Nezd mar meg az elozmenyt mielott hulyesegeket filozofalsz: a Szava-hid mar epul (A Drava-hid meg plane, ezt akartam jelezni a kepekkel is). Sot a kapcsolodo palya is jocskan.
Tortenelembol meg megbuktal, olvass kicsit a karlocai bekerol meg a mai Horvatorszag kialakulasarol, mielott szetszakadasrol irsz szinten hulyesegeket.
(Kicsit kapcsolodo erdekesseg: alabb a volt jugo teruletek allapota (2016. Szep.) es a tervezett halozat terkepe )
Ennel könnyebb hogyan lehetne a Szava hid epitese? Kb. 10-15 hozzaszolassal ezelött irtam, hogy az epitese gözerövel folyik (kepeket is linkeltem), varhatoan 2018 vegere at is adjak.
Azert meg ujfent elnezest kerek, hogy veletlenül Dravat irtam Szava helyett, de troglodita furomtars azon melegeben ki is javitott engem.
Ez szép, csakhogy a vasárnapi dugó Bp. felé Siófok környékén kezdődik, de legkésőbb a 90-es kilométernél, és valahol Szfv. előtt szokott feloszlani. A háromsávos szakaszon már jó élet van, vagyis ott már nem érdemes kerülni.
Most Horvátországot akadályozza Bosznia-Hercegovina a kettészakadt ország híddal való összekötésében. Neum BH város ékelődik Dalmácia északi és déli része közé. Dubrovnik így határátlépéssel érhető el északról. Szerintem ez a vita fontosabb, mind gazdaságilag, mind politikailag a két ország számára, mint a Száva autópálya hídja Magyarország felé.
Nagyon szepen lehet menni Szfv-tol a 62-esen es azutan a 6209-esen folyamatosan 100-110-zel az M6-ig (Ivancsa).
Ha elkeszul a 62-63-as osszekotes Szfv-Borgond tersegeben ill. a varpalotai elkerulo (2018. Feb.), akkor pedig az eszaki parttol teljesen szepen elkerulheto az M7. Jobb lesz, mint a 811-M1 menekulo ut, vagy talan mar most is jobb.
Tettem egy oda-vissza kört az m3-on. Az ott közlekedő románok (személyautó, utánfutós járműszerelvény, furgon, mikrobusz) rendszámának többsége BH (Bihar megye) és SM (Szatmár megye).
Ha jól látom, ezek után a déli part felé szükség lesz egy Veszprém megyei autópályamatricára is (a Fejér megyei az új csomópontig, a Somogy megyei meg a régi csomóponttól lesz érvényes)...
Mert attol felnek, hogy ha kimennek a külsöbe es utolernek valakit, akkor nem engedik vissza a belsöbe. Ezert inkabb döcögnek a belsöben annyival, amennyivel a belsöben döcögnenek :)
Kíváncsi vagyok, hogy ha (valaha) elkészül az M8 M6-M7 közötti szakasza, az mennyire tudja majd tehermentesíteni a hétvégi balatoni extra forgalmat. Légvonalban ugye alig 50 km-re van Lepsény Dunaújvárostól, tehát a szokásos egy órás lepsényi ácsorgás helyett szerintem igencsak nyerő lenne ez az útvonal...
Amúgy arra tudja már végre valaki a választ, hogy Balatonra menet miért lesz mindenki agyalágyult és döcög 90-100-al a belső sávban, a szinte üres külső sáv mellett?
Helyzetjelentés a vásárhelyi elkerülőről (ma reggeli):
- a 47-es mellett a keleti (dögkút) oldalon már állnak a frlhajtók töltései, aljzatbetont nem láttam, a régi országút emiatt félpályásan lezárva (rálóg a rézsü)
- a Vásárhely-Szentes közötti vasútvonal fölötti felüljáró gerendái már fent vannak
- a körtvélyesi útnál lévő körforgalomnál már aljzatbeton, sőt rajta a szurokréteg is
Három hete már a kopáncsi Stonehenge/Pottyantós WC/ Pilléreken álló körforgalom körfirgalom része is a magasban volt (gerenda, nagy vasak), akkor még a felhajtók gerendáit daruzták. Azóta nem járok arra, mert kedésbé üt bicajjal, ha a Tisza-híd után a burkolatlan töltésen megyek a remek körtvélyesi útig (a bicajút mostanra teljesen elenyészett).
Amúgy péntekről szombatra éjjel meglepően nagy volt a forgalom Szeged-Orosháza viszonylaton: 2 után már szalonnázni lehet többnyire, most azért nagyon nem. És nyulak, nyulak mindenfelé (érdekes módon macskák nem).
Ma 85 éve, 1932. augusztus 6-án nyitotta meg Konrad Adenauer, kölni polgármester, a Kölnt Bonnal összekötő új, 2×2 sávos (akkor még elválasztás nélkül), keresztezések nélküli utat. Ez volt az első ilyen út Németországban, és erre az "autópálya", németül "Autobahn" elnevezést találták ki.
Az Autobahn napi forgalma akkor 4.000 gépkocsi volt, most Köln előtt 96 ezer, a két város közt félútnál 74 ezer.
Az M1-esen szintén kellemesen gyér fogalom, de Bicskétől, ahogy bejött a 811-es már tömve lett az egész út, és 100-110-el lehetett haladni, mint ha bejött volna a Balatoni forgalom erre.
----------------
A BALATON északi part forgalmának nem egészen fele, erre jön haza a balcsiról.