Még új vagyok ezen a fórumon. Tavaly májusban vettem egy 2005-ös szaharabézs színű 1.9 PD TDi 131 lovas gépet, 231000km-el, első tulajtól. Elegance, bőrös kivitel. Nagyon megvagyok elégedve vele, de azért egy pici problémám akad. Ahogy tavaly bejöttek a hűvösebb idők, 5 fok környékén egy picit nehezebben indult. Rögtön beröffen, csak egy-két másodpercig megrázkódik enyhén a motor, majd szépen jár. Utána akár mikor indítom pöcc-röff. Másnap reggeli indítás megint enyhe rázkódás, majd egész nap minden ok. Elvittem diagra, izzítógyertya csere, mind a négy.Nagyobb hidegekben kitűnően indult, de mióta most ismét enyhe az idő megint visszatért az előbb felvázolt helyzet. Májusban mikor vettem semmi ilyen gondom nem volt, mert akkor már jó idő volt.
Ha valaki találkozott ilyen jelenséggel, vagy van ötlete, hogy mi lehet a hiba oka, megköszönöm a segítségét.
Azt válaszolták, hogy nem találnak az ügyfélnyilvántartásban, valószínűleg egy harmadik féltől vásároltam akinek nincs jogosultsága...
És ,hogy vásároljam meg a licencet náluk azt akkor ok.:-)
A port beállítás az megfelelő, tudtam használni is, hiszen a motor 01 és abs 03 vezérlőket tudtam olvasni és ott nem talált hibakódot, de ezen kívül semmi más nem működött mindenhol jött a már említett regisztrációs és aktiválós üzenet.
Mielőtt elkezdtem használni, átnéztem a vag-com manuálját, nagyjából képben voltam vele, csak egyéb dolgokra nem gondoltam...
Nem veszek licencet tőlük a lite-ra, ha szinte "semmit" sem tud.
Hááát, ez így járás esete..... Máskor előtte kellene kérdezni.
Mit válaszoltak? Ha jól tudom, a lite változat az szoftverkódos, azaz a hardver az mindegy a Ross-Tech-nek, csak a szoftver licencet kell megvenni. (valami 100$ körüli) Viszont nem sok értelme, még aktiválva is igen korlátozott a tudása. A CAN-BUS-t egyáltalán nem kezeli.
Kínai interfész és lite verzió...Az interfész az ok, mert beszél.
Kommunikál a porton, de a fellelt vezérlők közül csak a 01 é 03-ast tudja csak olvasni. Itt nem talál hibát, de anyázik, hogy a többihez, regisztrálni kell.
Élő adatokhoz már esélyem sincs, ugyan ezt írja, ez így igen kevés...
Ma kipróbáltam az áhított vag-com programot, vagy csak szerettem volna... Hááát az interfész az ok, de minden más az nem...Alig működik valami...:-( Jó nagy balfék vagyok...
Tudna valaki segíteni, az autó 2003-as, privátban ha valaki tudna segíteni, azt nagyon értékelném, sör hegyek, vagy bármi.:-)
Ma reggel érdekes hangra lettem figyelmes a műszerfalban. A "gyújtás" ráadása után kettyegő ( mint egy analóg óra), hang szól folyamatosan, valami relé féle, mert néha mintha prellegne is egyet kettőt.
Nem szeretnék idő előtt kettőstömegűt cserélni... Csak szerzek valahonnan, pl egy leszerelt egr-ről. aztán addig kibírja ameddig nem kell nekem is vennem egy komplett újat. ( ami nem is biztos, hogy messze van)
A gyári adat szerint 19-31bar között jó, ami meglehetősen vicces adat. :-// 25-26bar alatt már kehesen indul hidegben. Az eltérés max 5bar lehet. (nem szokott ilyen sok lenni sokat futott motoroknál sem)
Persze a mérési eredmény sok mindentől függ. Indító/akku állapot, olajfogyasztás, kompressziómérő belső térfogata.
Sajnos egyelőre nem találok ilyen szívócső csappantyút, cikkszámot, hiába keresem.:-((
Addig is amíg nem lesz ledugózom a vákuum csövét és kirögzítem a csappantyút, nehogy önállósítsa magát... Jobb ötletem nincs, tulajdonképpen eddig is így használta az előző tulaj.
Ma levettem az EGR-t és a szívósort. Nem volt annyira kokszos mint amilyenre számítottam. Úgy látszik valamikor tisztították. De így jó mert mindig azon gondolkodtam volna, hogy vajon milyen állapotban lehet.:-)
Viszont a levegőcsappantyú ami az EGR oldalára van felcsavarozva, annak a membránja szakadt. Eddig fel sem tűnt, hogy leállításkor nem zár és nem is figyeltem fel, hogy netán berázna a motor.
Lehet ilyet külön venni, remélem nem csak EGR-rel együt?? Mondjuk eddig sem működött, sőt még rontotta is a vákuumot... És vettem új vákuumcsöveket mindenhová, némelyik már neccesnek tűnt.