Keresés

Részletes keresés

nscatto3 Creative Commons License 2017.01.30 0 0 81269

Nem véletlenül használnak országúton országúti pedált: sokkal nagyobb a kontaktfelület, vagyis több erőt tudsz átvinni a pedálra. Nekem is van montim, természetesen SPD pedállal, és használtam az országútimat montis pedállal/cipővel, amikor Giro-t mentem nézni, és órákat kellett állni az út mellett a mezőnyre várva. Aztán a következő évben inkább vittem magammal sportcipőt a szakaszra, mert inkább a hátizsák, mint az SPD komoly hegyekre. Pedig 50000-es Sidi cipőben nyomtat, nem egy műanyagtalpú Decathlonos izében.

Előzmény: vigabi (81268)
vigabi Creative Commons License 2017.01.30 0 0 81268

Sziasztok!

 

Véleményekre volnék kíváncsi. Van egy országúti túragépem. (randoneur)  Érdemes volna lecserélni esetleg a jelenlegi spd pedált ún. look-pedálra, vagy, ha úgy jobban tetszik, országúti pedálra?

Mennyire jelentős a különbség abban a bizonyos, sok helyen emlegetett erőátvitelben, hajtás hatékonyságban? A többi jellemzőtől most tekintsünk el!

Olyan emberek véleményére volnék elsősorban kíváncsi, akiknek esetleg mindkét pedállal van tapasztalatuk és nem elfogultak egyikkel szemben sem.

Kösz!

high class Creative Commons License 2017.01.30 0 0 81267

Ez így nem teljesen igaz. 

 

A gravel mint sok más új trend a tengeren túlról jön, ahol sok helyen kevés az aszfaltozott út. A CX-hez persze hasonlít, de valamivel kényelmesebb az üléspozició és szélesebb kerekek szerelhetök rá. ...

Előzmény: fixedallat (81260)
nscatto3 Creative Commons License 2017.01.29 0 0 81266

Ebből a hozzászólásból sem az jön le, hogy mennyire dübörög a gazdaság, mekkora a jólét, és milyen jól élünk ebben az országban...

Előzmény: Laborzona (81263)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.29 0 0 81265

Ne csak magadra gondolj…

Előzmény: fixedallat (81264)
fixedallat Creative Commons License 2017.01.29 0 0 81264

én nem írtam, hogy azért nem veszem mert drága :D

Előzmény: Laborzona (81263)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.28 0 1 81263

Nem nagyon érted a dolgot, ha sokan vesznek tárcsás ou –tit, akkor viszonylag sok, használt kedvező árú, eladó hagyományos fékes kerékpárok, és vázak közül választhatunk majd.

Tehát aki megteheti, feltétlenül vegyen, főleg olyan akinek 52-es fullkarbon, kék, kék-fehér vagy cseleste Biancit tulajdonol…

Előzmény: fixedallat (81262)
fixedallat Creative Commons License 2017.01.28 -2 1 81262

nem, és nem is tervezem, számomra nincs olyan hogy tárcsafékkel szerelt országúti :D ezt adják el az újaknak, a fiataloknak akik most ismerkednek a sportággal.. 
de miért releváns ez ? mondtam én hogy rossz ?

Előzmény: Laborzona (81261)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.28 0 1 81261

Hali! Ne haragudj, hogy így megkérdezem, próbáltál már tárcsafékes országúti bringát?

Az dolog esztétikájában egyet tudok érteni, bár ennyire sarkosan azért nem fogalmaznám meg. (Megjegyzem már az sem tetszik, ha a hátsó fék a középrésznél van.)

Előzmény: fixedallat (81260)
fixedallat Creative Commons License 2017.01.28 -2 1 81260

minden országúti kinézetű bringa, amit tárcsafékkel szerelnek az CX !
Országúti bringa szerelmeseinek szóba se jöhet tárcsafék, mert az CX alkatrész egyrészt, másrészt meg undorítóvá, gyomorforgatóvá teszi az amúgy gyönyörűszép országúti kerékpárt..
Az meg mekkora baromság már, amit itt többen írtak : hogy fejlődik a technika muszáj átállni! 40+ éve létezik a technológia, azóta azért nem rakták fel mert még nem élt Boonen :-))

Előzmény: nscatto3 (81259)
nscatto3 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 81259

CX országúti, illetve mervvillás monti. Nagyságrendekkel olcsóbban úszod meg...

Előzmény: high class (81252)
nscatto3 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 81258

Ezeket a nüanszokat (másod)percekben mérik. Volt rá elég példa.

Előzmény: Laborzona (81244)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81257

Ha jön egy megfelelő (ár/érték), és nem utolsó sorban, színben, méretben megfelelő rácsapok.

Előzmény: marcony (81256)
marcony Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81256

Ősszel vettem egy Pinarello F4:13-at.

Volt egy kis hibája amit megjavítottam.

Csak 300 Eur. volt, kormánnyal, stucnival, nyeregcsővel.

Mindhárom Most. Villa csapággyal, meg középső tengely volt még benne.

 

Csak azért írom, hogy olykor ki lehet fogni igen jó vételt is a használtak közül.

Már csak össze kell szerelni.

Előzmény: Laborzona (81255)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81255

Hali! Köszi  ;-)))))

 

„Annál is inkább nem az, mert meg van elégedve azzal amit hajt.”

- Azért egy picit szeretnék jobbat  ;-))))

Tulajdonképpen csak egy full carbon vázat szeretnék, nem a könnyűség kedvért, hanem talán kevésbé ráz.

 Egyébként 3x re fűzött 32 küllős kerekeim vannak, mert ezek tetszenek, és talán azért van több, mert amikor versenyezem folyamatosan voltak kerék gondjaim. Pl. csináltam egy ezüst küllős, agyas, felnis szignós kereket, mert amikor elkezdtem szinte csak ilyen kerekek voltak.

Előzmény: marcony (81248)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81254

Hali! Szerintem félreértesz, ha akarnám nekem is lehetne 2-3 milás bringám, de jelenlegi helyzetemben tök felesleges. Van néhány olyan ismerősöm, akinek ilyen kategóriájú kerékpárja van, ez nem irigység. Egyébként a kerékpár kezelése elsajátítható dolog, csak rá kell szánni az időt, ha valakit érdekel, még szívesen segítek is benne. Szóval ha látok egy komoly bringát, és a bringáson látszik, hogy tud kerékpározni, fel sem tűnik a dolog. Akkor szembeötlő, ha valaki nem tud, és csak bénázik, pl. kanyarodni sem tud, és egy enyhe kanyar előtt, kis tempóról is a fékkart masszírozza…  

 

„A világbajnoki trikó meg a pro csapatmezek szerintem viccesebbek, de utóbbit elnézem mert ez valami furcsa hagyomány lehet a fociból.”

 

- Ez a legtöbb esetben kísérője az általam leírtaknak   

Előzmény: Feryll (81247)
henngergely Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81253

A gravel pont az a kategória, mint ami régen a Csepel (Apolló, Maraton) volt. Nem új, csak újra feltalálták a meleg vizet.

Előzmény: SonnyCrockett (81251)
high class Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81252

Ok, viszont a MTB-ot ellopták, tehát amúgy is vásárlás elött álok. MTB-ot kizártam, mert 80% aszfaltnál nem látom értelmét sem a vastag guminak sem a teleszkópnak. 

A sima túrabiciklik nehézkesek, ezért gondoltam a gravel-le ami csak kicsit különbözik a cyclocross-tól ...

Előzmény: SonnyCrockett (81251)
SonnyCrockett Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81251

Van.

MTB vékonyabb, fittness vastagabb vagy cyclocross normál gumival. Nem kell ide új bicikli fajta.

Előzmény: high class (81250)
high class Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81250

Dícséretes a hozzáállásod. 

 

Nem tudom itt jó helyen vagyok-e a kérdésemmel. Eddig MTB-al mentem, de mivel gyerekekkel inkább az egyszerübb túrák jellemzöek, szeretnék váltani. Aszfaltra és egyszerü erdei utakra túrázni nem kell még egy hardtail sem, ezért gravel bike-ra gondoltam. 

Nem tudom mennyire ismert ez a relatív új bicikli fajta. Tulajdonképpen egy versenybringa kényelmesebb ülési pozícióval amire szélesebb gumik szerelhetök. 

 

Van valakinek tapasztalata e téren?

Előzmény: Feryll (81249)
Feryll Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81249

Elnézést, hiányozhat a metakommunikáció a fórumról.  Nem förmedtem én rá a kollégára csak nekem a szokásos általánosítás jutott eszembe ami mindenkire érvényes aki nincs a legerősebbek közt.  Aki szokott versenyezni, vagy másokkal tekerni úgyis hamar rájön hogy nagyjából hol van az erősorrendben és nagyon gyorsan megtapasztalja hogy a gyengébb felszereléssel rendelkezők is simán otthagyják ha erősebbek. Ez azért némi alázatra és szerénységre készteti az embert.

Persze ettől függetlenül lehetnek olyanok is akikről szó esett (a leghangosabb olasz hívők közt biztosan). 

Csak tudom hogy van akinek szúrja a szemét ha egy drága Pinarello "lassú", engem nem zavar hogy ki ül rajta.

Előzmény: marcony (81248)
marcony Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81248

Kéretlenül meg kell védenem Laborzónát.

 

Amiről ír az nem bringairigység.

Annál is inkább nem az, mert meg van elégedve azzal amit hajt.

 

Amiről te írsz az a birtoklási vágy, és megjelenését, természetét, a pszichológia jól ismeri.

Arról szól, hogy amim van az én vagyok. És ez büszkévé, naggyá teheti az illetőt, de ugyanakkor röhejes, szánalmas  lehet a kívülálló számára.

 

Pl. amikor egy pénzes öreg pasasnak, bomba-csinos fiatal nője van, de élvezni már csak a szemével tudja. :-))

Laborzóna erre a jelenségre talált a topiknak megfelelő analógiát.

 

Üdv:

M

 

Előzmény: Feryll (81247)
Feryll Creative Commons License 2017.01.27 0 0 81247

A peremes karbon felnit tényleg nem értem. Fokozottan balesetveszélyes felnifékes országútin és ennyi pénzért "kőnehéz". (TT-n talán van értelme) A szingós azért más.

Egy Bora One már széles is, megfizethető is (Enve, Zipp, AX, Lightweight és társaihoz képest) és az 50-es is 1265 gramm, azért ezt nehéz überelni aluban. Persze viszonylag drága és a szingó miatt macerás lehet. Az vegyen akinek nem jelent túl nagy anyagi kockázatot.

 

Laborzona

Ezt a bringairigységet nem szeretem. Sportautót is azért vesz az ember mert örömet okoz neki, nem pedig azért mert jobb időt akar menni a Nürburgring-en a profi pilótáknál. Az szomorú lehet esetleg hogy tehetséges bringásoknak néha nem futja korszerű technikára (frikciós váltós 12 kilós acél), de ettől még nem kéne kinézni azt aki megteheti. A világbajnoki trikó meg a pro csapatmezek szerintem viccesebbek, de utóbbit elnézem mert ez valami furcsa hagyomány lehet a fociból.

Előzmény: marcony (81245)
Laborzona Creative Commons License 2017.01.26 0 1 81246

A legviccesebb amikor valaki megvesz 2-3 misiért egy csodabringát, felvesz bringás mezt, nadrágot, cipőt (persze ezekből sem a belépő modellt) és nagyon látni, hogy nem úgy „ül” egy bringán mint egy kerekes…

Előzmény: marcony (81245)
marcony Creative Commons License 2017.01.26 0 0 81245

Aki autóba ül, annak tudnia kell, hogy autójának melyik a legfontosabb szerkezeti egysége.

Nyilvánvaló, hogy a fék!

Amikor valami ostobaságot csinálunk, vagy egy nem várt helyzet áll elő, hiábavaló a jó reflex a rutin, vagy a lélekjelentét, ha nincs jó fék.

Miért lenne ez máshogy a bringán?

 

Számomra épen ezért érthetetlen, miért vesznek olyanok karbonfelnit, akiknek nem okvetlenül szükséges, nem versenyeznek, nem az eredményesség a döntő szempont.

 

Addig amíg egy versenyképes alufelni jobban fékezhető, és súlya sem több, mint egy karbonfelninek, addig ez utóbbi felesleges.

Amikor baj van és meg kell állni pár 10 cm. is számít, de bőven lehetnek méterek is.

Nagyon sok, de minden is múlhat rajta!

Ráadásnak a karbon jóval drágább.

 

Viszont akkor, ha a karbonfelnit a tárcsafékkel kombináljuk, megszűnik fékezhetőségéből adódó hátránya.

A tárcsafék használatához azonban cserélni kell a fékváltókart az agyakat és gyakran a vázat is.

Amennyiben karbon a váz akkor biztosan, a tárcsafék reakcióereje miatt erősebb láncvilla szükséges.

 

Rendben van, a fejlődést megállítani nem lehet.

A baj ott van, hogy mindezt azonnal le akarják nyomni mindenkinek a torkán, a valós és a vélt előnyök eszement sulykolásával.

 

Érezze csak azt a bringás, hogy egy  idejétmúlt konstrukción ül, holott eddig úgy tudta korszerű csodás bringája van, amiért vastag pénzeket fizettetek ki vele.

 

 

 

 

Laborzona Creative Commons License 2017.01.26 0 0 81244

Szia! Te láttál már olyat, illetve, esetleg van olyan személyes tapasztalatod, hogy egy adott versenyen (Akár többnaposon is) nüánszok döntöttek?

 

Persze az én véleményem is az, (főleg azoknak, akik nem versenyeznek (Vagy már nem.)), hogy maga a tárcsafék tök fölösleges…

Előzmény: nscatto3 (81242)
nscatto3 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 81243

Van rá esély, hogy ugyanazon a soron készül, csak a körülmények mások. Pl. a Pinarello 2 év alatt elhasznált pár ezer sárgát, mire megtalálta azt a 20 palit, aki képes azon a színvonalon dolgozni, amit ők elvárnak. Aztán az sem mindegy, hogy milyen alapanyagból gyártmányolnak fusiban a kutyafőzők. Egy komoly karboncucc árában az alapanyag és a technológia éppen annyira benne van mint a fejlesztések. Nem mindegy, hogy a gyanta sem, az meg főleg, hogy abból mennyi levegőt sikerül kipréselni. Lehet dolgozni gyenge minőségű anyagból is, csak annak vannak hátrányai. Ilyenkor rögtön beugrik Csabi barátom, aki az akkor még nem világhíres MrWheel kerékkel a Grossglocknerről lefelé csak azért nem halt meg, mert észrevettük, hogy furcsa a kereke, és megállítottuk. Kissé meg volt nyílva a laminálás, állítólag azért, mert rossz fékpofákat adott Wheel bácsi a saját kerekéhez, és pár fékezés 80 körüli tempónál és a 42 fokos meleg indokolatlan hőemelkedést okozott a szerkezetben, és a gyanta felhígult... Szóval én egyfelől maradnék a jól bevált márkáknál, másfelől az alukeréknél. Esetleg a Shimano alu/karbon változata, mert ők a mai napig annyira túlépítik a dolgaikat, hogy szinte lehetetlen tönkretenni.

Előzmény: kriszhunn (81241)
nscatto3 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 81242

Hát persze. Azért nyert Boonen, mert merevebb volt a villa a sprintben, és könnyebb a kerék. Én elhiszem, de talán az is belejátszott, hogy Gaviria átadta neki az első helyet. Semmiképpen nem marketingfogás az eladások növelése miatt. 

 

 

 

Szerinted ha 1% valódi előnyt biztosítana bármilyen fejlesztés, akkor nem azt akarná azonnal magának mindegyik kerékpáros? Ullrich is hiába vette meg anno a Lightweight 4000 eurós kerekeit, nem ment jobban a hegyen.

Előzmény: Laborzona (81234)
kriszhunn Creative Commons License 2017.01.26 -2 0 81241

Minden olyan esetben az életemmel játszom, amikor olyan kereket teszek be, amit nem én csináltam, vagy nem láttam a saját szememmel, hogy hogy csinálják. Nem mellette kampányolok, tényleg minden véleményt értékelek, csak önmagában az, hogy win tsung gyártotta, még nem jelenti azt, hogy gagyi. Lehet ugyanazon a gyártósoron készül, mint XYZ nagy márka kereke. Nem biztos, csak lehet.

 

Ahogy abban sem vagyok biztos, hogy a hogyan készül marketing filmekben látott felvételek a valóságot tükrözik, hogy 3 fehér köntösös ember maszkban áll az én leendő kerekem fölött, 4 diplomásak fejenként, az egyik saját két kezével reszelllli meg és sepri le róla a porszemeket, végigsimítja.... Majd feltartja vízszintesen, és (itt vált a fókusz) végignéz rajta, hogy tökéletes lett-e, aztán mindannyian bólogatnak...

 

Amúgy asszem arra jutottam magammal, hogy túl nagy pénz ez ahhoz, hogy ha nem talál ide a csomag, akkor az bebukjam, merthogy kínába nem megyek el bétbóz ütőkkel az biztos.

 

 

Előzmény: rinceWIND (81239)
inifini Creative Commons License 2017.01.26 0 0 81240

Én egyszer rendeltem nyerget aliról, tisztára Speci kinézettel, igazán igényes, karbon nyereg volt. Aztán egy tekerés alkalmával egy mellékutcából kihajtó autó éppen hogy meglökte oldalról a bringámat a hátsó kerék magasságában. De csak annyira, hogy el sem dőltem, csak kicsit kacsáztam egyet (emelkedőn felfelé voltam, tempó nem volt). Na ennek a nyeregnek az egyik tartó pálcikája el is tört... Na ha ez esetleg esésnél történik, és a törött vége beleáll a combomba... Ilyen dolgoknál inkább maradok az eredetinél, a telefontok meg jöhez aliról, bár egy Ozaki és egy egyszer használatos ali tok között tartósságban ég és föld a különbség. 

Előzmény: kriszhunn (81237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!