Apámról rám maradt egy rahedli román Dacia 1300 és 1310-es alkatrész. Komplett kormányműtől megkezdve a hengerfej tömítésekig nagyon sok minden maradt. Belső világítás kulcsos tanksapka, belső tükör stb. Akit érdekel írjon rám nyugodtan a treverigall@freemail.hu címen.
A "rendes" hátsó szélvédő mindenképpen erős érv amellett, hogy igazad lehet. És akkor ez megmagyarázná a többi kissé elnagyolt részletet is a kasznin, ami nem a sokéves versenyhasználat, hanem a házilagos kivitelezés jele.
Nem semmi dolgok rejtőzködnek nálad. De szerintem ez egy limuzin ügyesnek indult egyedi átépítése. Ha jobban belegondolok a "gyári" kupé készítése is új limuzinok egyedi átépítése volt, csak azt sorozatszerűen készítették.
Valahogy kötődők a járgányaimhoz. Velük megélt emlékek hiába hogy forgalmi nélkül került hozzám a két autó. Remélem hogy közeljövőbe sikerül kicserélni a sári karosszériáját.
Ha Skoda 110r vagy Rapid lenne, már nem lenne fent, 3-szor ennyiért sem. Pedig nekem nagyon szimpatikus a Dacia Sport és ritkább is, mint a Skoda. Mondjuk a hosszabb tengelytávú modell azért kecsesebb, de ez is nagyon szép.
A Dacia Sport-al kapcsolatban remélem nem bántottam meg senkit de ez a első szélvédő, hátsó szélvédő ugyanaz kialakítás szerintem elrontja a formát. A koncepció alapvetően nem rossz de annyit pénzt szánhatott volna még rá a román kommunista vezetés ezzel a tervvel foglakozó illetékesei, hogy egy normális hátsó szélvédőt tervezzenek és gyártsanak a kocsihoz. A másik megoldás a hagyományos Dacia hátsó szélvédő használata. Láttam olyan működő prototípust, első szériás Sport Dacia modellt, ahol megoldották ezt a verziót is. Igaz, hogy már csak a bontóban volt látható.
Sőt már az is jobb lett volna ha a Dacia Brassovia prototípust gyártják le egy az egyben. Az tetszett.
Ma nekiálltam és át szereltem a sári karburátorját míg az övé hígítóban ázik. (Világos kék ) Kapott új gyújtás rendszert. És láss csodát! Beindult! Hogy mi lehetett a baj arra kíváncsi lennék.
Ha ment az autó, amikor eltetted, akkor olyan nagy baja nem lehet. Ha nincsenek másik gyertyáid, akkor drótkefével tisztítsd meg a gyertya elektródákat. Tedd vissza a gyertyákat, a megszakító érintkezőket valamilyen éles eszközzel, esetleg tűreszelővel, semmiképpen sem csiszolóvászonnal tisztítsd meg. A karburátor úszóházát töltsd fel a befolyócsövet lehúzva tölcsér és gumicső segítségével. A szívótorokba belenézve a gázkart mozgatva nézd meg, hogy valóban befecskendez e benzint a szívócsonkba. Ha az eddigiek rendben, akkor szerintem néhány gázfröccs után önindítózva teljesen kihúzott szívatóval be fog indulni az autó. Ha nem akkor én így az interneten keresztül nem csak személyesen tudnék segíteni, de azt hiszem ebben az esetben a távolság sajnos akadály... (Afitos)
Nekem is mozgatja a fantáziámat egy ilyen, ha más projektekkel nem foglaltam volna már le az elkövetkező néhány évet, akkor már lenne ilyenem az biztos... Egészségesen elvakult Daciásnak tartom magam... (Remélem más sem aggódik az állapotom miatt) András
Valóban ez az első szériás még nem a hosszított ajtókkal készült modell kevésbé néz ki jól, mint a későbbi.
De kedves R12Lucas az ízlések nem egyformák mindenkinél. Nekem bejön ez a forma. Mint a nőknél, kinek a vékony, kinek a kövér vagy éppen alacsony vagy magas. Szőke vagy barna vagy fekete, talán vörös?
De lehet, hogy én tényleg elvakult vagyok. Félreértések elkerülése végett nem az enyém a hirdetésben szereplő Dacia.
Szia! Ha kap benzint a motor, akkor akár a gyertya is hibás lehet. Milyen gyertyákat használsz? Én a Beru márkával szenvedtem sokat. Sinterom vagy Champion amik jók.
Adjon Isten jó estét! Segítségükre volna szükségem. Van egy dacia autóm amit már rég nem indítottam. Ma sokadik próbálkozása sem sikerült. Gyújtás karburátor rendben. Gyertyákat mikor kivettem arra ketten figyelmes hogy csak az 1 -es hengerré benzines'. Töltöttem egykor benzint a karburátorba és gyertya nélkül indítóztam. Kizárólag csak az 1 -es hengerből jött benzines pára.
Csak azért kérdeztem mert a vízhőfokmérő óra az olajnyomásmérőhöz hasonlóan félrevezető (pontatlan) lehet. Az olajnyomásmérő bekapcsolt gyújtásnál még leállított motornál sokszor nagyon nem alaphelyzetben (nullán) áll.
A vízhőfokmérő óra miatt, meg a ventilátor is bekapcsol magától, de kézzel is kapcsolható és már időbe beszoktam kapcsolni. Bugyogást nem hallani, mert nem -9095 foknál már bekapcsolom a ventilátort
Én látom miért kérdezed. Szemre a mintázata alapján is még a gumírozott anyagú műszerfal ami ezeknek a korai évjáratú 1310-eseknek a sajátossága. Ezek nem repednek meg a tetejükön a hőtől, napsütéstől mint a későbbi gyártási évű autóké. A vízkőfokjelző/olajnyomásjelző kombót meg ki lehet szerelni, ha valakit zavar mert csak az alumínium. előlapot kellene cserélni, az meg még könnyen beszerezhető. Az autó beltere évjárathelyes ezenkívül. András
Miből gondolod, hogy melegszik? Megforrt már egyszer-kétszer? Vagy csak a vízhőfokmérő mutató utal rá? Kiegyenlítő tartályban nagyon megemelkedik a vízszint mikor szerinted túlmelegedett?
Érdeklődnék, hogy nektek mennyire szokott a Daciátok melegedni? Új hűtő, új termosztát (valeo) van a kocsiba, de 22-24 fokba már fűtéssel kell vele menni, ha meg nincs elég menetszél akkor a ventilátort manuálisan már időbe be kell kapcsolnom. Fagyálló nem fogy belőle, mindig is szeretett a kocsi melegedni, emlékszem apáméval is gondok voltak egy 20 éve, bár az is igaz, hogy amikor cseréltem rajta vízpumpát, vízpumpaházat ... akkor elég sok alumínium vízcső csatlakozó el volt rohadva a blokkon, azok ki lettek cserélve, én arra tippelek, hogy lehet h a blokkba a víztér el van dugulva. Szerintetek?