást kigyulladnak a lámpák az imobilaser nem gyullad ki és égvemaradnak de ha be akarom indítani, akkor nem történik semmi akkumlátort bevizsgálták jó, önindítótnak nem volt elözménye hogy kerregett volna az igaz hogy pótkulcsot használok. Betolnak utána megint 2 3 hétig müködik. válaszaikat előre is köszönöm!
Üdvözletem kérdésem az lenne hogy 2, 3 hetente a kocsim eljátsza velem hogy Ráadom a gyújtást kigyulladnak a lámpák az imobilaser nem gyullad ki és égvemaradnak de ha be akarom indítani, akkor nem történik semmi akkumlátort bevizsgálták jó, önindítótnak nem volt elözménye hogy kerregett volna az igaz hogy pótkulcsot használok. Betolnak utána megint 2 3 hétig müködik. válaszaikat előre is köszönöm!
Nem nehéz cserélni a stabilizátor gömbfejet (gömbfejes pálcát) , ha az önzáró anyák nincsenek nagyon összerohadva a menetekkel. Amúgy ebben az esetben én le szoktam flexelni az anyákat róla. Nem feltétlenül kell párban cserélni, csak amelyik rosszt, azt az oldalit.
Nem nehéz cserélni a stabilizátor gömbfejet (gömbfejes pálcát) , ha az önzáró anya nincsen nagyon összerohadva a menettel. Amúgy ebben az esetben én le szoktam flexelni az anyát róla. Nem feltétlenül kell párban cserélni, csak amelyik rosszt, azt.
Hellosztok a stabilizátor rudon van egy gömbfej ami felmegy a rugohoz az kivan kopva külön azt lehet cserélni s nehéz a kicserélése meg azt mind a 2 oldalt cseréljem ki egyszerre?
Sziasztok! Tudna írni az email címemre olyan megbízható szerelő/fórum társ, aki vállalja a xsaram javítását? 4.kerben lakom, a szomszédos kerületek vagy Dunakeszi célállomás lenne a szuper. Köszi előre is!
Igen kb. ilyen állásban kell indulnia a ventilátornak, ha klíma nélkül nem indul, akkor a termosztát házban az gomba lehet a ludas. Nem tudom melyik, de az egyik a műszernek a másik a computernek adja a hőfokot és az indítja a ventillátort.
Megküzdöttem vele. Hazaértem, nem állítottam le, de az alapjárattal csak eddig tudtam feltornászni a mutatót. Semmi, nem indul a venti. Ahogy felnyitottam a gépháztetőt, hogy megnézzem a csöveket minden frankó e ezen a hőmérsékleten máris rögtön visszament a mutató 90-re. Gyors visszazártam, hogy ne kapjon levegőt meg mellé 2-3 ezren forgatom üresben, de csak nem megy feljebb, csak nem megy. Vagy 10 percig vacakoltam vele, aztán benyomtam a klímát és akkor elindult a venti. Igazából nem tudom, hogy most melyik kapcsolta be végül, de mindegy is, jó az áramkör, forog ez az átok az a lényeg.
Biztos így a jó, ha a mérnökök ezt állítják be, de szerintem ez így nagyon akksigyilkos.
Akkor már legalább egy kisebb ventit tehettek volna az akksikosár falára, ha már ennyire főzik a motorral a motorteret.
Na, mindegy még egy féklámpát kell cserélnem, aztán mehet a vizsgára. Most még a dudám is szól, persze az is mindig kontaktos, de az legalább úgy elrohadt, hogy mutatta magát hol nem érintkezik. Ott nem volt kérdés, hogy a a kormánykapcsoló vagy a kürt felöli vége.
Hehe....jó pap holtig tanul és a fejfára az van vésve hogy "Tanulmányait befejezte".
A rendszer menet közben (menetszél hűtés), 88 fokot tart hivatalosan, a ventilátor 1 fokozata 93 foknál, a 2 fokozat 95 foknál kapcsol.
A klíma meg a gáz nyomás növekedésre kapcsolja a ventilátort.
Ha rendbe rakod, lesz egy jó autód még sokáig, az hogy előtted gányolták az szar ügy. Kuplung szettet kapsz már 22.000 körül, olasz starlight-ban, nekem az van és nagyon jó gyári minőségű cseredarab.
Ladánál, ahol nincs nyomás a rendszerben ott 88 foknál kapcsol a hűtés, ezekben a nyomás alatti rendszerekben mindig 90 fok fölött kicsivel
Kikerestem, bár 20 éve vizsgáztam, de a mai napig Kresz vizsgán "80-95 fok között ideális a hűtőfolyadék hőmérséklete" a helyes válasz. Biztos innen vettem a hülyeséget, de hogy most miért nem kerestem rá? A hülye klíma miatt.
Istenem autónál valahogy mindig megy ez a pánikolás. Már tavaly is éppen hogy hűtött valamit a klíma, évek óta tölteni kéne. Tuti hogy nem ideális a nyomás benne.
Én meg még a csatlakozót is levágtam, Istenem mekkora barom vagyok, hát ezért kell hozzá érteni és nem értetlenül hozzányúlkálni csak csinálja ezt a kuplung kiemelő villa, hogy ha nagy gázzal csúsztatom a kuplungot akkor néha lent marad és fellazul a bowden.
Eljárok vele, amióta új a bowdenház és figyelek rá, hogy egyesben-kettesben nem adok sok gázt, de régen meg kéne már kuplungozni, csak olyan vacak állapotú az autó többi része, hogy ez már gazdasági totálkár és emiatt...
Elkezdtem én életben tartani és ez így megy. A korábbi tulajok nem törődöm gányolása és a saját hülyeségem együtt nem kicsit megnehezíti a dolgot.
Ne haragudjatok már, hogy telesírtam a fórumot, ezzel kellett volna kezdeni. 93 fok, ó a csába.
Létezik hogy csak 90 felett kapcsol be? Lehet hogy már régen jó, csak nem vártam eleget?
Biztos nem 80 fok? Valamiért nekem 80 van meg. Nektek hol kapcsol?
Én úgy emlékszem ha benyomtam a klímát tavaly nyáron egyből megindult a venti is, annyi idő alatt meg csak nem mehetett 90 fok fölé a lötty. Meg ha nem kell menjen miért van rajta feszültség...
Régi problémám, hogy a termosztátháznál el el cseppen a tömítésnél néha emiatt vagyok ilyen beszari. Nem akarom felforralni, nehogy ott is szétnyomja nekem még jobban, de ha nektek sem kapcsol be 90 alatt, akkor holnap letekerem a tágulási tartály sapkáját, aztán megvárom. Végül is légtelenítésnek is elmegy.
Biztiket nem néztem, mert ha a bizti kimegy az tuti szakadás, feszültség meg csak két pont között esik. Kiment késes biztivel pláne nem lehet fesz a venti csatijában.
Akksin a saru nem volt rajta az éjjel, erre gondoltam, de ma sem ment. (Persze ma sem vártam 90 fok fölé)
Na jó, holnap megkínzom, ha azt mondjátok hogy 90 fokig nem indul se klímával se sehogy, de tuti? Biztos ez?
1. A ventillátor 93-94 fok körül kapcsol be, azaz a 90 fokos jelzés fölé kell mennie a mutatónak kb. a mutató szélességével.
2. egy kábel az akkuról bevezetve az utastérbe egy kapcsolón keresztül és te kapcsolgatod a ventillátort.
3. bizti tábla van elégve ahonnan a betáp indul....
4. BSI letiltotta a kimenetet zárlat-túláram miatt, ilyenkor fesz meglehet, de áramerősség nincs. Tudod próbálni refi izzót ráteszed a ventillátorra menő vezetékre, és ha világít akkor a kimenet okés, ha nem akkor lehet letiltotta.
5. Hőgomba nem kapcsol....
- Ha nem világít....1. bizti tábla elégett, biztosítója kiment (50A) motortéri bizti tábla ha jól emlékszem, középen van 2 nagy biztosító. 2. BSI letiltott...
BSI reset, egy éjszakára leveszed az akksi sarut.
A reflektor izzót próbáld legelőször az sok támpontot ad....minden mást utána, ja meg a biztijét nézd meg, műszerrel ellenállás méréssel, mert van az amikor jónak látszik és hajszál repedés van rajta, én már jártam így pont a hűtő ventilátorral, csak fiat temprán. Hajszál elégés volt rajta körömmel kihatottam az egyik felét, bár ebben burkolt biztosító van.
Aztán referálj itt nekem....
A BSI egy tranzisztoros kapcsoló nem relé, azaz elektronikusan kapcsol le így lehet van feszültség csak áramot nem enged átfolyni a kimeneten.
A legvégső megoldás legalább 50A-es árammérőn keresztül meg kell mérni a direktben járatott ventillátort, mert lehet hogy jár de túlárammal vagy zárlati árammal megy ezért a BSI lezárja a kimenetetét. Jó ventillátor nem nagyon vesz fel 20-30A-nél nagyobb áramot.
Ha a próba jól megy bekapcsolás után az izzónak teljes fénnyel világítania kell.....
Villanyász vagyok megkeressük a problémát. Hol laksz én dunaújvárosi vagyok?
Ez a csati, (amit egyszer már próbáltam fotózni csak nem látszott) ázott el, mert pont rácsöpögött a légtelenítő cső csonkjától a fagyálló. Emiatt cseréltem ki a csövet. Ez a hőmérséklet érzékelő nem? Ha a műszerfalon szépen megy fel a víz hőmérséklete akkor ez rendben kell legyen igaz?
Ezen agyalok, hogy itt esetleg lehetett átmenetileg zárlat a víztől...
azt kapcsolgattam többször is ki/be, mire felmelegedett a víz 80 fok fölé
Srácok azt hol/hogy a legegyszerűbb elérni normál esetben, hogy egyfolytában menjen a venti? pont nagyon mennem kéne BP-re holnap... tesztnek sem lenne utolsó valahogy áthidalni az egész hóbelevancot, hogy elöl a lökös alatt vajon jó e az a vezetékrész, mert ott bent is van egy csati, csak azt ott nem érem annyira el, hogy szét tudjam húzni. Azt lehet tudni a 3 reléről, hogy melyik mikor húz meg? Nem hiszem el, hogy egy ilyen faék egyszerű dolog így meg tud szívatni.
tuti ez a 3 relé játszik? Mind a hármat szétpattintottam, megnéztem egyik sincs elégve. 12V ott volt a venti csatlakozójában, többször megnéztem. A kiszerelt venti egy kábellel közvetlenül az akkuról felpörgött.
Most már össze van forrasztva és le van zsugorcsövezve a venti, nincs csatlakozója, mert azt hittem abban lazza valamelyik saru. Én azt már szét nem szedem csak azért, hogy izzóval műterheljek. Nem tudom mi a rák.
Nem értem hogy lehetne rossz a venti, ha egyszer felpörgött. Lehet felcseréltem a polaritást és a másik irányba még megy de a jó irányba meg nem, de nem hiszem, emlékszem hogy figyeltem. Nem cseréltem fel, nem tudom, meg eleve nem egy relén múlik nem? Ha magas a vízhőfok, vagy ha bekapcsolom a klímát akkor pl. nem ugyanaz a relé húz meg gondolom. De se a klímával se a vízre nem kapcsol be. Vártam majdnem 90 fokig, már rég mennie kellett volna. Klíma is be volt kapcsolva végig.
A 12V-ot mérted műszerrel vagy tesztelted próbalámpával ? Ha műszerrel mérted, akkor most nézd meg egy komolyabb teljesítményű izzót (én H7-et szoktam használni) rákötve (a másik felét meg testre) !
Ha teljesen jól világít az izzó, akkor ez a rész rendben van. Ha nem világít rendesen, akkor a ventilátort sem tudja megpörgetni. Valahol kontakt hiba van vagy sérült a kábel és elkorrodált.
Nem emlékszem az előzményre, bocsi, de a ventilátor tuti jó ugye ?
Ha igen, akkor érdemes lenne megnézni még, hogy a testelése is rendben van-e. Ezen kívül még nagy ritkán előfordulhat kábelhiba is a relé a ventilátor között. Ezt is ki kéne mérni.
Ventivel a sírógörcs határán vagyok. Létezik, hogy úgy fossa el magát a relé, hogy meghúz, ott az aljzatában a ventinek a 12V, de annyi áram viszont nem tud folyni ennek ellenére, hogy a venti felpörögjön?
Mert ma odáig jutottam, hogy már levágtam a lengő csatlakozót a venti vezetékéről és fixen beforrasztottam zsugorcsővel, szóval ott most tuti érintkezik. Mielőtt ráforrasztottam ott volt a fesz a vezetéken, összeszereltem és nem megy. Sírok komolyan, ha kiderül, hogy csak a relé szívat, ami 1 perc lett volna... hát instant fejlövés.
A csövet megoldottam, tettem rá 16mm-es belső átmérőjűt. Az faszán felmegy a hűtő csonkjára, úgy felszorul, hogy utána leszedni sem lehet, csak levágni, de tettem rá bilincset is biztos ami biztos. Így nem ereszt az tuti. Tartálynál csőre cső, széles bilinccsel. Majd lefotózom, simán elmegy gyárinak is ott is. Ez a része jó lett. Szoknyát viszont lehet kéne rá tenni, hogy a rezgéstől nehogy elvékonyodjon az oldala. Egyelőre az még nincs rajta.
Hopp....megnéztem nem egyről beszélünk, a tartály vékony csöve itt a kép jobb szélén a bilincses csatlakozó. A nyilad valahova máshova mutat...nem tudnál jobb képet készíteni róla?
Mondjuk a tartály felé menő a radiátori oldal is rázsugorított valami.....az egyébként mindkét végén 10mm belső átmérőjű cső.
Már régóta keresek az első képen látható takaró fedelet amelyik a reléház alatt van és védi a generátort a szembejövő csapadéktól. Ha tudod nélkülözni szívesen megvásárolnám. 30 2868517 a telefonszámom.Ha adsz egy elérhetőséget megkeresnélek . Előre is köszönöm Varga Gyula 1948.
A csőre cső nem fér el a tartály csatlakozón és a nyomás is lehet szétnyomja. Tágítót is lehet kapni fém formátumban, de műanyagban is, azt meg kertigép boltban.
Megnézem holnap az enyémen hogyan is van ez a cső meg a csatlakozása.
Ventillátor.....az hogy a relé meghúz még nem biztos hogy átadja a villanyt rendesen az érintkezője. A relé sapkája kis csavarhúzóval leppatintható nézd meg nincs-é az érintkező elégve.
és a 8-ast azt hőlégfúvóval vagy valamivel rá lehet melegíteni a hűtőre? Mert a hűtő csonkja az nem 8-as, az vastagabb, arra nem fog felmenni, ha csak 8mm a cső belső átmérője. A tartályra rámenne, azon vékony a csonk.
Az átfutott az agyamon, hogy a tágulási tartályon rajta hagyom ezt a csövet és csőre cső, így ennek a falvastagságával megnövelném a tartály csonkjának keresztmetszetét és akkor végig egy vastagabb gumicsővel mindkét végén bilinccsel.
á fakkivan, hogy nincs ennek egy gyári csöve, amit az ember kirendel cikkszámra aztán kész
...azért köszönöm, hogy próbálsz segíteni, holnap valahogy megpróbálom, mára már elegem van belőle így, hogy a venti még mindig rossz, szétszedve meg jó ...fúúúj az ilyet... phöjj
Lehet kapni folyóméterre 8mm belső átmérőjű gumicsövet, abból vegyél, pár száz ft métere. Általában autós boltban is kapni, de motoros boltban biztosan.
Oké csak ereszti a fagyállót a hűtő csonkja mellett. A cső nem lyukas, a csonk nem törött, egyszerűen csak nem szorul rá a csonkra a cső. Mert nem tudom ráhúzni a bilinccsel a csonkra, hogy ne eresszen, mert nem megy rá a csonkra, mert vékony. Csak egy a cső végére zsugorított másik cső vagy nem tudom mi ez a szar ami felmegy a hűtőre. Ez a szar, ami rá van zsugorítva a végére ez így ereszt, nem elég szoros, nincs rajta bilincs, egyértelmű, hogy a meleg víztől ahogy ellágyul folyni kezd.
Ez amúgy gyárinak néz ki, csak most szétnyomta a 90 fokos víz? Nem valami gány ez? Néztem bárdinál, de a vízcsövek között rittig ezt a darabot nem találom.
Mivel lehet ezt a darabot meggányolni, hogy atombiztos legyen? Nincs valami fém szűkítő erre és akkor 3 bilinccsel? Érted egy 10cm es vastagabb csövet rányomnék a hűtő csonkjára normálisan , rá bilincs. Az úgy tuti, utána a vastagabb cső rámenne egy szűkítő vastagabbik felére, oda is bilincs, a vékonyabb felére meg ez a cső enélkül a zsugorított szar nélkül és akkor oda is bilincs és hurrá.
Mert most így folyik rá a lötty az elektromos csatlakozóra és csinálja nekem a zárlatot.
Ez az automatikus légtelenítés csöve, amikor cseréled a folyadékot akkor a levegő bemegy a hűtő tetejébe, onnan ezen a csövön a tartályba küldi a levegőt. Ezen mindig folyni kell a víznek ha nem folyik akkor a vékony cső vagy a csatlakozó csöcsök el vannak dugulva, ezen a csövön a rendszer nyomást is elvezeti pl. hengerfejesség esetén.
illetve bocs a túlfolyó miatt, ennek a rövid vékony csőnek, ami a tágulási tartályt köti össze a hűtő tetejével ennek mi a rendes neve?
Attól tartok ezt a mostanit ki kell dobnom, a tartály felőli vége normálisan felmegy a tartály csonkra egyébként, ott teljesen oké csak a hűtőnél nem stimmel.
Nem tudom hogy kéne ennek kinézni, de ez mintha kisebb lenne a cső keresztmetszete, mint a csonk és ezért rá se lenne nyomva a csonkra, csak rá lenne zsugorítva végére még valami, amire még a bilincset sem lehet ráhúzni... nem tudom de ez így folyik és jó lenne ha nem levegősödne fel az egész, szóval addig nem akarom teljesen lehúzni, amíg nincs meg a másik, mert dugóm sincs...
Milyen túlfolyócsövet javasoltok 1.6 80kw NFU-hoz?
A benyilazott elektromos csatlakozó tudja valaki minek a csatija?
A túlfolyócső ereszt, mert a bilincs nem a hűtő csonkján van, hanem mögötte és eláztatta a fagyálló (gondolom már többször) az a csatlakozót, mert pont alatta van és rácsöpög. Az a túlfolyócső ami rajta van gondolom valami gány, mert a bilincs semmit nem tart, simán le tudnám rántani. A víz meg simán túlmelegszik.
Kiszedtem a hűtőventi reléket egyesével. Közvetlen akksiról egy vezetékkel megnéztem, kattog mind a három. Kiszedtem a ventit, közvetlenül akksiról egy vezetékkel adtam neki 12V-ot, forgott.
Kiszerelt ventivel beindítottam a kocsit, benyomtam a klímát, rámértem multival a venti csatlakozójának aljzatára és ott volt benne a 12V. Mondom ilyen nincs, biztos megbactattam valamit, oké összerakom és nem megy a a qrva venti.
A fakkivan vele, de legalább már a hűtővíz is folyik. Gondolom régebb óta ilyen, csak nem vettem észre mert 6km-re járok ki vele az állomásra szinte mindig hideg motorral.
Most akkor először kell egy normális túlfolyó... a ventinél meg perpill fogalmam sincs mi copat, szedhetem szét ismét. Isteni, az átok kürtöt is pont oda kellett tervezni, mert nem lehetne akárhol máshol, ahol nincs útban...
...a Bárdiautónak van alvázszámra keresője ott meg tudodnézni szerintem ...már én is azt használom ... vagy kérdezd meg Fez-t... neki még van hozzáférése a gyári programhoz...
Sziasztok! 1.6 16V motorról az alu olajteknőjét mennyire macerás levenni? Meg kell emelni hozzá a motort, vagy elfér anélkül is? Sajnos az történt, hogy az olajleeresztőcsavar menete megadta magát.
Ha elbaszták akkor csak szerkezetet kell venned, meg esetleg kinyomócsapágyat. Én mondjuk cserélném az egészet az úgy jobb, starlihgt-ban 22.000 a szett, én azt raktam bele nagyon faszán teszi a dolgát már 50.000 km óta.
Lazítsd meg a bilincset a levegő csövön a légszűrőháznál és a pillangószelep mellől, ez idáig két csillagcsavar. Húzd le a csövet, utána felvelé emeld ki az egész légszűrőházat.
Utána fogod már látni normálisan a kiemelővillát a végén a kuplungbowdennel. Asszonyt ültesd be, hogy nyomkodja a kuplungot te meg nézd, hogy a villa mennyire jön fel, mert az a fos gyári bowden állandóan változtatja a hosszát és simán lehet, hogy azért nem engedi el, mert rövid a bowden és a kiemelővilla nem jön fel rendesen illetve a munkahenger szar.
Nekem is volt ilyen váltócsere után. Kuplung munkahenger vagy a tosz tudja mi miatt van, de én kivágtam a gyári bowdent, tettem bele utángyártottat és azóta eljárok vele...
Ha jó helyen fog akkor a kuplung szerkezet törött vagy deformált, esetleg már láttam ilyet, de az is szerkezet hiba hogy a kinyomó csapágy belesüllyed a közepébe...elkopik a felvekvő felület, beszakad az a kb. 5mm-es szakasz, mert azt berágja, nagyobb lesz a közepe és belesüllyed.
Ha automata utánállítós a bowden akkor ki kellett ereszteni alapra a megfeszített állapotból, gondolom ha kinyomod a kuplungot éppen az alja előtt keményedik a nyomás, akkor csak nyomkodni kell vagy 100x és érezni kell hogy egyre feljebb kezd keményedni, vagy járó motornál fogni.
Nagyjából középre fogja beállítani a fogáspontot.
Ha használatra nem változik akkor ki kell cserélni a bowdent mert már kopott és csúszik, a kis mechanikája.
Új bowden beszerelésekor ugyanígy idővel fog csak beszabályozni, sürgetni lehet hogy nyomkodod a kuplungot sokat...
Olyan, mintha nem oldana rendesen a kuplung, egyest nem igazán akarja bevenni, kinyomott kuplungnál viszi az autót is.
Álló motornál veszi az összeset szépen.
Szét, illetve összerakásnál lehet olyan hibát véteni, hogy ezt produkálja?
Vagy hibás a bontott váltó?
Még az őskorban egy Skodánál jártunk úgy, h összerakáskor a nyelestengely megfeszítette a kuplungtárcsa közepét, és gyakorlatilag nem tudott oldani a kuplung, mert mindig egyoldalba feszítette a tárcsát.
nem indul a hűtőventim se klímára se 90 fokos vízre, hol a csatlakozója?
törés után összedobált autó, a fele gány. A hűtőrácsot is a homloklemezbe belehajtott facsavar tartotta, szóval nem bontanám le a fél elejét feleslegesen, de nem látom ennek a szar ventinek a vezetékét, valahová oda lehet kötözőzve, szóval kéne tudni a csatlakozó helyét, előtte csak megnézném akksiról, mielőtt kirendelem.
De itt a hűtőrács mögött könnyen hozzáférhető helyen rittig csak két szenzor csatlakozója van. Azt reméltem itt lesz. Mondjátok, hogy a lámpatestet nem kell kiszedni, mert az ahogy be van ide gányolva, húB+ hát... ezt nem akarom kivenni
Csak figyelmeztetni szeretnék mindenkit, ha valamilyen autóról információt szeretnétek kapni, a carV........... oldalt NE HASZNÁLJÁTOK keresésre. Még az új autóhoz is talál valamit, ami a szalonban áll. Én beleszaladtam ebbe a hibába,ezért írok. Semmit nem talált az autómhoz, mégis legomboltak rólam 5200Ft.
A tükröm ma a parkolóban megigazította valaki mert amikor beálltam a garázsba és a megszokott módon beakartam hajtani sokkal könnyebben működött szinte illeg-billeg minden ellenállás nélkül.
Adjatok lécci tanácsot. Ugye csak valami rugót tört el a kedves mellettem parkoló.
Én meg arra, hogy nem egy agyműtét a dolog, időben sem. 100%-ig úgy sem lehet leszedni belőle az olajat, (legfeljebb ha szétborítom az autót) ugyanúgy, mint motorolaj cserénél sem jön le 100%, kár túlizgulni. Le kell engedni amennyi jön egyszerűen, majd bele az új. Ha szét van égetve az olaj, legfeljebb akkor fontos a 100%-os csere, de gondolom nálad ilyen nem játszik.
Ha beírod az AliExpress keresőjébe, a Xsara 2,(vagy 1) Gear Shift szavakat, találsz egy halommal. Ott válogathatsz. De ne ingyen postával kérd, inkább fizess érte, azt biztos megkapod. A lényeg, nyomon tudd követni a csomagot! Ez csak jótanács, már vagy 100 vackot vásároltam innen az autóhoz.
Elfelejtettem, az OlajWebshop oldalán ki tudod választani az autódhoz megfelelő összes olajat,folyadékot, gyártó szerint. Ez mind gyári ajánlásokat mutat, gyártók, és évjárat szerint. Van egy piktogram az oldalon, milyen olaj kell az autómba, ott választasz autó tipust, évjáratot, és döntesz.
Csak hozzászólni tudok. Utántölteni tudsz csak, a teljes csere egy bonyolult dolog, nem egyszerű a rendszerből az összes olajet leereszteni. Ezt a szerelőm mondta, 30 éve hozzá járok, és nem kúrja át a fejem. 2003-as Xsarám van, kértem cserélje le az összes folyadékot, de erre azt mondta hogy nagy munka. Csak ennyit szerettem volna hozzászólni.
Valószínűleg azért nem találtad, mert nincs is. Nagy ritkán előfordul olyan is, hogy ami nem megy PP2000-el, az megy Lexia-val és fordítva. Érdemes kipróbálni. (tempomat aktiválással jártam már így) Ez szerintem verzió független dolog. Az, hogy gyári vagy sem, ebben az összefüggésben nem hiszem, hogy számít. (nagyon vacak klón esetében esetleg, de akkor egy csomó helyen kommunikációs problémákat is írna)
Régebbi típusoknál néha még a gyári laptopos Lexia is megbukik, elő kell vennem a régebbi gyári diagokat, amivel meg simán megy minden.
.... a benzin pumpát biztosan ..a másik szerepe most nem ugrik be ... szereznék egy bontottat próbára... vagy meghajtanám direktben a pumpát akksiról ...
...nekem a Berliben a motortérben volt a főfékhengertől balra ...és így nézz ki ...mondanám hogy tudok egyet kölcsönözni próbára....de nem tudom elérhető neked távolságilag ...
A térdednél lévő biztosíték táblát fogja pár csavar. Ha azokat kitekered félre tudod hajtani a komplett táblát. Ott kell lennie, ha minden igaz barna a színe.
Gyújtás ráadásakor az első hibakód: Anomalie antivol electroniqe, viszont az immo visszajelző pár másodperc után elalszik. Ezután: Anomalie charge batterie és Pression hulie moteur insuffisante, ezeket írja ki felváltva. Az autó teker, de sem üzemanyag se szikra nincs. 2001 1.6 16. Segítséget előre is köszönöm.
ja...immo bekavar. 4-5 sikertelen indítás után az immo letilt. Az immo hibaüzenet ezéééé is lehet. Nekem legalábbis letiltott....nem tom ki hogy van vele.
Ilyenkor kiszálsz becsukod, bezárod kinyitod mintha most ülnél bele, csak megvárod amíg alvó állapotba megy
Immo jel gyújtás ráadáskor ott van, de pár másodperc után elalszik, és először az anomalie-t írja ki utána pedig a másik kettőt. Indítozás közben sem jön fel a jel.
2000//1.6-16v//nfu. 2 éve küszködök a p0221,es p0226 hibakódokkal. Mindíg együtt jönnek/vannak. Néha van néha nincs. Hidegebb időben ritkábban. Ha van akkor termeszetesen 70%-os tiltás... Cseréltem már gázpedál potit,ma pedig fojtószelepházat... Változatlan...
Ha gondolod ide is leírhatom, mint a Arckönyvben is, hogy szerintem könnyebb és problémamentesebb eladni úgy, hogy beindítható, kipróbálható a motor.
De most közvélemyénkutatást csinálsz és az összegyűlt szavazatok / vélemények függvényében döntesz ? :-P Ha meg tudod oldani, akkor tárold úgy, hogy kipróbálható legyen. Ha nem tudod megoldani, akkor meg mindegy is mások véleménye szerintem.
Az ár meg mindig képlékeny. Mondhatnám, hogy lósz.r veréb kérdése, de szebben fogalmazva kereslet-kínálat kérdése a dolog. Láttam már ugyanolyan motort 120e-ért is eladni, amikor valakinek nagyon kellet, miközben holtidőben meg ugyanolyan 45e-ért ment el és örültek, hogy elvitték végre.
Kösz a választ! Akkor ha jól értelmezem igazából nem olyan nagy probléma most ez a "hiba". Gyakorlatilag most kicsit hamarabb "rákészíti" a rendszert a plussz terhelésre,de ezen kívűl más problémát nem okoz.Gondoltam,sőt mikor utánna néztem láttam is hogy nem a legjobb volt a vásár,de kellett az alkatrész így fél nap alatt meg is lett! :-)
A nyomásértékek színenként mások, ahol kapcsolnak a kapcsolók. A lila 20 bar, a fehér 35 bar. Ezeknek csak a kormány végállásnál kellene megemelniük a fordulatszámot, mivel kisebb értékűt tettél bele, azért emeli meg már akkor, ha elkezded tekerni a kormányt.
Amúgy a gyári új gomba "csak" Br. 14815,- Ft. A lila, mert a fehér meg Br 14127,- Ft. Az utángyártott még kevesebb.
Pár napja elég csúnyán el kezdet szivárogni a szervó olaj a rendszerből. Rövid idő alatt kiderült hogy a szervó nyomáskapcsoló enged,és a kábel lehozza az olajat az alsó részre. Tegnap fél napi utánna járásal sikerült vennem nem kevés pénzért (18000ft) egy másikat. A boltos szerint csak ez volt hozzá való így megvettem. Miután beszereltem kíváncsiságból elkezdtem utánna nézni,hogy esetleg nem lehetett volna olcsóbban megúszni a dolgot,és akkor ért a meglepetés hogy nem mindegy milyen szinű gyűrű található rajta. Ami benne volt azon fehér volt,a kapott darabon pedig lila. Mi a jelentősége a színek? Egyébként műkődik,teljesen csereszabatos volt,kormánymozdításra kicsit megemeli a fordulatot,más egyebet nem tapasztaltam. Lehet belőle probléma? Nem szívesen vennék másikat,de ha nagy a gubanc akkor persze nincs más út.Egyébként egyenlőre fehér gyűrűset nem is találtam,és az általam vásárolt tipust az összes xsarához hozza kivéve az 1.6 88LE tipusuhoz nem!Természetesen nekem ilyen van! :-)
Gyújtáskor a szivattyú beindul 1-2 mp-re, ez normális. Amikor a motor beindul a szivattyú újra dolgozni kezd. Előnyomást csinál ilyenkor a szivattyú. Ha lefullad akkor valamiért nem tudta beszabályozni az alapjáratot.
Aztán jól kikormoltad a motort kitisztultak a járatok. Ilyenkor célszerű újra kalibráltatni a folytószelepet.
Add rá a gyújtást várj 30 mp-t, és kattogást -zúgást fogsz hallani pár mp-ig, ilyenkor automatikusan újra felveszi a kezdő és végpontokat a folytószelep, azaz teljesen kinyitja és visszazárja a szelepet és a mért értékek alapján újra kalibrálja a beállításokat.
Hellosztok 1-2 napja azt tapasztaltam bemelegedett a motor megáltam kb vagy 10 percre rádtam a gyujtást halatszott a benzin szivatyú dolgozik beindult de leis állt 2x ezt csinálta utána adtam neki kis gáz s hibátlanul alapjárat visza jött nem ált le beinditáskor haza mementem hibátlanul indult mi lehetett a probléma? Előtte 98 ast tankoltam bele semmi baj nem volt amikor keletkezett a hiba akor 100as benzinel vagy 150km mentem s azóta semmi hiba nem tudom hogy a benzin az oka vagy valami a kocsival van. valaki járt igy már? vagy mi lehet a baj?
Kábelhiba miatt is csinálhat ilyet (valahol kissé meg van törve belül pl.), de csatlakozónál is lehet kontakt hiba. (tökmindegy, hogy szépnek néz ki, nálam a légzsáknál volt gyönyörű csatlakozók, mégis kontakt hiba miatt jelzett)
Feszültségingadozási probléma is lehet, ami egy "gyengébb" szakaszon már kiesik a tűrésből.
Esetleg a vezérlő tápellátási gondjai is okozhatnak zavarokat. Ha nem egyértelmű a hiba és nem élhetetlen a dolog, (a leírásod alapján nem az), akkor majd akkor foglalkozz vele, ha állandósul a hiba. Akkor már könnyebben lesz kideríthető, hogy mi miatt csinálja.
Kevésbé márkás és sajnos nagy ritkán még márkásabb szűrőnél fordult már elő, hogy nem volt jó a hozzáadott tömítés. Nem csak emiatt, de olajszűrőből, üzemanyagszűrőből erősen ajánlottak a nagy nevek. Purflux, Mann, Mahle.
ABS hülyeséggel küzdök. Hideg időben indításnál hibát jelez, majd egy újbóli után rendben működik. Nem csak a lámpa alszik el.
Most, hogy megjött a jó idő reggel is egyből működik, viszont, ha véletlenül lefulladok, újra idításnál már hibajelzés van és egy újabb indításra sem szűnik meg egy-két órán belül. Aztán megint működik.
Lexia annyit ír ki, hogy átmeneti hiba, semmi más. A jeladókat mértem, azok egyforma ellenállásúak.
A blokk csatlakozója tele volt kontakt zsírral, de az érintkező pucolástól nem változik semmi.
Elvagyok vele, mert ismerem a nyűgjét, de nem ilyennek tervezték az biztos:(
Valaki tapasztalt már hasonlót?
Ja, más. Egy hónapja cseréltem olajat szűrőt, szűrőházat, tömítéssel. Egyik reggel tolatás után nézem, milyen csíkot húz a kocsi. Az olajszűrő fedelének tömítése teljesen ellapult és dőlt mellette az olaj. Mivel nem volt otthon vasárnap este új tömítés, meg minek, ha az is elengedi magát, maradt a régi cérnás trükk. Most nem folyik, de lesz bele új O gyűrű, kíváncsi leszek, milyet adnak külön, a fedél nélkül. Azt néztem, hogy a fedélben a horony, ahova a tömítő kerül, túl széles és bőven ad helyet a gyűrű lapulásának.
2002-es 1.6 16v. Volt már felújítva bő 50e kilométerrel ezelőtt,fogaskereket + behúzót cseréltek,de nem tudom milyen minőségű,ezzel foglalkozó cégnél,nem otthoni barkács.
Az önindító mindegyiknél esélyes. A gyújtáskapcsoló is, bár ezt hiszem a legkevésbé. 30 év alatt sosem találkoztam olyan esettel, hogy emiatt indítózott volna tovább. (Természetesen azt az esetet kivéve, amikor az indító funkció visszahúzórugója eltört, de az jól érezhető és egyértelmű, gondolom nálad ilyen nincsen)
Ezen kívül esélyes lehet még a BSM is, ha van benne.
Most este volt egy érdekes jelenség,indítómotor beragadt beindulás után. "Leállítottam",kulcs ki,de az önindító forgott tovább. Jól gondolom hogy behúzótekercs beragadt,vagy gyújtáskacsoló? Ráindítottam újra,szerencsére megszűnt a hiba.
megerositem a lentit : otthon bakokat csereltem mert nem fert el a 7"-os felni es hegesztett fix bakokat kapott a passziv hatsokerek kormanyzas semlegesitesere, ezt meg otthon megoldottam, de eletemben nem tekertem le ilyen gyorsan emelot/autot mikor kezdett ram csuszni az auto... ugyhogy ez nem penz erte, fo a biztonsag
en most apgredeltem tarcsafeket nekem 85penz volt meg a komplett hid ara :( es 2db 12x1,5-es csavart kezzel ki tudtam huzni annak a menetjavitasa sem olcso -en csinaltam mocsok jok ezek a helicoil-ok...
van valakinek nagyobb fekje mint a gyari az auton? (elol 288mm folott) mit hasznaltok?
odaadtam a gyereknek az autot miutan kesz lett es kerdeztem ugye ugye milyen allat?
Helosztok lenne egy ojan problémám hogy a 1999 es 1.4 es citroen xsara hásó híd megadta magát honann tudnék rendelni vagy bontóból honann szerezek nemtalálok semit
Lehet h igazad volt. Trafó csere után megy. A stabilizátor csere után egész furcsa h nem kotyog.
Uj kora óta kotyogott. Én is el lesz adva 2001-es 1.4SX 1360m3 55kW benzines 1 tulajtól ezüst szürke 2021.09.30-ig vizsgáztatva, 168e km futott
Jobb oldal hátso ajtaja alatt kis horpadás, de a festés nem sérült, garázskapu lepattintotta a hátsó tető antennát, jobb oldali tükör műanyag részét garázs kapufa kicsit megigazította de ettől még elktromosan müködik.
abszolut jogos a felvetésed, én is meg vagyok vele elégedve és nem véletlen költöttem annyit felújításra mint/majd a kocsi értéke, a terveim szerint még legalább 3 évig használtam volna min, csak közben úgy változott az élethelyzetem hogy el fogom adni
Sziasztok! Ismertek Budapesten hengerfej javítással/felújítással foglalkozó megbízható helyet? Dél-Pest preferált. Lehet, hogy szükségem lesz rá. Sok bejegyzést olvastam itt, de kontaktra nem bukkantam. Köszönöm.
NGK 2288 BKR6EK betettem. Szűròk, olaj voltak c cserélve októberben. A köhögés kb 1 km után jelentkezett nem húzott amikor visszafordultan és megálltam köhögött alapjáraton is de kb 1 óra leállást kővetően elindult és alapjáraton nem köhögött a motor jelző nem villogott. A megérzésem az hogy nem gyógyult meg.
Sokszor sajnos hiába rakod bele az imbuszt, elforog. Néha segít, de gyakran annyira összerohad, hogy csak a felx segít. Összerakáshoz van igazából az imbusz, levételnél ritkán, de segít.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy mi a neve az ajtókba való csatlakozóknak (nem dupont csak hasonlít), illetve milyen néven tudnék rendelni pl kínából?
Kösz a stabpálcás válaszokat. Tképp nem ezért mentem kb 1 hónapja szervízbe hanem mert nem húzott úgy az autó ahogy régen. Azt nem érezte a szrelő csak a stabplca kotyogást halotta ami nekem 20 éve megvan. Szval ő a stabplca cserét ajánlotta. Most viszont amivel eredetileg mentem hozzá előjött de nem úgy hogy nem húz hanem köhög rángat gyorsulás nkül az autó közben a motor lámpa villog de nem ír ki semmit. Cseréltem gyertyát korábban de nem kaptam olyat ami benne volt remélem csak az lesz a baja.
Sziasztok! 2003-as Citroen Xsara II-ben elromlót a gyári rádió és cserélni szeretném, esetleg tudnátok egy olyan új rádiót javasolni amit kábel vagdosás nélkül betudok szerelni. Előre is köszönöm a segítséget!
Ha csak stabpálcát kell cserélni, elég magas ár, nagyon max 2 óra munkadíj, de inkább másfél. Ha a stabilizátor rúd szilcentjeit is kell cserélni, akkor reális az összeg, de ha nem mind a kettőt kell, szerintem kicsit elszállt. Szilentek ~2000/db , stabpálca ~6000/db (listaáron, középkategória)
Stabpálcára gondolsz? Gyakran rárohad az anya, légkulcs se szedi le, mert elforog. Megpróbálhatod otthon kicserélni, felrakásba nincs nagy kunszt, csak levételhez legyen kéznél a flex, valószínűleg kelleni fog.
Meg vagy győződve arról hogy jól nyomtad rá a csövet? Én egy évig csináltam ezt mikor egyszer dühömben izomból rányomtam a csatlakozót majd szokásos 1 kattanás helyett 2t kattant, azóta nem jött le 😁
Egyre sűrűbben jön szét az üzemanyagcső csatlakozása ahol a befecskandező sorra csatlakozik. Vissza teszem, forgathatom, rángathatom, nem jön szét, de menet közben igen. Jött már le gázadáskor és alapjáraton gurulva. NFU motor.
Nem,hátul jön a szabályzótól,ac 19-ben lett cserélve,szűrő is,de azt gindoltam a szűrő,így hétvégén kicseréltem megint egy újra,de a szürcsögés most is megvan, mellette a szabályzótól pontosan. Csak hogy okoz-e problémát ez?
Szia! Vásároltam már náluk OMP autóház,az OE számra lettem volna kíváncsi, hogy megnézzem más alkatrész forgalmazóknál ahol OE szám alapján lehet keresni! Meg van a szám 1981 47
Már többször megírtam, 4 garnitúrát kell vegyél. Ez 4x2db gyűrű,ami különböző méretű. Ez 2009-ben 11200ft volt,márka kereskedésben. De nagyon trükkösek ilyen szempontból. Megkérdezik vásároltál már náluk, vagy sem. Ha nem ,akkor bajban leszel,vagy a kereskedő jóindulatára leszel bízva. Így jártam a a klíma expanziós szelepével is,tömítés kellett hozzá,és megnézte hogy tényleg vásároltam náluk. Elötte nem, de miután leellenőrzött, volt tömítés. 2003-as 1.4b .sx az autóm.
Én folyamatosan 100-ast használok, azért mert keveset használom az autót! 3KM -re lakom a munkahelyemtől.Inkább be bringázok, csak akkor megyek ha muszáj, vagy hosszabb távra.........
eladova valt a 4 gyari alukerekem ('04 Xsara) gumival (195/55r15 Hankook) egy szezonra biztos jok 70eFt/4db, kepet kuldok ha kell irj maganban, az orszagban hazhoz szallitva (10eFt eloreutalassal)
Srácok. Most olcsó a 100-as benzin. Próbálja ki aki szeretné,érezhető a változás,és nem csak be beszélem magamnak. Hidegindítás, LErő, motorjárás.
Olyan akarat van az autóba,ha rá lépsz a gázra, hanyatt bassza magát. A hősök terén a hét vezér billegett a lovon mikor elmentem elöttük. Viccet félretéve érdemes kipróbálni. Én amúgy használok szeleptisztítót rendszeresen,mivel rövid távon utazok. Viszont ennél a benzinnél nem. Mindenkinek ajánlom.
De most először......máskor nem vagyok ilyen idióta csak valahogy most elgurult a gyógyszer. Elnézést az érintettektől.
Azt nem értettem hogy a gázrendszernek és a 130-nak 3.-ban mi köze egymáshoz. Viszont nekem is 110 lovas 1.6 van az igen elmegy jóval felette is az 1.4 -nek rövidebb a váltója.
Megkövetek minden sértettet, előbb írtam mint gondolkodtam, nem leszek még egyszer ekkora paraszt, mert itt azért még mindenki segíteni próbált az én kérdéseimben is.
Úgyis biztosan fogok még itt kérdezősködni és szeretném ha segítenének is és senki sem lenne velem szemben olyan tahó mint én voltam.
Minden ablaktörlőmotorban van egy végállás kapcsoló, ami az alaphelyzetbe visszatérést intézni. Azonban szükséges hozzá egy külön + 12V-szál, amit ha nem kap meg, nem fog visszamenni. Első körben ezt ellenőrizném, illetve a csatlakozót, hogy nem kontaktos-e benne az egyik érintkező pl. Ha az megvan, akkor jön az ablaktörlőmotor.
Sziasztok! Olyannal már találkozott valaki, hogy az ablaktörlő ott áll meg, ahol épp elveszem a kart, és nem megy vissza alapra? Eddig jó volt, műszerfal, meg kb minden is ki lett véve radiátor csere miatt, előtte jó volt. (Akku lent volt a kocsiról pár napig)
De mondok én is ilyet, volt egy lada nova 21043-ladám 1.5 motorral 1.6 diffivel, 5-ös váltóval. (németbe készült export változat).
Az 1-es 85-ig, a 2-es 140-ig, a 3-ik 180-ig ment el , és 8200 forgott ki a motor, ott elszállt a fordulatszámmérő és ott maradt a mutató a 8200-on, sokáig megtartottam a műszert hogy bizonyítani tudjam mert úgysem hiszik el.
Ja és a rendőr barátom mozgó traffipaxxal 207 km/h -ról adott egy trafi fotót és gyári volt a kocsi. (tudomásom szerint).
enyem 1,4sx 2004-es, 10litert eszik gazbol akarmit csinalok, 2009-ben szereltettem, 'eletem legjobb beruhazasa volt' hehe
most ment at a vizsgan CO-ja 0,01%, de csak azert mert nem hittek volna el hogy kisebb (valamit irni kellett)... koltsegben messze a legjobb valsztas volt, 3.-ban meg mindig elmegy kilo30-at gazon, nekem ez old spice, ja engem erdekelt a tudat,hogy ne kormozzam a gyerekeimet khm.
megeri? >/
190500 van az oraban ebbol ~120ekm gazzal
a kipufogora kellenek az 1mm-es furatok,ha nincs fogy mint zsebkendo - gaz egesevel rengeteg kondenzviz termelodik egyebkent en ugy allitottam, hogy 25 fokos viznel meg meleg motorral egybol valt, tehat azzal indul
nem ajanljak mert beleesik a paciens a suru ac cserebe (en mar kettot elfogyasztottam), nem veletlenul irjak az ALLANDO min fel tank benzint
Az enyém lpg-s 10 éve. A megtérülést kb úgy számolhatod, hogy átlagban, / nem a mostani helyzetet nézve/ kb 150 ft-al kevesebb a gáz ára. Kb 30.000 km nél jön vissza a befektetés, ha lpg-böl egy literrel számolsz több fogyasztást / nálam ennyivel eszik többet gázból/ Tehát ha sokat mész, akkor hamar megtérül, de ha csak évi 10.000 km körül,vagy alatta,akkor nem érdemes. Ez az átépítés anyagi része. A másik ,teljesen jó állapotú motort érdemes csak átalakítani, mert a gázüzem érzékenyebb sok hibára,mint a benzines üzem. Véleményem szerint ilyen korú kocsiknál nem éri meg a beavatkozás. Vagy fiatalabbat kell venni, vagy eleve gázüzeműt. Persze a megtérüléshez nem árt hozzászámolni az éves karbantartási költséget ami a gázrészt illeti , valamint a műszaki előtti gázbiztonsági vizsgát,ami nem nagy tétel / 5-6 ezer ft/ de mégis beleszámít. Ezzel talán tudsz kalkulálni.
Vízcsövet is vedd ki, alatta is lesz egy (vagy két) csavar. Ha klímás a gép, akkor a boxot középen ketté kell szerelni és csak a bal oldal fog kijönni.
Sikerült kivennem a műszerfalat, viszont a ventilátor, meg a radiátor háza nem igazán akar kijönni. Motortérben a 2 alsó csavarról levettem az anyát, középbox előtt, alul találtam egy csavart, azt is kivettem. Vízcsövek kintről fent vannak még.
Fűtőradiátort cserélnék, azonban elakadtam, a műszerfal nem akar kijönni. Óracsoport, kesztűtartó, légzsák, középbox, minden kint van, azonban mintha valami fent fogná a műszerfalat. Tudnátok segíteni?
Valamint keresek jobb oldali ablak zsanért, vezetőoldali ülést.
Csak egyszer tudtam meghallgatni a hangokat aztán eltűnt mintha nem is küldtél volna.
Nos az első rövid hangot nem tudtam értelmezni, a második hang egyértelmű.....
Az önindítóban a kicsi fogaskerék tengelyét kell megzsírozni, tipikus hang. Leveszed az önindítót a kis ablakban látsz egy kicsi fogas kereket. A behúzó tekercs ezt a fogaskereket mozgatja előre-hátra indítózáskor.
Megzsírozod a tengelyt, előre - hátra mozgatva a fogaskereket, a fogaskerékre vigyázz amikor előre feszíted mert rugó nyomja vissza nehogy bánja a kezed.
Ha megzsíroztad mehet vissza és öröm és bódottá.....esetleg ha értesz hozzá elvégezheted a karbantartást is, ahhoz kell egy kis szakértelem.
Ha bevan nyomva vagy nincs a kuplung ugyanugy csinálja de viszont ha jár a motor kb 5 percig s leálitom s utána ujra be nincs semi hangja csak hideg motornál csinálja ezért nem tudok rájönni hogy mi lehet a hiba
Kinyomott vagy felengedett kuplungnál adja a hangot? Ha mindkettőnél és csak addig amíg beindul a motor,akkor szerintem csak az önindító és lendkerék találkozásánál lehet a hiba. SZERINTEM. De hát ha valaki hozzáértő is hozzászól.
A simát,amin se kürt,se auto felirat nincs. Ha más nem alkatrésznek jó. Az enyém 2003-as SX, még is benne van minden,mint az automata kapcsolósba. Annyi elvileg a külömbség hogy nincs benne egy tüske,amivel az aut.világítást tudod kapcsolni a nyomógombal.
A villogás azt jelzi,hogy hibás a kapcsoló. Egyébként már többször írtam erről. Nekem törött volt a rézkarika,és a szalagkábel is be volt égve,de tökéletesen működött a világítás. Egyszer kétszer villogott a visszajelző lámpa,de már egy kis érintésre is megszünt. Forrasztással nem lehet javítani,cserélni kell.
Hellosztok van egy ojan furcsa problémám hogy kuplungozva lett a 1.4 1999 es citroenem azota beinditáskor furcsa hangott ad beinditom s ojan mintha szivna valahol fars levegőt vagy ahoz hasonló nemtudok rájönni hogy honnan jöhet a hang s mi lehet a probléma oka a segicséget előre is köszönöm
Bocsánat mindenkitől ....Azt nem írtam hogy nem automata hanem kapcsolós a kar, nincs gomb a végében.
Azért gondolom hogy nem kábeles a gond mert világítás stabilan van és ha bazergálom a kart nem történik semmi, minden stabilan világít és a villogás sem múlik vagy változik.
A jelenséget azóta sem csinálta újra, hiába mozgatom a kart. Ezt a jelenséget 4 hónap alatt 2x produkálta.
Hogy lehet kivenni a jobb oldali féltengelyt? Egész délután azzal szarakodtam, de meg sem mozdul.
A vége már kint fityeg a csonkállvány mellett. A két rögzítő csavart ami a közbenső támasztó csapágyat tartja kicsavartam, de feszítem, ütöm cibálom, meg sem mozdul.
Szia! Látom, páran válaszoltak... De az igazi választ nem adták meg. Tehát, az index karral van gond. Nem túl nehéz szétszedni, és javítani sem. Általában egy alapos tisztítás, majd zsírozás, megoldja a problémát tartósan, de ehhez is szét kell szerelni. Egész pontosan, az indexkar végében lévő érintkezőkkel van a baj. Szét lehet szedni a helyén is, de ez igen nagy gyakorlatot igényel, szóval egyszerűbb, ha leveszed a kormányt, és kiszereled az egész egységet. VIGYÁZAT! Mikor a légzsákot veszed ki, előtte vedd le az aksi sarút, nehogy képen vágjon! És amikor a kormányt veszed le, akkor is legyél nagyon óvatos, mert a szalagkábelek könnyen törnek, vagy szakadnak. Ha már minden kint van, akkor lehetőleg egy pléden, vagy valamilyen nagyobb puha anyagon szedd szét, mert pl. a kar végében van néhány rugós cucc, ami jól el tud ugrani. És persze belül is vannak apró csúszó érintkezők, amik nem szökhetnek el. Fék tisztító, vagy valamilyen kontakt spray, megfelelő a tisztításra. Ha valamelyik érintkező el van törve, ez néha előfordul, akkor azt meg lehet forrasztani, vagy egy rossz, használtból ki lehet venni, és pótolni. Legalább közepes kézügyességgel, nagyfokú odafigyeléssel, és műszaki érzékkel nem nagy feladat megcsinálni. Végső soron 10 dollárért az aliexpessen is kapsz egy kart, ingyen postával, de erre pár hetet várni kell. Az autó így is használható, csak jobban kell a világításra figyelni. Célszerű nem bízni az automatikában, hanem direkt fényszóró kapcsolással közlekedni. A villogás, pedig az első mozdításra úgyis elmúlik. Elég, csak a kar végén a gombot megnyomni egy kicsit. Remélem érthető voltam, és hasznodra lesz ez a hosszú iromány.
Talán a vásárláskor csinált ilyet valami kínai izzó volt benne azt ki is égett, európaira cseréltem azután nem csinálta de ennek már 7 éve így nem emlékszem pontosan
Biztos hogy nem az, mert írtam hogy a világítás állandó, nem vibrál, baszogattam a kapcsolót és nem történt semmi, és fél év alatt másodszor csinálja és az elsőnél csak 3x villant fel és abbahagyta.
Ezt a hibát biztosan kizárnám.
Gyanítom ezt az izzó túllépte a teljesítmény felső határt, de nem emlékszem hogy melyik autóról mondták nekem.
Holnap bemegyek a citrom szalonba........megérdeklődöm itt nálam nagyon segítőkészek még kapcsolási rajzot is adtak korábban, pl. relétábla kiosztás.
Bajuszkapcsoló! Nekem ugyan ezt csinálta. Amikor villog a visszajelző, egy picit mozgasd meg a kart! Akkor is el fog múlni a villogás. A refi is ugyan ezt csinálta. Felkapcsoltam, pár másodperc múlva lekapcsolt. Újra felkapcsoltam, pár másodperc és megint lekapcsolt. A bajuszkapcsoló cseréje után megszűnt a jelenség.
Az előttem álló autón a lámpa folyamatos fénye nem látszik (sajnos), a valóságban igen.
A videó és a teljes út közben folyamatosan világít a fényszóró nem hunyorog, nem kontaktos, vagyis nem szalagkábel vagy ilyesmi a hiba.
Felkapcsolt fényszórónál egyszer csak elkezdett szabályosan villogni a visszajelző, semmi egyéb jelenség..., ilyenkor ha felkapcsolom a reflektort akkor 2-3 másodperc után lekapcsolja magától, többször próbáltam. Ha folyamatosan húzom a kart akkor fennhagyja addig.
Nem mindig csinálja ezt eddig 2x játszotta el, első alkalommal 3-t villogott és abbahagyta, másodszor 25 percig folyamatosan villogott, amikor a videót készítettem a parkolóban amíg játszottam vele egyszer csak abbahagyta.
Bazergáltam a kart arra nem reagált semmit, így nem szalagkábel....
észrevettem, hogy a bal elsőnél valami cicereg a kerék körül. elég ideges lettem, mert nincs 3 hónapja, hogy 100ezreket öntöttem bele a hajtásba és az első felfüggesztésekbe
aláfeküdtem, semmit nem láttam
elmentem gumishoz, hogy vegyük le a kereket nézzük meg úgy hátha van valami
nap végi utolsó autó volt minden gumis dolgozó körbeállta
nem látunk semmit, de cicereg a kismocsok, kb fordulatonként kettőt
5-en néztük 10percig, megjöttek az elméletek:
- 8as van a féktárcsában
- elkopott a fékbetét
- elmozdult a fékbetét
- ütődéstől behajlott valami féket takaró lemez
- biztos a kerékcsapágy
- stb
elkészült a videó, hogy majd töltöm fel a szerelőnek, hogy távolról mondjon rá valamit
rakja vissza gumis a kereket és szerencsére hozzáütötte a tengelyvéghez és kiderült mi a cicergés oka
a tengelyen a fő anya körül rá van nyomva egy biztonsági lemez (úgy néz ki hunyorítva mint egy soros kupak) meg egy csapszeg, kiderült ez a söröskupak a régi passzentoságából vesztett és most minden lassú fordulatnál mikor a csapszeg függőleges állapotban van elmozdul 1-2 mm-t, ennek van hangja
Azok intézik a kis- és nagy fordulatszámot ott, ahol nincsen előtétellenállás a rendszerben. A lassúnál sorba kapcsolják a két ventilátort, a gyorsnál meg párhuzamosan. A relék lábai és a foglalatok milyenek ? Nincsenek megégve vagy korrodálva ?
"De az menynire normális, hogy széthúzott konektort sem jelzi a MIL?"
Normális is lehet, minden motorvezérlőhöz van egy lista, hogy mi kapcsol MIL lámpát. (pl. múltkor egy 1,4 HDi-nél tesztre lehúztunk a levegőmennyiség-mérőt és az sem kapcsolt MIL lámpát, pedig sokat mentünk vele)
A műszeres diagnosztika természetesen kiolvassa a hibát, tehát rögzíti a vezérlő azért.
Még mindig nem vittem diagra, de egy utolsó próbálgatásnak megpróbáltam széthúzni a lambda konektorát. Úgy veszem észre, hogy segített rajta. De az menynire normális, hogy széthúzott konektort sem jelzi a MIL?
Ratyiaz idő is most, hullik a hó, nem is nagyon akaródzik most turkálni benne. Majd elviszem diagra, és meglássuk. (Ha sosem világít a motor visszajelző a műszerfalon - kiváve ha ráadom a gyujtást- akkkor is lehet a otornak hibája, hibakódja elmentve?)
Nincs légtömeg sem légmennyiségmérő. Szívócső nyomás ,,MAP" alapján számol. Élő adatból ill. alapárati MAP értékből egyből lehet következtetni tömítetlenségre .
Fals levegőt a légszűrőháztól kezdve a szívótorokig érdemes végigvizsgálni, főleg a csatlakozásoknál. A kartergáz csővel együtt. Egy ilyen hiba félrevezető lehet a diagnosztikánál is, mivel pl lambdaszonda/légtömegmérő hibát ír, miközben az eredő probláma más. Tipikusan ilyen problémát okoz, mint nálad. Ezért írtam, hogy első körben ezt meg tudod Te is oldani és nem kerül szinte semmibe. Aztán ha semmi, diag kell, ami megint csak egy támpont lehet egy hozzáértőnek.
Indulás előtt húzd szét. Ilyenkor egy átlag lambda értékkel számol az ecu. Ha szonda miatt csinálja, meg kell szűnnie a hibának. Viszont ha az a bibi, arra szokott sárga lámpát villantani... egy próbát megér. Ja és a szabályzó (első) szondát húzd szét!
Végül nem próbáltam még pucolas után, de utánolvasva az oxigénszenzor hibának, gyanúsnak a hibák.
És erről jut eszembe. Katalizátor cseréltem rajta, újat vettem, de régi szenzort csavart bele. Akkor egy ideig enyhülés vettem észre a hibamban, tök hideg motorral szebben, könnyebben el lehetett indulni. De mára, kb fél év múlva ugyanúgy szar a hideg elindulás.
Következő amit majd megprobalok, a lambda manipulalas.
Ha hideg motornál szethuzom a dugaszt , mit kellene produkalnia?
Aztán vizsgáld végig a szívósort és a kartergáz csöveket, nincs-e fals szívás. Féktisztító szintén jó erre. Ahol emelkedik a fordulat, ott falsot szív.
Aután ha ez eredménytelen, meg lehet próbálni széthúzni a lambda csatit, ha a hiba továbbra is fennáll, akkor nem az a baj, ezt is kizártad.
Én cserélnék léptetőmotort. Előbb-utóbb úgyis kell és nem egy nagy összeg.
Gyertyacsere, benzinszűrő csere.
Végül ha ezek sem járnak sikerrel, élő diag kell a gépnek. Vagyis lehetne ez az első a sorban
Végülis épp az, hogy alapgázon tök hideg motornál jó. Csak már amikor teljesítményt kell leadni, akkor nincs mit 😀
Mindjart reggel Kipróbálom, segített e valamit a ,, kipucolas,, bár nem hiszem..
Azt mondjátok még, alapgázt állító motor hiba. Mi köze hozzá? Alapgázzal nincs gond. Azt figyeltem meg, ha lehuzom a motor hőszenzor kábelt (ami az ECUba megy) akkor a leptetomotor mocorog ugyanis hallani. Ha visszadugom, ugyanúgy hallani hogy állítja magát.
Annyi köze lehet esetleg hozzá, hogy hideg motornál magasabb fordulatot ad.
*ahogy írtam előzőleg is, járó motornál ha lehuzom vagy radugom a mérő dugaszt, az alapgáz 200al változik.
Összefoglalva a hőmérő jó, fojtószelep, és alkatrészei kipucolva.. (apropó fojtószelep, abba is van egy kis hőmérő, a beáramlo levegőt méri. Az nem lehet ludas?)
Ha tuti hogy sokat futottak azonnal cseréld mert tönkre vágja a trafó és lehet a probléma okozója is.
Ha szar a gyertya alapjáraton működhet mert kisebb a henger nyomás, amikor emelkedik a fordulatszám megnő a henger nyomás és azon a nyomáson nem bír a szikra képződni és megfelelően áthúzni.
Én így jártam alapjárat rendben, fordulaton rángatás, fulladás és chek engine, catalitic converter fault, és még egy catalitic system valami fault.
A folytószelep retkét kimostam, ahogy a léptetőmotorét is. A felül linkelt alkatrészen, és a pozicióérzékelő nincs mit pucolni, azt visszaraktam ugyanúgy.
Mivel nem cseréltem benne semmit újra-másra, így gondolom nem fog változni semmit.
Ez a kép amit te küldtél, ez egy 8 szelepes motorból lehet, mert a bontott 8 szelepes motoromon is ilyen van.
Az is érdekes, hogy a 8szelepes termosztátházban 2 szenzor van, a harmadik magán a hűtőn volt, az kacsolta a ventit. Ahogy látod a 8 szelepes ház nem egyezik meg a 16 szelepes házzal. De így legalább be tudtam azonosítani, hogy kb hol lehet a 16V a szenzor. Jó hülye helyen van, le kellett vennem a levegőfilter szívőcsövét, és csak úgy tudtam keservesen levennia dugókat.
A dugók és a konektorok tocsognak az olaj-hűtőfolyadékba. Magába a belső kontaktokba a gumitömítésen belül is volt pár olaj foltocska.
Érdekessége hogy mindkét szenzor dugója, és maga a szenzor is zöld színű. Na lehúztam mindkét dugót, és beindítottama motort, melegedjen kicsit, és majd visszadugoma dugókat, így fogom látni melyik van a műszerfal hőre, és melyika motor hőre.
Visszadugtam a felsőt, nézem a műszerfalat, mutat.
Ekkor az alapgáz stabil 800. (mondjuk ez az érték se pontos, amióta a mutatók megkergültek, és csak kézzel ,,kb ennyi az alapgáz,, állítottam be) Nade a hangsúly hogy szépen tartja a 800at.
Amint rádugom amásik szenzor dugóját, az alapgáz megugrik 1000re.
Na ost ha hibás egy hőszenzor, az mit jelent? szakadt az ellenállása, vagy csak megnyúlik, és más értéket ad? Az én szenzorom mindenesetre nem lehet szakadt, mert rádugásra érzékel valamit, mert megugrik a fordulat.
Motor visszajelző nem világít.
Ha lehuzom a dugaszt, az anyi mint a motort azt érzékeli h. hideg a motor, és dúsabb a keverék?
Szemből nézve a motor jobb oldalán, a légszűrőház mögött ha lenézel, látni fogod. Kék jeladó a műszercsoporté, barna a venti vezérlőé, zöld az ecu-é. Húzd le adokihoz zöld csatit és próbáld. Ha a tünet marad akkor én még mindig az alapjárati léptetőmotorra koncentrálnék.
Check lámpa nincs? Egy élő diag hamar megmutatná a problémát. Hova valósi vagy?
Van egy bontott 1.8as motrom (gond az vele hogy nem 16V) azon megnéztem hogy néz ki, hol van ez a dolog. Azon máshogy van, de egyértelműen látni a termosztat házon a két szenzor egymás alatt. Kék és zöld. Akkor mentem a kocsihoz hogy megnézzem, aszerint ahogy van a bontottan. A 16V motoron hátulról - a kabintól látok egy dugót. Nem látom milyen színű, de kb a termosztátházba van becsavarva, és azt látom hogy piros-sárga kábel megy rá, ahogy a rajz szerint is. A 216os szenzorra azt irja h. coolant tem. sensor. Alig férni hozzá, le kell bontani a fél kocsit!? :D
Gondom az vele, hogy legyen az - 20fok, vagy +40fok, ha hidegen indítom, és kb indulnak el vele, totál semmi ereje a motornak, döglik be. Ilyenkor ha ideg, alapgáz szépen van, meggázolom veszi a fordulatot, de ha már indulnak el vele bedöglik. Úgy tudok csak vele elindulni hogy magas fordulat, és nagyon lassan, csúsztatva engedem fel csak a kuplungot. Kimegyek vele a faluból, már reped, semmi baja. Tiétek is ilyen ?
Visszaemlékezve volt egy 2008as thalia is, szalonbol hozva. Hidegen beinditottam, és lassan szépen indultam vele, nem volt gond. 6-7 év után az is ugyanezt csinálta, hogy hideg indítás után neadjisten elindulni vele, csak mint egy bamba sofőr - magas fordulat és kuplung nyírás.
sziasztok! Van egy kis elektronikai gondom. Egyik napról a másikra nem működik: hátsó ablak fűtés, el. ablakok, kp. zár. 2001 1.4 benzines.
Utólagos riasztó van benne azzal a kp. zár működik rendesen, tehát nem vezetékszakadás az ajtónál. biztosítékokat átnéztem, bár külön nem tudom melyik tartozik ezekhez, nem találtam hibásat.
A gyújtásba épített fázishiba! a nem megfelelő gyújtótrafó ( a tekercsek feltöltési ideje nem megfelelő nem gyári értékű) nekem is volt ilyen jelegű hibám (lecseréltem Fez javaslatára ERA márkára ) azóta jó lett!
Megkeresem vagy majd kiolvasom az enyémből a gyújtás információkat (helyes értékek) Lexiával mért értékek!
Ha alu olajteknőd van, sztem csak egyszerűen el van barmolva a menet. Létezik javító készlet, ami a 16-ost 17-esre alakítja. Egy készletben M17 menetfúró, és M17 olajleeresztő csavar. De van erre specializálódott szakember is.
Ha valóban alátét nélküli kúpos, akkor az már nem gyári. A gyári csavar töve is picit kúpos ugyan, de arra akkor is kell tömítés, ráadásul gumibetétes kellene rá, de szükség esetén a sima alu- vagy rézkarika is megteszi.
Köszönöm szépen, hogy átküldted a linket, de ez egy M14-es csavar. Nekem nem jó. Nekem M16-os való bele, de valami kúpos fajta alátét nélkül. Képzeljétek, az egyik webshop M18-as csavart is árul ugyan úgy a Xsarakhoz, de van ezek szerint M14-es csavar is. Mondom, az enyém M16-os. Vettem is alátéttel, de nem mertem "végig" beletekerni, mert eszeveszettül szorult kb.a felénél... Ezért gondolom, hogy valami kúpos menetem lehet.
II-s Xsarám van 1.4-s benzines Időközönként kihagy a motor elgyengül olyan mintha elmenne egy henger kirakja a motorhibajelzőt kétszer cseréltek lamda szondát két hengernél innyektort gyergyák is voltak cserélve és új trafó van benne elvittem szerelőhöz beméretni négy hibaát írt ki P1110:légadaptációs szívocsonk.P1327:integrált gyújtásfázis regisztrálás,P1336 gyújtáskihagyás a henger nincs meghatározva P03300:szintén gyújtáskihagyás.Sajnos mire oda vittem a szerelőhöz már a hibát nem produkálta azt mondta rendessen ment minden csak a megjegyzett hibát tudta kiólvasni utólag.Tudtok tanácsot adni mi lehet ez a hiba a szerelő tanácstalan!A program amivel olvasott Delphi Technologies.
Segítsetek légyszi! A II-es Xararmnak eléggé elnyalódott az olajleeresztő csavar feje. Próbáltam venni hozz való gyárit (M16 és M18-ast is ajánlottak hozz alátéttel), de egyik sem hozzá való. Az enyém mintha kúpos csavar lenne. Valaki találkozott ilyennel? Az üzletekben csak néznek bután, hogy ilyenről nem is hallottak. Légyszi segítsetek. Hol tudnék ilyet vásárolni?
2002-es xsara jobb első távolsági fényszórón izzót cseréltem. Nem volt vele semmi gond. Ki pattintottam, ki vettem, vissza raktam, be pattintottam a kis fém kallantyút. Csakhogy.... Van egy fekete vezeték ami csak úgy lóg a levegőbe és az istennek sem találom a helyét. Ráadásul nem is látok bele a lyukba. Hogyan tudom vissza rakni, vagyis inkább hova kellene vissza raknom azt a vezetéket? Mondanom se kell, hogy nem világít a fényszóró.
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.
hello! jol latom 8000-ig van a fodulatszammero? (nem tudtam) hol szabalyoz le? mennyiert adnad (csak az ora kellene a muszerfalbol) tolatoradar nincs ugye (2db kellene)?
Én 22-ért vettem vadiújat, de valami Noname-et. Nem igazán ajánlom, mert olyan hangos, hogy kételkedem, hogy sokáig fogja birni. De 25-30 között lehet találni valamivel igéretesebb darabokat. Vagy bontott, ha vállalod a rizikót.
Nálam teljesen meghalt az üzemanyagszivattyú. Biztosíték rendben volt, kiszereltem a tankból a benzinszivattyút és adtam neki direkt 12 Voltot. Meg se nyekkent, úgyhogy kapott egy újat. Azzal azonnal indult és azóta is üzemel.
Szabad megtudnom mire jutottál? Nekem sem indul a szivattyú, biztosíték OK.
Előzmény viszont az volt, hogy indításkor bal oldalon a műszerfal felől volt egy kattanás aztán beindult lehetett vele járni csak néha leállt a motor. Újbóli indításkor kattanás stb mint ahogy már írtam. A vége az lett, hogy lefulladt és többet nem kattant de nem is indult.
De nem Bosch gyertyával adták ki az autót. Én csak arra szerettem volna utalni, hogy a gyárinál nem kell jobb bele, mert felesleges. Ahogy írtam, 100-as benzint tankolok+szelep tisztítót is teszek bele 1800-ért,mert rövid távon használom az autót. De ha kimegyek autópályára, havi 500km, ott sem lehet változást észrevenni. Tudom ez elég kevés, de egy 75 lóerős autónál, már valami teljesítmény javulást kellene észlelni, de nagy ló...asz. Úgy hogy én azt mondom,mindenki tegye bele a gyári értékeknek megfelelő gyertyát,olajat, és más folyadékot, jobb, gyorsabb, nem lesz az autója. Ha mást használ valaki, akkor csak beképzeli, vagy úgy érzi hogy jobb lett az autója. Én is így gondoltam. Az autó gyártó kitalálta,milyen olaj,gyertya kell az autóba, ha azzal nem működik rendesen, ott más probléma van.
Sziasztok! Eddig csak téli hidegben, de újabban 10+ fokos időben is: nem kapcsol be a rádióm. Mindegy, hogy én kapcsolnám-e be, vagy bekapcsolt állapotban állítottam-e le az autót, egyszerűen semmi, a kijelzőn sem változik semmi. Xsara II. kazettás rádió. Aztán bemelegszik az autó, és egyszer csak be lehet kapcsolni. Vagy indítás után magától bekapcsol. Néha sikerül a gombot hosszan nyomva bekapcsolni.
Nem elképzelhetetlen, hogy majd' 20 év alatt kiszáradt már pár elkó, és azokat kéne cserélnem. Az is lehet, hogy valami relé nem kapcsolja be. Javított már ilyet valaki? Egyáltalán hogyan tudom kivenni, mi rögzíti? Köszi minden segítséget. A fórumon már végigolvastam párszáz hozzászólást rádió témában, de ilyen problémát nem találtam.
Xsara II. 1,9 D Break 2000-es évjárat - központi zár problémában szeretnék segítséget kérni. Hiba jelenség: bezárás után azonnal visszanyit. Gondolom, vagy vezeték törött el valamelyik ajtó zsanérnál, vagy az egyik zárban a mikro-kapcsoló nem kapcsol.
Hogyan lehet megkeresni, hogy melyik ajtónál van a hiba?
Olvastam, hogy már megvetted... Azért néhány gondolat. A Citroen-ek egyik érzékeny pontja a trafó, ezért nem mindegy milyen gyertya kerül bele. Érdemes a gyártó által leírt ajánlásokat betarani, de ez nem jelenti azt, hogy kizárólag csak egy típusú gyertyát tehetsz bele! Sőt, esetenkén előfordulhat, hogy a gyárival megeggyező, vagy jobb minőségűt sikerül bele tenni. Az enyémbe, Denso Iridium van, ami eddig kb 20ezret futott. (szerintem ez van olyan jó, mint a gyári) Előtte három pólusú Bosch volt,de trafó cserés lett. A feleségem autójába NGK Iridium van, az eddig kb 8 ezret futott. Előtte sima NGK volt benne. Az én esetemben nem vehető észre változás, mindössze annyi, hogy a normál gyertyát, már cserélni kellene, de ez még kb 80ezret biztosan elfut. A feleségem autója esetében látványos volt a javulás! Előtte kissé nehezen indult, és gyorsításkor se reagált túl jól, valamint a fogyasztás is kicsit magasabb volt, mint nekem, a járása se volt ennyire sima, mint most. Az új gyertyával,mintha kapott volna egy generált! Pöccre indul, jól gyorsul, és a fogyasztása is lement 6 liter alá. (1.6 16v mindkettő) A jó gyertyák három olajcsrét mennek - jó esetben- az irídiumos 10-et. (A pénztárca is közbeszólhat...) És végül, ajánlom a kovacsauto.hu webáruházat. Jobb árai vannak, mint a Bárdi-nak. Persze, ha sürgős, én is a Bárdihoz megyek.
Szerintem amit gyárilag kitaláltak hozzá, az való bele. Ha 4 pólusú kellene bele akkor azt írták volna. Ez ugyan olyan helyzet, hogy "milyen olajat vegyek az autóba". A gyár álltal meghatározott olajat,és gyergyát. Nem viccből találták ki akkoriban a megfelelő gyertyát, sem az olajat, az adott motorhoz. Teljesítményileg semmit nem nem fogsz észrevenni, csak maga a tudat, hogy király gyertyát raktam az autóba, és pöc-röff indul. Én 440Ft-os benzint tankolok, 140e km van az autóban, külömbség ló....sz, magyarul. Ha versenyezni szeretnél az más dolog. Szerintem a gyári megoldás a legjobb, nem érdemes rajta változtatni.
a színkód mellé saját tapasztalat: én anno 3 cbp-i citroen bontóben jártam, sajnos kb mind ugyan úgy nézett ki, a karosszéria elemeket dróton felakasztották egymás mellé egy vízszintes rúdra a szabad ég alatt, ahol lengedezett a szél, azok meg csikorogtak egymáson
ezt csak azért mondom, mert nem biztos, hogy fontos neked a megfelelő szín, mert szerintem nagyon nagy eséllyel úgy is fényezni kell, akkor meg már tökmindegy milyen volt alapból
Sziasztok! Sajnos volt egy koccanásos (utolérős) balesetem és szükségem lenne komplett motorháztetőre, első lökhárítóra fényszórókra. 2006-os évjárat, krómos, KDDC színkódú. Tud valaki segíteni hol érdemes szétnézni? Én Borsod megyei vagyok, úgyhogy futár jöhet szóba legtöbb esetben.
150 eKm-ert sem érte el a futásteljesítmény. A diesel klinika sem tudta mi lehetett az oka,de cserélte mind a négy fúvókát,üzemanyag szűrőt,tisztította a tankot.
Köszönöm! Bár, kicsit sajnálom azt a 20 eFt-t. Főleg úgy,hogy hiába cseréltem a szűrőt,hiába nem tankoltam soha kannából, 2018-ban három fúvóka ment tönkre és költhettem egy rakás pénzt a kocsira :((
Ha jól emlékszem a gyár 60.000 km-t ad meg, én akkor cseréltem amikor az autó hozzám került (10 Év), gyári volt rajta 172.000 km-el, és teljesen tiszta volt, függ hol tankolsz.
Citroen Xsara 1.4 HDI motorban mennyi időnként kell üzemanyag szűrőt cserélni? Évente, vagy 20 000 km-enként? Teljesen vegyes véleményeket olvasok. Van aki félévente cserélné és van,aki azt írja,hogy jobb ha csak kétévente.
Nagyon régen nem jártam itt, de most egy problémával állok szemben, és tanácstalan vagyok.
Egy 2000 évjáratú hdi Xsarám van, pár napja üzemanyag szűrőházat és nagynyomású szabályzót kellett cseréli rajta, és azóta gondjaim vannak az indítással. Teljesen random módon második vagy a sokadik indítózásra akar indulni (majdnem beindul de vissza leáll) aztán minden ok. Van valakinek ötlete merre induljunk el a hiba keresésében?