Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53086

Nekem tönkrement. Ennek ellenére a helyedben nem nyúlnék hozzá, inkább elvinném egy olaajnyomás mérésre, illetve olajcserekor használnék motormosó adalékot (bár erről a mosásról megoszlanak a vélemények, de az enyém ez).

üdv

 

Előzmény: Tibibá666 (53084)
Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53085

Ha nincs semilyen csapágycserére utaló jel szerintem nagy hiba szétbontani.

Előzmény: Tibibá666 (53084)
Tibibá666 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53084

 

Sziasztok!

Már elég rég jártam erre. (sajnos az időm nem engedte)

Hajtókarcsapágy cseréjével kapcsolatosan lenne néhány kérdésem.

Nekem 2 db dci Cliom van, az egyik 100 Le-s amely már 170 E Km-t futott, valamint egy  714-es motorkódú amelyikben 155 E Km van. Semmilyen HK csapágy hibájára utaló tünet nincs, viszont ha van értelme, akkor preventív jelleggel megejteném vezérléscserekor a csapágyak cseréjét is. Ekkora futásnál van értelme, cserélni a csapágyat? Ilyenkor a hajtókar csavarjait is illik cserélni és (szerintem nem árt, de hátha valaki felvilágosít) mekkora a hajtókar csavarok meghúzási nyomatéka?

Annyit lehet tudni az autókról, hogy a 100 Le-s új korától van nálam és 10 e km-enként cseréltem az olajat, a 714-es Kb 45 e km-es korától használom és szintén 10 e km-enként cserélve az olaj. Eleinte Castrol Edge 5W40, majd később Elf Evolution és Excellium (az Excellium nálam jobban bevált, bár jelenleg Evolution van mindkettőben) olajat használok. Nincs különösen taposva egyik sem, látható olajfogyasztás nincs.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

9934 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53083

Üdvözletem!segítséget kérnék :1.5dci taligánkhoz javítási útmutatóra lenne szükségünk.A hibajelenségek:levegős üa.rendszer,hidegen sokadjára indul,(melegen nincs gond)e már menet közben is leált.hibakódolvasás még nem volt.

Zlatan93 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53082

A rugó tört el.

Előzmény: Köhike (53080)
mferenc66 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53081

Üdv Minden Márka társnak.

Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös dízel Thaliam leállítása után (kulcsot ha kiveszem) a műszerfalon a mutatók (km/h, fordulatszámmérő...)pár másodperc mulva  elmozdulnak. Olyan mintha áram alá kerülnének.

Érdeklődnék, hogy tapasztaltaok-e már ilyet. Ha igen, mi lehet a hiba?

 

Köszönettel:

Ferenc 

Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53080
Most akkor a lengéscsillapító vagy a rugó tört el?
Előzmény: Zlatan93 (53079)
Zlatan93 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53079

Sziasztok!

Van egy Renault Thalia 1.4 16v autóm. Tegnap vettem észre, hogy a bal hátsó lengéscsillapító rugó eltört.

Kérdésem : Hogyan tudnám cserélni?

Valamint a kerék leszedése után mi rögzíti a rugót?

Előre is köszönöm!

Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53078
Nem kell sokat kínlódni vele, nem indul meg a tetejét le kell vágni. Ha az anya sem jön le akkor az alját is. Szerencsére jól hozzá lehet férni.
Előzmény: nagya2 (53075)
Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53077
Jaja. Nem egy nagy összeg.
Előzmény: nagya2 (53075)
Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53076
Mondjuk ha az a tetves csavar kb 3 mm-el hosszabb lenne sokkal könnyebb lenne kicserélni.....
Előzmény: Köhike (53074)
nagya2 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53075

HAli!!

Egyik eltört mikor ki akartam csavarni, a másik összerohadt mindennel, megszenvedtem vele.(8v9 év után, majd megnézem a kisokosomban)

Ajánlatos 5-6 évente cserélni, nem egy nagy összeg.

Üdv Nagya

Előzmény: Köhike (53074)
Köhike Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53074
Én is így cserélem. Persze ha nincs összerohadva. Mert akkor lehet kivágni felülről.
Előzmény: nagya2 (53072)
nagya2 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53073

Hali!!

Ne is emlegesd azt a Stafnifát, ne is emlegesd, kicsit sokba került, pont egy éve.

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (53059)
nagya2 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 53072

HAli!!

Én aknából cseréltem, és ott olajemelővel nyomtam fel a stab rudat, majd gumi rá, és összecsavar, majd megint olajemelő, és a maradék gumi is rárak.

Üdv Nagya

Előzmény: rogi321 (53071)
rogi321 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53071

Kössz a tippet. Ez a gyorsszorítós módszer nekem is bevált. Végre sikerült összeraknom.

Előzmény: Anonymus23 (53068)
rentha92 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53070

Ez a Nissan koncepció egész jó, különösen az a 2 első fényszóró tetszik, jól mutatna az enyémben, kár hogy beszerezhetetlen darabok...

Egyébként rosszul írtad, Nissan Platina névre hallgat.

Előzmény: Ruby75 (53065)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53069

Jogos, és igaz is, mivel ez nem az elmúlt 3 hónapban ment széjjel, de mondjuk én is hibás vagyok, mivel egy ideje hallottam, hogy kopog , de a kerék rángatásnál nem volt semmi baj vele.

Amikor itt felmerült ez a stabilizátor "pálca", akkor mondom megvettem úgy, hogy meg se néztem, hoyg milyen állapotban van.

Amikor felemeltem a kocsit, akkor már látszott, hogy ki van menve a gumi, és látszott, hogy csúnyán meg van ütve a csavar.

 

Szóval nagyon jó ez a fórum, mert olyan ötletek felmerülnek, amire nem is gondol az ember.

Hátul is meg kell majd néznem, mert ott se tökéletes valami, de most nem volt rá időm.

Előzmény: mzdude (53067)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53068

Apámnak van otthon csápos emelője, azon volt fenn az autó, öcsém segített, mivel neki van a kertben egy asztalos üzeme, onnan hoztunk át 2 gyorszorítót, azzal tudtuk úgy összehúzatni (lengővilla+stabilizátort), hogy rákapjon az anya. Az egyik gyorsszorítóval a villát+stabilizátor rudat húztuk össze, amennyire csak tudtuk, a másikkal pedig utána ráfogtunk a csavar fejére felül + a stabilizátor rudra, és kecekben sikerült annyira összehúzni, hogy pár menet kilátszódjon. Nem volt egyszerű a helye sfogást megtalálni, pedig még az új csavar hosszabb is votl kb 1 menetnyivel.

De amikor fotóztam a 2 csavart, akkor jutott eszembe, hogy lehet, hogy ha a két hátsó szilent lefogatást felszabadítom annyira, hogy a stabilizátor szabadabban tudjon mozogni, akkor lehet könyebbe lett volna összehúzatni..

Bár ez nem biztos, mivel nem teljesen rémlik, hogy felülről volt a stabilizátor átvezetve a tartóprofilon, vagy alul. Amennyiben alul van, akkor a fix szilentek felszabadításával (nem kel teljesen kitekerni) szerintem elegendő mozgástér szabadul fel, hogy egyszerűbben össze lehessen rakni.

Amikor már meglett a technikája, akkor 5-5 perc volt ketten a 2 csavar visszarakása.

 

Azt nem tudom, hogy mennyiben segített volna, ha lábon áll az autó, és aknáról támadunk, de az akna eleve másik helyen volt, és már szét volt szedve a kocsi, mert közben olaj + olajsztűrő + levegőszűrő + gázolajszűrő csere is volt.

Előzmény: rogi321 (53066)
mzdude Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53067

Ne is mondd. Bemész egy átlag szerelőhöz, és mondod neki, hogy nézze át a kocsit. Kb. a következőket fogja ellenőrizni: fékbetét nincs-e elkopva, lengéscsillapító nem folyik látványosan, semmi nem lóg törötten.

 

Aztán amikor valami kifingik, akkor te vagy a hülye, mert nem vitted el megelőző karbantartásra a kocsit.

 

Na, azért nem cserélték ki.

Előzmény: Anonymus23 (53063)
rogi321 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53066

Én is nekiálltam cserélni, de az összerakásnál elakadtam. Te mivel préselted össze az újat hogy rámenjen az anya csavar? Én nem tudom annyira összenyomni hogy kilátszódjon a csavar vége a gumiból.

Segítsetek, mert hétfőn már kellene az autó.

Előzmény: Anonymus23 (53063)
Ruby75 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53065

Szia.

Nekem akkor nyikorgott olyan helyzetben mint amit leírtál,mikor muszályból kb 10 éves (nyári) gumik voltak fent.Magyarul csúsznak kicsit.

Viszont az aszfalt összetételétől(?) is függhet,mert pl.viszonylag gyakran járok a budaörsi Tuskó-ba,és a parkolóban szinte minden autónak csikorog a gumija,mikor kanyarodik.Ebben az esetben meg ugyebár kizárhatjuk azt,hogy mindenki öreg gumival közlekedik.

Nem tudom,hogy tudod-e,de a gumin rajta van a gyártási hét/év.Itt egy link ahol elmogyorózzák,hogy merre hány méter:

 

http://www.fkfk.hu/dot-szam-es-betu-jelentese-a-gumin.html

 

A másik amit írál,hát......szerintem benéztél valamit. Ha jól tudom a Tháliát a világban 5 országba gyártják és különböző neveken kerül forgalomba. De egyik sem kabrió kivitel.

Pl.az angolok nem is tudják,hogy mi az a Thália,ők csak a Clio-t ismerik - csak azt importálják oda.A románoknál Clio Sedan néven fut,de valahol Thalia Symbol-nak hívják.Ha jól tudom mexikóban (ott is gyártják) pedig Nissan Prince-nek hívják.De mindegyik ez a kasztni csak kicsit máshogy néz ki.

Személy szerint egy kombit el tudnék viselni belőle. :)

 

Érdekességképp,itt a Nissan fényképe:

 

            

                                               

Előzmény: CIX688 (53062)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53064

Az első kérdésedre szerintem a kerékösszetartás nem jól van beállítva, meg kellene nézetni az első futóművet.

 

Kabrió Thalia? Nem tudok róla, hogy lenne, max ilyen örömautót csináltak.

Szerintem nincs gyári kabrió Thaliából.

Előzmény: CIX688 (53062)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53063

Üdv!

Látatlanba megvettem a stabilizátor összekötőket, hogy ma kicseréljem.

Mit is mondjak időszerű volt :(((

Azt nem értem, hogy a múlt évben vizsgáztatáskor, amikor kompletten cserélve volt az axiál csukló + összekötő rúdfej, akkor vajon miért nem cserélték ezt is ki, emelőn gyakorlatilag fél óra alatt meg lett volna nekik.

Szerintem ha valaki cseréltet a kormánynál rúdfejet mert kopott, akkor ezt is cseréltesse vele együtt, nem egy összeg, mivel 1000-1200 Ft darabja...

 

Így néztek ki a régiek, a gumiról fel se teszem a képet, mert szanaszét volt menve:

 

CIX688 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53062

Sziasztok.
Két gyors láma kérdést szeretnék feltenni.


1. Csikotognak a Thalian a gumik kb. 10-20km/h-s sebességnél kanyarban, körforgalomban.
     Nem hiszem, hogy a meleg lenne az oka. Ez lehet futóművel kapcsolatos hiba?

 

2. Érden láttam egy fekete "ráncfelvarrott" (2003as lehet talán...) Thalia-t KABRIÓT!!
    (Igen, biztos Thalia volt!)
    Létezik ilyen, vagy csak nagyon fáradt voltam este?

 

:)

mykym Creative Commons License 2013.08.24 0 0 53061

nagyon örülnék neki,mert tényleg részletes,és most kinyomtatom a lényeget ..... köszi

Előzmény: Köhike (53058)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 53060

Az a baj, hogy több tuskóval találkozni az utakon mint farönkkel :)

Előzmény: ÖregMackó (53059)
ÖregMackó Creative Commons License 2013.08.23 0 0 53059

Szia!

 

Pedig ilyent Érden számtalant lehet találni. Itt tele van meglepetéssel minden utca :-) És lehet, hogy még százzal érdemesebb is lenne átmenni rajta mint 30-cal. Persze az ilyen (is) szerencse dolga. Nagya is találkozott valami tuskóval ha jól emlékszem...

 

ÖregMackó

Előzmény: SGN (53040)
Köhike Creative Commons License 2013.08.23 0 0 53058
Elvileg megvan. Elküldöm valamelyik este. Nem ígérem, hogy ma sikerül.
Előzmény: mykym (53057)
mykym Creative Commons License 2013.08.23 0 0 53057

szia. megkaptam de nem lehet már arról a linkről letölteni.

 

Óriáslevél nem található!

  • A hiba okai lehetnek:
    1. - a fájl érvényességi ideje lejárt,
    2. - a letöltések száma elérte a maximumot,
    3. - a feladó törölte a fájlt.

esetleg a gépeden nincs meg? köszi

Előzmény: Köhike (53050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!