Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

picikli 2014.06.30 22:31:01 © 76932

akkor nem érdemes abból kiindulnom, hogy ismerősöm (szintén hölgy) 157 cm, és 50es vázat használ? ezek szerint a magasság nem is befolyásolja annyira a vázméretet? 
na akkor meg vagyok lőve, 48-as bringából elég kevés van

(nézem a linket köszi)

Előzmény: ave / timeslip.hu (76931)
ave / timeslip.hu 2014.06.30 22:25:22 © 76931

>ez alapján dobta ki több kalkulátor is a 48-as vázat. de annyira pici azért nem vagyok

De, az vagy.   Nem mint no, hanem mint biciklis.   Nem sok nalad kisebb profi bringas van, Pozzovivo is pont akkora mint te.

 

O XXS meretu bringat hasznal, ami 48-as.  Igaz, slopingos, de az ulocso tulnyulik a felsocson, es ugy 48-as.  De itt a geo tabla.

http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/2014/road/izalco-max.html#chapter-3

Előzmény: picikli (76924)
picikli 2014.06.30 22:04:49 © 76930

igen, azt én is nagyon remélem, hogy anyagilag nem bukom rajta sokat. Lassan csak megtanulom, hogy nem kell elhamarkodni a dolgokat. 

Szeretnék Mo-ról hozatni biciklit, mert az itteni árak töredékéért elég jókat lehet kapni, de majd meglátom, hogy sikerül a kivitelezés. Mindenesetre köszönöm a tanácsokat, számomra igen hasznosak. 

még esetleg annyit meg tudtok nekem mondani, hogy mi a legfőbb eltérés országúti és triatlonos versenykerékpár között? tudom, hogy utóbbi esetében is lényeges, hogy rövid vagy hosszútávú versenyről van-e szó, de leginkább az érdekelne, hogy miért árulják sokkal-sokkal drágábban a triatlonos kerékpárokat? 

Előzmény: Longboat (76929)
Longboat 2014.06.30 21:53:57 Creative Commons License 76929

A bukást itt anyagi értelemben gondoltam, azaz, hogy nem veszítesz rajta sok pénzt, de természetesen fizikailag se bukj vele.

Igen, bizonyos határokon belül a kicsit kicsi vázat könnyebb jól testre szabni, mint a túl nagyot. Mindenesetre inkább olyat vegyél, amit ki tudsz próbálni. Még jobb, ha megy veled valaki, aki némi alapbeállítás után megnézi, hogyan ülsz a bringán, milyen alakítási lehetőségek vannak még, ha szükséges. Emellett persze műszaki szempontból is érdemes átnézni, ha használtat veszel (mi, mennyire kopott, vagy nem megfelelő neked, mit kell ezek miatt hamarosan cserélni, mennyibe fog az neked kerülni).

Előzmény: picikli (76927)
picikli 2014.06.30 21:49:46 © 76928

én már annyi féle-fajta méretszámítást- javasolt vázméretet láttam az utóbbi időkben különféle oldalakon, hogy teljesen megkavarodtam :D 

fontos lenne, hogy azért kényelmesen tudjam használni, mert hosszabb távokon szeretnék vele tekerni a jövőben, és mivel épp túl vagyok egy várandósságon, a derekam így is le van terhelve, ezen rontani már nem, csak javítani szeretnék :) 

Előzmény: Longboat (76926)
picikli 2014.06.30 21:46:07 © 76927

30 leszek, sajnos (?) már nem leszek magasabb :) bukni nem fogok ezzel, mert nem fogom már használni, túl balesetveszélyes, úgyhogy meghirdettem, van is már rá jelentkező, éljen :) 

akkor ezek szerint ha pl veszek egy 50-es vázat (tegyük fel, hogy nem próbáltam ki vásárlás előtt, ami ezek után duplán butaság lenne, tehát ez inkább hipotetikus kérdés), és inkább 51-esre lenne szükség, akkor azt könnyebben tudom beállításokkal kompenzálni, mintha veszek egy 52-est, ami egy mérettel nagyobb, mint kellene? 

Előzmény: Longboat (76925)
Longboat 2014.06.30 21:45:43 Creative Commons License 76926

Évek óta trend, hogy a lehető legkisebb méretű vázon mennek emberek, mert azt látják a profiktól. Bizonyára van ebben logika, de nem hiszem, hogy hobbi/amatőr szinten ez jelentős előnyt okoz, amíg a váz nem túl nagy. Az 54-es neked mindenképp túl nagy.

(Egyszer régen vettem a fáradtságot és írtam egy hozzászólást a vázméretekről szóló beszélgetésben, ahol (részben régebbi) menők vázméreteit és testmagasságát állítottam szembe azokkal a számokkal, amiket ma szokás ajánlani. Több olyan menőt is találtam, akire ma azt mondanák, hogy nagy neki az a kerékpár, amivel az eredményeket hozta...)

Előzmény: picikli (76924)
Longboat 2014.06.30 21:40:39 Creative Commons License 76925

Ha már nem növöd ki, akkor tényleg 50-52 között lesz a megfelelő méret. Sok függ az adott váz geometriájától. A kisebb vázat jobban lehet korrigálni hosszabb stucnival, más kormánnyal, hosszabb és/vagy hátranyúló nyeregcsővel. Ha nagy neked a váz, akkor azon feszülsz, nem lesz jó.

Remélem, nem buksz nagyot ezzel a bicajjal, de ha megteheted, add el és úgy vegyél bringát, hogy ráülsz, kipróbálod vásárlás előtt.

Előzmény: picikli (76923)
picikli 2014.06.30 21:39:37 © 76924

és az átlépési magasságom 72 cm (ez alapján dobta ki több kalkulátor is a 48-as vázat. de annyira pici azért nem vagyok)

Előzmény: picikli (76923)
picikli 2014.06.30 21:36:44 © 76923

kezdem azt gondolni, hogy 50-51-esnél nagyobbat nem szabadna keresnem. 164 cm magas vagyok, és arányos testfelépítésű 

Előzmény: bindera (76922)
bindera 2014.06.30 21:35:11 © 76922

Szerintem neked az 52-es is nagy.

Előzmény: picikli (76916)
picikli 2014.06.30 21:26:41 © 76921

ez esetben keresek egy kisebb, a méreteimhez passzoló kerékpárt :) köszi a segítséget, gyanítom jövök még erre a jövőben néhány kérdéssel :) 

Előzmény: Longboat (76920)
Longboat 2014.06.30 21:17:16 Creative Commons License 76920

Aha. Viszont a hátranyúlás nélküli, egyenes nyeregcsővel sem lehet számottevően alacsonyabb beállítást elérni, azzal inkább a nyereg és a kormány távolsága csökkenthető.

Előzmény: picikli (76919)
picikli 2014.06.30 19:21:31 © 76919

igen, az az, köszönöm, és elnézést az inkompetenciáért

Előzmény: Friczy (76918)
Friczy 2014.06.30 18:38:54 Creative Commons License 76918

Hátranyúlásos nyeregcsőről van szó szerintem, erre érti a hölgy, hogy nem egyenes.

Előzmény: Longboat (76917)
Longboat 2014.06.30 18:06:36 Creative Commons License 76917

Úgy érted, a vázban nem tudod beljebb tolni a nyeregcsövet, mert az el van görbülve? Biztosan ez a baj és nem az, hogy a nyeregcső már annyira be van tolva, hogy az alsó pereme a vázban leér a kulacstartó csavarjáig és azért nem tudod lejjebb engedni a nyerget?

Ezt könnyen ki tudod próbálni, ha kicsavarod azt a csavart. Ha igazam van, akkor a nyeregcsőből bármelyik szervizben (jobb esetben csővágóval) le tudják vágni a felesleget, nem kell rövidebbet venned.

Ha tényleg az általad írt okból nem tudod lejjebb nyomni a nyerget, amit írtál, akkor se vásárolj, hanem menj el egy olyan szervizbe, ahol láttak már országútit, kérd meg őket, nézzék meg, hogyan ülsz rajta, és mondd el a gondod. Szerintem simán megengedik, hogy vásárlás előtt kipróbáld a nyeregcsövet. Ha jó, megveszed, ha nem jó, még mindig ráérsz gondolkodni azon, hogy mit tegyél.

Előzmény: picikli (76916)
picikli 2014.06.30 15:58:11 © 76916

Sziasztok, most találtam rá a fórumra, és egy kis segítségre lenne szükségem. 

amatőr szintű versenyzési céllal vásároltam Magyarországról egy használt bringát, gondoltam kezdésnek jó lesz, eddig montim volt. 

Az eladó 52-es váznak hirdette az egyébként- szerintem- nagyon jó kerót, ami passzolt is volna a 164 cm-es magasságomhoz (pici lány vagyok, na). Korábban már próbáltam hasonló vázméretet, jó volt. Tegnap meg is érkezett az új járművem (nem Mo-on élek), de csalódottan vettem tudomásul, hogy bizony ez a váz nem 52-es, hanem 54-es. A kormány távolsága rendben van, a felsőcső még oké (bár értelemszerűen picit lehetne lejjebb, de nem sokkal), viszont a nyereg túl magas, és a nyeregcső nem egyenes, ezért jelenleg ennél jobban nem tudom lejjebb állítani. 

Ok, tudom, megszívtam, de őszintén szólva fel sem merült bennem, hogy a váz nem 52-es, ahogyan hirdetve volt, és a távolság miatt duplán megszívtam, mert vissza sem tudom már csinálni a dolgot. 

A kérdésem tehát, hogy van-e értelme pl egyenes nyeregcsőt vásárolnom, és picit állítanom még a nyeregmagasságon, vagy értelmesebb döntés lenne megpróbálni eladni, és keresni egy kisebb vázat?

 

Köszi az esetleges válaszokat :) 

_Haszi_ 2014.06.30 09:05:58 © 76915

Gőzöm sincs, azért kérdem:), mert használtan vett outimon az van.

 

 

---

 

Nah megtanáltam a rendelést 

 

Kategória: Kerék | Gumiköpeny | Országúti/Trekking
Termék:    2.00 db CST C1316 Salvo High Protection 622  [37] 
Egységár:  3 817,00 Ft/db

Előzmény: sinci01 (76914)
sinci01 2014.06.30 08:58:45 © 76914

Miért, nem az? Nekem az eladó mondta telefonban, hogy az!! Akkor átvágtak??

 

_Haszi_: Megkérdezhetem a CST típusát?

Köszi!

Előzmény: _Haszi_ (76912)
_Haszi_ 2014.06.30 08:45:10 © 76913

Én a trekkingre szereztem 3800-ért CST-t, 5mm-es védelemmel, tökéletesen teszi a dolgát lassan 2 éve.

Előzmény: Elm (76910)
_Haszi_ 2014.06.30 08:44:16 © 76912

Az defekttűrős?

Dejó:)

Előzmény: sinci01 (76911)
sinci01 2014.06.30 06:40:10 © 76911

Köszi! Igen, ez az elfogadható elég tág fogalom. Találtam egy Michelin Lithion 2 -t akcióban 5.550-ért. Szerintem az lesz a befutó.

Előzmény: Elm (76910)
Elm 2014.06.29 22:21:36 © 76910

Az "elfogadható ár" egy eléggé definiálatlan kategória. Van akinek a 3000 Ft sem az már, van akinek a 12000 is még bőven az.

 

Szerintem az olcsóbb, CST vagy Rubena sem feltétlen rossz, de ha minőségit keresel, akkor Schwalbe, Continental, esetleg Vittoria. Nekem mindhárom van most is bringákon, semelyikkel sincs defekt problémám - persze, ez sem jelent semmit.

 

Schwalbe Lugano vagy Durano, esetleg régebbi Blizzard, Continak többféle 25-622 is van jó különböző árfekvésben, Vittoriából meg a Zaffiro-t, meg Rubino-t használtam.

 

Esetleg keresgélj a testbike-on, hátha van valamelyikről statisztikai mennyiségű vélemény.

Előzmény: sinci01 (76908)
Longboat 2014.06.29 21:16:45 Creative Commons License 76909

Schwalbe Durano 25€ környékén kapható. Nekem 23 mm-es van, az remekül teljesít defektvédelem szempontjából.

Előzmény: sinci01 (76908)
sinci01 2014.06.29 21:11:49 © 76908

25-622-es országútira milyen jó minőségű, defektálló gumit ajánlatok elfogadható árban?

Köszi!

ave / timeslip.hu 2014.06.29 15:47:04 © 76907

50km-t mentem ma a tatyoval.

Kifejezetten vacak uton nagy tempoban is mentem (Janoshegy eszak felol) es nem mozdult el egy kicsit sem.

Az elejen parszor hozza ert a terdem felett a combom kiallaskor, de konnyu volt megszokni, hogy picit kevesbe dontogessem a bringat.  Es tenyleg jo gyorsan mentem ma a kiallva tekeresek alatt foleg, szoval kituno termek, csak ajanlani tudom.

 

Utolag rajottem, hogy mi volt az az uj, fura hang neha. (a kaja mozgott a taskaban, es nekiutkozott a felsocsonek, szoval erdemes ugy pakolni, hogy ne tudjon nagyon ugralni a taska tartalma)

Előzmény: Frajti (76889)
ave / timeslip.hu 2014.06.29 15:41:26 © 76906

Lehet tudok egyet felaron.    Na vajon miert elado. :)

Egyebkent az, hogy karbonbol van, attol csak konnyebb lesz, a formaterv szamit.   Az olcsobb valtozaton ugyanolyan ulni, mint a dragabban.  (Fizikben nekem van fapados es dragabb is ugyanabbol a modellbol)

Előzmény: Pink Floyd1975 (76904)
bindera 2014.06.29 14:49:18 © 76905

Először a könnyed fog potyogni, de ha megszokod soha nem veszel másikat.

Előzmény: Pink Floyd1975 (76904)
Pink Floyd1975 2014.06.29 12:01:35 © 76904

Sziasztok! Aki carbon nyerget használ, megosztaná a tapasztalatait? Vennék egy Selle SLR carbon nyerget, de nem tudom, hogy hosszú távon ( 100+ km ) mennyire kényelmes... Köszi előre is!

ave / timeslip.hu 2014.06.28 22:28:01 © 76903

En nagyon nem bantam meg, hogy Komlora mentem.  Szuper az a palya, hibatlan aszfalt, a lejtokon nem kell fekezni sehol sem, meg 90 fokos kanyarokban sem, es tekeres nelkul is 60 koruli tempo megy siman egyedul, bolyban meg 70+.

 

En megyek csutortokon Olaszorszagba (Maratona), szoval Turul kimarad sajnos.   De ajanlom, jo palya, csak a biztositas volt tragikus tavaly, figyelni kell nagyon.

Előzmény: Szimba (76902)