Én viszont szívesen szerveznék egy egyszerűbb túrát november 30-ra vagy december 1-re.
Cél: az új 65 bar-os, Szlovákiába futó gázvezeték M3 autópályától északra futó nyomvonalának bejárása, az M3-tól észak felé indulva.
Elég hülyén hangzik, de
- én a gyerekekkel kb. már Őrbottyánig bejártam, tök jópofa dolog,
friss homok, ugyanakkor nem vészes, mert 30 m széles irtás van, teherautók is járták ugye, ahogy a csöveket kivitték
- a terep állandóan változik, mert aktív építkezés folyik, először nem volt árok, csak cső, most meg már helyenként semmi nincs, mert a csövet is betették és betemették
- én nem fogom előre bejárni, a csövet marha nehéz eltéveszteni, megyünk mellette,
ha akadály van, kerülünk, és visszatalálunk a csőhöz
- Vácrátót után a cső felmegy a hegyekbe, ott még nem jártam, az izgalmasabb lehet.
Kérek visszajelzéseket, kinek mikor jó.
Tervezett indulás az M3 kb. 25-26-os kilométerénél levő dupla Lukoil benzinkúttól északra levő bekötőútról, reggel 9:30-kor. A nap a jelentkezők függvényében vagy nov. 30 vagy dec. 1.
Nem az autópályáról, hanem azon kívül, a tőle északra levő benzinkúttól pár méterre vezet le egy földút észak felé, az mellett fut a cső, azt követjük észak felé. Térképen piros X jelöli.
Tudom, hogy elég morbid az ötlet, viszont elég lájtos és meglepően kellemes a túra,
A gond az hogy a fenekét húzza a kicsike és nem hajlandó megemelni magát .
Hol kezdjem el a keresést , hol találhatóak a légrugó fontosabb részegységei , esetleg mik a tiikusnak mondható meghibásodásai . Ha megnyomom a műszerfalon a popsi fel gombot amíg nyomva tartom addig világít amint elengedem elkezd villogni és 3 sipszó .
Iszonyat melót tesz be Kompi ezekbe a túrákba, például az utolsó mátrainál hajnalban bejárta a délelőtti útvonalat gyalog. Nagyon nehéz túrákat szervezni, a zöldek, a vadászok és a "nagybirtokosok" mind az ellen vannak, hogy mi kint csavarogjunk a természetben, holott ők is azt teszik.
Természetesen előfordulhat, hogy ha valakinek közbejün valami, vagy neagyj isten a technika megmakacsolja magát (ilyen nállunk elképzelhetetlen:), ilyenkor tényleg jelezzetek időben, abszolút egyetértek a létszám behatárolásán, mert több tíz autóval végigvonulni terepen nem gyenge kihívás, a résztvevőknek sem jó, hogy állandóan várni kell valakire, vagy esetleg szétszakad a társaság (nem figyelnek a mögöttük jövőre). Viszont ha felszabadul egy hely, akkor biztos beugrana valaki. Bár ha utolsó pillanatban hiusúl meg az indulás, akkor igen nehéz bárkit is elhívni, addigra már elrendezte a hétvégi programját.
Megtetszett a P38-as Range Rover, gondolkozom, hogy vásárolok egyet. Utánaolvastam a népítéleten, hát jókat és rosszakat is hallani, az már biztos, hogy 2.5dízel motorral szeretném, de a váltóját illetően még nem döntöttem. Kézi vagy automata? Mennyire jók az automaták, mennyire üzembiztos, nem szeretnék az út szélén ücsörögni sokat, lévén főleg kirándulásra, természetjárásra használnám, akár külföldre is, tehát nem offroadra.
Előrebocsájtom, hogy nem vagyok Kompy ügyvédje, valamint azt, hogy nem szeretnék senkinek a lelkébe gázolni.
Nem is konkrétan a meghiúsult péceli kiruccanásról írnék, inkább csak arról, ami eszembe jutott ennek kapcsán:
Korábban én is szervezgettem túrákat, de többek között azért függesztettem fel ezt a szokásomat, ami a péceli túrán is történt. Nagyon lehangoló tud lenni, amikor a saját szabadidőmben, a saját üzemanyagomból bolyangtam napokat, hogy jó túraútvonalakat találjak, hogy összejöjjünk, és autózzunk egy jót, volt is érdelkődés a túrára, de végül a "komoly" jelentkezőknek csak a töredéke jött el.
Volt persze olyan is, amikor 4-5 "tuti" jelentkező volt, de végül 13 autó jelent meg a reggeli találkozón. Ennyi autóval már inkább kínlódás mint élmény túrázni, ezért gondolta Józsi limitálni a résztvevők számát.
Aki jelentkezett, de végül nem ment el, az nem csak Józsival "tolt ki" hanem azzal is aki eljött volna, de nem fért bele a keretbe.
Nem akarok észt osztani, csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy ha Józsi is feladja a túraszervezést, akkor megint kevesebb alkalmunk lesz találkozni, autózni...
Szombaton autózás a környékbeli terepeken, este szállás a béri Andezit fogadóban. Vasárnap a Bér - Domony táv leküzdése. A részvételli díj 8500 / fő, ebben benne van a szállás a vacsora és a reggeli.
Részletek Kompy-tól telefonon.
December 14-15-én ismét kétnapos túra. Még nem fix, hogy Ágasvár, vagy Bér környéke, mindenesetre akit érdekel, az Kompy-nál zörögjön.
Egy ideje van ez a lengés jobbra balra gödröknél.... Ezért gondoltam elsőre a csillapítóra. Az első kereszteken nem látok kotyogást de nem tudtam elfordítani, majd megemelem az egyik kereket és úgy is megnézem.
Újabban már ritkábban vagyok terepen, Krinyán meg ritkán van országúton. Továbbá, ha lenyomok egy pár ezer kilométeres kört, akkor valahogy nem fog a Simex búgása hiányozni. Örök diléma, jelenleg a Defi nincs olyan állapotban, hogy sokat terepezzek vele, kell először egy normális rugó+gfátló szett (ott pihen Fúrómester pincéjében), utána a központi difivel kell valamit kezdjek, majd jöhet a hátsó zár. Bár lehet, a zár marad a végére, az idő eldönti. Még nem tudom, hogy mennyi ideig lesz nállama Defi, ezért nem robbanok bele a fejlesztésbe.
Krinnyián a hátsókerekes HiLux-szal járkál simexszel télen-nyáron, hátul detroittal (ez így azért már halmozottan háborodott), és meg van vele elégedve, aszongya nem csúszkál, nem veszélyes, teljesen rendben van.
a túra jól sikerült csak kár, hogy senki nem jött el. így Kompy haza szerelni, mi meg átmentünk Johnny-hoz Veresre terepen. eredmény: célbaértünk, de -1 jobb hátsó gátló. letört az alsó rögzítő csonk, viszont Johnny-tól végre elhoztam a szűrőszettet.
ja, Kompy azt üzeni, hogy mindenki aki jelentkezett a túrára, de nem mondta le, az izélődjön meg saját magától.
Lehet az is, ha túl önnyen fordul a kormány, illetve minden gödörtől megremeg, akkor esélyes, le kell szedni, ki kell próbálni. A másik megoldás, valamelyik kardánkereszt döglődik az első kardánon, eleinte szépen finoman remeg a kormány, bizonyos határok között, utána ez a sáv kiszélesedik, majd végül törik a kereszt, armagedon,....
nem szublimált, csak megrekedt egy termikus zsebben és visszaverte a Vénusz fényét.
Talán az a leghelyesebb, ha úgy fogalmazok hogy nem lehetetlen. Kell hozzá egy HP24 valve body, egy-két ECM és egy-két ügyes vállalkozó kedvű 4.-5. évfolyamos villamosmérnök.
Ha valaki nekiindulna, a valve bodyt adom hozzá 1 sörért, és segítek is szerelni meg lábatlankodni.
Én a "nem lehetetlen"-hez egyelőre türelmetlen vagyok, ezért kompromisszumos megoldásként egy alternatív B verzión dolgozom, ahol a lock-uphoz nem nyúlok, de legalább kell hozzá pár alkatrész a HP24-ből, ami nem filléres cucc, cserébe lényegesen könnyebben kivitelezhető. Itt egy alacsonyabb stall-speedű konverter kerül beépítésre. Sajnos költözés miatt megállt egy kicsit a dolog, de a decemberi túrára már ezzel a configgal mennék, remélem összejön.
Lenne még egy alternatív C verzió, itt a lock-upot nem kapcsolhatod, de lejjebb lehetne vinni az adott sebességet, ahol bekapcsolna. Ez az A és B közötti körülményességi fokú projekt, ehhez ez egy dinamikai számításokban jártas és ügyes kolléga kellene, és sok türelem, meg energia a próbálgatáshoz, és egy tartalék governor valve. Ja és a váltót sem kell leszedni hozzá, ami nagy könnyebbség!
Ugyan már, varrógépre minek üljön az ember:)))) Minimum néhány százezer cm3, mondjuk 2x 280000, 1600 LE-vel??? Én most a hétvégén ezen töltök pár napot:))))
A gumi kérdés már megoldva, most az alváz a legnagyobb probléma, az a sok rozsda... Mikor terepeztek nektek is előjön ez a probléma a vason? Vagy ez csak a sózott német utak miatt van? Igazából jövőhéten viszem el egy kasztnis szakihoz, megcsinálják, Ezen az LR3-on nincs teljesen lefedve az alja, mint azokon amiket láttam, talán ez nem Off Road pakettes és gyárilag nem tettek rá? Viszont ha be lehet szerezni valahol, akkor keriteni akarok rá valami védelmet alulra. A Tank alatti lemez van csak, meg az olajdekni alatt, azok vannak rendesen oxidálódva, meg itt ott a légrugók burkolata, futómű, heggesztések...Védelmi szempontól a kipufogó teljesen szabad, pedig a tesztautókon ahogy néztem annó, totál burkolva volt alulról) ...szóval ezeket kell javitani. Ami nagyon vészes az homokfúvás+újrafestés, úgy gondoltam..
Ha ezekkel megvagyok, megy rajta olajcsere, olajszűrő, légszűrő stb.. addig nem igen használom.
Ha rendszeresen terepezel, akkor hiába van AT garnítúra a garázsban, az ott fog megrohadni. Én most egy ideje agyalok azon, hogy milyen gumit szerkesszek a paripa alá. Sokat járok aszfalton, de ha terepezek, akkor nyomom neki rendesen. Lassan a normál MT kevés kezd lenni, főleg mióta Kompi ilyen lelkesen szervezgeti a túrákat, Simex minta felé kezdek konvergálni, az meg hétköznapi autókázásra nagyon is alkalmatlan. Így lehet, hogy visszatérek az AT + durva MT kombinációra. Bár a Yoko MT-vel nagyon elégedett voltam télen, természetesen senkinek sem ajánlom, lassan aktualizálódik a vásárlás, muszály döntenem :(
Ha egy kicsit is komolyan veszed, és érdekel a köridőd, akkor nem az országúti akármilyen gumival fogsz kimenni a pályanapra, hanem veszel hozzá slicket.
A terep meg ugyanez, csak itt nem időre megy a dolog, hanem arra, hogy átmégy-e, vagy elakadsz. Ez itt egy sokkal egyszerűbb, egybites helyzet. Ha MT kell hogy átmenjél, akkor megbaszhatod az AT gumidat, és a terepjárásban a "kicsit is komolyan veszed" épp az, hogy át akarsz jutni.