Keresés

Részletes keresés

Cpt.Dave Creative Commons License 2014.07.17 0 0 90190

Én már csak azt furcsállom hogy erről a szebb megoldású műanyag (vagy ha valaki tud pontosabb megnevezést ne tartsa magában) harmonikáról miért kellett átállni a fekete gumiharmonikára. Vagy ez opció volt?  Főleg annak tükrében érdekes hogy most nálunk is de a BKV-nál is megfigyeltem hogy a szétrongyolódott gumiharmonikát pont ilyen műanyagra cserélik vissza.

Előzmény: krepsz_zoltan (90186)
Villámhetes Creative Commons License 2014.07.17 -1 0 90189

Nekem van egy bontatlan Ikarus 66-osom eladó.

 

Publikus mailomon lehet érdeklődni.

Vaskerekű Creative Commons License 2014.07.17 0 0 90188

Csodaszép fotó! Érdekesek a gumiütközők az ajtók alján-tetején. Ez jellemző volt a korai példányokra, vagy csak BKV tuning?

Előzmény: krepsz_zoltan (90186)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90187

Ezek szerint már meg is érkeztek.

 

Ahogy nézem, a nyitható jobb kettes ablak, az üléselrendezés és a fülke színe kivételével nagyjából stimmel (ilyen ablakelrendezéssel összesen ketten közlekedtek a BKV-nál, a hasonló korú BU 01-86 és a 600-as troli). Valószínűleg az old-ikaruson látható fotókat vették alapul, bár ott a szóban forgó busznak már nem volt krómozott a rács széle - ez viszont lényegtelen, mivel tényleg ezzel érkezett.

Még érdemes megjegyezni, hogy ha már konkrét busz alapján dolgoztak, akkor inkább az 1974-es évet kellett volna ráírni, illetve azért ha már oldalt van valami, akkor elvárná az ember a rendszám valamilyen lazább megvalósítását az elején.

 

Csak nem bírtam ki szegecsszámlálás nélkül...:/

Előzmény: carmodell (90185)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90186

Korai 280-as, szép fotó.

 

(forrás: Fortepan)

carmodell Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90185

Sziasztok .

 

Hátha valakit érdekel .

Eladó IKARUS 260 - Atlas modell - 1:72 méretarány - gyári dobozában és állapotában . Ára : 8.000 Ft postával . Érdeklődni publikus emailemre .

 

 

D 20 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90184

Poén az elvágott 200-as kerékívekkel...

Előzmény: BPO-105 (90172)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90183

a kép buszokról szól.

 

De.

Akkoriban egy síma ipari vásárra (amúgy munkába is) a férfiak, öltönyben, fehér ingben, nyakkendőben jártak.

 

 

Előzmény: Mwin (90182)
Mwin Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90182
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90181

Gondoltam ezekre.

Viszont a BKV-s kocsik eleve 30-an vannak, 10 86-os, 20 87-es. Ha arra gondolunk, hogy beszámozzuk a 86-osokat is a sorba, akkor már bukik így a dolog. Ha meg nem - és arra hajlok, hogy nem, mivel a mostanában sokat emlegetett CKC a 4. a sorban - akkor meg nincs elég kocsi hozzá.

A 88-as újjáépítésből következő dolgot pedig személy szerint zavarónak tartom, ettől függetlenül sajnos lehet akár teljesen is igaz. Ha ugyanis 87-es vázszámot használunk, akkor a .01 lenne szerencsés, hiszen akkor az eredeti vázat könyveljük el. Ha .08-asat használunk a vázban, akkor pedig 88 lenne a célszerű a végére - bár sajnos nem tudom, hogy a vázhoz mennyire kellett hozzányúlni. Mindenesetre nem vagyok a vázszámátütések híve.

Előzmény: P.stephenson (90180)
P.stephenson Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90180

Mi a probléma? :-) Mivel újjá kellett építeni a tűz után, ezért kapott új típusszámot (01 helyett 08), ezért lehet 88 a gyártási év, miközben az alvázszámban 87 van. A 30 meg azért lehet, mert folyamatosan számozták a kocsikat, a BKV-s kocsik meg kicsit megdobták a sorszámot. De mindez csak találgatás részemről.

Előzmény: BPO-105 (90178)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90179

Ezek 99%-ban valami nagy balesetben részes buszok, utóbbi talpra állításai.

 

Úgy állították talpra, hogy elsőnek azt használták fel, ami vagy a raktárban volt, vagy az udvar sarkában egy már selejt érett,  vagy szintén törött másik buszban.

 

 

Előzmény: Törölt nick (90175)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90178

Apropó (most már tényleg elnézést, hogy a csapból is én folyok): csak nekem szúrja a szemem a gyári tábla és az adatbázis közötti ellentmondás a gyártási évben?

Azt pedig, hogy mitől lehetett az a sorszám 30, talán egyszer egy jólelkű ember elárulja nekem.

Előzmény: lobbanórotor (90173)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90177

Csak az ajtókat cserélték le 55-ös második ajtókra. Szerintem ami a múltkor került elő (a 66-os homlokfallal és új első ajtóval átépített középajtós 55-ös), az nagyobb buhera volt.

Előzmény: Törölt nick (90175)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 90176

Hát minden bizonnyal így :)

Előzmény: lobbanórotor (90173)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.15 0 0 90175

http://www.old-ikarus.hu/kulfold/ikarus/pages/Ikarus%2066-02.htm A németeknél tényleg ekkora volt az átjárás az Ikarus 55 és 66 között? o.O

ckg471 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 90174

Feltételezem, hogy azok az ülések nem eredetiek...

Előzmény: BPO-105 (90172)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.07.15 0 0 90173

Kisebb csoda, hogy a homlokfala még ép. 

Elképzelni sem merem, hogyan pótolnák. 

Előzmény: BPO-105 (90172)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 90172
siófoki35 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 90171

Családi fényképek közt találtam. A helyszín minden bizonnyal Sopron.

 

 

KLY-057 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90170

Igen, szerintem 5-6 ezerért egy komplett ablakot lehet kapni.

Előzmény: torqmatic (90168)
KLY-057 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90169

Itt a linkje: http://auto-motor.vatera.hu/haszongepjarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/ikarus_ablak_1923440564.html Bár lejárt, de már több hónapja fenn van a hirdetés.

Előzmény: Törölt nick (90166)
torqmatic Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90168

Szerintem a bontókban néhány ezer forintért is hozzá leeht jutni egy ilyenhez.

Előzmény: KLY-057 (90165)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90167

Akarom mondani: Csúszó...

Előzmény: Törölt nick (90166)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90166

De az nem csak a "bukó" része az ablaknak?

Előzmény: KLY-057 (90165)
KLY-057 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90165

Szia!

Vaterán 10-esért kínálnak egyet.

Előzmény: Törölt nick (90164)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90164

Sziasztok!
Egy haveromnak van egy ilyen Ikarus ablaka. Én 200-as szériából valónak tippelem, de pontosabb típust nem tudok.
Talán ti...
Mennyit érhet egy ilyen ablak? (Esetleg érdekel valakit?) :))

KZR-283 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90163

Igen.

Előzmény: JLA160 (90162)
JLA160 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90162

Ráadásul az egyik Tiszás tanulókocsi is, ha jól tudom. (Vagy nem?)

Előzmény: Nilgard (90161)
Nilgard Creative Commons License 2014.07.14 0 0 90161

A somlós kocsikról nem is tudtam, köszönöm! A Gemencnél pedig nem voltam biztos, hogy van-e még nekik.

 

Viszont ha ennyire gyér már az állomány, akkor akárhogy számolgatom is legkésőbb jövő év elejére az utolós volános 266-ost is leselejtezik, elvégre több "Közlekedési Központos" beszerzés is zajlik, pl. a DAKK vesz 32db Rába-Volvo-t, ebből pedig a Kunsághoz is biztosan kerül 8-10db minimum, ergo szinte biztos, hogy a Dél-Alföld is "kettőhatvanhatlanítva" lesz. (még durvábbbb belegondolni, hogy a Tisza helyközi üzeménél már így is csak mutatóban van 256-os (ha jól tudom két darab) és kb 10-15 helyközi 260-as, tehát ott gyakorlatilag el fog tűnni a 200-as sorozat néhány fiatalabb 280-as kivételével a helyközi forgalomból. Hát így múlik el a világ, meg a 200-asok dicsősége.

Előzmény: Takszi55 (90159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!