Közben nézegetem az M3-M31 átkötés térképét (http://www.geoplan.hu/sites/default/files/images/Helyszinrajz_diszpozicio-Kas%C3%ADroz%C3%A1s_Javasolt_M10000.jpg) és nem igazán értem, hogy annak idején tk. miért nem Mogyoród és Kerepes között vezették az autópályát? Jó, tudom, annak idején nyilván nem volt szempont a még álmokban sem létező Hungaroring megközelítése, na de akkor sem értem a jelenlegi nyomvonalat. Ahogy a jelenlegi M51-et sem fogom sohasem megérteni, de azt már veséztük itt eleget...
Az előzmény azt írta, hogy az M1 lett tele Bicskétől, nem a 811. Ott van pár kilométer 100-as korlátozás, nagy lejtő, emelkedő, Spar központ, a következő lehajtónál Tesco raktár meg egyébként is megérkeztünk Budapest elővárosi zónájába.
Egyébként hét hete jöttem arrafelé, de a szokásos M35-M3 helyett Karcagig a 4-esen maradtam, aztán a 34-33-as kombón értem el az M3-at. Ebből a Karcag-Kunmadaras abszolút no name út volt a legkülönb állapotú, a Tisza tó - M3 is kellemesen autózható, Püspökladány környékén pedig azt néztem, hogy talán valami atombomba pusztított arrafelé, annyira nem volt senki az utakon. Igaz, szombat kora este volt, normális ember a strandon ücsörög ilyenkor, nem az autójában izzad...
De, sajnos ez egy zsákutca. Pár éve, amikor csak az autósok 1-2%-a használta, volt értelme. Mostanra sajnos túl nagy lett a penetrációja és emiatt a hasznossága erősen kérdőjelessé vált. Ahogy a tőzsdén is csak akkor nyersz, ha egyedül te tudod a bennfentes infót, mert ha már százan repültek rá az alacsony árfolyamra, akkor az már nem marad alacsony (és fordítva).
Igen, de az csak a pillanatnyi állapot. És ha másik ezer autós lesi a navigációs és a mínusz 20 perc reményében ráront az alsóbbrendű útra, akkor az másfél perc alatt bedugul és csak nézel ki a fejedből, hogy mi van.
Dehogyis, már túl sokan hallgatnak rá és emiatt sokszor totál reménytelen helyzetbe kormányozza az embert. Minket Tárnoknál küldött ki az M7-ről a 7-re, csak azt nem tudta (nem a fenét nem, csak sz@rt rá), hogy sok száz autó fog elindulni a menekülő úton, ahol ráadásul fénysorompós vasúti átjáró is van, nem csekély vonatforgalommal. Egy óra múlva még mindig csak Martonvásáron álldogáltunk a sorban, szóval részemről ennyi volt az "okos" útvonaltervezőkkel való együttélés ;-)))
A Google Maps Navi kiírja, hogy konkrétan mennyi idővel lenne lassabb továbbmenni egyenesen. Ez sokat segít a döntésben, hogy lehajtsak ilyenkor, vagy inkább ne.
Egy hosszabb távú útvonal tervezésekor nem fog a waze ekkora időnyereségért alacsonyabb rendű útra vezetni. Ha menet közben szól, akkor hallgatni kell rá. Én kb. 3 hónapja jártam úgy az m3-on BP felé, hogy az egyik hatvani leágazásnál le akart vezetni a pályáról a régi 3-asra. Nem hallgattam rá. Kis idővel rá baleset volt, 20 perces időveszteséget okozva. Hallgatnom kellett volna rá.
Azért ne felejtsük el a nagyszerű Waze felülmúlhatatlan érdemeit e téren, mely program ugye másfél perc időnyereség céljából simán elvisz másfél ezer autót olyan harmadrangú/rendű megyei utakon keresztül, ahol még a szarvasok is csak repülve járnak ;-)))
Hülyeség vagy sem, azért az egész kelet-Adria birtoklása eléggé b@ssza a csőrét a többi délszlávnak ;-) És szerintem joggal, mert értem én, hogy Velence, meg Dalmácia meg a törökök, de akkor sem fair, hogy az idegenforgalomból meg csak a horvátok húznak hasznot. Akik ráadásul pont olyan gyarmatosítói Dalmáciának, mint a románok Erdélynek... De nem ragozom tovább, mert nem történelmi topik ez ;-)))
Ha az eszaki partol nem mennek a Siofok-90km kozotti szakaszra, akkor ott is kisebb lenne a baj.
Tenyleg nincs gond a M7 3-savoson, akkor miert is lesz tele a 811 meg Bicsketol az M1 (lsd. elozmeny) ? Biztos a felcsuti kisvasutasok meg foci szurkolok miatt :DDD