Fú, ez engem is érdekelne! A sárga Defiben 86-nál lockup-ol, aztán 84-nél engedi el, de jó volna, ha már a négyes elején, úgy hetvennél zárni lehetne...
Más méretekben (mondjuk 35"-ös, 12.5" széles) már nem feltétenül a BFG MT a nyerő, de a klasszikus landy méretben (235/85/16) egyszerűen ez a legjobb.
Nem véletlen, hogy minden katonai G-n, Pinzgaueren meg ilyesmin ezek vannak.
Ez a méret at-ban amúgy még kicsi. A yoko geo at is inkább nagyobb méretben tudja helyettesíteni a bfg mt mintaméreteit, Trebinek 33x12.5 volt az LC-n, abban a méretben konkrétan akkora lóbaszó bütykökből és gödrökből állt a yoko at, mint ahogy 235/85/16 méretben a yoko mt néz ki.
De a legjobb kompromisszum ebben a méretben még mindig a yoko geo at.
Terepen többet tud, mint a bfg at, sőt, messze a legtöbbet az összes at között, és vállalható aszfalton is (már ha ez valakit érdekel, mert én jól elvoltam teleken át a bfg mt-vel is).
Jójó, nem akarok bajt! :) Igazából én nem olyan szempontokat veszek figyelembe mint Ti, nem professzionális dolgokra akarom használni, csak menni, a lényeg, egy jó gumi, ami nem növel fogyasztást, de nem is totál sima aszfalt gumi és nem is olyan hangos mint egy fúrógép! Terepen szeresse a homokot!
Tie!!!!Ennek a gumikérdés végén mindig a következő jön le: BFG !!!!!MT persze a régi.....!!!!Ha AT akkor meg Yokohama AT mert az olyan jó.Nem mondom hogy nem jó de ha megnézem a mintáját picsafüsstel sem jobb mint a többi AT,estleg a gumi anyaga, esetleg! de azért az AT az AT hibáival előnyeivel együtt.
A régi BFG MT persze mindennél jobb ,nem kopik,sárra ,aszfaltra ,hóra,homokra,vízre...ja és 80.000km megy és még mindig fog harap stbstbstb.komolyan ez már olyan legendás gumi ,hogy lassan aláírást kéne gyűjteni és kérni a gyárat újra kezdjék el gyártani....:O)Kb úgy gondolom akkor szinte csak ezt lehetett venni a piacon oszt akinek ilyenje volt az volt a terepjárók királya...
Az új BFG MT -tajánlod?????Beszámolók alapján(akik használják azok mondták: semmi extra ,szinte oylan mint a többi...)Talán oldalra jobban csúszik....
Ahol én járok, homokos földút normál sárral (agyag nincs) meg aszfaltút, ott nekem teljesen jó, erdőben is szoktam menni, ha nincs nagyon mély sár, akkor még elmegy.
Nagy sárban viszont eltömődik hamar, aztán csak 4 sárgolyót forgatsz, ahogy Sz. Pista nemrég igen találóan megjegyezte.
Csöndes aszfalton is, a sárgumim az 40 fölött úgy búg, mint egy zuhanóbombázó.
Nagy "előnye", hogy az összes apró kavicsot felszedi, és aztán aszfalton órákig csattog.
Nem nagyon kopik, fogyasztást érdemileg nem rontja, ahogy eddig láttam, nekem egy közel másfél éve van fent.
Télen letaposott havon ratya, de hát ott kevés gumi megy jól, viszont januárban az Erdélyi "3 napon át hóláncot szerelünk" túrát jól bírta - még létralánccal is.
Ettől a mintától ne várj túl sokat. Meg a BFG AT-tól se.
Ha VALÓBAN 60% terep, és 40% aszfal, és nem esel a mindenki szokásos túlzásába, akkor BFG MT, vagy Yokohama GEO AT. Az jóval durvább minta, mint a BFG AT.
akkor innen mostmár tudok indulni és válogatni gumikat, ezen 255/60 18R van. Jó lenne egy nagyobb rá persze. A rozsdásodással még mindig nem tudom mi legyen, lehet nem bántom ezt a plusz alkatrész rendelgetést mert sziklákon nem használjuk csak homok utakon illetve sárban. Ott csak nem szakitom be a deknit. Rozsdamaró lesz a lelke, illetve majd alvázvédő. Vagy majd lefujom időközönként olajjal. Szerintetek?
Úgy emlékszem védőlemez csak az olajteknő alatti részen van, valószínűleg lehetett rendelni off-road csomagot és akkor lenne ott is lemez, a váltó alatt.
Ott a General Grabber AT gumira esküsznek, de nálunk ez elég elérhetetlen, így az örök jolly joker, a BF Goodrich AT jöhet még szóba (a Conti CrossContact AT-ről nem tudok semmit, de az az anyacége a General Tyre-nak, így akár az is jó lehet, majd a tapasztaltabbak megmondják, azangoloknál meg az a ritka)
Itt senkinek nincs D3-asa, én is csak pályázok egy hétszemélyesre (az egyeterűm és a rövid terepjáróm helyett)
Segitségetek szeretném kérni egy Land Rover Discovery 3 (2006) -al kapcsolatban.
A történetéről annyit kell tudni hogy, napokban vásároltuk jó állapotban van(törődtek vele, rendszeres szerviz), első gazdás, szerviztörténettel, számlákkal. stb. Németországban lett véve és a só azért odavert az aljának kicsit, terveink szerint letoljuk az egészet rozsdamaróval, és ujrafestjük(mármint alul). A tanknál van egy védő lemez ami eléggé meg van maródva illetve a kerekek mögötti részeken az alkatrészek kicsit korródálódtak. Nem vagyok benne biztos de ahogy utánajártam eddig illetve a tesztekben is olvatam hogy az alja teljesen boritva kellene hogy legyen védőlemezekkel és burkolattal, a kipufogót kivéve. Nekünk itt mintha a váltó alatt hianyozna egy lemez, lehet már levették a korródálódás miatt. Nem kell tragikusan elképzelni, csak engem zavar és szeretném valahogy megjavitani vagy a kérdéses elemeket alul cserélni. Véleményeteket kérném a javitás menetével kapcsolatban, illetve ha tudtok olyan helyeket ahol emberi áron lehet alulra elemeket venni azt megköszönném.
Másik kérdésem, a gumikat ki szeretnénk cserélni rajta, 18-as felni van rajta, érdekelne egy jó tipusú gyártmány, amit ajánlanátok, igazából nekünk 60% erdős utakra kellene és 40% aszfaltra!
Cserelt mar valaki kerekcsapagyat az autojan? Esetleg lenne valakinek cikszama hozza, vagy valami kontakt Magyarorszagon, ahonnan esetleg be lehet szerezni? A bal elsoben kellene cserelnem, de akkor mar parban fogom megtenni!