...nézd az enyém ugyan 2002 -es és Berlingó de ugyanúgy 1.6 16v és nem hinném hogy ekkora külőnbség a lenne a kettő között az áttételt leszamítva ... de hogy megnyugtassalak az enyémben is van egy ilyen 8x8-as kulcsnyílás a külső 21-es mellet... de megnézném azért a tiéd is ...már ha csinálsz egy fotót olaj cserekor és feltöltőd ide .. :-))
ha "négyszögletes"...akkor valszeg olyan a leeresztőcsavar mint az egyes xsarán...az pedig 8 mm-es négyzetszelvény....tehát 8x8 mm-es négyzet imbuszkulcs kell...
.. .már a negyedik szíjat akartam venni... mert nem segítet a szíj spray .. a szappan .. gyertya .. akkor mondták a szíjtárcsa van megkopva azért nyekereg ... úgy 1001-120e -nél ..de a csere után 3 nappal újra kezdte ..gondoltam össze hegesztetem de a külső rész alumínium nem lehet .. közben elkezdett óvatosan kerepelni .....van a külső és a belső rész között két stift 180 fokonként az elforddulást megakadályozandó csak nem egy tengelyen és volt annyi játéka hogy el tudott billenni ... aztán fater "megoldotta a fixre rögzítést és a kerepelést abba hagyta .. de nyikorogni nyikorog de már csak két -három havonta kell megkennem szilikon olajjal és elhallgatt .... és szabadonfutó sincs a generátoron ... lehet ezért dobál átmeneti generátor hibát ...? közben a töltésem 14-14,2 volt ...
Nincs semmi nyikorgás, vagy egyéb hang. Alapjáraton rezonancia tapasztalható. Meg amolyan enyhe dobolás szerű érzés a pedálon. Nem nagyon zavaró, csak hát nem ilyen volt és ez valami problémára utal.
Sok múlik a használaton:klíma kapcsolgatás, nagy visszaváltások, csapágy lógás/szorulás(klíma,feszítőkar,terelő)+ a generátor NAGY tehetetlensége...
Ha egy csúcs már nincs jó bőrben, még kockásabb a moci járása, ami a kettőstömegű lendkereket is eszi......
Amiket eddig csináltam, főleg az idősebbeken, azokon csak kéttömegű tárcsa volt, szabadonfutó nem, pedig a kettő együtt ha jó minőségű akkor szinte örök.
Jumpy,Expert, Scudo-n fix tárcsa+szabadonfutó, változó. Nem tudom milyen szisztéma alapján szerelik ezeket.
Meg hát a gyárinak mondott kitudjamilyen alkatrészek.
Milyen évjáratú a tiéd? valószínű azon sincs szabadonfutó.
Köszönöm a tanácsokat.Eddig arra jutottam, hogy az előtét ellenállások kimérve jók,a reléket csak szemrevétellel ellenőríztem,megolvadást vagy más hibát nem láttam rajtuk,majd még keresem tovább a megoldást.Ha meg lesz,leírom.Esetleg várok még tanácsot,köszönöm.Üdv.
...ha a bizti jó akkor előtét ellenállás vagy vezér relé ... és ha ezek is rendben vannak akkor még valahol van egy vezérlő egység.... Mijóka-nak volt vele problémája ...-
A febi is kb. 60-80-at ment el klímával szabadonfutó nélkül. Szabadonfutóval ha kétszer annyit nem is, de jóval tovább bírja, + a klímát csak alapjáraton bekapcsolva.....
Üdv.Tanácsot szeretnék kérni aki esetleg már járt így:felmelegszik a hűtővíz mert nem kapcsol be hűtőventilátor/sipol, stop/.Már olvastam hogy a motortéri biztosíték táblán van valamilyen sárga biztosíték, talán f1, vagy f8, de nekem a biztosíték tábla nem úgy néz ki mint a használatíjában lerajzolt,de itt a biztik jók.Esetleg előtétt elenálás vagy,ventilátor vezérlés,csatlakozó, hőgomba?Minden tanácsot szivesen fogadok,előre is köszönöm.1.6/16v/2002-es.Üdv.
Mivel ennyit szívtál vele-rossz elgondolni is-ha nem veszi vissza az unix,márpedig nem fogja mert reszelés után én se vennék vissza nőt,van Valeom egy hónapot volt autóban,kicseréltük utána rommá törték,azt odaadom az uj fél árában.