Azt válaszolták, hogy nem találnak az ügyfélnyilvántartásban, valószínűleg egy harmadik féltől vásároltam akinek nincs jogosultsága...
És ,hogy vásároljam meg a licencet náluk azt akkor ok.:-)
A port beállítás az megfelelő, tudtam használni is, hiszen a motor 01 és abs 03 vezérlőket tudtam olvasni és ott nem talált hibakódot, de ezen kívül semmi más nem működött mindenhol jött a már említett regisztrációs és aktiválós üzenet.
Mielőtt elkezdtem használni, átnéztem a vag-com manuálját, nagyjából képben voltam vele, csak egyéb dolgokra nem gondoltam...
Nem veszek licencet tőlük a lite-ra, ha szinte "semmit" sem tud.
Hááát, ez így járás esete..... Máskor előtte kellene kérdezni.
Mit válaszoltak? Ha jól tudom, a lite változat az szoftverkódos, azaz a hardver az mindegy a Ross-Tech-nek, csak a szoftver licencet kell megvenni. (valami 100$ körüli) Viszont nem sok értelme, még aktiválva is igen korlátozott a tudása. A CAN-BUS-t egyáltalán nem kezeli.
Kínai interfész és lite verzió...Az interfész az ok, mert beszél.
Kommunikál a porton, de a fellelt vezérlők közül csak a 01 é 03-ast tudja csak olvasni. Itt nem talál hibát, de anyázik, hogy a többihez, regisztrálni kell.
Élő adatokhoz már esélyem sincs, ugyan ezt írja, ez így igen kevés...
Ma kipróbáltam az áhított vag-com programot, vagy csak szerettem volna... Hááát az interfész az ok, de minden más az nem...Alig működik valami...:-( Jó nagy balfék vagyok...
Tudna valaki segíteni, az autó 2003-as, privátban ha valaki tudna segíteni, azt nagyon értékelném, sör hegyek, vagy bármi.:-)
Ma reggel érdekes hangra lettem figyelmes a műszerfalban. A "gyújtás" ráadása után kettyegő ( mint egy analóg óra), hang szól folyamatosan, valami relé féle, mert néha mintha prellegne is egyet kettőt.
Nem szeretnék idő előtt kettőstömegűt cserélni... Csak szerzek valahonnan, pl egy leszerelt egr-ről. aztán addig kibírja ameddig nem kell nekem is vennem egy komplett újat. ( ami nem is biztos, hogy messze van)
A gyári adat szerint 19-31bar között jó, ami meglehetősen vicces adat. :-// 25-26bar alatt már kehesen indul hidegben. Az eltérés max 5bar lehet. (nem szokott ilyen sok lenni sokat futott motoroknál sem)
Persze a mérési eredmény sok mindentől függ. Indító/akku állapot, olajfogyasztás, kompressziómérő belső térfogata.
Sajnos egyelőre nem találok ilyen szívócső csappantyút, cikkszámot, hiába keresem.:-((
Addig is amíg nem lesz ledugózom a vákuum csövét és kirögzítem a csappantyút, nehogy önállósítsa magát... Jobb ötletem nincs, tulajdonképpen eddig is így használta az előző tulaj.
Ma levettem az EGR-t és a szívósort. Nem volt annyira kokszos mint amilyenre számítottam. Úgy látszik valamikor tisztították. De így jó mert mindig azon gondolkodtam volna, hogy vajon milyen állapotban lehet.:-)
Viszont a levegőcsappantyú ami az EGR oldalára van felcsavarozva, annak a membránja szakadt. Eddig fel sem tűnt, hogy leállításkor nem zár és nem is figyeltem fel, hogy netán berázna a motor.
Lehet ilyet külön venni, remélem nem csak EGR-rel együt?? Mondjuk eddig sem működött, sőt még rontotta is a vákuumot... És vettem új vákuumcsöveket mindenhová, némelyik már neccesnek tűnt.
Ja persze mérhettem volna akár áramot is vagy éppen úgy hidegen is belemérhettem volna a motorba, de valahogyan kimaradt, meg nem volt rá időm,hogy kipróbáljam a motort, sietnem kellett máshová.
Még akkor hirtelen ötlettől vezérelve rá akartam dugni a másik motort, valószínűleg nem egyformák terhelésre ( de hasonlóak) és lehet, hogy emiatt anyázott volna a vezérlő. De mivel nem felcserélhetők a csatlakozók, így ez már nem derül ki...:-)
(A kimenete védve vannak zárlat és túlterhelés ellen.)
Pár hete van nálam, én is gondoltam ilyesmire. De ugye elvileg lámpamosó csak akkkor működik ha az ablakmosó/ütemvezérlő kar kb. 2s-nál tovább húzom, ha csak röviden, akkor csak a szélvédőre megy, bár a 2s-ot nm nehéz elérni.:-)
Szóval mióta az a jelenség, hogy akár ha csak a műszerrel mérem( nagyon kis terhelés) vagy rá van dugva a csati, akkor is az említett jelenség van.
2s elteltével kiadja a feszt, majd tényleg olyan mintha nem folyna rajta megfelelő áram ( műszer kicsi terhelése miatt érthető) a motor pedig amikor rajt van, szintén nem folyik áram, mert valószínűleg szakadt...
Ezért aztán a vezérlő mindkét esetben leveszi a feszt, mint ahogyan a fórumtárs is írta pl. egy kiégett izzónál.
Most totál hozzáférek a tartályhoz, motorokhoz, mert mindkét doblemez ki van véve, így jó látható a tartály és minden.
Holnap kiderül minden.:-)
Amúgy jól hallható a relé működése is, amikor kiadja és leveszi a feszt.
Gondolom, ha a vezérlőben lenne kikapcsolva, akkor nem menne ki a delej.
****
Van egy egyszerű diag progim lapitopin is jól használható, de sajnos csak az újabb gépekhez használható ezt nem ismeri, Viszont holnap remélhetőleg meghozza a futár VAG-COM diagot is.
2010 es Skoda superb kombyhoz keresek első lökhárítót,összes rácsokkal-szép krómcsíkkal,jobb oldali ködlámpát ha van,klíma hűtőt,jobbos lámpát!köszönöm
Az én kocsimon pl: le van húzva a kábel a lökhárító mögött, merrt így tudtuk hírtelen megoldani. Mikor a szerelővel próbáltuk ki kapcsolni a computerben, valamiért nem sikerült neki, és már más dolgunk volt, szoval gyors le húztuk azt jó van... nem mos és kész!
Lehet az előző tulajt is zavarta mint engem, hogy amikor mossa a lámpát akkor a "tiszta kocsi" csupa szutyok lesz, mert le permetezi a fél géptetőt is.