Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 2015.05.27 0 0 79263

Érdemes lehet 90-es stucnit 110-esre cserélni?

A 120-as még biztonságos lehet? A "tudományos" méretezés szerint inkább az lenne jó.

kivi Creative Commons License 2015.05.27 0 0 79262

Ave, az az emailcimed jó, amit itt megadtál?

ave / timeslip.hu Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79261

A legnagyobb a Tour.  De nem a legjobb, mar igen regota nem az.   Ez egy fantasztikus nap volt, az biztos.

Előzmény: marcony (79258)
zfazek Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79260

3.8 km úszás után az ember fia semmi de semmi másra nem vágyik csak, hogy könyökölni tudjon :)

 

A könyöklő egy országúti kormányon legjobban a hegymenetben akadályoz, mert nem nagyon lehet felsőfogásban megfogni a kormányt. Illetve kiállva tekeréskor a térdeid könnyen hozzáérnek a könyöklőhöz.

 

Könyöklőhöz rövidebb váz kell, mint a normális. Vagy rövidebb stucni. Én mikor használtam kicseréltem a stucnimat egy 60mm-esre.

Előzmény: vizus (79259)
vizus Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79259

Nekem csak a csuklóm időnkénti pihentetése miatt kellene. Gondolom, ha tíz kilométerenkent egy-két kilométert ráfeküdnék, nem állnának be a csuklóim. Most, ha a montival vagyok, egyszerűen ráfekszem alkarokkal a kormányra, rámarkolok a fékbowdenekre, pár kilométeren át még el is megy, de aztán már elég kényelmetlen. Ahogy elnéztem az időfutamokon használt outis könyöklőket, elég magas építésűek, a testhelyzet mintha nem térne el sokban a megszokottól. Ezért gondoltam arra, hogy a teljesítménytúrákon jól jönne nekem is egy ilyen. Csak gondolom minél magasabban van előttem, annál jobban zavar a normál menetben. Valószínűleg szétnézek a szolnoki bicajosok közt, kinek van ilyen magasabb könyöklője, és kipróbálom.

Előzmény: n scatto 3 (79257)
marcony Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79258

Amennyire vissza tudok emlékezni, ez a mai verseny egyike volt a legjobbaknak, azok közül melyeket sikerült megnéznem.

Mondják, hogy legnagyobb a Tour, de ilyen napok után kezd ez ember elbizonytalanodni.

Nem inkább a Giro? :-)

 

Közben eszembe jutott: milyen sokáig nem dőlt el, ússzak vagy bringázzak?

Áldom az Istet, hogy a bringánál maradtam, mert több nehéz élethelyzetből tudtam kikeveredni általa, a jó sporik segítségéről sem feledkezve meg.

 

n scatto 3 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79257

Meglepő, de a könyöklőhöz hasizom és derék/hátizom kell. Meg kell tudni tartani a felsőtestet abban a pozícióban, és ehhez a kar izmai kevéssé járulnak hozzá.

Előzmény: vizus (79254)
vizus Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79256

Forgalomban én sem használnám, csupán egyenes országutakon. Most is szoktam így pihenni, alkarral rádőlök a kormányra. Nem túl kényelmes. A könyöklőt kis távokon már próbálgattam, de egy kolléga azt mondta, 250 km után már úgysem lesz erőd belefeküdni.

Előzmény: SzeZo (79255)
SzeZo Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79255

Egyáltalán nincs könyöklős tapasztalatom, de forgalomban nem is szívesen használnék ilyet. Jobban szeretem kézközelben tudni a fékkarokat.

Előzmény: vizus (79254)
vizus Creative Commons License 2015.05.26 0 0 79254

Azért kérdeztem a könyöklőt, mert outival szeretnék menni nyáron napi 250 fölötti távokat, és a csuklóm a vége felé már eléggé érzékenykedik. Úgyhogy megpróbálkoznék egy könyöklővel, de nincs vele hosszabb távú tapasztalatom. Nyilván egy magasabb építésűvel lennék legközelebb a normál testhelyzethez, de lehet, hogy a mélyebb is megteszi egy néhány kilométeres pihentetéshez.

Előzmény: SzeZo (79251)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2015.05.25 0 0 79253

>Nem éreztem kényelmetlennek az előzőt sem rövidebb távokon.

Ez a lenyeg.  Karbonvilla ide, 6 bar oda, egy orszaguti kerekpar nem egy pihe-puha fotel, barmilyen is.

Előzmény: SzeZo (79251)
vizus Creative Commons License 2015.05.25 0 0 79252

Hosszabb utakon nem segítene egy magasabb építésű könyöklő?

Előzmény: SzeZo (79251)
SzeZo Creative Commons License 2015.05.25 0 0 79251

Nem éreztem kényelmetlennek az előzőt sem rövidebb távokon.

Azt meg természetesnek vettem hosszabb utakon, hogy a 15-18. órától már érzékenyebbé vált a tenyerem.

Múlt szombaton első defektem volt. A kis pumpával nem volt kedvem teljesen felfújni. Itthon megnéztem, olyan 6-7 Bar lehetett. Nem tűnt kényelmesebbnek, igaz, a derekammal voltam elfoglalva.

Előzmény: ave / timeslip.hu (79250)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2015.05.25 0 0 79250

El nem tudom kepzelni, milyen kenyelmetlen lehetett az elozo bringad, ha egy 9baros gumit "kenyelmesnek" erzel barmilyen villaval is...

 

Miert nem probalod ki, milyen a 6-7bar?  A multkor en elfelejtettem a versenyem utan 7-rol visszavenni 6-ra, igy menet kozben erzesre engedtem ki egy kis levegot, persze tul sokat.  Na ez kenyelmes volt.  Persze ezt azert tenyleg nem javaslom, mert kanyarokban mar kisse instabilnak ereztem, de felulteses defektet termeszetesen igy sem volt.

Előzmény: SzeZo (79249)
SzeZo Creative Commons License 2015.05.25 0 0 79249

Mióta karbonvilla van, sűrű késztetést érzek, hogy megnézzem, nem eresztett-e le az elsőm. Persze tartja az a 9 Bart, csak szokatlan az érzés. Elképzelem, milyen lenne a 25-ös, kisebb nyomáson...

Előzmény: henngergely (79248)
henngergely Creative Commons License 2015.05.24 0 0 79248

Ha 23-as külsőt használsz, cserélhetsz 25-re. Az is számít.

Előzmény: Monera (79246)
n scatto 3 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 79247

Igen, mert jobban elnyeli a rezgést, és cserébe még merevebb is a rendszer.

Előzmény: Monera (79246)
Monera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 79246

Sziasztok!

 

Szerintetek kényelmi szempontból lesz-e számottevő változás, ha a jelenlegi alumínium stucni-kormány kombómat karbonra cserélem?

A villa karbon alunyakkal, a váz alu.

 

Kösz.

kivi Creative Commons License 2015.05.23 0 0 79245

Annál alul-felül fognak a pofák, valószínű hogy ott nem kell annyira megszorítani, mint a jobb-bal oldalon fogóknál.

Előzmény: minerel (79244)
minerel Creative Commons License 2015.05.23 0 0 79244

Tegnap a dugóban araszolva láttam tetőn szállítva két karbonvázas specialized bringát proride 591-es szállítóval. Ezek szerint azzal működne a dolog?

kivi Creative Commons License 2015.05.22 0 0 79243

Nem biztos hogy jól értem a kérdést, de gondoljuk végig! A bringa minden esetben az autó tetején áll. Az viszont már messze nem mindegy, hogy az autó tetejétől mérve milyen magasan van rögzítve. Minél lejjebb van rögzítve, annál nagyobb erő hat a rözítési pontra. Vagy másképp megfogalmazva, annál nagyobb erővel kell tartani, hogy ne dőljön el oldalirányban.

Próbáld ki a bringáddal, hogy leguggolsz a bringa elé az első kerékkel szemben, megfogod az első villát közvetlenül az agy felett, és valaki megpróbálja eldönteni a bringát. Nagyon komoly erőt kell kifejtened a csuklóddal hogy megtartsd a bringát, mert az erőkar nagyon kicsi, a forgatónyomaték viszont állandó, ebből következően az erőt kell növelni. Ugyanezt a bringát ha a nyeregcsőnél fogva próbálod megtartani eldőlés ellen, sokkal könnyebb dolgod lesz a lényegesen nagyobb erőkar miatt.

Előzmény: F1DO (79241)
Ladányi088 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 79242

Sziasztok van egy országúti kerékpárom 
Zeus 2000 es vàz szett shimano dura ace felszereltséggel kivéve a kerékszett nem dura ace! Szép megkímélt állapotú a kerékpár csak sajnos nincs felmatricázva a zeus felírat de a papucsolásba benne van! Mennyit érhet így a kerékpárTetszikHozzászólokMegosztás

 

F1DO Creative Commons License 2015.05.21 0 0 79241

Elnézést, igen, az alsócsőnél + első villa tengelynél rögzít.

Előzmény: kivi (79239)
valeka Creative Commons License 2015.05.21 0 0 79240

Megnyertem, köszönöm szépen a segítséget! Igyekszem rongyosra használni!

 

Előzmény: n scatto 3 (79236)
kivi Creative Commons License 2015.05.21 0 0 79239

Nyeregcsőnél? Alsócsövet akartál írni, nem?

Előzmény: F1DO (79237)
vittore_30 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 79238

A Campagnolo Veloce 10-es fvkarja általában jóval olcsóbb a Shimanonál. Talán kényelmesebb is, nekem nagyon bejött. 

 


Főleg azok a régebbi típusok, amikkel lefelé végig lehet váltani a sort egy mozdulattal

Előzmény: zfazek (79212)
F1DO Creative Commons License 2015.05.21 0 0 79237

Sziasztok,

 

Én is most keresgélek kerékpáros tetőcsomagtartót és láttam az előző hozzászólásokat a témában.

A kérdésem, hogy a gyorszárnál rögzítő megoldás biztosabb rögzítést tesz lehetővé mint a nyeregcsőnél megtámasztott, kerekeken álló megoldás?

Utóbbinál a magasabb súlypont, nagyobb tömeg és az ebből eredő oldalirányú imbolygás miatt gondolnom kevésbé stabilabbnak.

n scatto 3 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 79236

Ez a 105SC váltó, vagyis RD1055 - éppen jó lesz neked. Az RD az a hátsó váltó megjelölése (Rear Derailleur).

Előzmény: valeka (79235)
valeka Creative Commons License 2015.05.20 0 0 79235

Az egyik kereskedős oldalon ilyesmibe futottam: 105-ös hátsó váltó RD-1055. Épp nem látszik nagyon rossznak.

 

n scatto 3 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 79234

A 6,7,8 sebességes váltók működnek a 7-es sorral. Vehetsz Dura Ace 7400, Ultegra600, 105SC, RX100, RSX, Exage 500, Exage 400 sorszámú régebbi típusú váltókat. A Dura a legjobb, a 400-as a leggyengébb.

Az újabbakból Sora 3300, RD2200 rajtszámú váltókat érdemes illeszteni a rendszerhez. Én inkább a régebbiekből válogatnék, azok még nem a fogyasztói társadalonak készültek - ha ragaszkodsz a 7 fokozathoz. 

Előzmény: valeka (79233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!