Ez teljesen logikus, mivel ugye átlagról van szó. Tegyük fel, hogy a sima járatással (fűtéssel/hűtéssel) elfogyasztasz 2 liter benzint. Ha 500 méter menet után füstölöd el a plusz 2 lityit, kicsit más átlag jön ki, mint ha 200 km után. Magyarán mit számol? 500 méter megtett út, 1,5 dl menet közben, plusz a 2 liter, vagy 200 km ~16 liter menet közben, plusz 2l.
Használható végkifejlet esetén mindenképp közzé teszem a szolenoid (én meg már lassan paranoid) szelep sztori végét, mert nem biztos, de szerintem akár jelentősen befolyásolhatja az okoskerék üzemidejét.
Még az a (per)verzió is eszembe jutott, h a márkaszervizet próbálom levenni ezirányú info-val, bár teljesen nem vezetett szvízkönyvem van...
Az üz.ag. kijelzéshez érdemben már sokan hozzászóltatok, okosabbat nem is tudnék már hozzátenni. Ehhez csak érdekességképpen írom, h nálam még a gáz üzem is bekavar az egészbe, de már megszoktam, hogy semmi nem annyi, amennyi (pl.: a fogyó, akár sípolós üz. ag. szint után x-edik indításra aktualizálja magát a rendszer és kapok egy, két, há kockát is akár) a benzinszintet ugyanis akkor is csökkenti a kijelző, ha nem fogy a benzin. Mindent benzinnel számol és jelez gáz üzemben is. Nincs ezzel egyébként semmi gond, ha a gázrendszer kijelzője jó, és az még jó. A benzin tényleges fogyását meg a futott km-ek és a tapasztalt fogyasztás (amíg bemelegszik indítás után, addig tényleg a benzin is fogy) alpján jól lehet követni, de azért az elején fura volt...
Belekeveredtetek ám rendesen ebbe az üa. mennyiség témába :-)
Az elfogyasztott mennyiséget a motorvezérlő számolja (az injektor fúvókaméret adott, befecsk. nyitvatartási ideje ismert, bef. nyomás ismert, ezekből simán kiszámolja az elméleti értéket a vezérlő). Ami aztán soha nem passzol 100%-ig a valósággal, de jól közelíti.
Marcee222: Nullázás után ha elindulsz és megálsz 500m után akkor egy rohadt nagy értéket látsz mert arra az 500m-re számolja az átlagot (ami ráadásul jó esetbe abból állt hogy folyamatosan gyorsítottál :-)). Mint a nevéből is (átlag) adódik akkor ad minél pontosabb értéket minél nagyobb a mintavételi sáv (km). Ezért nem nullázom az enyémet soha.
Észlelésem szerint: ha a tankban az üzemanyag mennyisége 6 liter alá csökken, akkor már nem írja ki a megtehető távolságot. Ez nekem volt már 120 km is, nyilván átlagfogyasztás illetve a legutóbbi nullázás függvénye pl.: 8 liter van a tankban, nullázok, majd sikerül 6. sebességben mondjuk 90-el közlekedni, vagy mindegy, hogy hogyan, csak alacsony fogysztással.
Az elfogyasztott üzemanyag tekintetében nem lehetséges, hogy a befecskendezett mennyiséget méri valahogy?
Én bizony kevesebbet. Amikor először lecsattan a pisztoly, akkor kb. 5-6 literrel. Eresztek még bele 2 csattanásnyit, de az sem több 2-3 liternél. A többit pluszban írta ki. De asszem holnap megyek tankolni, mondom majd a konkrét számokat is.
Szerintem, ha kb.5 liter alatt van a tank mennyisége, akkor már befejezi a saccolást, és a ---- jellel próbál azonnali tankolásra bírni. Benzinesnél ez kb 70, dieselnél 100 km.
Szerintem a fedkomp a leszívott üzemanyagot nem kalkulálja bele az átlag fogyasztásba.
Biztos, hogy nem. 3 bemeneti adattal számol. Egyik az elfogyasztott üzemanyag, másik a megtett út. E kettőből számítja az átlag fogyasztást. A harmadik adat a tankjeladótól érkező üza. mennyiség. Az átlag fogyasztás és a meglévő üzemanyag adja a hatótávolság számítás alapját.
Számomra az nem világos, hogy az elfogyasztott mennyiséget hogyan számolja? Minden esetre téved rendszeresen, mert soha nem sikerül annyit tankolni, mint amennyit ő ír elfogyasztottnak, ( mindig 3 csattanásig töltöm), így persze a fogyasztás is kisebb, mint amit ő ír.
Szerintem a fedkomp a leszívott üzemanyagot nem kalkulálja bele az átlag fogyasztásba.
Az egyik ismerősöm véletlen benzint tankolt a diesel helyett (nem renault). Szerencsére féltank környékén rájött, hogy nem lesz jó. Elhúztuk a kúttól az autót, megpróbáltuk leszívni az üzemeanyagot. Le sem lehet dugni csövet a tankba, ezért a gázolajszűrőről kötöttük le a az üzemanyag csövet, és egy kis olajszivattyúval szívtuk le a tankból a "keveréket".
Visszahúztuk a kúthoz az autót, teletankoltuk. Az átlag fogyasztás semmit sem változott, pedig 30 liter körüli üzemanyagot fejtettünk le.
Szerintem renaultnál se lenne másképp, ha nem jár a motor, akkor nem számolja az átlagot.
Egyébként kb 3 liter üzemanyagért nem hiszem, hogy elkezdené valaki megbontani a rendszert.
A fedkomp meg sosem lesz pontos, mivel a betankolt mennyiség is nem egzakt.
Tankolsz télen 10-15 °C-os üzemenyagot, az lehűl pl 0 °-ra, térfogata kisebb lesz. "Elveszett" 1-2 liter üzemanyag.
A fedkomp nem arra való, hogy dekázzunk, hogy 6,1 vagy 6,3 az átlag, hanem arra, hogy ha jelentősen megugrik az átlag, akkor járj utána, hogy mi a baj.
Passzolom, a benzines csak pár hónapja van nem merültem még ilyen mélységekben, erről keveset olvastam utánna. Van valaki aki hasonló problémával küzdött de nem irta meg máshol mire jutott a szelep is kb 40 e tehát érdemes alaposan utánnajárni a felesleges kiadás elkerülése érdekében. Itt van pár szerelő, Zoltán, Vargamunka, Renaultdoki - ha jól emlékszem a nevére - irj nekik hívd fel őket, biztosan segítenek, ha megirod a végét az hasznos lenne másoknak.
Jogos egyébként a gondolkodásod, itt és máshol is volt már, hogy nem az elképzelt időtartamig birta a beszerelt új cucc.
Érdekes jelenség. Ha nalam nullázva van a rendszer, 400 méter után elkezdi írni az átlagot, majd szépen a vezetési stílushoz igazítja. Ha 500 méter után megállok, és járatom a motort, szépen elkezd az egekbe szökni. 200 km után már nem sokat változik ez, hiába állok mert éppen klímázok vagy fűtök.
üzemanyagszintjelzőnek vannak rossz napjai, mikor kevesebbet mutat a valós értéknél. citroenes ismerösöm is jelezte hogy feltünt már neki, ilyenkor akkusaru le-fel, és jó esetben még egy kockát is kapok. 3 napja akkucserénél megint helyreállt. Nem értem miért csinálja, 2 hete mikor tankoltam szervíz elött egy 2000ért, 120 km volt a range, és annyi is maradt. Teletanknál a számításaim alapján pont az a 4-5 liter benne volt, csak nem jelezte.
Nekem már előfordult, hogy a csak városban használt 1.9 dci-vel elindultam autópályán Kecskemétről Pestre, és mire odaértem a célba több volt a megtehető km, mint amikor elindultam.
Ez az urbán legenda, a verda termeli az üzemanyagot. :-))
Ha az autópálya előtti szakasz átlagfogyasztása magasabb volt, mint a pályás szakasz, akkor a computer lefelé igazítja a még megtehető távolságot, és ez rendben is van.
Esetemre visszatérve, a full klíma kb. 2 órán át járatva valóban talán égethetett el ennyi üzemanyagot. Még ha le is szívtak valamennyit, mondjuk 3 litert, hát legyen, tenni ez ellen úgysem tudok már utólag. A fedcomputer pontosságát is megkérdőjelezem ezek után, legalábbis ezen adat terén: rendre 57-59 litert tankolok úgy, hogy a fogyasztott üzemanyag max. 55 liter. Tehát van 2-4 liter, ami valahol "elveszik" a rendszerben, vagy azzal nem számol (valami tágulási tartály, vagy mittudomén, lényeg, nem a valóságot mutatja).
Szerintem gyárit. Nem egy akkora tétel (ha nincs túlárazva), hogy másikat keress. A jó minőségű, gyárival azonos minőség szintén 8-10ezer egy pár. A hátsó 3000 körül, de a márkaszerviz is szokott akciózni.
Szeretnék még egy dolgot kérdezni: milyen ablaktörlőlapátot érdemes 2006-os Scenic II-re venni, esetleg valaki leírna méreteket és tesztelt típusokat? Köszönöm szépen!
Stevie tudja a részleteket, írj neki emailt vagy várj amíg lesz, szinte minden nap benéz.
Magánban megírtam a részleteket a kollégának, hogy biztosan megkapja, emígy:
Nekem a vtn.hu csinálta a munkát, de ők nem szerelik szét az alkatrészeket, azt külön kell intézni.
A Scénic-en viszonylag olcsón dolgoztak, talán összesen egy tízest fizettem (négy ablakemelő panel + b.e. ajtóbehúzó), de még egy tízes volt a szétszerelés, és a középkonzol és az ajtóbehúzó keretének fényezése.
A másik autómon már durva áron dolgoztak, és nem pontosan úgy csinálták meg, ahogyan én kértem. De lehet, hogy csak kommunikációs probléma volt. egyébként az is szép lett, nem arról van szó, csak csalódott voltam.
Itt a másik autóm:
xenonsport.blog.hu
A sebváltó alatti konzolt homokszórni kell, és utána normális festékkel végigfényezni.
"egy szolenoid szelep, ami kb 1500 rpm-nél nyit és olajat enged az okoskerék felé ami módosítja a szívóoldali vezérlést és kb 15 LE +-t eredményez. Ha lehúzod a csatit és úgy mész, akkor szervízlámpa egyből jön és némi teljesítménycsökkenést tapasztalsz némi többletfogyasztással, de semmi más baja nem lesz."
Fentiek alapján megnéztem a szelep működését és igazán nem érzékeltem a teljesítménycsökkenést (az is lehet ez alapján, hogy a nálunk töltött szűk egy évben sosem érzékeltük a motor igazi erejét???:-( ).
A szelep csatlakozóján alapjáraton és emelt (1500+) ugyanazt a fesz. értéket, 11.4 V-ot mértem. Nem tudom mennyi az etalon érték, de laikusként arra gondoltam, hogy emelt fordulaton emelkedett fesz. értékkel vezérlődik a szolenoid szelep, de nem ezt tapasztaltam.
Lehet, hogy az okoskerék tönkremenetele annak a következménye, hogy még csak nem is a szelep, hanem az ahhoz a vezérlő fesz. értéket produkáló fordulatszám érzékelő, jeladó, vagy akármi a hibás? Vagy az ettől nem menne tönkre, max. nem állítja a szívóoldalt? (vagy ez már paranoia, még rosszabb:-( )
Szeretnék a végére járni a vez. kerék cseréje előtt, hogy tudjam mit kellene még beszerezni hozzá, nehogy 2 hónap után elkezdjen zörögni megint, mert az igazi okot nem szüntettem meg....
1) ha menni kell, akkor padlógázt kell nyomni. A legtöbb sofőr soha életében nem nyom egy tisztességes padlógázt, mert "az biztosan kínozza az autót." A valóságban a padlógáz egy speciális eset a vezérlő kompjúter számára, mert ha padlógázt érzékel, hajlandó a lambda-ablak túlvégéig elengedni a keveréket. (Röviden és egyszerűen: benzinben dúsabb üzemanyagot állít elő, ami ugyan durván lerontja a környezetvédelmi és a fogyasztási adatokat, de ugye csak néhány másodpercre, amíg tart a padlógázas állapot.)
2) ha nem is mindig padlógázzal, de pörgetni kell a motort. Az 1.6B motor a karakterisztikája alapján egy pörgős motor, igazán 3000 felett kezd el élni.
Céges autó volt, majd egy csalàd hordta vele a gyerekeket és igy került hozzà. 150e km van benne, vezetett szervizkönyvvel. Mit lehetne mérni? Azért meghajtom, àrtani biztos nem fog.
Annyiban árt, hogy feleslegesen égetsz el egy csomó üzemanyagot :-(
A mi bocinkkal egyszer -- a céges autó hibája miatt -- le kellett ugranom Szófiába. Ez kétszer 800 km, nagyrészt autópálya. A visszaúton az utolsó 550 km tiszta autópálya (Nis- Belgrád - Újvidék- Szabadka - Szeged - Budapest). Tempomat 140 km/h, ez asszem már bőven 4000 f/min. Ráadásul végig Shell V-Power Racing benzinnel, "hogy jól kiégjen." Biztos jól kiégett, de a túra után egy picit sem ment jobban vagy fogyasztott kevesebbet...
Igaz, nálunk alapvetően kímélő napirendje volt, a feleségem járt vele dolgozni az agglomerációból, és az út (egy irányban 15 km) legalább felén ötösben lehetett menni 70-80 között (Halásztelek >>> Lágymányosi híd).
Gates szíjjal, Ruville vízpumpával, laposszíj nélkül 75 ezerért kaptam az előbb ajánlatot. Ha Ráteszem a laposszíjat, csak egy kicsivel vagyok beljebb...
Nem tudom a Renault-nál milyen anyaggal számolnak, a cikkszám szerint nem találtam a neten árakat.
Ha 20 km-t mentél el a tankolás után, és az átlagod 7 liter volt, akkor csak 3 litert pancsoltak el.
A renault nem tudom, hogyan számol, de ezek szerint a megtehető km-t a fedkomp átlag szerinti értékből kalkulálja. Nekem már előfordult, hogy a csak városban használt 1.9 dci-vel elindultam autópályán Kecskemétről Pestre, és mire odaértem a célba több volt a megtehető km, mint amikor elindultam. :-) megzavarodott szegény...
A másik autóm az előző 1000 km-es átlagból számolja a megtehető km-t, tehát egy röpke 1-2 órás helyben toporgás nem változtatja jelentősen a megtehető km-t, de az átlagot igen, főleg, ha előtte nulláztad az átlagot.
Szerintem nyugodj meg, feltehetően tényleg csak vizes volt belül, ki akarták szárítani..
Szerintem a benzinesben is van kipufogógáz visszavezetés, legfeljebb nincsen dedikált EGR szelep, de elvileg valami ilyesminek kellene lennie.
Szinte minden koszerű benzinesben van EGR, a 2003-as 1.6-os Renault-motor sem nagyon lehet kivétel.
Más kérdés, hogy nem szokott gond lenni az EGR-rel, mert a benzin elégetésekor nem keletkezik (annyi) korom, amitől beállna a szelep. De a működtető mechanizmus ott is meg tud hibásodni.
Bónusz: Renault-nyelven az EGR szelep neve ő-zsé-er. Tehát ha cotec előtt akartok felvágni, így kell nevezni ;-) ;-) ;-)