Én már csak azt furcsállom hogy erről a szebb megoldású műanyag (vagy ha valaki tud pontosabb megnevezést ne tartsa magában) harmonikáról miért kellett átállni a fekete gumiharmonikára. Vagy ez opció volt? Főleg annak tükrében érdekes hogy most nálunk is de a BKV-nál is megfigyeltem hogy a szétrongyolódott gumiharmonikát pont ilyen műanyagra cserélik vissza.
Ahogy nézem, a nyitható jobb kettes ablak, az üléselrendezés és a fülke színe kivételével nagyjából stimmel (ilyen ablakelrendezéssel összesen ketten közlekedtek a BKV-nál, a hasonló korú BU 01-86 és a 600-as troli). Valószínűleg az old-ikaruson látható fotókat vették alapul, bár ott a szóban forgó busznak már nem volt krómozott a rács széle - ez viszont lényegtelen, mivel tényleg ezzel érkezett.
Még érdemes megjegyezni, hogy ha már konkrét busz alapján dolgoztak, akkor inkább az 1974-es évet kellett volna ráírni, illetve azért ha már oldalt van valami, akkor elvárná az ember a rendszám valamilyen lazább megvalósítását az elején.
Viszont a BKV-s kocsik eleve 30-an vannak, 10 86-os, 20 87-es. Ha arra gondolunk, hogy beszámozzuk a 86-osokat is a sorba, akkor már bukik így a dolog. Ha meg nem - és arra hajlok, hogy nem, mivel a mostanában sokat emlegetett CKC a 4. a sorban - akkor meg nincs elég kocsi hozzá.
A 88-as újjáépítésből következő dolgot pedig személy szerint zavarónak tartom, ettől függetlenül sajnos lehet akár teljesen is igaz. Ha ugyanis 87-es vázszámot használunk, akkor a .01 lenne szerencsés, hiszen akkor az eredeti vázat könyveljük el. Ha .08-asat használunk a vázban, akkor pedig 88 lenne a célszerű a végére - bár sajnos nem tudom, hogy a vázhoz mennyire kellett hozzányúlni. Mindenesetre nem vagyok a vázszámátütések híve.
Mi a probléma? :-) Mivel újjá kellett építeni a tűz után, ezért kapott új típusszámot (01 helyett 08), ezért lehet 88 a gyártási év, miközben az alvázszámban 87 van. A 30 meg azért lehet, mert folyamatosan számozták a kocsikat, a BKV-s kocsik meg kicsit megdobták a sorszámot. De mindez csak találgatás részemről.
Ezek 99%-ban valami nagy balesetben részes buszok, utóbbi talpra állításai.
Úgy állították talpra, hogy elsőnek azt használták fel, ami vagy a raktárban volt, vagy az udvar sarkában egy már selejt érett, vagy szintén törött másik buszban.
Apropó (most már tényleg elnézést, hogy a csapból is én folyok): csak nekem szúrja a szemem a gyári tábla és az adatbázis közötti ellentmondás a gyártási évben?
Azt pedig, hogy mitől lehetett az a sorszám 30, talán egyszer egy jólelkű ember elárulja nekem.
Csak az ajtókat cserélték le 55-ös második ajtókra. Szerintem ami a múltkor került elő (a 66-os homlokfallal és új első ajtóval átépített középajtós 55-ös), az nagyobb buhera volt.
Sziasztok! Egy haveromnak van egy ilyen Ikarus ablaka. Én 200-as szériából valónak tippelem, de pontosabb típust nem tudok. Talán ti... Mennyit érhet egy ilyen ablak? (Esetleg érdekel valakit?) :))
A somlós kocsikról nem is tudtam, köszönöm! A Gemencnél pedig nem voltam biztos, hogy van-e még nekik.
Viszont ha ennyire gyér már az állomány, akkor akárhogy számolgatom is legkésőbb jövő év elejére az utolós volános 266-ost is leselejtezik, elvégre több "Közlekedési Központos" beszerzés is zajlik, pl. a DAKK vesz 32db Rába-Volvo-t, ebből pedig a Kunsághoz is biztosan kerül 8-10db minimum, ergo szinte biztos, hogy a Dél-Alföld is "kettőhatvanhatlanítva" lesz. (még durvábbbb belegondolni, hogy a Tisza helyközi üzeménél már így is csak mutatóban van 256-os (ha jól tudom két darab) és kb 10-15 helyközi 260-as, tehát ott gyakorlatilag el fog tűnni a 200-as sorozat néhány fiatalabb 280-as kivételével a helyközi forgalomból. Hát így múlik el a világ, meg a 200-asok dicsősége.