Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

marcony szept. 28. Creative Commons License 77643

Az egyik AUDI szakértő, ezt írta le: ezek egyre komplikáltabbak, és egyre szarabbak.

 

Lassan elmondhatjuk ezt a bringákról is.

 

Sokszor még a hozzáértés sem segít, csak a gyakorlat bizonyítja be, mennyire meg vagyunk vezetve a marketing által. :-((

n scatto 3 szept. 28. Creative Commons License 77642

Látom, Cannondale Synapse. Ha BB30 a csapágyazás, akkor vélhetően onnan jönnek a zajok. Egy ismerős arc emiatt adta el a bringáját, mert neki is zörgött, illetve állandóan kikotyogósodott a csapágy. Talán érdemes lenne csapágyat cseréltetni.

Előzmény: n scatto 3 (77639)
darthdenes1 szept. 28. Creative Commons License 77641

Egy forgós fékeknél ez lett a tuti megoldás a problémámra:

 

 

"Weinmann vagy Altemburger oldalhúzós fék. Nem egy komoly darab sajnos, elég nehéz beállítani. Emellé viszont legalább a fékereje is elhanyagolható… Ha meghúzod a kart, ezeknél nagyon látványosan nem szinkronban mozog a két pofa, hanem először elindul az egyik, majd az eljut az útjának nagyjából a feléig, és csak akkor mozdul a másik. Ha nincs központosan beállítva a féktest a kerékhez képest, akkor az egyik pofa folyamatosan a felnihez ér egy kicsit, és amikor behúzod a féket, akkor látványosan csak az egyik pofa mozdul el, a másik elmozdulása valójában a féket csavarja központos helyzetbe. Ha elengeded a kart, a rugó visszahúzza a rendszert a korábbi nem központos helyzetébe. Nézd meg, hogy erről van-e szó.

Ha igen, be kell állítanod a féktestet az abroncshoz képest központosra. Ha nem akar úgy maradni, és egyfolytában elállítódik, akkor be kell tenni a féktest és a villaváll/fékhíd közé egy recézett alátétet, ezekhez ha jól emlékszem gyárilag nem volt.

Évekig mentem ilyen fékekkel, komoly türelemjáték az élet velük, viszont arra tökéletesek, hogy megtanuld a forgalmi szituációkat nem a fékrendszeredre hagyatkozva megoldani :)"

 

(forrás: HBalage 2011. március 31. Bikemag)

Előzmény: darthdenes1 (77616)
csiba00 szept. 28. Creative Commons License 77640

Cannondale. Egy 2014 nyarán vásárolt Synapse Carbon 105. Lassan azt mondom, bárcsak ne ezt vettem volna :(

 

Keresgéltem a neten. Nem akartam klasszikus versenygépet, hanem egy edzőgépet, amin nem kell annyira agresszívan és "kényelmetlenül" ülni, hosszabb távon sem elgémberedve száll re róla az ember. Találtam olyan tesztet, ahol ezt hozták ki a nyertesnek a kategóriájában, így esett rá a választás.

Előzmény: n scatto 3 (77639)
n scatto 3 szept. 28. Creative Commons License 77639

Milyen márkájú ez a csodagép?

Előzmény: csiba00 (77637)
Feri1946 szept. 28. Creative Commons License 77638

Szeretném kérdezni, hogy nem tud-e valaki olyan tartóról amit kerékpárra téve bele tudom tenni a mobilt és az útról felvételt tudnák készíteni.

 

Kösz

csiba00 szept. 28. Creative Commons License 77637
Meglepõen kevés hangot adott ki ma 100 km alatt. 40 km-ig teljes csend, utána viszont ismét hallható volt, de nem olyan intenzíven. Viszont a jobb oldali hajtókar erõs taposásakor recseg valami odalent..... kész vagyok ettõl a bicajtól, egy szobakerékpárral jobban jártam volna.

Most már azt is el tudom képzelni, hogy a középcsapággyal van valami, ami eddig csak kattanó hang formájában jelentkezett, most meg már recseg az egyik hajtókar taposásakor. Megy vissza a boltba javításra. 700 km után elég jó......
Előzmény: csiba00 (77636)
csiba00 szept. 28. Creative Commons License 77636

Még egy dolgot figyeltem meg a nyeregcső és a váz találkozásánál. A váz karbon, a nyeregcső alu. A váz nyeregcsövet körülvevő egyik részénél olyan a karbon felület, mintha kicsit érdes lenne. Nem olyan szép sima, mint a többi oldalon. Majd csinálok róla fényképet.

 

Pedig mindig be volt és van kenve olyan karbon zsírral amit karbon-karbon, karbon-alu találkozásoknál javasolnak. A könyv szerint 5-6 Nm-re kell meghúzni a rögzítő csavart, én ezt 5,5-re húzom.

 

Ennek ellenére olyan, mintha mégis tudnának egymáshoz képest mozogni és emiatt alakul ki az érdesebb felület. Viszont a nyeregcső nem csúszik be a vázba még egy picit sem.

 

Amúgy a kormány forgatásakor a bovden csak 1%-ban ad ki nagyon halk hangot.

Előzmény: csiba00 (77635)
csiba00 szept. 28. Creative Commons License 77635

Ettől nem lettem boldogabb :(

 

Egyébként a vázban van valami vezető sín/burkolat, amiben a bovden megy? Amikor tegnap teljesen kiszedtem az első villát, akkor ott annyit láttam, hogy azon a pár cm-es részen, ami látszódott, szabadon ment a bovden.

Előzmény: b31 (77633)
csiba00 szept. 28. Creative Commons License 77634

Én még azért nem fogadnék nagy összegben :) Több olyan kérdésem van, amire nem kapok ezzel a magyarázattal választ, hogy a bovden adja, vagy a karbon gépek kattognak

 

- Miért volt teljesen csendes a legelső kb. 40-50 km?

- Utána miért jelentkezik általában csak 20-30 km-től, vagy néha teljesen az elejétől?

- Miért van az, hogy a hangok először csak nagyon halkak és ritkák, majd idővel egyre sűrűbbek és hangosabbak lesznek?

- Miért van az, hogy ha kiszedtem a nyeregcsövet, majd bezsíroztam és visszatettem, megszűnt és csak ez a 20-30 km után jött vissza?

- Miért van az, hogy ha leszedtem a kormányt, hézagolókat, letöröltem majd visszaraktam és szintén csak 20-30 km után jött vissza, vagy volt olyan, amikor már az elejétől rögtön?

 

Számomra ez igen idegesítő és élvezhetetlenné teszi a kerékpározást. A 2 forintos kerékpár nem ad ki ennyi hangot magából, mint ez. Lassan már ott vagyok vele, hogy nem használom... így csodás vétel volt :(

Előzmény: vau1111 (77632)
b31 szept. 28. Creative Commons License 77633

Szia! Nekem 2011 ben lett olyan bringám (álámíníum) amiben először ment a bowden a felső vázcsőben, a hang engem is idegesített, kis „O” gyűrűket raktam arra a részre ami a vázban van. A zaj nem szűnt meg teljesen, de csökkent  ;-)))))  Ha nagyon idegesít, akkor átülök a télire, azon vázon kívül megy a bogden.

Előzmény: csiba00 (77631)
vau1111 szept. 27. Creative Commons License 77632

Nagy összegben mertem volna fogadni, hogy nem a hézagolók lesznek. Sőt, egyáltalán nem biztos hogy előlről jönnek a hangok, hiába hallod onnan. Javaslom törődj bele, hogy a karbon gépek néha pattogó hangot adnak. A másik boltban sem fognak mást mondani, ez tuti. Ha műszaki ok nem indokolja, használd és kész. Anno nekem olyat mondtak, hogy ilyenkor szokott jól jönni egy alapos elázás, és megszűnnek a hangok. Tapasztaltam már ilyet :)

Előzmény: csiba00 (77628)
csiba00 szept. 27. Creative Commons License 77631

Ha pl. ez okozná - a hátsó fékbovden - a hangot, az ellen mit lehetne tenni?

 

Most az előbb teljesen kiszedtem az első villát a vázból. Eddig nem tudtam, mert nem volt olyan imbuszkulcsom, amivel az első féket le tudtam volna szerelni a villáról. Túl vagyok ezen is. Néztem azért előtte róla videót a neten, meg elolvastam a kerékpár "használati" kézikönyvét is, nehogy valami hülyeséget csináljak. A videóból az derült ki, hogy semmit nem kell zsírozni, csak mindet szárazra törölni. Kivéve persze a csapágyakat. Szétkaptam és meglepődtem azon, hogy azért volt zsír kenve elég szépen a csapágyakon kívülre is. Pl. csapágy és a karbon váz érintkező felülete végig zsíros volt, meg úgy a környékük. És ezáltal egy-két olyan hely volt, ahol szépen megtapadt a por. Ezeket lepucoltam, csapágyakat újrazsíroztam, kívül szárazra töröltem, majd összeraktam. Menni most nem mentem vele, majd talán holnap.

 

Viszont az első mondatomban lévő kérdésemet azért is tettem fel, mert ahogy forgattam a kormányt, akkor a vázból a hátsó bovden vezetésénél nagyon halk pattanó hang jött ki. Ugyan olyan, amit hallok, csak sokkal halkabb. Szemre nem láttam olyat, hogy pl. a fékbovden bevezetése a váznál mozgott volna, ahogy a kormányt forgattam. Ennek ellenére, ha megfogtam, akkor nem adta ki ezt a hangot. Lehetséges, hogy ezt hallom menet közben is, csak akkor miért lesz hangosabb? Mert rajta ülök és ez valami változtat rajta? No meg menet közben akkor is jöttek a hangot, ha egyenesen mentem.

 

Egy-két olajcsepp a be- és kivezetési pontokra, vagy mit lehetne tenni?

Előzmény: b31 (77613)
sinci01 szept. 27. Creative Commons License 77630

Én Shimano Claris 8 sebességes agyra akarok 10-es sort rakni, szintén Shimano (105). Az megoldható?

Előzmény: Friczy (77629)
Friczy szept. 27. Creative Commons License 77629

A 10 sebességes sorhoz kell egy távtartó (legbelülre), ezt adják a sorhoz (legalábbis amit eddig vettem, ahhoz járt).

Előzmény: kgombocka (77626)
csiba00 szept. 27. Creative Commons License 77628

Ma kb. eljutottam oda, hogy feladtam a próbálkozást a hangok eredetének kiderítésében. Tegnap este még leszedtem a hézagolókat, stucnit. Mindent tiszta ronggyal áttöröltem, majd összeraktam. Meghúztam a zárókupakot, hogy ne lötyögjön/kotyogjon a villaszár a vázban, majd ma elindultam. Pár perc után már jelentkezett az első kattanó/pattanó hang, majd egyre sűrűbb lett. Vissza is fordultam mert elegem lett.

 

Itthon még próbálkoztam azzal, hogy a zárókupakon kicsit többet, vagy kevesebbet húztam de semmi változás. Pedig meg mernék rá esküdni, hogy a kormánytól jön ez a hang. Átnéztem az összes csavart a kerékpáron. Egy-kettőn tudtam húzni. Pl. az első lánctányérokat rögzítő egyik csavaron majdnem egy fordulatot, a hátsó féket a vázhoz rögzítő csavaron is egy keveset, hogy az előírt nyomaték alsó részénél legyek. De a hang nem múlt el......

 

Most már semmi másra nem tudok gondolni, csak a 4 db karbon hézagolóra. Elképzelésem szerint ezek adhatják ki ezt a hangot, ahogy egymásnak feszülnek és amikor egy úthibán átmegy az ember. Próbálkoztam úgy, hogy az egyik kezemmel ráfogtam a hézagolókra és úgy mentem át egy úthibán, talán kevesebbszer lehetett hallani a hangot.

 

Továbbra is furcsa, hogy miért nem folyamatosan adja a hangot..... Ha pl. menet közben pár cm-re felemelem az első kereket, majd visszaesik az aszfaltra, akkor hallható ez a kattanó/pattanó hang. Viszont ha közvetlenül utána újra megcsinálom, akkor már nem. Olyan, mintha az első ütésre valami a helyére kerülne, ami utána közvetlenül nem mozdul el - ezért nem adja ki újra a hangot - hanem csak egy idő múlva.

 

Jövő héten visszaviszem egy boltba, de nem oda ahol vettem, mert ott semmit nem tudtak csinálni vele. Igaz le fogom vágatni a villa szárát is úgy, hogy csak egy hézagoló maradjon benne és 3-at kiveszek. Így túl kényelmesen ül raja az ember egy országútihoz.

Előzmény: csiba00 (77614)
henngergely szept. 27. Creative Commons License 77627

Az átdobó terelőlemezén belül ott van a típusszáma. A többiben segít a gugli (vagy a fórum).

Előzmény: kgombocka (77626)
kgombocka szept. 27. Creative Commons License 77626

Sziasztok!

 

Újabb segítséget szeretnék kérni!

Mavic Aksium Race kerékszettet vásároltam ami shimano rotoros 8-9-10sebeségest tud fogadni a kérdésem az lenne hogy ha én 10sebeséges sort teszek rá akkor ehhez kell 1mm hézagoló?

 

Még egy kérdésem volna, első váltóról honnan lehet azt tudni hogy hány sebességgel kompatibilis? Van egy valamilyen shimano 105ős 2tányéroshoz való első váltom és hogy hány sebességeshez való ezt szeretném kideríteni róla!

 

Az előző kérdéshez kapcsolódóan hasonló kérdésem lenne még, shimano 10 sebességeshez és 9sebeségeshez való első váltó közt mi a különbség? Ránézésre ugyan úgy néz ki mindkettő, a 9es kompatibilis a 10es rendszerrel?

meno10 szept. 27. Creative Commons License 77625

Ha a lánc forgás irányos akkor azt hogy kell helyesen feltenni?

Friczy szept. 26. Creative Commons License 77624

A hozzászólásod utolsó mondatára volt válasz elsősorban.

Előzmény: Longboat (77622)
marcony szept. 26. Creative Commons License 77623

Az Alan vázzal kapcsolatos emlékeid egészen pontosak, az említett kivételével.

 

Az alu muffok méretezésével voltak  problémák.

Túlságosan merevre méretezték, ezért nem tudott együtt dolgozni a csövekkel.

Berepedt a muff.

 

Nekem volt Alan vázam.

Vállalva a rizikót, ezzel a problémával, repedt muffal, igen olcsón vettem meg, de megoldottam, majd utána még sokat használtam. Aztán jött a karbon.

 

Üdv.

M

Előzmény: n scatto 3 (77620)
Longboat szept. 26. Creative Commons License 77622

Való igaz.

Ugyanakkor a 77602-ben írt kommented mennyiben válasz arra a kérdésre, illetve mennyiben másra? Hagyjuk ezt, egyébként sem kenyerem, de veled meg végképp semmi kedvem bajszot akasztani. Béke.

Előzmény: Friczy (77607)
kivi szept. 25. Creative Commons License 77621

Ez nem fog segíteni az asszimetrikus rugón. Mert a problémát az okozza. Tipikus hiba ezeknél a fékeknél, mert a rugó az évek (sok év) alatt elfáradtak.

 

A korai Shimano egyforgáspontú fékeknél is gyakori ez a hiba, a 20 év ott sem múlik el a nyomtalanul.

Előzmény: AHanssen (77618)
n scatto 3 szept. 25. Creative Commons License 77620

Nem biztos. Én arra emlékszem, hogy acél muffok voltak és alu vázcső. Mintha nem tudtak volna aluból megfelelő erősségű muffot készíteni, és ezért lett ilyen hibrid a váz. A gond ott volt, hogy még nem voltak tisztában az alu méretezési/erősségi tulajdonságaival, és hogy a ragasztó - amivel a csöveket a muffokba ragasztották - sokkal erősebb volt, mint az alu. Amikor megkapta a váz a különböző erőhatásokat a hajtás/fék felől, akkor kiderült, hol vannak a feszültséggyűjtő stresszpontok, és ott nyílt a váz - vagyis a muffoknál. 

 

De érdemes lehet megkérdezni valakit abból az időből mert nem feltétlen pontosak az emlékek. Lehet, hogy marcony tudja jól, és alu volt a muff is. 

Előzmény: b31 (77619)
b31 szept. 25. Creative Commons License 77619

Az említett vázon, vegyesen voltak acél és alumínium alkatrészek? Ez biztos?

Előzmény: n scatto 3 (77615)
AHanssen szept. 25. Creative Commons License 77618

esetleg teflonos alatétet lehetne tenni a két fél közé, plusz a belsö anyat ugy meghuzni, hogy az eddig tavolabbi oldal legyen közelebb a rafhoz és ellentartani az anya iranyanak meghuzaskor

Előzmény: darthdenes1 (77616)
n scatto 3 szept. 25. Creative Commons License 77617

Ez egy régi  darab ugye? Ha egyforgáspontos a fék, akkor bizony előfordulhat ilyen. Be lehet állítani, a vázra felfogató csavaron vannak anyák, és azokkal kell játszani. Pont nincs itthon az a bringa, amelyiken egyforgáspontos fékek vannak, és így látatlanban nehéz elmondani:) A gond az, hogy bármennyire is belövöd, sosem lesz olyan a fékhatás, mint a kétforgáspontosak esetben. Szerintem nem is érdemes küzdeni vele. Amit beinvesztáltál takarításba, új bowdenekbe, stb. abból inkább vettél volna egy Saccon, Csepel féket 6000 forint körül, és sokkal jobb, erősebb a fékhatás.

Előzmény: darthdenes1 (77616)
darthdenes1 szept. 25. Creative Commons License 77616

Weinmann 570 rövid benyúlású fékkel lenne némi gondom. 

A fék szétszedve, takarítva, vállasodások valamint oxid rétegek eltávolítva. A dörzspontok kis zsírral megkenve. A két(fél) féktest távolsága beállítva. A vázra helyezés előtt összenyomva akadás nem érzödik, nem lötyög. Új bowden és bowdenház. Bowdenház köszörülve így tökéletese felfekszik a féktestbe. A bowden akadás nélkül jár benne. 

A vázra felszerelve viszont az egyik oldal nagyot a másik meg szinte alig mozdul. 

Hol van a hiba?

n scatto 3 szept. 24. Creative Commons License 77615

Amikor az Alannal történt ilyen, akkor még nem volt net, csak a jueszéj katonáknak, így nem biztos, hogy van erről info. Stubánnak volt akkoriban ilyen váztapasztalata, de hát ez akkor történt, amikor Antalfi hegyibajnok volt - az előző évezredben. Amúgy sem tartom a netet zsinórmértéknek, mert hiszen pl. szlovák királyokról is lehet ott olvasni, holott nem létező országnak milyen királya van?

 

A szaniteresek vázáról magyar újság (talán a velo vagy az elődje?) is írt igen rosszat, ha lesz rá érkezésem, majd megkeresem.  

Előzmény: b31 (77612)
csiba00 szept. 24. Creative Commons License 77614
Áá azt kizártnak tartom, hogy ilyen hangot adna ki. Ez egy kemény, halk kattanó, pattanó hang. Most azt látom egy elfigadható megoldásnak, hogy szorosra volt meghúzva a kormányrendszert összenyomó kupak és pl. ez a 4 db hézagolónak sem tett jót. Álló helyzetben még nem tudtam megszólaltatni. Majd hétvégén kiderül, addig reménykedem.
Előzmény: b31 (77613)