Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Steckdose Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78744

Hát én pl. tuti nem vagyok az a sértődős fajta :) csak a felvetésre reagálva próbáltam illusztrálni, hogy lapátkezűek is szerethetik a Campagnolót :)

 

Persze ebben része van annak is, hogy 1. ismeretlen okból elfogult vagyok az olasz műszaki cuccok iránt, akkor is, ha valójában Made in Romania. Meg nem tudom mondani, miért, de valahogy a digó cuccok közel állnak hozzám. 2. a magyar Shimano márkaképviselettel enyhén szólva összevesztem, így igyexem kerülni, hogy a gépeimen Shimano cuccok legyenek, persze nem lehet elkerülni, legalábbis nekem nem, mert akármilyen ütemben jön föl a Sunrace-Sturmey-Archer, azért agyváltófronton megkerülhetetlenek.

Előzmény: Frajti (78742)
n scatto 3 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78743

Ha a fékváltókart lecseréled 6800-ra, akkor a sort, láncot, kereket is cseréled, mert más a rendszer. 

 

Milyen mérnöknek készülsz? 

Előzmény: Frajti (78738)
Frajti Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78742

Elnézést, ha a lapátkezűek rendjébe tartozókat megsértettem! :)

 

Beugrottam ma a szervizbe helyrepofoztatni a váltót, átköttettem a bowdeneket is, most már nem görbülnek természetellenesen, nem fognak úgy maszatolni a festésen. :) Plusz, azt mondta a srác, a 6600-st is ki lehet peckelni vagy hogy hívják, de nem javasolta. A lényeg, most tesztelgetem, próbálgatom, és a tervek szerint csontig koptatom a szettet rajta, cserét csak akkor ejtek, ha vmi brutál jó áron hozzámvágnak vmi campát :D ugyanis a szett vacsi új. ./

Steckdose Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78741

Lapátkezűként és alsó kategóriás használóként én imádom a Campagnolót (Mirage), teccik, hogy a fékkar az csak fék, és nem izeg-mozog oldalra, a váltószervek pedig határozottan, erősen kattannak, számomra "pengésebb" érzés a váltás, mint pl. egy Sorával. Felsőbb kategóriákat nem próbáltam, annyi pénzt nem adok ki biciklialkatrészre.

Előzmény: Frajti (78735)
luiapple Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78740

Tényleg nem kekeckedem, lapátkezem van, és nagyon jól megvagyok vele. 2000-ben rsx-100-al kezdtem újra az outizást, aztán 2005-ben egy C Mirage, aztán 2008-ban hagytam magam rábeszélni egy Ultegrára, tavaly lecseréltettem Chorusra, és nem bántam meg.

Előzmény: Frajti (78735)
Frajti Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78739

Biztos túl egyszerűen gondolom, de szerintem 10 éve még állhatott egy hasonló érv, de jó ideje nem. Ráadásul a 6500 fékváltókar még sokkal kisebb volt... :)

Előzmény: marcony (78736)
Frajti Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78738

Sajnos 6600 van, de erősen gondolkodom abban, hogy a fékváltót lecserélném az újabbra. Itt egy plusz érv mellette. :)

Előzmény: Friczy (78737)
Friczy Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78737

A Shimano 105 (5700) illetve Ultegra (6700) sorozatához tudtommal van egy betét, ami a kar távolságát állítja, így a kisebb kezűek is be tudják maguknak állítani. Hasonló volt a szérián kívüli R500/R600 fékváltókarokhoz. Persze ezzel egy húzásra kevesebb bowdent is húz, de a normál országúti fékeknél így is elegendő. Ezt nem próbáltad, vagy nem ilyen fékváltókar van a gépeden?

Előzmény: Frajti (78735)
marcony Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78736

A nagy cégek nem úgy gondolkoznak, mint az egyszerű felhasználók.

 

Minden új gyártmány előállítása azon áll vagy bukik, hogy eladható-e, és mennyi idő alatt térül meg.

(Találkoztam már olyanokkal, akik egy évre szűkítették volna le, a megtérülés idejét.)

 

A tervezési, szerszámozási, előállítási költségek meg nagyon nagyok, különösen a felszerszámozásé.

Egy kis  fékváltókar előállítása egy teljesen új konstrukciót követelne, a bowdenhúzás nagyságának maradni kell, és a fékerő sem lehet sokkal kisebb, és ezt úgy kellene elérni, hogy a biztonság, a tökéletes működés megmaradjon. Nem olyan egyszerű feladat.

 

Nem éri meg nekik!

 

Üdv:

M

 

Előzmény: Frajti (78735)
Frajti Creative Commons License 2015.04.15 0 0 78735

Azon elmélkedem, hogy vajh, miért nincs a gyártóknak különböző méretű fékváltókarja. A pici gyerekkéz, aki még csak kezdi az outizást, meg a női kéz, ami jó esetben nem lesz lapát méretű, annak bizony elég kényelmetlen az újabb Shimano szériákat rángatni. Viszont kezelésben, sokkal szimpibb, mint a Campa. A Campa meg kényelmesebb a pici kéznek, ám a lapátkezűek mit mondanak? 

A Sram milyen, gondolom van itt olyan, aki próbálta?

És akkor vissza, de tényleg, nehéz két méretben piacra dobni a fékváltókarokat? Nem gondolom, hogy mérnökileg ne lehetne megoldani :)

henngergely Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78734

Ahogy ismerlek, nem versenyzős geometriát keresel. Ami a régi Cr-Mo vázaknál nincs, újban meg aranyáron mérik az egyénre szabott vázat. 

Előzmény: SzeZo (78733)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78733

Nincs ebben semmi bántás. Véleményeket kértem és köszönöm a segítséget.

Ha valakit zavarnék itt ezzel a témával, szívesen átmegyek a kerékpárvásárlós topikba, de szerintem itt több a hozzáértő.

Előzmény: henngergely (78732)
henngergely Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78732

Nem szeretném SzeZo-t megbántani, de szerintem jobban jár egy új aluvázzal. Most is hirdetnek emberi áron karbonvillát hozzá. Azért is merészeltem neki a Ride szériát ajánlani, mert nem versenyzésre használná a gépet, hanem suhanna vele. Mondhatni neki tervezték.

Amit te javasolsz, ahhoz két dolog kell: vaskos pénztárca, vagy igen nagy tudás kiszűrni a rosszat. Nem vitatom, lehet találni jó állapotú Cr-Mo vázat jó áron, de az 1. vagy minimum 25 éves 2. minimum az alu váz duplája lesz, mert új. 

 

Vagy ajánlhatnám a Neuzer Courier vázszettet, az is stabil konstrukció.

Előzmény: kortalan (78728)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78731

A karbontól kissé idegenkedem. Az ára miatt is. A 150-es acélt nézegettem, nem rossz így, ránézésre. Csak egyszerűbb lenne itthon leakasztani egy vázat a boltok polcairól.

Előzmény: rinceWIND (78729)
rinceWIND Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78730

Elnézést, elírtam. A karbon 300 font.

Előzmény: rinceWIND (78729)
rinceWIND Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78729

Nem tudom hogyan állsz anyagilag, a planetx.co.uk-n van most néhány váz olcsón. Tárcsafékesíthető acélváztól (150 font) kezdve, karbonig (250 font körüli áron) mindenféle.

Előzmény: SzeZo (78727)
kortalan Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78728

Jók ezek az aluk, de kényelmesebb/tartósabb egy cro-mo sokkal, ha nem használja sokat rosszidőben.

Előzmény: henngergely (78726)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78727

A bikefun is a könyvjelzők között van, így megtaláltam ezt és társait. Lehet, hogy a vége valami ilyesmi lesz. Az acélváz csak azért tetszett volna, mert még emlékszem, milyen jól megvoltam a Crater-ral annak idején.

Az itteni árra vajon mennyi a kereskedelmi árrés? Ja, még villa is kell - ez együtt bőven száz fölött lenne. A jelenlegi villám alapméretes, igaz, egy bővítő palást is borítja a nyakat, hogy a nagyobb átmérőjű csőben ne lötyögjön, így akár azt is használhatnám tovább.

Előzmény: henngergely (78726)
henngergely Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78726
Előzmény: SzeZo (78725)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78725

Hát ez jó! Tiszta vak vagyok. Igaz, a telefonban elmondtam, mihez keresek vázat.

Előzmény: kocsi (78724)
kocsi Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78724

Szerintem a váltóra célzott.

Előzmény: SzeZo (78723)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78723

???

A Pözsó alkatrészeit szeretném átültetni valami használható vázra.

Előzmény: rinceWIND (78722)
rinceWIND Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78722

Egysebességest építesz?

Előzmény: SzeZo (78721)
SzeZo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78721
zfazek Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78720

Strava írt nekem levelet, hogy BARÁTOM Lance Armstrong feltöltött egy új edzést :)

Frajti Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78719

Hát most ezt nem tudnám pontosan megmondani, láttam kifelé tegnap két outist is, de hogy melyik részen, az nincs már meg. fekete-narancs egyeneskormányos outi, tegnap utcai ruha fekete-arany bukóval és piros hátizsák :)

Előzmény: ave / timeslip.hu (78718)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78718

A Tesco fele vezeto korforgalom kornyeken? Mert akkor igen.

Előzmény: Frajti (78717)
Frajti Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78717

Ha Budaörsön át tartottál kifelé, akkor még láthattuk is egymást :D

Előzmény: ave / timeslip.hu (78715)
n scatto 3 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 78716

Géperejű járműről történt a megfigyelés. 

Előzmény: ave / timeslip.hu (78715)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2015.04.13 0 0 78715

Hat meg Bia es Soskut kozott milyen ugyesen gurultam!  45-os atlag, mondjuk jo szel is volt.

 

Amugy nem nagyon emlekszem mas bringasra, de lehet el voltam bambulva, elofordul.

Előzmény: n scatto 3 (78714)