Keresés

Részletes keresés

kobold62 Creative Commons License 20 órája 0 0 76032

Na megoldódott a gond. (nem is gondoltam volna rá)

Valszeg, lehetett egy kis erőlködés -vagy anyaghiba- elmozdúlt a lendkerék. Aprajával, majd ma már elnyíródott az ék. A lendkerék, így elmozdúlt, a gyújtás szintén. Ma röffenteném, amikor is (levett levedőszűrővel) visszarobbant a fűst a levegőszűrőn keresztül. Hál'Istennek, csak az ék nyíródott el. Természetesen ilyen ék az egész városban nem volt. 14-es eltört SSD fúrószár (ugye, hogy nem kell kidobni semmit) némi munka és láss csodát pöcc-röff a szerkezet.

Csak okulásért írtam le, hogy hát ha valaki így jár. Előbb csak dadog indulásnál, majd ment "rendesen" (nem annyira, azért nem nyugodtam).

Előzmény: citera (76029)
kobold62 Creative Commons License 1 napja 0 0 76031

Köszi.

Előzmény: citera (76029)
kavicsos1964 Creative Commons License 1 napja 0 0 76030

10 éves gépen már bámi falsolás előfordúlhat !

Előzmény: mumor09 (76028)
citera Creative Commons License 2 napja 0 0 76029

kevés a kaja. a katalizátor miatt szegényre állítják. katimentes piaci kipuff+ több kaja megoldja.

Előzmény: kobold62 (76024)
mumor09 Creative Commons License 2 napja 0 0 76028

Üdv!

 

EgyStihl FS55-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A gép már majdnem 10 éves, eddig semmi baja nem volt. Mostanában kezdte el, hogy melegen gázelvételkor lefullad, de újraindításkor egyből beindul. Gyertyát kivettem, megpucoltam, légszűrőt ugyanúgy. Ezt követően az alapjárat is ingadozott, többször leállt. Alapjárati gázállító csavart minimálisan állítottam, így az alapjárat jó lett, viszont gázelvételkor vagy nagyobb terheléskor továbbra is leáll. Benzin 100-as, friss. Mit tudnék még tenni?

A válaszokat előre is köszönöm.

kobold62 Creative Commons License 2 napja 0 0 76027

Köszi. 

Előzmény: kavicsos1964 (76026)
kavicsos1964 Creative Commons License 2 napja 0 0 76026

Mivel euró valahanyas a motorod ezért kevés benzint kap hogy tudja a normát teljesíteni ! Namost ha beindítod ne akard a gázt húzigálni ha jár szívatóval vagy anélkül hagyd hogy járjon és amikor bemelegedett akkor már menni fog . Miden új gép ilyen sajnos ! Sőt az enyém még be se indul szívatóval sem csak ha 1ml benzint a szívó torokba fújok ,de akkor 2 rántásra jár ! Pedig az van a motorra írva Kawasaki !

Előzmény: kobold62 (76024)
Falusi1 Creative Commons License 2 napja 0 0 76025

Sajnos én sem tudom, de a H betű a hobbi változatot jelöli.

Előzmény: citera (76023)
kobold62 Creative Commons License 3 napja 0 0 76024

Erre a megoldásra én is kivácsi lennék, mert nekem egy Parkside 4 in 1-ben csinálja ezt. Inditáskor beíndúl, gázt adok, lefullad. Ezt 2-3 alkalommal eljátsza, mejd mintha mi sem történt volna, megy rendesen.

Karbi tiszta, falsot nem kaphat, (mert akkor miért menne normálisan?)

Ha van ötlet, vevő lennék rá.

Előzmény: draco31 (76021)
citera Creative Commons License 3 napja 0 0 76023

miben a különböznek a BC és a Sparta sorozat egymásnak megfelelő modelljei?

Előzmény: Falusi1 (76022)
Falusi1 Creative Commons License 4 napja 0 0 76022

Nekem BC 400T Oleom van. Ehhez profi, jó hámot adtak a vásárláskor. Nézz utána, szerintem külön is meg lehet venni.

Előzmény: citera (76017)
draco31 Creative Commons License 4 napja 0 0 76021

Hello!

 

Ma egy érdekes dolog volt a kaszámmal, FS-410.

Tankolás, damilcsere, gyomírtózott kerítés mellett kb egy húzásnyit, legyen 10 méter kb.

Aztán damilfej leverekedés, mert 1 éve nem volt leszedve, és a vacka nincs meg, szóval eszközkeresés.

Két cuccot belehajlítottam, de sikerült kiszedni, aztán eszembe jutott, hogy a fúrószárak kemények általában, szóval 6 vagy 7 mm-essel megoldottam.

Teljesen ki is pucoltam azt a részt, mert hiába a porvédő lemez, akkor is jut oda cucc.

Kés fel ahogy kell. Kézzel megpörgetve pörög szépen.

Indítás, bár nem a földön, hanem magamra akasztva, mert melegen így már indul a könnyített indítása miatt.

De nem nem bír felpörögni, csak hörög gázadásra, és meg is áll. Kést sem bírja forgatni.

Így megfulladt vagy 5x is. De ezek már mind földön indítva próbák.

Aztán kövi indításnál mint ha lett volna valami fura érzés rántáskor, de jó lett, ment rendesen.

Megállítottam és indítottam párszor még, nem volt utána hiba egyszer sem

Mi lehetett a gond?

Berántószerkezet nem ugrott volna vissza alaphelyzetbe valamiért, és ezért fogta a motort?

draco31 Creative Commons License 4 napja 0 0 76020

Igen, az egy hulladék fej, valamit nagyon elrontottak a tervezéskor. Nekem is az van sajnos, de húúúú de **************** a tervezőt :D

Előzmény: sasa0955 (76018)
hacsabi Creative Commons License 5 napja 0 0 76019

Felhívtak az Arokerből. (Előzményeket lásd lejjebb). Elnézést kértek, és elkűldik a damilfejet. Így már helyére kerültek a dolgok nagyjából. Kompromisszum született, ahol végül is megkaptam azt a damilfejet amivel hírdetik. Így lett plusszba egy Tap&Go fejem, amivel kiküldték. Ez lett végül is a kompenzáció, amiért egy bemutató darabot küldtek ki, új gép helyett. Úgy korrekt, hogy ezt is leírom, és mivel rendeződött a dolog, az előzmények okafogyottá váltak. Minden rendben lett végül.

 

sasa0955 Creative Commons License 5 napja 0 0 76018

46-2 -es egy szar damilfej, beleég, összeolvad és a damilt is szaggatja . 40-2 - est használj. Mindenesetre, ha olyan szálas. erős gazt vágsz ami rángatja a damilt, akkor fel kell rakni a vasat, mert összeolvasztja a damilfejet.

Előzmény: BXtwelve (76003)
citera Creative Commons License 5 napja 0 0 76017

Ja és az efco csak akcuiósan 90, de ha oleo köntösben veszed, akkor 130, úgy ,ár nem is gondolkodnék. A hámról nem tudtam semmit, még egy érv a husi mellett!  Vajon Jonsered színekben is kapható? vagy más márkában, amit a husi gyárt? úgy olcsóbbak szoktak lenni.

Előzmény: atos80 (76012)
kavicsos1964 Creative Commons License 5 napja 0 0 76016

2-2,5 szerintem elég neki .

Előzmény: atos80 (76015)
atos80 Creative Commons License 5 napja 0 0 76015

Köszönöm Az FS40-el szemezgettem. Milyen damillal érdemes használni?

Előzmény: kavicsos1964 (76014)
kavicsos1964 Creative Commons License 5 napja 0 0 76014

Régen kaszálásra is használtam kicsi stileket ,abból a szöghajtásosat szerintem évekig se nyövöd el ha én kaszálásban 3 évig bírta !

Előzmény: atos80 (76012)
sankó36 Creative Commons License 6 napja 0 0 76013

Megnéztem néhány videót a Spartáról meg a Husqarnáról és számomra a Husi határozottan 

erősebbnek tűnt. Ránézésre a Sparta kormányszarva kényelmetlen. Ezt azért 

mondom (írom) mert régen volt 1 Makitám hasonló kormánnyal és az nekem kényelmetlen

volt. Az Oleohoz szimpla féloldalas hevedert adnak, a Husqarnához normális dupla hevedert 

adnak.Sok kicsi sokra megy ! Ha bele gondosz hogy sok évre veszel 1 ilyen gépet nekem 

megérné a felárat.

Előzmény: citera (76009)
atos80 Creative Commons License 6 napja 0 0 76012

Sziasztok

 

Új vagyok a fórumban és sok hozzászólást olvastam vissza, de gondoltam, hogy egyszerűbb ha rákérdezek a nálam tapasztaltaknál és kikérem a véleményeteket.

 

Kertekben vállalunk fűnyírást és ehhez keresek szegélyvágót. A kertekben kizárólag díszpázsit van és a nyírást benzines fűnyíróval csinálom. Azonban azoknál a részeknél, ahol a fal mellett van közvetlenül a gyep, illetve a szegélyeknél, ott mindenképpen szegélyvágót kell használnom. Most egy bosch akkusat használok, ami vicc, szóval ennél valamivel jobb megoldás után kutatok. A cél, hogy könnyű legyen és gyorsan lehessen vele haladni. Valamint szerintem a benzines irányba kell nézelődnöm. Mit ajánlanátok?

 

A segítségetek előre is köszönöm.

kavicsos1964 Creative Commons License 6 napja 0 0 76011

Én eég sok mindent lekaszáltam már de a gép súlyából adodó hátrányt nem tapasztaltam . Valamennyi különbség van egy könnyű gép és egy nehéz gép kezelése közt ez biztos . De a penge átmérője is sokat számíthat lehet . Én a kisebb átmérőjű pengéket szoktam venni a nagy gépeimre is ,nem a rávalókat , vagy kisebbre vágom ha más megoldás nincs . Én úgy gondolom a kisebb penge lehet az oka hogy én ezt a dolgot nem tapasztalom kevesebb füvet kell kitolnom egy rövidebb mozdulattal . Az biztos nem szoktam szélesen kaszálni . két méteres füvet is hipp hopp levágtam ,mire a kávét megfőzte a gazdaszony !

Előzmény: citera (76008)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 76010
Előzmény: oveipreib (76006)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 76009

Azok erősebbek, de nem nehezebbek? Mi a helyzet az árral?
Az Oleo sparta most Efco néven 90000-ért kapható. A Husi nem sokkal drágább, de jobb annyival? 5,4 kg, és erősebb is, csak 0.05kW-tal, vagyis hangyaf@sznyival, 117000ft, megfontolandó! fél kilóval könnyebb. Egyébként ez a munka megcsinálható 1 lóerővel is, inkább a súly a kritikus itt. A szórásvédő sem kell, helyette egy rendsodró jól jön.

 

Előzmény: sankó36 (76005)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 76008

Ahogy fordul a kasza, ott van szöggyorsulás, gyorsítani és lassítani kell, amihez nyomaték kell a kezekről. Ezt egy damilosnál vagy más pengésnél lehet kényelmesen lassan lóbálni, mert ezeknek lassabb haladás kell, mivel többször is elvágnak egy fűszálat, amihez több idő és gépteljesítmény kell. Ez a korong azonban ennél gyorsabban is tud vágni, mivel minden fűszálat csak egyszer vág el. Hogy ezt kihasználjam, gyorsabban kell vele kaszálni, gyorsabban kell lóbálni, kb olyan gyorsan, mintha nem motoros kaszával vágnék, csak itt visszafelé is olyan gyorsan kell, mert akkor is vág. Bármilyen pontosan is állítom be az egyensúlyt, a szárat fordítani akkor is kell, amihez annál nagyobb erő kell, minél nehezebb a kasza. Ez indokolja hogy kisebb kaszát keresek, nem az hogy rosszul állítottam be a kaszát. Egy 13kg-os kaszával szerintem elég hamar kibukik, ha rosszul van beállítva. Amikor nem szénának valót vágok, akkor sokat használom, bokrokat is bontok vele, teljesen más szituáció, nagyobb erősebb gép, lassabb mozgás. Tehát nem a beállítás miatt fárasztó a nagy kaszával szénát vágni, hanem mert itt gyorsabban kell mozgatni, mint amit megszoktunk a többi vágószerszámnál. Ezzel szemben a gépigény itt kisebb, a nagy gép erejét nem használom ki, csak a súlyát szenvedem.

Előzmény: kavicsos1964 (76000)
abnm Creative Commons License 2024.05.25 0 0 76007

Az én gépeim 30 cm darabig elfogyasztják.

Fonj belőlük valamit, kötözőanyag vagy kuka.

Előzmény: oveipreib (76006)
oveipreib Creative Commons License 2024.05.25 0 0 76006

A leesett 1 m hosszú damilokkal mit csináltok? Rengeteg van. Kidobni pazarlás, de hogyan lehetne hasznosítani, újra befűzve rögzíteni?

sankó36 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 76005

25 köbcentitől meg 1 lóerőtől nem várnék el csodákat! Akkor inkább megvenném a BC 270 T

Oleót vagy a 129 R Husqarnát. Mind a 2 ütősebb gép mint a kicsi Sparta.

Előzmény: citera (75998)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.25 0 0 76004

Mivel bérelt gépről van szó, az áztatás nem nem játszik.

Nálam nem a fejből kilépésnél szakadt. Hanem tőből, a tekercsről. Ott elolvadt.

Előzmény: Csufi15 (75997)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.25 0 0 76003

Igen.

Előzmény: sasa0955 (75995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!