hát igen ez az én formám..nagyon szeretem ezt a kocsit mert ilyen jó autóm még nem volt..csak amióta megvan már hajtókar csapágy csere volt rögtön utána elkezdett csattogni a főtengely csapágy persze 300000 huf most ez ahogy utána néztem azaz beszéltem a szerelővel 160000 huf.. van ebben a kocsiban ami még elromolhat és nagyon drága?.. ja és jellemzően el is romlik?.. vagy olyan alkatrész ami nem romlik el soha vagy olcsó?..
"egy szolenoid szelep, ami kb 1500 rpm-nél nyit és olajat enged az okoskerék felé ami módosítja a szívóoldali vezérlést és kb 15 LE +-t eredményez. Ha lehúzod a csatit és úgy mész, akkor szervízlámpa egyből jön és némi teljesítménycsökkenést tapasztalsz némi többletfogyasztással, de semmi más baja nem lesz. Ha visszadugod rá a csatit szervízlámpa magától kialszik és minden visszaáll eredeti állapotára."
Okoskerék szétszedhető tisztítható, de csak hozzáértőnek :D
Szelep olcsó relatíve olyan 35-40 e Ft, utángyártott tudomásom szerint nincs
Háát, szerintem egy szerelő (mindegy hogy milyen, gáz, víz, autó, motor), vagy a technikához konyító ember, megfelelő szerszámzattal meg tudja oldani. Mondjuk nem árt, ha látott már fékrendszert, az meg áldás, ha a Scenicét.
Annó én magam, egyik barátommal veselkedtem neki, igaz nekem nem a bowden, hanem a vezérlés, abban is a motor döglött meg, de ehhez a bowdeneket is szét kellett fűzni. Nem mondom, hogy nem kellett kis totózás hozzá - lévén először láttam ilyet -, de sikeresen abszolváltam. Mondjuk nekem van valahol egy szerelői papírom valahol, de nem dolgoztam ebben a szakmámban. Én inkább elviszem Zoltánhoz, vagy, ha Ő nem ér éppen rá, mert fullon van, akkor távolabbi elismert guruhoz. Mondjuk Neked kissé messze lenne a Nagyfalu agglomerációja.
Nekem is ez volt, nincs hibaüzi csak csörfészörgés, illetve nehézkes indítás. A nem megfelelő motorolaj szokta tönkretenni. Gyári, új cca. 50e HUF. A bontott meg olyan mint a kutya vacsorája...
Honnan tudható, ha már 'elment' az "okoskerék" (szinte már minden indítás a vez.mód.kerék zörgésébe a reggeli elsők leállásba és 2. indításba fajulnak), hogy nem-e a kerékhez az olajat juttató, ill. elvezető szelep nem műxik rendesen. Erről a szelepről sosincs szó.
Az okoskerék csere dátuma már fix, de ha az újat is tönkre vágja???
Az biztos, hogy majd csak akkor állok neki mókolni ha "kitavaszodik", bár a csápos emelő éppen nincs raktáron a ház körül... Ezt egyébként inkább szakemberre bízzam, vagy egy átlagos barkácsszakkör végzettséggel is megoldható?
A következőt javasolom: a rossz oldali kézifékkötelet (esetleg a közösítőt) kellene kicserélni a kocsin és mehet a műszakira. Nem egy jó meló ebben a dzsuva időben és igazán jól jön egy csápos emelő is a művelethez, de egy akna is megteszi.
Van több bowdengyártó iparos, aki minta után legyártja a kért darabot.
Az agglomerációban van pár ügyes szakember, akit szívesen ajánl a topiclakók közössége.
Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy Grand Scenic II-nek - 2005-ben született, 2007-ben honosodott - és márkaszervizben rögtön cseréltetve lett néhány fontos alkatrész (vezérlés, folyadékok, szűrők, szilent, fékbetét), ugyanakkor a próbapadon elvérzett a rögzítőfék. Egészen pontosan az egyik oldal gyakorlatilag nem fog. Maga a szerkezet működik, és megfogja az autót, hibajelzés nincsen, de kilátásba helyezték, hogy a műszakin elmeszelik ezért. Cseréjét jutányos 180.000 JMF-ért biztosítanák... Ha lenne rá ennél nagyságrendileg olcsóbb, megnyugtató megoldási javaslat azt szívesen venném!
Nekem is ez az autóm van csak GS. Télen-nyáron 1.7l alapjáraton ha áll, ha gurul akkor is. Az átlagfogyasztásom a computer szerint nyáron 6.3L körül van télen most jelenleg 6.9L áll.
Van egy problémám az (Scenic II 2004-es 1.9 dci) autómmal. Meleg motornál üresben "gurítom" az autót, A pillanatnyi fogyasztás 1.5 L-t mutat. Nyáron 0.6L-t szokott mutatni.
2007.-ben lett beszerelve KoAn által, így az akkori ár nem mérvadó. Keresd meg KoAnt a Megane topicban, vagy PÜ-ben. Nem tudom, hogy jelenleg mennyibe kerül, erről nem beszélgettünk, amikor ottjártam.
Motorindításkor automatikusan nem kapcsol fel, csak ha sebességjelet kap. Vagyis 2 km/h fölött kapcsol csak be. Ez által az egyhelyben álláskor - pl. fűtés - feleslegesen nem világít a DRL. Egyébként ua.-t tudja, mint a korábbi modul.