A tünet 3 hengerezés volt, különféle fura jelenségekkel kisérve. Amiket eddig láttam hallottam trafo hibákat, hogy csak hidegen vagy csak melegen rossz, na itt volt minden, bármikor lehetett jo és rossz is. Fél napig jo volt, fiam becsukta az ajtot, egyből elkezdett 3 hengerezni, jol le is szidtam :) Vagy computerröl lehuztam a csatikat, vissza, utána fél oráig jo volt :) Tudom, hogy nincs összefüggés, de a jelenség akkor is ilyen volt :) Csere óta viszont hibátlan
Ez az izzítógyertya-relé csere milyen költség lehet?
Reggel az első indítás nagyon nehéz. 5 fok felett pöcc-röff, alatta, mikor izzítani kéne, csak nagyon ritkán villan a sárga lámpa az izzítással. Nagyon-nagyon ritkán. A gyertyákat már nézték. Jónak tűnnek.
A 'B' vekimben a nyáron "cseréltem" tömítést. A piros paszta duzzadt kifelé. Szelepfedelet levéve kiderült, hogy az előző tulajnál valami eszement ripityára tördelte a tömítést és kipasztázta és úgy rakta vissza. Eresztette is rendesen az olajat. Én lekapartam a tömítés darabokat és a pasztát, vettem pasztát és szépen kinyomtam vele a szelepfedelet. Elvileg az a kotta, hogy 1 óráig hagyni kell állni, aztán rátenni a szelepfedelet a helyére. Én inkább azt csináltam, hogy kinyomtam vele, majd kb 10 perc múlva rátettem a szelepfedelet csavarok nélkül. Kb. 1.5 óra múlva a csavarokkal ráhuzattam és kész. Egy nanoliter olaj sem szivárog át rajta. :)
Na ma végre ugy néz ki, kiderült mi a baja a kocsinak, ami már régóta szivat. Kicseréltem a trafo sort és jo a verda. Fura mert össze vissza volt jo, nem csak hidegen, vagy elegen, össze visza hol jo, hol nem menet közben hol előjött hol nem. Ma elég sokat mentem már vele, indítgattam és hibátlan végre :)
Na azért van annak a súlynak beleszólása. A váltóáttételt jól el lehet cseszni, mert ugye ha túl hosszú a váltó, akkor lehet, hogy még azt a sebességet sem éri el, mint a rövidebb váltóval.
OFF
Anno a 2 sebességes Babettámmal játszottam meg, hogy annak alapból nagy átmérőjű volt a hátsó lánckereke. 45-50-et ment és kb 20-25 környékén váltott 2-be. Lecseréltem a lánckereket a régebbi babetta lánckerekére. Nem picit, de leginkább sokkal kisebb az a lánckerék. Egyenes úton elmentem vele. Alig tudtam elérni, hogy végre 40 fölött átváltson 2-be. Nagy nehezen még gyorsult úgy 70-ig, de kb. a még szinte inkább az alapjárathoz volt közel, mint a piros mezőhöz.
Monsjuk egy simsonos nézet, ahogy szép halkan elpöfögtem mellette. :)
Ez így van. Ami igazán jó, bevált konstrukció az opelekben, az a 8 szelepes Isuzu. Az újabbakról 1,3 és 1,9 még nem igen tudni, hogy mennyire megbízhatóak.
Opelből megbízható az 1,7D és az 1,7 DTL, csak elég gyengék.
Egyenlőre nekem nem ez a véleményem. Igaz egy adagoló feljavításon túl vagyok, de ez nem csupán Opelnél jön elő. Egyébként ez a láncos motor nem egy szerviz igényes típus. Igaz! van amire oda kell figyelni, (tipikus Opel betegség) pl. a résolajcsövek időbeni lecserélésére, ami filléres dolog. Én ezzel is szívtam egyszer, de beletanultam.
Egyszóval én nem állítanám, hogy az Opelnek nincs jó diesel mocija. A szomszédomban van egy 93-as évjáratú 1.7 diesel F astra, 60 pár lovas. 250 000 km volt benne 2000-ben amikor megvette, azóta munka autónak használja, földúton, erdőben télen nyáron, több mint 500 000 km van benne, és egy hengerfej feljavításon és egy vezérlés javításon esett túl a mocija, és most a hidegekben is hallom, hogy jól indul. Szerintem ez nem rossz teljesítmény.
Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel.
Hiába van egy autónak hosszú a váltó áttételezése, azzal viszonylag keveset forog a motor nagy sebességnél, ha azon a fordulatszámon a motor gyenge, nincs nyomatéka.