Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szalaiistvan Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11906

Boldog Karácsonyt Kívánok!

AAAAAAAAAAAAAAA
kiskaldi! Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11905

Itt a karácsony, olvad a hó... minden tiszta lucsok. azért még időben csináltam pár havas képet a vekiről :) gondoltam megosztom veletek.

 

 

 

Omegatd Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11904

Békés Boldog Karácsonyt!!!!!

djkoxi Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11903

Boldog Karácsonyt Nektek!

kiskaldi! Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11902

Áldott békés boldog karácsonyt kívánok minden fórum lakónak és kedves családjának.

ahegedus Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11901

Áldott, békés karácsonyt kívánok!

Vlad19 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11900

Szintúgy Kívánnék Mindenkinek Nagyon Nagyoon Boldog és Békés Karácsonyi Ünnepeket!!

joci-01 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11899

Kellemes karácsonyi önnepeket kívánok mindenkinek!!!

veciv6 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11898

Minden kedves fórumozónak és családjának: Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!

 

 

 

Előzmény: mumtaz (11897)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.24 0 0 11897

Mindenkinek Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok!

szalaiistvan Creative Commons License 2010.12.23 0 0 11896

A tünet 3 hengerezés volt, különféle fura jelenségekkel kisérve. Amiket eddig láttam hallottam trafo hibákat, hogy csak hidegen vagy csak melegen rossz, na itt volt minden, bármikor lehetett  jo és rossz is. Fél napig jo volt, fiam becsukta az ajtot, egyből elkezdett 3 hengerezni, jol le is szidtam :) Vagy computerröl lehuztam a csatikat, vissza, utána fél oráig jo volt :) Tudom, hogy nincs összefüggés, de a jelenség akkor is ilyen volt :) Csere óta viszont hibátlan

AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 11895

Ez az izzítógyertya-relé csere milyen költség lehet?

Reggel az első indítás nagyon nehéz. 5 fok felett pöcc-röff, alatta, mikor izzítani kéne, csak nagyon ritkán villan a sárga lámpa az izzítással. Nagyon-nagyon ritkán. A gyertyákat már nézték. Jónak tűnnek.

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 11894

Mi volt a szimptóma?

Előzmény: szalaiistvan (11890)
MBman Creative Commons License 2010.12.22 0 0 11893

Ha felraksz egy képet a motortérről, akkor kétséget kizáróan meg tudjuk állapítani, hogy milyen :)

 

Ezekben a motorokban egyébként az a jó, hogy nincsen elektronika, ezért annak alattomos hibái nem fordulhatnak elő.  

Előzmény: kapufa00 (11891)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.21 0 0 11892

A 'B' vekimben a nyáron "cseréltem" tömítést. A piros paszta duzzadt kifelé. Szelepfedelet levéve kiderült, hogy az előző tulajnál valami eszement ripityára tördelte a tömítést és kipasztázta és úgy rakta vissza. Eresztette is rendesen az olajat. Én lekapartam a tömítés darabokat és a pasztát, vettem pasztát és szépen kinyomtam vele a szelepfedelet. Elvileg az a kotta, hogy 1 óráig hagyni kell állni, aztán rátenni a szelepfedelet a helyére. Én inkább azt csináltam, hogy kinyomtam vele, majd kb 10 perc múlva rátettem a szelepfedelet csavarok nélkül. Kb. 1.5 óra múlva a csavarokkal ráhuzattam és kész. Egy nanoliter olaj sem szivárog át rajta. :)

Előzmény: ahegedus (11889)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 11891

Igen! Az imént voltam a szominál és tisztáztuk. Mivel autószerelő neki elhiszem,  hogy az astrában Opel motor van és nem Isuzu.

Előzmény: veciv6 (11880)
szalaiistvan Creative Commons License 2010.12.21 0 0 11890

Sziasztok,

Na ma végre ugy néz ki, kiderült mi a baja a kocsinak, ami már régóta szivat. Kicseréltem a trafo sort és jo a verda. Fura mert össze vissza volt jo, nem csak hidegen, vagy elegen, össze visza hol jo, hol nem menet közben hol előjött hol nem. Ma elég sokat mentem már vele, indítgattam és hibátlan végre :)

ahegedus Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11889

Na igen azzal a tömítés dologgal mi is szembesültünk, de rövid úton meg lett oldva :) Amúgy az a motor még a vezérműszíj szakadást is bírja :)

Előzmény: mumtaz (11887)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11888

"Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel."

 

Persze minden számít a világon, de a tömeg nem olyan nagyon, csak amennyivel a nagyobb tömeg növeli a gördülési ellenállást.

Pusztán a tömeg miatt még nem kerül plusz energiába fenntartani a haladást (max. a felgyorsításhoz kell több idő).

 

Sőt adott autón növelve tömeget, lehet hogy az "ültetés" csökkenti a hasmagasságot és így a légellenállást.

Többen említik, hogy egy jól megpakolt furgon nagyobb végsebességre képes mint üresen!

 

Viszont a légellenállást kihagytad, az NAGYON számít ilyenkor.

Előzmény: MBman (11878)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11887

Enni nem eszi, de a szelepfedél tömítéses förtelem már ott is megvolt. Mármint az alapkiépítésben. Pár 100 Ft-ból megoldható.

Előzmény: ahegedus (11872)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11886

Na azért van annak a súlynak beleszólása. A váltóáttételt jól el lehet cseszni, mert ugye ha túl hosszú a váltó, akkor lehet, hogy még azt a sebességet sem éri el, mint a rövidebb váltóval.

 

OFF

 

Anno a 2 sebességes Babettámmal játszottam meg, hogy annak alapból nagy átmérőjű volt a hátsó lánckereke. 45-50-et ment és kb 20-25 környékén váltott 2-be. Lecseréltem a lánckereket a régebbi babetta lánckerekére. Nem picit, de leginkább sokkal kisebb az a lánckerék. Egyenes úton elmentem vele. Alig tudtam elérni, hogy végre 40 fölött átváltson 2-be. Nagy nehezen még gyorsult úgy 70-ig, de kb. a még szinte inkább az alapjárathoz volt közel, mint a piros mezőhöz.

Monsjuk egy simsonos nézet, ahogy szép halkan elpöfögtem mellette. :)

Előzmény: Nick_X14XE (11874)
AAAAAAAAAAAAAAA
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11885

Soha nem mondtam, hogy nincs. Csak szegénykém áll már 2 éve. De simán beindulna. :)

Előzmény: veciv6 (11871)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11884

Ez így van. Ami igazán jó, bevált konstrukció az opelekben, az a 8 szelepes Isuzu. Az újabbakról 1,3 és 1,9 még nem igen tudni, hogy mennyire megbízhatóak.

Opelből megbízható az 1,7D és az 1,7 DTL, csak elég gyengék.

Előzmény: veciv6 (11876)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11883

Nekem ilyen motoros van, de ezt nem tudom lemérni.

 

Amúgy egyes motorváltozatok között nem szokott eltérni a lengéscsillapító hossza.

A nehezebb motorokhoz keményebb rugó lehet, meg a lengéscsillapító karakterisztikája eltérhet, de ezeket nehezen méred ki kiszerelt állapotban.

Előzmény: ricsosz (11877)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11882

Az aztán nem Isuzu! 60 LE + F Astra az Opel motor. 60LEszívó diesel Isuzu csak Corsában és Comboban volt.

Előzmény: kiskaldi! (11881)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11881

az a motor is isuzu.

Előzmény: kapufa00 (11879)
veciv6 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11880

Mert szerinted az az 1.7 Diétás opel motor?....... :-)

Előzmény: kapufa00 (11879)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11879

Egyenlőre nekem nem ez a véleményem. Igaz egy adagoló feljavításon túl vagyok, de ez  nem csupán Opelnél jön elő. Egyébként ez a láncos motor nem egy szerviz igényes típus. Igaz! van amire oda kell figyelni, (tipikus Opel betegség) pl. a résolajcsövek időbeni lecserélésére, ami filléres dolog. Én ezzel is szívtam egyszer, de beletanultam. 

Egyszóval én nem állítanám, hogy az Opelnek nincs jó diesel mocija. A szomszédomban van egy 93-as évjáratú 1.7 diesel F astra, 60 pár lovas. 250 000 km volt benne 2000-ben amikor megvette, azóta munka autónak használja, földúton, erdőben télen nyáron, több mint 500 000 km van benne, és egy hengerfej feljavításon és egy vezérlés javításon esett túl a mocija, és most a hidegekben is hallom, hogy jól indul.  Szerintem ez nem rossz teljesítmény. 

 

Előzmény: veciv6 (11876)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11878

Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel.

Hiába van egy autónak hosszú a váltó áttételezése, azzal viszonylag keveset forog a motor nagy sebességnél, ha azon a fordulatszámon a motor gyenge, nincs nyomatéka.

Előzmény: Nick_X14XE (11874)
ricsosz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11877

ötlet valakinek?:

 

embörök!

 

meg tudja nekem mondani valaki hogy a 2.0 16V motorú vectránál mekkora az elsö lengéscsillapitó nagysága a két  végpont között?

Mármint a teljes hossza....mert találtam egyet csak bizonytalan vagyok.. mert az eladó nem tudja hogy pontosan melyikhez való....

 

üdv

 

R.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!