nem szublimált, csak megrekedt egy termikus zsebben és visszaverte a Vénusz fényét.
Talán az a leghelyesebb, ha úgy fogalmazok hogy nem lehetetlen. Kell hozzá egy HP24 valve body, egy-két ECM és egy-két ügyes vállalkozó kedvű 4.-5. évfolyamos villamosmérnök.
Ha valaki nekiindulna, a valve bodyt adom hozzá 1 sörért, és segítek is szerelni meg lábatlankodni.
Én a "nem lehetetlen"-hez egyelőre türelmetlen vagyok, ezért kompromisszumos megoldásként egy alternatív B verzión dolgozom, ahol a lock-uphoz nem nyúlok, de legalább kell hozzá pár alkatrész a HP24-ből, ami nem filléres cucc, cserébe lényegesen könnyebben kivitelezhető. Itt egy alacsonyabb stall-speedű konverter kerül beépítésre. Sajnos költözés miatt megállt egy kicsit a dolog, de a decemberi túrára már ezzel a configgal mennék, remélem összejön.
Lenne még egy alternatív C verzió, itt a lock-upot nem kapcsolhatod, de lejjebb lehetne vinni az adott sebességet, ahol bekapcsolna. Ez az A és B közötti körülményességi fokú projekt, ehhez ez egy dinamikai számításokban jártas és ügyes kolléga kellene, és sok türelem, meg energia a próbálgatáshoz, és egy tartalék governor valve. Ja és a váltót sem kell leszedni hozzá, ami nagy könnyebbség!
Ugyan már, varrógépre minek üljön az ember:)))) Minimum néhány százezer cm3, mondjuk 2x 280000, 1600 LE-vel??? Én most a hétvégén ezen töltök pár napot:))))
A gumi kérdés már megoldva, most az alváz a legnagyobb probléma, az a sok rozsda... Mikor terepeztek nektek is előjön ez a probléma a vason? Vagy ez csak a sózott német utak miatt van? Igazából jövőhéten viszem el egy kasztnis szakihoz, megcsinálják, Ezen az LR3-on nincs teljesen lefedve az alja, mint azokon amiket láttam, talán ez nem Off Road pakettes és gyárilag nem tettek rá? Viszont ha be lehet szerezni valahol, akkor keriteni akarok rá valami védelmet alulra. A Tank alatti lemez van csak, meg az olajdekni alatt, azok vannak rendesen oxidálódva, meg itt ott a légrugók burkolata, futómű, heggesztések...Védelmi szempontól a kipufogó teljesen szabad, pedig a tesztautókon ahogy néztem annó, totál burkolva volt alulról) ...szóval ezeket kell javitani. Ami nagyon vészes az homokfúvás+újrafestés, úgy gondoltam..
Ha ezekkel megvagyok, megy rajta olajcsere, olajszűrő, légszűrő stb.. addig nem igen használom.
Ha rendszeresen terepezel, akkor hiába van AT garnítúra a garázsban, az ott fog megrohadni. Én most egy ideje agyalok azon, hogy milyen gumit szerkesszek a paripa alá. Sokat járok aszfalton, de ha terepezek, akkor nyomom neki rendesen. Lassan a normál MT kevés kezd lenni, főleg mióta Kompi ilyen lelkesen szervezgeti a túrákat, Simex minta felé kezdek konvergálni, az meg hétköznapi autókázásra nagyon is alkalmatlan. Így lehet, hogy visszatérek az AT + durva MT kombinációra. Bár a Yoko MT-vel nagyon elégedett voltam télen, természetesen senkinek sem ajánlom, lassan aktualizálódik a vásárlás, muszály döntenem :(
Ha egy kicsit is komolyan veszed, és érdekel a köridőd, akkor nem az országúti akármilyen gumival fogsz kimenni a pályanapra, hanem veszel hozzá slicket.
A terep meg ugyanez, csak itt nem időre megy a dolog, hanem arra, hogy átmégy-e, vagy elakadsz. Ez itt egy sokkal egyszerűbb, egybites helyzet. Ha MT kell hogy átmenjél, akkor megbaszhatod az AT gumidat, és a terepjárásban a "kicsit is komolyan veszed" épp az, hogy át akarsz jutni.
Nem az a kérdés, hogy mennyit mész terepen. Ha mész, akkor MT. Ha nem akkor utcai. Ezt a nézetet vallom, mióta rájöttem, hogy az AT-vel csak szopni lehet. (nem tudsz mindenhol lendületből autózni)
"mint a vadászok, az út mellett sztenderre rakod az SX4-et"
Hát igen. Éppen tegnap mondta a kolléga, hogy nem javasolja azt az 1 km-t a lehajtótól, mert a nivával majdnem ottmaradt, ugyanis a traktoros "rendbe rakta" az utat szántás közben/után. Majdnem mondtam neki, hogy nekem meg Land Roverem van. Aztán végül nem a földúton mentem be, mert nem akartam kikenni a paripát. Inkább mentem az út túloldalán a fűben, így gyalogolni sem kellett, meg autót sem kellett mosni :D
Szög egyszerű a müködése. Valamit félrekötöttetek az elektromos mágnesszelepén, ezért mindig feloldja a kupos kuplungot ami miatt a gyorsitó áttételen keresztül hajtana. Sajnos a szabadon futó miatt nincs hátramenet. Ha netán valami mást sikerült tönkretenni benne, akkor viszont van egy hibátlanom. Eladó.
GKN Overdrivhoz ki ért? Fel kellene újítan! NEm megy át rendesen rajta a hajtás! csúszik, hátra pedig egyszerűen nem ment. 1 2 3 as volt 4 5 már nem ott ürest tolt. Így a szerelők levették és visszaalakították normálra. Mindez egy kuplongozás alkalmával...
Nos, én egyedül döntöttem. Hankook dynapro at rf10. Tökéletes. Ha kettesből indulok akkor, talán nehezebben indul meg az autó. Hátramenetben ugyan úgy indul, mintha előre mennék 1-esben. Az üzemanyag többletet 100km-enként kiveszem a tankból. A tapadása sajnos elég gyatra, ha az autó az oldalán vagy a tetején fekszik.
Viccet félretéve, jó. Ha megint választanom kellene, akkor ugyan ezt választanám, igaz mérőszalaggal indulnék vásárolni. Sajnos a gumiba sütött méret inkább tájékoztató jellegű, mint sem valós. Gondolom ugyan abban a szerszámban kisütnek 3 különböző méretű gumit, csak az átmérő passzoljon, a többi nem probléma. Igy a 245/70r16 sokkal inkább egyezik a 235/75r16-os mérettel. :( Nem zajos, jól tapad, átlagos felhasználásra elegendő.
KGN Overdrivhoz ki ért? Fel kellene újítan! NEm megy át rendesen rajta a hajtás! csúszik, hátra pedig egyszerűen nem ment. 1 2 3 as volt 4 5 már nem ott ürest tolt. Így a szerelők levették és visszaalakították normálra. Mindez egy kuplongozás alkalmával...
A Yoko AT nál a keréknyomásra kell figyelni. Sokan hajlamosak agyonpumpálni a kereket, ezután egyszerűen nem tapad a sárba a gumi, a gumisok is állandóan agyonfújják a gumit, tök baromság. Egyszer az egyiknek sikerült 3 bárra beállítani a keréknyomást, kedvem lett volna visszamenni panaszkódni, de inkább beállítottam.
Sokan panaszkódnak, hogy gyorsan kopik, viszont jól tapad. Hát kérem b*szni és szűznek maradni nem megy egyszerre.
Én a Yoko MT-vel elégedett voltam, az is kopott, kb. 6 év alatt nulláztam le a gumit, utóbbi teleken egyszerűen csak azzal jártam, pedig a téli gumi bennt figyelt a garázsban. BFG MT-hez képest sztem országúton jobb volt a tapadása, viszont zajósabb.
Én most azon agyalok, hogy sima AT-val járok, veszek egy garnitúra Simex mintázatú valamit dagonyázni. Ha AT-val zúzos helyre kell bemennem, ott lesz a hólánc és a csörlő, oszt jóécakát.