Keresés

Részletes keresés

53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154058

Talán minden alu alkatrész deformálódik idővel.  Rengeteg féle karburátort kellett már utána síkolnom. Akár a fedél akár a talp vonatkozásában.

 De az azért szerintem még kezelhető, a hengerfej már kevesebb sikerrel.

Jómagam a Jasil és a Prox görgők használata mellett döntöttem mert ismertem már korábbról és olcsóbb is mint a Polini és a Malossi. A Mérete 18/14/13. Lényege az eredeti csomagolás. Kizárólag megbízható helyen szerezd be. Én a Futár Petitől és Lakihegyről szoktam beszerezni. Sajnos komplett hajtókar szett nincs,, de a két kosár kapható külön is.

Előzmény: moyos (154057)
moyos Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154057

Laci bácsi, nem csodálkozom a kopáson. A jikov deformitásán csodálkozom.

 

Egyébként a levegő, benzintöbbleten kívül a homok volt még a mérvadó. Különsképp azért, mert a "klasszikus nyom"-ra neveztem, és akkor már klasszikus mopeddel akartam teljesíteni a távot. De ezt már megíram az utókornak memoárban.

Szóval a homok azután vált ellenséggé igazán, amikor az utolsó előtti ellenőrzőponton kilőtte a szívatótüskét. Akkor már tudta lefetyelni szűretlenül is a magyar "humuszt" ami leginkább homok volt. (lefelé, az első napon történt, másnap még visszafelé is be lett terelve a susnyásba a paripa)

 

Ha megvan csuklóból, megadhatnád a hajtókar felső szeméhez valósi tűgörgős kosár méretét, illetve hogy mifajta gyártótól valósit érdemes foglalkoztatni - amennyiben volnál szíves!

Előzmény: 53zsiga (154054)
Tibor.Go Creative Commons License 2017.09.21 0 2 154056

Csatlakozom, ha az idő engedi!

Királyrét gyönyörű és Vácon eszméletlen finom a főzött fagyi a Vörös Házban és a Gyurcsoknál is. Tudom, mert tegnap előtt leellenőriztem.

 

Előzmény: SimsonFan 20-00 (154035)
Tibor.Go Creative Commons License 2017.09.21 0 2 154055

Sztem sincs igazad. Az oroszok már '45-ben kitalálták, hogy karórát tesznek a motorra, mert az jó dolog.

Volt, hogy 25-30 db-ot is, mert vonzódtak minden márkához.

Persze derékig csak akkor kellett levetkőzni a megtekintésükhöz, ha a DEREKUKON hordták! :-))

Előzmény: BLaaszloo (154047)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154054

Gábor !

Azért azon csodálkozom, hogy azon csodálkozol, hogy ilyen hamar vállas lett a hengered! Nyilván az extrém kihívás extrém teljesítményt is kövezel. Ezért valószínű több benzinnel és arányosan több levegővel operáltál. Az köztudott, hogy a Babetta persely anyaga az nem a legkeményebb a Rockwell skálán ezért is lett rá kialakítva ez a légmennyiség és a kétszeres áramlási sebesség csökkentés ami a szálló por ülepítéséről hivatott gondoskodni. Nem egy versenytáv de a kapálógép esetében egy sor szőlő is képes a perselyt hazavágni elégtelen légszűrés esetén.  (Forrás: dugattyúbolt tulaj) Szerinted én eddig miért használtam szezononként el egy hengerszettet?  Ment a motor, de kopott is mint a tavaszi hóember. Na a Jikov Pontosan a neki kikalkulált teljesítmény leadásához van igazítva, setovább.

Előzmény: moyos (154053)
moyos Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154053

Tóni bácsi, és 53Zsiga!

Nem tartozom egyik táborhoz sem. Nem köpködöm, és nem is dicsőítem a jikov karbit. Mindösszesen használom.

 

Hogy hozzak egy érdekes példát: a saját (elsőtulajos vagyok) 210em 2 évvel az összerakás után igényelte a foglalatosságot, mert szétcsúszkálta magát a kettes. Konkrétan feladták az O gyűrűk. Kicseréltem mindkettőt, kitakarítottam, és azóta is használom. Karbihoz ellenben nem kellett nyúlnom, nem is tudom ilyen régóta még dugulás miatt sem. Ráadásul ez az a moped, ami mindig meglep amikor felugrok rá. Úgy megy, mint a rakéta.

 

Ehhez képest van a versenyparipa, ami volt hogy meglepte a szimósokat a rallyn (2015 tavasz és ősz), hogy mennyire partiban van velük a babetta... Le is amortizált egy főtengelyt.

Jelenleg kb 900 km van abban a hengerben amit leszedtem róla, és annak van olyan válla mint emlegettem. Mondjuk ez annak köszönhető, hogy valami félsivatagon keresztül vitt tavasszal a nyomvonal. Hogy Taki hol talált ennyi homokot, nem tudom. Megfordult a fejemben verseny közben, hogy kib..ásból vitette ki a nyomvonalra teherautókkal..

 

De visszakanyarodva a jikovra: tegnap kettőt bevittem melóhelyre, azokkal játszódtam, és miután a Kupi Művek vezérigazgatójának elmondása szerint elvégeztem a definíciója szerinti "durva beállítást", akkor írtam a tegnapi regényt. (Ez is az lesz)

Ma nekiálltam a szintet belőni. Egyikhez nem is kellett nyúlnom, mert tök okés volt. A másik úszóján még kellett a fel-le pakolgatással kb 20 percet játszanom, de az is rendben lévő. A harmadik, ami motoron volt eleve, annak van az úszóház-pereme legbrutálisabban eldeformálódva. Ezzel nem bohóckodtam inkább, mert ha bepakolom a készített bőrtömítést, az megszívja magát és tömít, beállítom a szintet, és félrerakom a későbbiekre - akkor pontosan hajíthatom ki belőle a tömítést, és vághatok újat bőrből, ha fel akarom majd rakni motorra. Ment elpucolva féktisztítóval vésztartaléknak.

 

A vállas hengert ma leadtam Érden a K129-ben fúrásra. Ez a második fúrása a hengernek, és még mindig nem érintette reszelő.

Arról van az olvasóknak infója, hogy Jeszy bácsi járja a börzéket? Írtátok, hogy nem volt Lőrincen, és előtte Ercsiben sem volt kint.. Bízom benne, hogy egészséges az úriember!

 

Előzmény: Tóni bácsi (154044)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154052

Nekem nincs vele bajom azért is rendeltem.  Mielőtt rendeltem szerettem volna élőben is látni és kézben tartani. Tudni akartam, hogy mit takarhat  ez a 10xes árkülönbség. Mert egyszer rendeltem egy pár  hiper szuper autórádiót szintén kínából és egy hatalmas gagyi volt.  Még jó, hogy egy nepper elvitte az egészet árában. Azóta óvatos vagyok.

Nyilván akinek szüksége van rá az vesz, aki nem tartja fontosnak az meg kihagyja.

Előzmény: Törölt nick (154051)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 154051

Elnézést, kívülállóként még hadd ugassak bele egy picit. :-)

4 éve használom OFF motorokon (immár a másodikon) ugyanazt, az előző oldali képen látható, olcsó kínai, kormányra szerelhető órát. (kb. 2700,- forint volt akkor Kínából, ingyen postázással) Eddigi tapasztalataim róla:

- teljesen vízálló, komoly felhőszakadásban sem ázott vagy párásodott be.

- meglehetősen pontos (de hát egy kvarcóra milyen is lenne...)

- a benne lévő elem elég ritka fajta, boltban nem nagyon kapható, de a helyi (kisvárosi) órásnál volt szerencsére. A gyári elem is 2 évet bírt ki, az órás által (600,- forintért) bele rakott szintén. Kb. két hete állt meg ismét, vihetem elemcserére.

Előzmény: 53zsiga (154050)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154050

Na úgy érzem az órát is kibeszéltük....

Előzmény: BLaaszloo (154047)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154049

Lehetne akár Babettás is! És akkor nem OFF!

https://www.youtube.com/watch?v=-cR2Z9EVnZE

53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154048

Lehetne akár Babettás is! És akkor nem OFF!

BLaaszloo Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154047

Amikor felajánlottam neked hogy rendelek ilyet abban a színben amilyet szeretnél, azt írtad hogy nem kell. Most meg Imre nevében kardoskodsz hogy ez az óra  milyen fontos. Neki - neked fontos, nekem nem,  ily egyszerű  ez.   :)

Előzmény: 53zsiga (154043)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154046

Közöttünk az a differencia, hogy te 95% ban a városban használod a motorodat és 5% a túra, addig ez nálam fordítva van. Én addig motorozom a városban míg át nem megyek rajta.  Így talán jobban érted az órához való ragaszkodásomat.

Előzmény: BLaaszloo (154041)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154045

Mikor elindulok melózni /kb 37km) akkor a falunk közepén lévő templomtorony után nincs több óra.De nem csak ezért vettem meg.Azért is mert nekem nagyon tetszik,jól mutat a motoron.Épp az imént szereltem fel.Amit adtak hozzá a kormány és az óra közötti szilikon csíkot viszont ki kellett hagynom belőle, mert mikor húztam a rögzítő csavart tolta le magát az óra a kormányról.

Előzmény: 53zsiga (154043)
Tóni bácsi Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154044

Szia Gabi!

 

Nem ördögtől való a Jikov, csak.........

 

Az enyémében minden a gyári, de a szintállítással nem sikerült dűlőre jutnom. Talán a türelmetlenségem is okozta, mert miután ötödszörre sem sikerült a legideálisabb szintet eltalálni, begerjedtem és abbafejeztem. Vagy picit túlfolyt, (amikor az üzletből elhoztam, akkor is túlfolyt) akkor ment a gép mint a rakéta, vagy nem folyt túl, akkor meg 3/4 rpm és 40 km/ó körül "megállt a tudomány". :-((( Igaz, ez az a tempó amivel közlekedem, de azért jó tudni, hogy ott az erőtartalék, ha szükség van rá. Na ezt tudja a Dell'orto. :-)))

 

Amikor 10 éve a Dell'ortot megvettem, beszélgettem a MOFA tulajdonosával. Ő említette, hogy találkozott a Jikov gyár főmérnökével, aki bevallotta neki, hogy nem a Babetta karburátorokra a legbüszkébbek. Valaki így találta ki, aztán olcsó kis "népmotor" lévén nem változtattak rajta. Végül is, ha sikerül jól beállítgatni, elég jó kis karburátor. Persze, ha cserélni is kell valamit benne, az utángyártott szir-szarokkal lehet szívni, mint a torkos borz. :-((

Előzmény: moyos (154034)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 1 154043

Ez már csak igaz. A Tiszaháton lámpa lámpát ér és és a gátoldal is telis teli van órákkal. :)

Előzmény: BLaaszloo (154041)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.21 0 1 154042

Azért nem egyszerű a Jikov az már biztos de mind két véleményt erősen túlzónak találom. Elöljáróban hozzáfűzném, hogy csak egy motoromon használok ilyen karbit és a másik tízen Binget egyéb okok miatt.. A Fehér 225 ös működik már harmadik éve Jikovval, szűrő nélkül kb 3000 km alatt két alkalommal volt vele gondom. Egy dugulás és egy vízbetörés okán. Az igaz ha huzamosan nyitva hagyom a csapot (órák) akkor hajlamos túlfolyni.  De csak ezért az egy mozdulatért nem fogom szétszedni.

Manapság már csak börzéken szerezhető be eredeti alkatrész de az után gyártott cuccok elég nagy palettán megtalálhatók.

  Hibás, ócska, kopott, után gyártott  alkatrészekből soha nem fogunk tudni minőségi karbit összehozni. 

Meggyőződésem, hogy nem a karbi a Babetta leggyengébb pontja, viszont az cserélhető a legegyszerűbben. Csak kevesen említik meg a semmire sem jó féket, az állandóan rezonáló gyenge vázat, az iszonyatosan kényelmetlen ülést, nem beszélve a hajtás zéger és ferodol gyűjteményéről. 

  A napokban volt nálam egy 210/100 as 2300 kmrrel, első tulajos. A Jikov belseje olyan zöld volt mint az Örök Imádó templom kupolája, a fúvókák tökéletesen eldugulva.   Egy alapos tisztítás után kiválóan működött, a benzinszint tökéletes volt. Persze, hogy jó volt, mert az magától nem állítódik el. Szóval a Jikov azért szar mert ilyen az után gyártott alkatrészek minősége és nincs már gyári alkatrész hozzá.  Meg talán a tulajok sem a megfelelő módon közelítik meg a hibaelhárítás folyamatát. Inkább egy gyors csere 15000 ért.

BLaaszloo Creative Commons License 2017.09.21 -2 0 154041

Köszönöm szépen!

Megszoktam már az utcai órákat, meg hogy lámpánál nézek rá hogy mennyi az idő. Mindig ugyanakkor indulok így nem ér meglepetés.  Meg hát azt sem tudjuk mennyire vízálló, van hogy még  a Babetta órám is bepárásodik. Nézegetem én ezt jó másfél éve de valahogy még nem vitt rá a lélek. 

Előzmény: 53zsiga (154030)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2017.09.21 0 1 154040

Gratulálok.

Így kell meghirdetni egy túrát.

Ha tehetem akkor most is ott leszek.

Előzmény: SimsonFan 20-00 (154035)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 154039

Jelen esetben nem bánom,hogy a kisebbséghez tartozok.

Bíz bennem mérnök vagyok.

Előzmény: subaaa (154036)
LacoP21 Creative Commons License 2017.09.20 0 1 154038

OFF

 

 

Aztaa...!

 

Ezt de jó lenne látni: Egykori kavicsgyár

Ott gyártották a kavicsot......egykor. Kettőkor már a kulét, vagy három után?

:D :D :D

 

Bocs Krisztián, ezt nem hagyhattam ki:))

 

Jó a programterv, még érdekelne is egy egész napos gurulás. Sajnos vidéken leszek 30 éves érettségi találkozón:(

 

moyos Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154037

Poénnak jó, de semmi alap!

Mint írtam, minden dologba belefutottam a 3 karbi és a meglévő alaktrészhalmaz kapcsán, ami hiba a jikovval előfordulhat... vagy mégse. Börzén találkoztam már olyannal, aminek az úszótengely háza elporladt.

 

Oda kell figyelni, ész össze lehet azt hozni normálisan. Megcsináltam. Szintbeállítás majd holnap otthon.

Előzmény: subaaa (154036)
subaaa Creative Commons License 2017.09.20 0 1 154036

Nemrég volt ezzel kapcsolatban egy felmérés, papírforma eredmény született :D

 

Előzmény: moyos (154034)
SimsonFan 20-00 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154035

Tisztelt Márkatársak! 

      Elsősorban Minden kedves Márkatársnak és Babetta Fanatikusnak szeretnék Jóestét kívánni!

Másodsorban, azért írok, hogy hírdessem a III. Budapest Külvárosi Jawa & Babetta rotyogó találkozót!

Mindenkit arra bíztatok, hogy jöjjön, legyünk minnél többen. Ennek a túlzott bizakodásomnak a következő az oka: A találkozó egy Budapestről körül-belül 60 km-es településre, Királyrétre fog elzarándokolni. Az ottani Program(ok) a következő(k):

      Nyilván, odafelé megállhatunk Vácon, hisz útba esik. Pár kép igazán belefér a Dunával a háttérben, ha valakinek volna erre igénye. Verőce után Kismarosra érkezve megállhatunk fotózkodni a Kismaros-Szokolya-Királyrét kisvasút Kismarosi állomásépületénél, A Triklav nevezetű fekete-zöld gőzős, vagy akár bármely Mk48-as sorozatú dízelmozdony ideális háttér egy csoportos Babetta fotózáshoz. Innen, a kisvasút vonalán indulunk tovább a fő úton. Egészen Szokolyáig kisérjük a mellettünk haladó 760mm-es kiskenynyomtávú vasútvonalat, ahol útjaink egy időre ketté válnak. Mi követjük tovább a Fő utat, bemegyünk Szokolya központjába, majd a távolsági busz vonalát követve Szokolyáról kiérve elérünk az Ogre-közig, ami szintén ideális fotóhelyszín. Remek Ogre-köz tábla található itt, amelynek kiegészítő táblája szintén remek: "Pottyantani 100 méteres körzetben tilos!", maga a tábla álványa is agancsokkal, és egyébb más érdekességgel van díszítve. Igazán vicces és egyben egyedi háttér.

     Pap-hegyre érkezve megcsodálhatunk Remek Uaz gyártmányú járműveket az Egykori kavicsgyár területén, illetve a Paphegyli állomás is Remek fotóhelyszín. Az itt található indóház üvegfalán áttekintve más érdekességek is szemünk elé tárulnak. Végül, úti célunkhoz érve, Királyréten is rengeteg fotózkodási lehetőség található. Itt megemlíteném a Horgásztavat, A Hajtányt, a  Királyréti Nagytavat, amely az erdő mélyén található. Megközelítése nagyjából 800 méter már kijárt földes út. Akár körbe is járható, természetesen gyalog. Körbejárása 5 percnél több időt nem vesz igénybe. Egy rom is található itt, ami a tóval és a babettákkal eggyütt szintén ideális egy remek képhez.  A találkozó lezárása képpen, a Fáradt Vándor kisvendéglőben megebédelünk, ahová előre asztalfoglalás nem szükséges, még is nagyobb létszámnál(5-15-25 fő) erősen indokolt. Az itteni étkezés 2400 forintjába kerül mindenkinek. Ezért cserébe számtalan ételből válogathat kedvére korlátlan mennyiségben. Az étterem weboldalát mellékelem: http://kiralyret.hu/index.php/faradt-vandor-etterem

Remélem mindenki az alábbi linkel kellőképpen tudakozni tudott a kínálatról.  Eseményünk lezárása képpen közösen hazaindulunk Budapestre. 

      Mind ez október 8.-án vasárnap lenne. Gyülekező 8:00-tól 8:30-ig Budapesten, az 1152. Szentmihályi út 131, Pólus Center elött a Nagyparkolóban. Itt is a Tesco bejárat elött. 8:30-kor indulnánk úti célunk felé. 12:00-tól vagy akár késöbb a Fáradt Vándor vendéglőben elfogyasztjuk a közös ebédet. 15:30 kor hazaindulunk Budapestre. Ha valaki esetlegesen Vidékről érkezne, és hozná a motorját, a Pólus Center parkolójában díjmentesen otthagyhatja járművét. Reméljük jobb időt fogunk ki, mint március 18.-án. 

moyos Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154034

Sziasztok!

Ma sikerült rájönnöm, hogy miért tartják néhányan ördögtől valónak a jikovot.

 

Kiindulásképp, a dűnejáró karbicsekén szándékoztam állítani, mert túlfolyt. 3db úszóháztömítést pakolt bele Józsi barátom, akkor még nem tudtam miért (kettő közülük megadta magát).

Szóval:  karbi 3db; szívatólemez 2db 2fokozatú és egy egyfokozatú; szívatótolattyú 3db; karbifedél 2db; súber + tű + lemez 3db; főfuvi tartó 3db; főfúvóka 2db; alapjárati 3db; tűszelep 7db; úszó 5db; úszótengely 2db; úszóház 4db (egyik alulcsavaros); állítgató csavarok 3-3db.

 

Kezdetnek síkoltam 2 úszóházat - ezekkel összenézve derüt ki, hogy igencsak elvetemült 2 karbinak is a háza. Sebaj, gyártottam úszóháztömítéseket bőrből. Az majd tömíti.

Úszók közül 3db utángyártott és 2db általam javított gyári (Blaci elmondása alapján összeforrasztgattam sértetlen féllabdákat és rájuk a kart). Lemértem őket. Amit javítgattam, még a + ónnal is könnyebb volt 1,3 illetve 1,6 grammal mint a könnyebbik utángyári.

Második menet a tűszelep. Fíberalátéttel pakoltam őket a helyükre, és az egyik karbit nem tudtam fém-a férmre zárni az úszóházzal. Magas volt a tűszelep annyira, hogy nemhogy mozogni nem tudott az úszó, de még el sem fért a tűszelep végétől.

Összenéztem a kimaradókat és a legrövidebbet tettem be. (nem volt két egyforma közöttük)

 

Nemigen csodálkozom, ha átpártolnak a userek olasz-taiwani vonalra!

 

Tudom, hogy ezekkel a hibákkal már mindenki összefutott, de nekem újkeletű. Most először volt több karbi atomjaira szedve átlátható távolságban előttem.

53zsiga Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154033

Pontossan!

Ezt jól látod minden fényviszonyban, és egy mozdulattal átteszed a másik motorra!

Előzmény: Füredi Imre (154031)
SirHedge Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154032

Köszönöm szépen a gyors választ! :)

Előzmény: BLaaszloo (154027)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154031

Én legtöbbet munkába járásra használom a motort és szeretem tudni főlleg a melóhely felé menet mennyi az idő.Egyszer már majdnem elestem mikor  jobb kezemmel fel akartam gyűrni  pulcsit hogy menézzem az órám.

Előzmény: 53zsiga (154030)
53zsiga Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154030

Ja kérem! Vannak olyan motorosok akiknek nem áll rendelkezésére korlátlan idő a szenvedélyük gyakorlására. De van aki csak a kötöttségek koordinálása végett szeretne a tulajdonukban tudni egy ilyen okos kis szerkezetet. A középkorban sőt még a kommunizmusban is volt mindenhol jól látható helyen kronométer. Most ebben a szuper digitális világban derékig kell vetkőzni ahhoz, hogy megtudd a pontos időt. Ezzel a szerkezettel egy pillantással kielégítheted kíváncsiságodat, tudatlanságodat.

De mindenek előtt:

Boldog születésnapot kívánok!

Előzmény: BLaaszloo (154029)
BLaaszloo Creative Commons License 2017.09.20 0 0 154029

A Wish-en rendelve  ugyanez az óra postával megvan kétezer alatt, más kérdés hogy egy hónap alatt ér ide. 

Azért nem rendeltem még, mert ha a  babettára ülök onnantól már nem nagyon  érdekel mennyi az idő.

Előzmény: 53zsiga (154028)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!