Jogos, és igaz is, mivel ez nem az elmúlt 3 hónapban ment széjjel, de mondjuk én is hibás vagyok, mivel egy ideje hallottam, hogy kopog , de a kerék rángatásnál nem volt semmi baj vele.
Amikor itt felmerült ez a stabilizátor "pálca", akkor mondom megvettem úgy, hogy meg se néztem, hoyg milyen állapotban van.
Amikor felemeltem a kocsit, akkor már látszott, hogy ki van menve a gumi, és látszott, hogy csúnyán meg van ütve a csavar.
Szóval nagyon jó ez a fórum, mert olyan ötletek felmerülnek, amire nem is gondol az ember.
Hátul is meg kell majd néznem, mert ott se tökéletes valami, de most nem volt rá időm.
Apámnak van otthon csápos emelője, azon volt fenn az autó, öcsém segített, mivel neki van a kertben egy asztalos üzeme, onnan hoztunk át 2 gyorszorítót, azzal tudtuk úgy összehúzatni (lengővilla+stabilizátort), hogy rákapjon az anya. Az egyik gyorsszorítóval a villát+stabilizátor rudat húztuk össze, amennyire csak tudtuk, a másikkal pedig utána ráfogtunk a csavar fejére felül + a stabilizátor rudra, és kecekben sikerült annyira összehúzni, hogy pár menet kilátszódjon. Nem volt egyszerű a helye sfogást megtalálni, pedig még az új csavar hosszabb is votl kb 1 menetnyivel.
De amikor fotóztam a 2 csavart, akkor jutott eszembe, hogy lehet, hogy ha a két hátsó szilent lefogatást felszabadítom annyira, hogy a stabilizátor szabadabban tudjon mozogni, akkor lehet könyebbe lett volna összehúzatni..
Bár ez nem biztos, mivel nem teljesen rémlik, hogy felülről volt a stabilizátor átvezetve a tartóprofilon, vagy alul. Amennyiben alul van, akkor a fix szilentek felszabadításával (nem kel teljesen kitekerni) szerintem elegendő mozgástér szabadul fel, hogy egyszerűbben össze lehessen rakni.
Amikor már meglett a technikája, akkor 5-5 perc volt ketten a 2 csavar visszarakása.
Azt nem tudom, hogy mennyiben segített volna, ha lábon áll az autó, és aknáról támadunk, de az akna eleve másik helyen volt, és már szét volt szedve a kocsi, mert közben olaj + olajsztűrő + levegőszűrő + gázolajszűrő csere is volt.
Ne is mondd. Bemész egy átlag szerelőhöz, és mondod neki, hogy nézze át a kocsit. Kb. a következőket fogja ellenőrizni: fékbetét nincs-e elkopva, lengéscsillapító nem folyik látványosan, semmi nem lóg törötten.
Aztán amikor valami kifingik, akkor te vagy a hülye, mert nem vitted el megelőző karbantartásra a kocsit.
Én is nekiálltam cserélni, de az összerakásnál elakadtam. Te mivel préselted össze az újat hogy rámenjen az anya csavar? Én nem tudom annyira összenyomni hogy kilátszódjon a csavar vége a gumiból.
Nekem akkor nyikorgott olyan helyzetben mint amit leírtál,mikor muszályból kb 10 éves (nyári) gumik voltak fent.Magyarul csúsznak kicsit.
Viszont az aszfalt összetételétől(?) is függhet,mert pl.viszonylag gyakran járok a budaörsi Tuskó-ba,és a parkolóban szinte minden autónak csikorog a gumija,mikor kanyarodik.Ebben az esetben meg ugyebár kizárhatjuk azt,hogy mindenki öreg gumival közlekedik.
Nem tudom,hogy tudod-e,de a gumin rajta van a gyártási hét/év.Itt egy link ahol elmogyorózzák,hogy merre hány méter:
A másik amit írál,hát......szerintem benéztél valamit. Ha jól tudom a Tháliát a világban 5 országba gyártják és különböző neveken kerül forgalomba. De egyik sem kabrió kivitel.
Pl.az angolok nem is tudják,hogy mi az a Thália,ők csak a Clio-t ismerik - csak azt importálják oda.A románoknál Clio Sedan néven fut,de valahol Thalia Symbol-nak hívják.Ha jól tudom mexikóban (ott is gyártják) pedig Nissan Prince-nek hívják.De mindegyik ez a kasztni csak kicsit máshogy néz ki.
Személy szerint egy kombit el tudnék viselni belőle. :)
Látatlanba megvettem a stabilizátor összekötőket, hogy ma kicseréljem.
Mit is mondjak időszerű volt :(((
Azt nem értem, hogy a múlt évben vizsgáztatáskor, amikor kompletten cserélve volt az axiál csukló + összekötő rúdfej, akkor vajon miért nem cserélték ezt is ki, emelőn gyakorlatilag fél óra alatt meg lett volna nekik.
Szerintem ha valaki cseréltet a kormánynál rúdfejet mert kopott, akkor ezt is cseréltesse vele együtt, nem egy összeg, mivel 1000-1200 Ft darabja...
Így néztek ki a régiek, a gumiról fel se teszem a képet, mert szanaszét volt menve:
Sziasztok. Két gyors láma kérdést szeretnék feltenni.
1. Csikotognak a Thalian a gumik kb. 10-20km/h-s sebességnél kanyarban, körforgalomban. Nem hiszem, hogy a meleg lenne az oka. Ez lehet futóművel kapcsolatos hiba?
2. Érden láttam egy fekete "ráncfelvarrott" (2003as lehet talán...) Thalia-t KABRIÓT!! (Igen, biztos Thalia volt!) Létezik ilyen, vagy csak nagyon fáradt voltam este?
Pedig ilyent Érden számtalant lehet találni. Itt tele van meglepetéssel minden utca :-) És lehet, hogy még százzal érdemesebb is lenne átmenni rajta mint 30-cal. Persze az ilyen (is) szerencse dolga. Nagya is találkozott valami tuskóval ha jól emlékszem...
Így már megtaláltam. Az volt a baj hogy nagyobb alkatrészt kerestem. Hát szemrevételezés alapján is elég szar állapotban van, a felső részén a gumi már teljesen szét van szakadva, úgyhogy csere lesz belőle.
Igen, tudom a történeteket, de ezek is mind beégtek a köztudatba, és sokan minden behúzótekercsre az önindítóban rámondják hogy bendix, valamint a kopó részekre a súrlódó felületeken, hogy ferrodo. Lehet nem volt a legjobb hasonlat...
Én kuplungra gyanakodnék, azon belül is a kinyomócsapágyra. Egy LUK márkájú kuplungszettet már 25000 Ft környékén meg lehet venni, meg kb 15-20000 Ft-ot lehet számolni a munkadíjra is. Szerintem nem feltétlen égető sürgősségű a cseréje, de azért nem ártana elgondolkozni rajta. 3-4 hónap alatt össze is lehet spórolni rá, főleg, ha van ismerős szerelő, aki esetleg olcsóbban is dolgozik. Friss jogsival, és friss autóval gyakori hiba a hosszú kuplung csúsztatás, ami azért nem igazán tesz jót a kuplungnak. Idővel hozzá szoktok majd a Thalia kuplungjához. Ha pedig nem bíztok ebben a szerelőben, inkább nézessétek meg egy másikkal! Hozzá teszem, ez csak az én meglátásom, nem vagyok szerelő!
Sziasztok!
Légyszi segítsetek a Thaliánk hibájának a beazonosításában.
Úgy kezdődött pár hónappal ezelőtt, hogy néha a fogáspont környékén nyikorgott a kuplung. Kinyomócsapágy problémára gondoltunk. Szerelő azt mondta nincs gond a kuplunggal - vagy csak nem volt vele kedve foglalkozni.
A nyikorgás úgy tűnik, hogy abbamaradt, de most kb 2 hete azt vettük észre, hogy kuplung benyomásnál ill. visszaengedésnél, mintha nem igazán szakadna meg a kapcsolat a kuplung és a motor között. Amíg nem engedjük fel teljesen a pedált, addig valamennyire a motor rezgését érezzük a pedálban, és ilyenkor, mintha a motor is kicsit bepörögne a fogáspont környékén. Bocs, jobban nem tudom leírni a jelenséget.
Olvastam olyasmit, hogy az egész abból fakadhat, hogy túl gyorsan nyomjuk-engedjük a kuplungot ettől "idő előtt" elkophat.
Egy Thaliánál mi a gyors és mi lassú?
Nem akarjuk tönkrevágni az autót, de lehet, hogy sikerült, jó lenne megelőzni legközelebb. :S
Elég friss jogsim van nekem is és a páromnak is és csak 5 hónapja van meg az autónk, bocs, ha hülyeségeket mondok vagy kérdezek.
Azt sejtem, hogy előbb-utóbb teljes kuplungszett-cserére lesz szükség, de ez már az a pont, vagy még lehet vele közlekedni?
Nem akarnék okoskodni,de nem fantázianév,legalábbis az egyik......:
A bendix az indítómotor szabadonfutó szerkezete a fogaskerékkel,ami kapcsolódik indításkor a fogaskoszorúhoz.S mikor a robbanómotor elindul, a fordulatszáma nagyobb lesz/(lenne) az elektromotor tengelyének ford.számánál, a tengelyen ferdén kiképzett hornyok segítségével leválik a fogaskoszorúról. Vincent Hugo Bendix (1881 December 12 – 1945 Március 27) találmánya 1910 körül.