Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Daevster Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37304

Még egy kis infó: D2 Workshop Manual 1006-1045. (64. fejezet) oldal csak a hátsó futóművel foglalkozik. Robbantott ábrák, minden ami kell!

Mellesleg én vettem a szörnyeteghet ez ilyent: D2 WORKSHOP MANUAL

Amit akarsz minden megvan rajta! Hasznos korong.

Előzmény: Templomegere W123/220D (37297)
Daevster Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37303

Azt had kérdezzem már meg, hogy a fehértetős Disco sárga lámpással kié? rengeteget látom a vásrosban, sőt Csörsz utcában már össze is futottam az uriemberrel csak munka miatt mi is elfoglaltak voltunk.

 

Daevster Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37302

Hali!

Nekem is D2, 2000-es évjáratú automatám van, szintén légrugós. Lekopogom semmi gondom vele. Első és legfontosabb, hogy a magasságszenzor nincs-é eltörve ezáltal téves infót küld a SLABS ECU-nak és nem emel. ECU elvileg a motortérben balkéz felé van. A kis 'pálcika' pedig ha a hátsó kerekek előtt alánézel a lengőkarhoz van erősítve. Ezek legyenek épek, tőben ne nagyon legyenek elgyötörve. A kompresszor a vezető ülés alatt az alváz mellé van erősítve kívülről, műanyagba burkolva szépen. Plusz a légrugók és a kapcsolók, más nagyon nincs. Popsi föl gomb egyszeri megnyomása után zárt!!! ajtókkal elindul a kompresszor(lehet szépen hallani hogy dolgoz) és 3 percig pumpál/emel, utána lekapcsol(pipp-pipp-pipp). Ezalatt 40mm-t emel a popsiján :). 30 km/h felett szintén pipp-pipp-pipp és visszaengedi. Illetve ha emelés közben megnyomod mégegyszer a gombot akkor befejezi az emelést és visszamegy úgy, hogy neki jó legyen. Vagy ugyanúgy felfüggeszti az emelést ha ajtót nyitsz. Remélem sok hülyeséget nem írtam, nekem legalábbis így működik. Üdv!

 

Előzmény: Templomegere W123/220D (37297)
turbo2 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37301

tud valaki kormány lengéscsillapító cikkszámot ?

TÖLCSÉRES P38 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37300

Uraim.

 

Terrafirma lengéscsillapitóról milyen tapasztalatok vannak?

élijen Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37299

Mi mennénk, mindkét nap jó, úgyhogy alkalmazkodunk.     

 

Ez - a Jakabpusztai pihenő (?) -  majdnem ott van ugye, ahol a legutóbb, általad szervezett menés találkája volt?  ( mintha a túrás ismerős lenne..)  

Előzmény: Johnny_Disco (37298)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37298

Én viszont szívesen szerveznék egy egyszerűbb túrát november 30-ra vagy december 1-re.

Cél: az új 65 bar-os, Szlovákiába futó gázvezeték M3 autópályától északra futó nyomvonalának bejárása, az M3-tól észak felé indulva.

Elég hülyén hangzik, de

- én a gyerekekkel kb. már Őrbottyánig bejártam, tök jópofa dolog,

friss homok, ugyanakkor nem vészes, mert 30 m széles irtás van, teherautók is járták ugye, ahogy a csöveket kivitték

- a terep állandóan változik, mert aktív építkezés folyik, először nem volt árok, csak cső, most meg már helyenként semmi nincs, mert a csövet is betették és betemették

- én nem fogom előre bejárni, a csövet marha nehéz eltéveszteni, megyünk mellette,

ha akadály van, kerülünk, és visszatalálunk a csőhöz

- Vácrátót után a cső felmegy a hegyekbe, ott még nem jártam, az izgalmasabb lehet.

 

Kérek visszajelzéseket, kinek mikor jó.

Tervezett indulás az M3 kb. 25-26-os kilométerénél levő dupla Lukoil benzinkúttól északra levő bekötőútról, reggel 9:30-kor. A nap a jelentkezők függvényében vagy nov. 30 vagy dec. 1.

Nem az autópályáról, hanem azon kívül, a tőle északra levő benzinkúttól pár méterre vezet le egy földút észak felé, az mellett fut a cső, azt követjük észak felé. Térképen piros X jelöli.

Tudom, hogy elég morbid az ötlet, viszont elég lájtos és meglepően kellemes a túra,

helyenként jó laza és mély homokkal.

Várom itt a jelentkezéseket!

 

 

 

 

Templomegere W123/220D Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37297

Üdv urak ! 

 

 

2001-es land rover discovery dt5 . autómata .

Hátúl légrugós (lehet mindegyik ?) 

 

A gond az hogy a fenekét húzza a kicsike és nem hajlandó megemelni magát . 

Hol kezdjem el a keresést , hol találhatóak a légrugó fontosabb részegységei , esetleg mik a tiikusnak mondható meghibásodásai . Ha megnyomom a műszerfalon a popsi fel gombot amíg nyomva tartom addig világít amint elengedem elkezd villogni és 3 sipszó . 

 

 

Előre is köszi a segítséget !

 

 

pinguru Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37295

Iszonyat melót tesz be Kompi ezekbe a túrákba, például az utolsó mátrainál hajnalban bejárta a délelőtti útvonalat gyalog. Nagyon nehéz túrákat szervezni, a zöldek, a vadászok és a "nagybirtokosok" mind az ellen vannak, hogy mi kint csavarogjunk a természetben, holott ők is azt teszik.

 

Természetesen előfordulhat, hogy ha valakinek közbejün valami, vagy neagyj isten a technika megmakacsolja magát (ilyen nállunk elképzelhetetlen:), ilyenkor tényleg jelezzetek időben, abszolút egyetértek a létszám behatárolásán, mert több tíz autóval végigvonulni terepen nem gyenge kihívás, a résztvevőknek sem jó, hogy állandóan várni kell valakire, vagy esetleg szétszakad a társaság (nem figyelnek a mögöttük jövőre). Viszont ha felszabadul egy hely, akkor biztos beugrana valaki. Bár ha utolsó pillanatban hiusúl meg az indulás, akkor igen nehéz bárkit is elhívni, addigra már elrendezte a hétvégi programját.

Előzmény: demoo (37294)
demoo Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37294

teljesen igazad van! erre céloztam hsz-mban, hogy Kompy-nak sem esett jól és még ő exkluzálta magát előttünk....

sztem meg kéne jó szokásként tartani ezeket a "terepi" összejöveteleket, és örüljünk, hogy vki magára veszi a vezető szerepét!

Előzmény: tue-14 (37291)
fffuego Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37293

Sziasztok!

 

Megtetszett a P38-as Range Rover, gondolkozom, hogy vásárolok egyet. Utánaolvastam a népítéleten, hát jókat és rosszakat is hallani, az már biztos, hogy 2.5dízel motorral szeretném, de a váltóját illetően még nem döntöttem. Kézi vagy automata? Mennyire jók az automaták, mennyire üzembiztos, nem szeretnék az út szélén ücsörögni sokat, lévén főleg kirándulásra, természetjárásra használnám, akár külföldre is, tehát nem offroadra.

 

Tapasztalatokat, ötleteket megköszönöm.

Alfred Creative Commons License 2013.11.20 0 0 37292

Kormány-lengéscsillapítóra tippelnék...

Előzmény: turbo2 (37285)
tue-14 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37291

 

Előrebocsájtom, hogy nem vagyok Kompy ügyvédje, valamint azt, hogy nem szeretnék senkinek a lelkébe gázolni.

Nem is konkrétan a meghiúsult péceli kiruccanásról írnék, inkább csak arról, ami eszembe jutott ennek kapcsán:

Korábban én is szervezgettem túrákat, de többek között azért függesztettem fel ezt a szokásomat, ami a péceli túrán is történt. Nagyon lehangoló tud lenni, amikor a saját szabadidőmben, a saját üzemanyagomból bolyangtam napokat, hogy jó túraútvonalakat találjak, hogy összejöjjünk, és autózzunk egy jót, volt is érdelkődés a túrára, de végül a "komoly" jelentkezőknek csak a töredéke jött el.

Volt persze olyan is, amikor 4-5 "tuti" jelentkező volt, de végül 13 autó jelent meg a reggeli találkozón. Ennyi autóval már inkább kínlódás mint élmény túrázni, ezért gondolta Józsi limitálni a résztvevők számát. 

Aki jelentkezett, de végül nem ment el, az nem csak Józsival "tolt ki" hanem azzal is aki eljött volna, de nem fért bele a keretbe.

Nem akarok észt osztani, csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy ha Józsi is feladja a túraszervezést, akkor megint kevesebb alkalmunk lesz találkozni, autózni...

Előzmény: krisz_c (37280)
tue-14 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37290

TÚRA INFO:

 

Most szombaton - vasárnap kétnapos túra Bér környékén.

Indulás szombaton 10-kor Bérről. Találkozó a körforgalomnál: N47 51.894 E19 30.187

Szombaton autózás a környékbeli terepeken, este szállás a béri Andezit fogadóban. Vasárnap a Bér - Domony táv leküzdése. A részvételli díj 8500 / fő, ebben benne van a szállás a vacsora és a reggeli.

Részletek Kompy-tól telefonon.

 

December 14-15-én ismét kétnapos túra. Még nem fix, hogy Ágasvár, vagy Bér környéke, mindenesetre akit érdekel, az Kompy-nál zörögjön.

turbo2 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37289

nem kottyan lottyan és nem is kóvályog.

Olyan mint amikor nagyon üt a gumi.  Mekkorát kell csillapítania annak a csillapítónak ha kézzel húzogatom ?

 

Előzmény: terrano1 (37288)
terrano1 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37288

Bár,ha nem annyira durva,hogy le kelljen fékezni és nem csak rossz úton csinálja akkor mégsem valószínű.

Előzmény: terrano1 (37287)
terrano1 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37287

Lehet a rossz lengéscsillapító és a szilentek is,valamint a kopott kormánymű.A kormányművön lehet állítani.

Előzmény: turbo2 (37285)
Tie Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37286

Hát épp csak ugyanannyira a mindennapi autója, mint neked a tied. 

Előzmény: pinguru (37284)
turbo2 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37285

Egy ideje van ez a lengés jobbra balra gödröknél.... Ezért gondoltam elsőre a   csillapítóra.  Az első kereszteken nem látok kotyogást de nem tudtam elfordítani, majd megemelem az egyik kereket és úgy is megnézem.

Előzmény: pinguru (37277)
pinguru Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37284

Újabban már ritkábban vagyok terepen, Krinyán meg ritkán van országúton. Továbbá, ha lenyomok egy pár ezer kilométeres kört, akkor valahogy nem fog a Simex búgása hiányozni. Örök diléma, jelenleg a Defi nincs olyan állapotban, hogy sokat terepezzek vele, kell először egy normális rugó+gfátló szett (ott pihen Fúrómester pincéjében), utána a központi difivel kell valamit kezdjek, majd jöhet a hátsó zár. Bár lehet, a zár marad a végére, az idő eldönti. Még nem tudom, hogy mennyi ideig lesz nállama  Defi, ezért nem robbanok bele a fejlesztésbe.

 

 

Előzmény: Tie (37283)
Tie Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37283

Krinnyián a hátsókerekes HiLux-szal járkál simexszel télen-nyáron, hátul detroittal (ez így azért már halmozottan háborodott), és meg van vele elégedve, aszongya nem csúszkál, nem veszélyes, teljesen rendben van.

Előzmény: pinguru (37269)
pinguru Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37282

Az is szokott gond lenni, ha túl erősen van meghúzva a fenti, illetve lenti rögzítő csavar, attól hamar elfárad a nyakrész és törik.

Előzmény: demoo (37281)
demoo Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37281

én is úgy mentem oda, hogy tele a keret, de mondom próba cseresznye. majd legközelebb... :)

 

Pingu

ha emlékem nem csal, ki van kötve. sztem anyaghiba, mert nem is az anya környékén tört, hanem feljebb...

 

Előzmény: krisz_c (37280)
krisz_c Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37280

Én mentem volna, de az volt az utolsó infó, hogy betelt a keret, így nem nagyon vertem magam :(((

Előzmény: demoo (37278)
pinguru Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37279

Kösd ki a hidat, akkor nem fognak a gátlók törni.

Előzmény: demoo (37278)
demoo Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37278

túrabeszámoló (nov. 16. szombat)

a túra jól sikerült csak kár, hogy senki nem jött el. így Kompy haza szerelni, mi meg átmentünk Johnny-hoz Veresre terepen. eredmény: célbaértünk, de -1 jobb hátsó gátló. letört az alsó rögzítő csonk, viszont Johnny-tól végre elhoztam a szűrőszettet.

ja, Kompy azt üzeni, hogy mindenki aki jelentkezett a túrára, de nem mondta le, az izélődjön meg saját magától.

pinguru Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37277

Lehet az is, ha túl önnyen fordul a kormány, illetve minden gödörtől megremeg, akkor esélyes, le kell szedni, ki kell próbálni. A másik megoldás, valamelyik kardánkereszt döglődik az első kardánon, eleinte szépen finoman remeg a kormány, bizonyos határok között, utána ez a sáv kiszélesedik, majd végül törik a kereszt, armagedon,....

Előzmény: turbo2 (37274)
TÖLCSÉRES P38 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37276

Szia.

 

Irtam e-mailt a forumos cimedre.

 

Előzmény: terrano1 (37271)
scottiepippen Creative Commons License 2013.11.19 0 0 37275

Üdvözlöm Nelson admirális,

nem szublimált, csak megrekedt egy termikus zsebben és visszaverte a Vénusz fényét.

 

Talán az a leghelyesebb, ha úgy fogalmazok hogy nem lehetetlen. Kell hozzá egy HP24 valve body, egy-két ECM és egy-két ügyes vállalkozó kedvű 4.-5. évfolyamos villamosmérnök.

Ha valaki nekiindulna, a valve bodyt adom hozzá 1 sörért, és segítek is szerelni meg lábatlankodni.

 

Én a "nem lehetetlen"-hez egyelőre türelmetlen vagyok, ezért kompromisszumos megoldásként egy alternatív B verzión dolgozom, ahol a lock-uphoz nem nyúlok, de legalább kell hozzá pár alkatrész a HP24-ből, ami nem filléres cucc, cserébe lényegesen könnyebben kivitelezhető. Itt egy alacsonyabb stall-speedű konverter kerül beépítésre. Sajnos költözés miatt megállt egy kicsit a dolog, de a decemberi túrára már ezzel a configgal mennék, remélem összejön.

 

Lenne még egy alternatív C verzió, itt a lock-upot nem kapcsolhatod, de lejjebb lehetne vinni az adott sebességet, ahol bekapcsolna. Ez az A és B közötti körülményességi fokú projekt, ehhez ez egy dinamikai számításokban jártas és ügyes kolléga kellene, és sok türelem, meg energia a próbálgatáshoz, és egy tartalék governor valve. Ja és a váltót sem kell leszedni hozzá, ami nagy könnyebbség!

 

Dióhéjban ennyi.

Előzmény: Nelson admirális (37195)
turbo2 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 37274

40-60 között erős rezonancia van a kormányon, se alatta se felette.

Nem lett járdázva a gép szemre a gumik is rendben.  Honnan tudom, hogy a kormány lengéscsillapító rendben van-e ?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!