Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.
Ha tele a kezem, akkor térddel szoktam zárni, gatyón keresztül is érzékel.
Kocsit mosni kulccsal a zsebben “vicces”, akkor jobb, ha nincs nálad.
A kulcsot nem lehet bezárni a kocsiba, ha bezárt állapotban felnyitod a csomagtér ajtót, és berakod. Ezt véletlenül próbáltam ki a tengerparton egy táskával, amiről nem tudtam, hogy benne van a kulcs. Ahányszor lecsaptam az ajtót, annyiszor nyitotta vissza, aztán leesett, hogy mit csinálok. 🙃
Nyitásnál meg kell szokni, hogy kéz a kilincsbe, majd várni kell kb. fél mp-et, mielőtt meghúzod. Ha gyorsabb vagy, akkor kétszer fogod meghúzni, mert az elsőnél még nem nyitotta ki a zárat.
A kilincsre nyitás a Toyotánál már évek óta megvan, a P2 Priusnál is már megvolt, azok pedig tizen éves konstrukciók. Persze ezt azért tudom, mert arról jöttem át Octaviára. Nem tudom az Octavián is úgy van-e, de a Priusnál ha benyúlsz a kilincsbe kinyitja, ha pedig a kilincs végét egyszerre két újjal fogod meg, bezárja a kocsit.
Ez a kilincs simogatás teljesen okés, úgy kell érteni, hogy nem kell a kulcson nyomkodni a gombot, hanem helyette hozzá kell érni a kilincs megfelelő pontjához. Kulcs reggel be a zsebbe, este ki, szerintem ez jó. Annyi a fejlődés, hogy az O3-nál csak a két első kilincsen van érzékelő, de az O4-nél már lehet a gyerekkel is kezdeni a bepakolást.
Nyilván, ami a biztonság miatt van bent, az hadd legyen, csak tényleg stabilan működjön.
A kényelmieket meg lehessen már választani. Nekem elég a normál kilincs, de mondjuk legyen sd kártya olvasó, ha úgy alakul (bár igaz, nekem is van és még soha nem használtam).
Az már biztos. Ez a simogatós kilincs vagy a közeledésre nyitás is ilyen. Mintha kézzel nem lehetne továbbra is kinyitni. Pont a lényeg kezd elveszni, lassan az autó is egy műtárgy, a vezetési élmény meg oda. Tele vagyunk elektronikával, mindig kell valami, amitől a vas több, mint egy másik a kategóriában. Ilyen az egérmozi is vagy a digitklíma az összes bajával.
---
Engem már az is zavar, hogy az O3 kulccsal nem nyitható - már manuálisan. A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet. Nem az a 250Ft zavar, de hogy a Bravo korábban 9 évig ment 2-3 elemmel, ez meg nem (ja és az nyitható is volt manuálisan), hanem a hulladék, ami itt marad.
Csak arra írtam, nem feltétlenül baj, ha belenyúl a vas. Lehet mondani, elbacta, fizessük meg, de ugye volt egy vétlen fél is. A biztosítók meg a 2 autóra Kifizettek úgy majdnem 3,5 millát, hogy nem nyílt a légzsák, még a hűtő/klímahűtő sem sérült. A másik hátuljában nyilván még annyi kár sem esett, a fenti osszegből mégis másfél milla arra ment. És ezt belekaljulálják majd mindenki kötelezőjébe...
Szóval nyúljon bele ilyen esetben nyugodtan, csak jól működjön, ne össze-vissza fékezzen ok nélkül.
Tök jó, hogy már mind a 4 ajtó kilincset tapogatva működik a nyitás/zárás, nem csak az első két ajtón.
Viszont találtam egy új beállítást: közeledésre nyitás. Működik, de nem tudom, ez kinek jó. Odamegyek kivenni valamit a bezárt autó csomagtartójából, kinyitja az összes ajtót, de nem zárja vissza utána. Nekem ez hülyeség kategória.
Első körben megdicsérném. Nem is tudtam, hogy van benne, aztán leesett.
Az említett kb. 150 km alatt 3-4 alkalommal volt olyan érzésem, hogy valami furcsaság történt hirtelen a kormányzással pár másodpercre. Mintha egy durva nyomvályú megvezette volna az autót, plusz megmozdult a kormány, mint régen a korai (visszahatás mentes) szervóknál.
Hazafelé, az utolsó szakaszon van egy szűk és hepehupás út, alig látható felezővonallal. Ott tapasztalatból néhány helyen kicsit átlógok a szembe sávba, elkerülendő a nagy mélyedéseket. Jaaa, a halvány festést is látta. Néztem, a beállításokban a kormány rezgetés nem volt bekapcsolva. Még nem tudom, hogy fogom-e használni. Notórius indexelő vagyok, de egy lecsapott kanyarban azért nem szoktam.
A zajszinthez: Bepipáltam valami ilyesmit a konfigurátorban, talán oda is volt írva, hogy az első oldalablakok üvege vastagabb.
Automata rögzítőfék:
Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme.
Vészfék asszisztens:
Nem loholok (már) mások seggében, valószínűleg nem fog zavarni. Azért a kis figyelmeztető ikonon túl egy “piros lámpát” sikerült összehoznom hazafelé, egy autó kanyarodott le előttem gyökkettővel.
Teljesen kikapcsolva idegesítő sárga felkiáltójel a műszerfalon…
Holttér figyelő:
”Most ne válts sávot” sárga ledek a visszapillantóban: ez jónak tűnik. Csereautóban is rögtön tetszett. Menüből állítható a fényerő.