Én is rákaptam a tempomatra, már 2-300 méteres távokon is bekapcsolom. Takarékos találmány: eddig kicsit kevesebb mint 800 km-t sikerült megtegyek a 6-ossal a sárga lámpa kigyulladásáig (első kattanásig szoktam tankolni), tempomattal túlléptem a 830 km-es álom-hatótávot (CD 120).
Nagyapámnak volt egy Matchless motorja, oldalkocsival. Azzal jártak Debrecenből a Balatonra nyaralni. És így is irigyelték őket, hogy saját motorjuk van. Apámat meg a csomagok nagy részét az oldalkocsiba tették, Nagyapám vezetett, Nagyanyám hátul osztotta az észt. Ha Apám nagyon mocorgott, néha kapott a sisakjára egy sallert.
Aztán Apám következett, ő a Simson Startól kezdve a salakmotorig mindent kipróbált. Az utolsó motorja egy szolgálati 250-es IZS volt, az a szép kék-fehér.
Már mindenki kezdett megnyugodni, hogy a 3. generáció nem ül motorra, de 31 évesen nálam is aktiválódtak a motoros gének és egy 250-es MZ TS-sel elkezdtem a motoros pályafutásomat. Azóta a Hondákkal 3 szezont motoroztam végig és egyre jobban élvezem :))))
Ó igen,P20-P21... Akinek olyan volt,az kb.annyira tudott vele menőzni,mintha ma egy komoly sportgéppel nyomulnál! Gyerekkoromban nekünk Velorexünk volt három is 1más után. A legelsőt asszem 175-ös Cetka motor,a következőt egyhengeres 250-es, az utolsót már kéthengeres 350-es JaWa (a Janacek-Wanderer nevekből) motor hajtotta. Kiskölökként élveztem,de 12 éves koromban váltottunk Trabant Hycomat-ra: na, AZ volt a minőségi váltás a "Kotlókergető" után!
A new/oldtimer motorokat csak szakirodalmi szinten követem,de lakik itt 1 barátom,aki igencsak gyűjti azokat. 1 helyi autószalon vezető értékesítője a srác, így van drótja az okmányirodához. Tavaly ősszel fel5lött benne 1kori első motorja,egy 150-es ETZ (én ilyenen tanultam ill.vizsgáztam A-ra,de nem kedveltem meg) emléke. Kikerestette,hogy forgalomban tartják-e még(papíron)és hogy hol lehet. Szerencséjére itt a megyében kb.50 km-re egy faluban megtalálta. Odaállított 1 futóval, és a már vagy egy éve góré oldalához dűltött motorra komoly (vissza)vásárlási szándékát jelezte a meglepett őstermelőnek. Az erősen alkesz küllemű gazdálkodó bekurjantott az asszonynak, miszerint: "- Há' vinnék a Cetkát(!!)! Válasz.: "- Há' haggy' viggyék mán!" 5 ropit kért érte a földmíves, gyűjtőnk és a motor egykori 1. tulaja lealkudta 3-ra amibe még belekérte a kerítésnél korhadó Riga közép-sztenderdjét is,mert az hiányzott a gyűjteményében levő motorról...
Ennek a 250-es változatával tanultam motorozni és ezen is vizsgáztam. Nem az enyém volt, hanem egy barátomé.
Emlékeztek még a P20-asra? Ennek volt egy három sőt négyhengeres változata amit az "Élessaroknál" próbáltam ki. Ott volt minden szombaton a parkolóban motorverseny. Oda hozta ki a P20-as tulaja. Remek gép volt, csak ette a kuplungot meg a láncot. Ott kezdett versenyezni a szépreményű, utóbb autóversenyes Kesjár Csaba is.
No,akkor ez már akut! Klassz dolog új autót venni,és persze az utánozhatatlan "új-autó illat",hmm... Vagy Te nem csak azért váltasz ? :-))
Én előbb-utóbb a korábban már itt is taglalt retro-mániámnak szándékoznék hódolni: vmi fiatalos, 30-40 év körüli eladósorban leledző járművel fogok ismerkedni asszem. Anyagi okokból említett rögeszmémnek (miszerint minél újabb vmely használati tárgy/eszköz általában annál kevésbé valószínű,hogy az örökkévalóságnak készült) 1előre pl.csak a mobiltelefonok és kerékpárok relációjában tudok csak engedni,de rajta vagyok a szeren.
Ez még ebben a hónapban realizálódik. Az ünnepi, hosszú hétvége utáni héten pontot teszünk az ügyre. Adós vagyok még a tavaszi ajánlatokkal ami a tavaszi talit illeti. Hamarosan felteszem ide. Elnézést mindenkitől, de nagyon el voltam havazva. Kérek még egy kis időt. Itt nem lesznek foglalási problémák.
Remélem lesz benne részem. Mármint a tempomatban. Eddig nagyon kedvező ajánlatokat kaptam, már minden csak attól függ mennyiben tudunk megegyezni a mostani árát illetően. Hajlok a GT felé, ha lúd, legyen kövér alapon. Aztán ha bejön, akkor eladó a xenon szett meg egy garnitúra felnire szerelt téli gumi. De ezt majd akkor ha minden összejön.
a tempomat az hatalmas találmány. szinte állandóan használom, ha városban folyamatos a forgalom, akkor rögtön benyomom. sokkal takarékosabban vezet, mint amikor én taposok:) hosszú úton meg hihetetlen jó dolog. bekapcsolom, leteszem a lábam, fogom a jótapintású kormányt, és élvezem az utat:)
Kipróbáltam egy cd110-et meg egy 143-ast hatosban. Meggyőző volt a különbség. A 110-es gyorsulása nem jobb mint az 1.8 TX-é. Talán még egy hangyányit még gyengébb is. A nyomatéka azért tisztességes, és nagyon tetszett a tempomat is. Ilyent még nem próbáltam.
Eeeez igen Tibola,hajrá! Bár Alapáras Zoli barátom hanyagolja a Fórumot/topikot, azt tudni lehet hogy teljesen odavan a CD 143GT-ért. Más. Személyes vélemény:nekem az aktualisan kifutó 2-es(kár hogy spanyol sorról jött) jobban tetszik,mint az új "naggyon trendy". Az új Corsa szvsz. nagy dobása az Opelnek,jól megcsinált autónak tűnik,viszik is szépen. De nekem az sem tetszik. Én reményeim szerint nagyon sokáig nem fogok új autót venni -v.soha (csak ezeket fizessem ki), lehet ha kibírják meghagyom őket míg "newtimer" (15 év) korúra érnek. Azután pedig jöhet a hybrid v. hidrogénmotor...
Mindig is dizeles voltam, és most is félig (Mitsu).
És az asszony milyen szemmel néz az új 2-esre? Milyen lesz a színe?
A múltkor segítséget kért a vásárláshoz egy hölgy ismerősőm. Mondjak véleményt. Ő az új Corsa-t nézte ki magának. Egy dolog érdekelte. Piros legyen. A többiről mondjak véleményt én.
akkor rövidesen üdvözlünk a dízeles táborban:) én a cserével megvárom az upgradelt pohártartót:) láttátok az új Mazda2 képeket itt fent? szerintem fantasztikusan jó formájú kisautó lett. vinni fogják, mint a cukrot. ráadásul jó ötlet, hogy kezdetben benyással nyomják, ilyen kis autóban ritkán van értelme a dízelnek. asszonyt már ráállítottam, mint a C3 egyik lehetséges utódját. :)
Panasz? Már hogyan lenne? Exponenciálisan növekszik a havi futásteljesítményünk. Azon kívűl eléggé kedvező áron és feltételekkel lehet most újat venni. Ha pedig a mostanira egy elfogadható árat mondanak, illetve hasonló áron érdekelne valakit, akkor váltok egy CD110TX-re vagy egy CD143GT-re. Csak nem gondoltad komolyan hogy elhagyom a márkát és a típust. Soha!
Az jó. Gondolkodtam hogy megosszam-e, és végül arra jutottam esetleg hasznomra lehet a dolog. Úgy néz ki a helyzet, hogy valószínüleg eladom ill lecserélem a kocsit. Tehát eladó sorba került a szeretett ötös.
Németül: Schiebedach (tolótető),ezek szerint innen az SD rövidítés.
Aki beteg gyógyuljon,aki szomjas(pl.vezetés közben)kortyoljon! Nekem elég annyi folyadék,amekkora palack a középső box 2 tartójából az 1ikben elfér. Bár tény,hogy a 0,5l-es flaskó is igen szellősen áll benne: A.D.igazsága szerint nyilván Japánban mások a szabványos palack-méretek.
Csak újságban (A2) jelent meg ez a verzió. Viszont opcióként a TX-nél szerepel a honlapon is. Úgy hozta a sors hogy jártam egy Mazda szalonban, és rékérdeztem. Ez a napfénytetőt jelenti. A Német rövidítésből. Bár lehetne SunDoor is, noha a SunRoof lenne az igazi. Meg kell szoknom hogy német elnyomás alatt vagyunk ami a kínálatot illeti.
Más: Idén cserére érett a motorom akksija, ami most 8. éves. Eredeti YAKUMA, és még úgy-ahogy bírta. Nyolc év azért nem semmi egy fél évet használt kis akksitól. Meg vagyok elégedve vele.