Azért a kettő között óriási különbség van, a KBK-844-et baleset miatt kellett megcsinálni. A KNS-059 meg a KNR-997 pedig selejt-gyári hibás autó kategóriába tartozik, ami anyaghiányt illetve alkatrész összeszerelési hibákat tartalmaz.
A Tisza Volán Zrt. Közlekedési Közszolgáltató Divízió igazgatója a következőket nyilatkozta a E94-esekkel kapcsolatban.
"A KNS-059es forgalmi rendszámú Scania típusú autóbuszt valóban le kellett állítanunk, mely gyártási hiba miatt alkalmatlanná vált az utasszállításra. Sajnos azóta már a Makó szolgálatot teljesítő ugyenilyen típusú jármű is a leállítás sorsára jutott. Szeretnénk mindenkit megnyugtatni, hogy a járművek a hiba kijavítása után vissza fognak kerülni eredeti helyükre, sajnos javításuk hosszabb időt vesz igénybe..."
Mielőtt a KNS-059 kikerült a Hódmezővásárhelyi telephely járműállományából azt az infót kaptuk róla, hogy javítása feltehetőleg április 30-ig fog elhúzodni. Persze addig bármi lehet.
Az alábbi képek novemberben készültek a KNS-059-ről. Azóta ugyanilyen állapotban van.
Remélhetőleg nem lesznek selejtek, ha a KBK-844-et megcsinálták, akkor nehogy már a 3 tengelyeseket ne csinálják meg. 2006-os gépek tudtommal(ha másképp van valaki javítson ki), szóval szerintem nem valók selejtezésre.
Hiába akarsz egy jó minőségű buszt legyártani,ha az anyag minősége meg... Anyag minősége van egy olcsón összerakott busz(általánosságban sporolásnak hívják). Az, hogy ez emberi mulasztás-e vagy sem az más kérdés!
De a lényeg, hogy a Volánnál észrevették és leállítottak,bent tartották,átnézték a buszokat! Remélhetőleg orvosolni tudják a szét szedett buszt is(ez meg pénz kérdése). Információnk jelenleg nincsen, hol is van pontosan a hiba/hibák!
De azért eléggé kiakasztó, hogy lazán lejön a szalagról egy gyári hibás autóbusz. Kiváncsi leszek én erre az új Ikarusra, kudARC után csak jobb lesz :-).
KNS-059 és a KNR-997-be csak reménykedni lehet, hogy nem lesznek selejtek, mert ebbe a formába kiadhatatlanok, és így friss műszakit biztos, hogy nem fognak kapni. Hogy miért: Az alvázuk teljes mértékben szét vannak esve, az ablakok magától hullottak ki. Én nem tudom, hogy-hogy csinálhatták meg őket így, de vagy rá áldozz a TV egy teljes újjáépítésre vagy leselejtezi őket. A KNS-059 már nem szerepel az állományba, hivatalosan még nem selejt, de darabokban áll a TV telepen. Azt mondják, hogy csak a 3 tengelyesekkel van a baj, a KBK-al nincs gáz, vagy is még nem lehet tapasztalni, hogy van-e. A KNR-988-at átnézték és nem találtak hibát, tegnap délután adták ki újra.
Én a 358-al mentem Algyőre! Egyik írányba elől voltam 60-as tempo, keményen ütődik az A tengely(kicsit nekem hangos). Vissza felé hátul, ahol ülsz te is! Valahogy kicsit más hangja van(mint előtte helyibe közel az 50-hez és talán utolsó sebességi fokozatban), amit én hallottam, azt egy porszívóhoz tudnám hasonlítani.(Nálad ezt a video elején lehet hallani).
Igen, feltűnt nekem is, csak nem voltam benne biztos, a DVD-t meg nem volt kedvem elővenni. :) (sőt talán most még jobb állapotban van kívülről, mint a linkelt képen)
Ebbe azért az osztott műszak is belejátszik, kevesebbet is használják, mint egy déli váltásos DUD-os gépet, a firkások is inkább este támadnak, amikor már 395 rég alszik :))
Az összes DUD-os IK256.42 megkapta már a fehér fényezést? A GVX-908-nak van olyan feelingje, mint ezekenek a gépeknek kéken, ahogy a kéken ott van a fehér csík, narancssárga minta, nekem kimondottan tetszik.
Melyik kocsik lettem akkor Partiscum feliratosak?
GVX-908, EVL-470, HHR-846, Isuzu, egy Neoplan, a 2 kisbusz és?
Kémeim jelentették, hogy már zajlik a Volánnál a C56 felújítás, az első fecske, a GUF-969 már el is készült! Citromsárga kapaszkodók és új függönyök ékesítik, valamint a nem mellőzhető új fényezés :-) Jelenleg a HKE-982 helyén fut.
További kocsimozgások Makón:
IAR-492 -> KBK-844 GUF-971 -> EVL-477
(feltételezhető, hogy a 971 a következő felújítandó példány)
Eddig a Mars térről Domaszékre 7.15-kor induló járat FJV-143 MAN volt, visszafelé egy IES vagy IAR (már nem tudom milyen) Volvóval megerősítve. Most JOX-721 van, aminek nagyon örülünk, csakhogy megvonták a Volvo kisegítő járatot, és bizony NEM FÉRÜNK FEL!!! Pedig néhány éve még IK280-as és a Volvo járt egyszerre, és akkor is szükség volt rá, hiába volt a másik busz csuklós. Ráadásul még késünk is. A domaszékiek nevében nagyon megköszönném ha valaki visszaállítaná a Volvót is, mert különben megint elmondhatjuk, hogy drágult a bérlet és romlott a szolgáltatás. Amúgy az FJV Domaszéken maradt, vagy mit csinál most?
Épp csak az nem derül ki belőle, hogy a busz 1993-as évjáratú, amit általában senki nem szokott tudni - csak az 1996-os állománybavételt. Egyébként jó cikk.
2005-ben még ezek a 266-osok voltak meg: ABU-359 (1984), AFF-764 (1987), AVD-741 (1982), BPT-936 (1987), CCY-417 (1983), CJH-279 (1987), GMY-685 (1984).
2008. április. Paksi Atom center parkoló. Nekem azt mondták, hogy Áipli Úr egy kedvenc járműve, úgyhogy sztem megtalálod vagy a Hankook-nál (ha még az Áipli busz csinálja), vagy Szabadszálláson.
Írj mélt az alkaulos(at)freemail(dot)hu-ra (mivel Alkaa vagyok, csak már más néven, örvendek :)) és megtárgyaljuk a témát. :) Egyúttal szeretném elkérni a HLR-t és a HMG-t. Előre is köszi!
A Pannon az a volán, ahonnét a legkevesebb busz lett eladva maszekokhoz 20 év alatt. De ezt csak azért mondom, hogy rájuk többnyire kár gyanakodni. :) Na, ne offoljunk.
A zk oldal szerint '81-es, (ránézésre passzol is az évjárat), akkoriban meg már nemigen vett 255-öst a Volán, gondolom én.
Az AZB meg inkább "gyári" rendszám, sok '91-es kocsi visel ilyet szerte az országban.
Na igen, és mikor lesz kibővítve az ülőhely? Lassan annak is eljön az ideje, ha már átkerült, aminek át kellett.
Én elgondolásom szerint: A csukló részben lévő szűk folyósot be kellene lemezelni, így ki alakulna egy kis lépcső(remélem ismerős szitu valamely EAG-ok ilyenek), és oda a két 3-as helyére ki lehetne alakítani egy 2*4 ülőhelyet. A 3.-ik ajtónál szintén lehet valami féle üléseket beiktatni(kérdéses, hogy egy soros vagy páros legyen az?). Talán függ attól, hogy kell-e itt is babakocsis részt kialakítani(mert akkor csak egy soros lehet.
Második ajtónál pedig talán maradhatni minden ugyan úgy a kerekes székes ill. a babakocsis rész.
apropó tv... 357-ben elöl a vezetőfülke mögött is van és a csuklórészben is, a 356-ban pedig csak a vezetőfülkénél van. Ez eredetileg is így volt, vagy utólag vették ki, a csuklórészből?
A JOX-722 kikerült Bordányba a DUD-272 helyére, de a 272 is marad Bordányban az FHT-802 fordáját fogja csinálni.
A JOX-721 pedig Mórahalomra került az EOG-355 helyére de a 355 is marad Mórán a BPA-673-at váltotta fel. A 721-et Domaszékre szánták, de egyik csapat sem volt hajlandó átvenni igy került Mórára, de túlnyómó részt Domaszékeket fog csinálni vele a Mórahalmi soför reggel 5.15, 6:15, 7.15 ezeket biztós, hogy Ő fogja csinálni.
Nem dolgozik a KDJ-355 helyén semmi, ő ezen meg a következő hétvégét Algyőn a busz parkolóban tölti, mert a gazdái egész héted rövid déli váltást csinálják.
Észrevételem, lehet , hogy más is már mondta, nem tudom. Szóval a szegedi buszflotta felsorolásában a gázos 280 -asokhoz soroltad a: DUD-593 és DUD 594 buszokat. Ezzel a gázos flotta 37 re nőtt. Valójában 35 db van a 260 gázosakkal együtt és a két említett buszt célszerűbb áthelyezni a síma 280-asok közé.
De a Connex-nek készült belőle. A Kunságnál kettő van, az Albáé Pesten van, váztörött de már csinálják a Lantások. A Kisalföldnél is van legalább négy.
Szomorúan olvastam ismételt tudálékoskodásodat. El kell hogy keserítselek, de Te sem tudhatsz mindent. Akkor szólj hozzá valamihez, ha arról a dologról tudsz is valamit. A KNS-059-et októberben vittük be műszaki vizsgára a szegedi volán telephelyre. Csakhogy közben kiderült, hogy gyári konstrukciós hiba miatt mozognak ki az ablakok, pontosabban törnek el az oldalsó oszlopok. Mindig is ez volt a betegsége, hogy az ablakok kiestek a helyükről, emiatt volt Budapesten is. A probléma azóta csak súlyosbodott, ugyanis a főbb probléma az alvázzal van. Mikor a KNS-t bevittük már a KBK visszakerült felújított állapotban. Olvastam az egyik fórumozó hozzászolását, ez tényleg nem a BKV, a Tisz Volán nem hagyja a pénzét, úgyhogy 100% hogy megjavítják, csakhogy az a kérdés, hogy mikor. Az viszont tény, hogy ebból a típusból 7 készült, és kettő már tuti selejt. Én csak azért bátorkodtam megkérdezni, hogy mi van vele, mert vannak olyanok, akik közelebb ülnek a tűzhöz és jobban értesültek a dolgokról. Nem rád gondoltam. És tényleg várjuk, várják vissza az említett autóbuszt, mi és az utasok is egyaránt.
Ps.: Szóval Kiss Martin Úr köszönjük a pontos felvilágosítást, de nem tartunk igényt rá, talán a Grimm testvérek fizetnének ezért az infóért, de mi nem.
Köszönöm, és nem kérnék választ egy olyan embertől, aki sajnos sokszor nincs tisztában a dolgokkal. Remélem nem sértettem meg senkit a fórumozók közül!
Akinek van kedve holnapi "hajnali" keléshez és busz fotózáshoz: a Ságvári Gimnázium kb 350 résztvevővel indul sítáborba. Nem mindenki egyszerre, mert annyi gyerek-szülő-busz nem férne be egyszerre. Szerintem ez 8-9 buszt biztosan jelent, de azt nem tudom, mi az indulási időintervallum (csak az tudom, hogy a lányomnak 7-re kell ott lenni és 7.20-kor indulnak), és azt sem, milyen buszokkal mennek.
Ma láttam a JOX-721-et, reggel a sofőr még a BPA-673-mal volt. Miután leállította a buszt, bement az irodába és Röszke táblával jött ki. Most akkor hogy lesznek a dolgok? Láttam az IOA-584-et is, az ő hátuljával mi történt, nem tudja valaki? És a végére a 2 Sándorfalvi Csita. Nem tudjátok, hogy be lesz-e üzemelve a belső utastájékoztató rendszerük?
Kedves Béla(T.V.fórum) vagy László(eben a topicban)!
Annyi a különbség, hogy az a 15-20 ember rendszeres utasai ennek a busznak(Bencus meg erősítette, hogy 3 hónapja, a 4-esről indul) én meg nem olyan sűrűn használom. Magyarán a T.V. elfeledkezett egy dologról. Ha valami az 5-ösre van kiírva akkor nem a 4-es kocsiálláshoz állsz nem de?
Szerintem mindegy a hiba kijavítva, mert így már OFF lesz!
Nem úgy van, hogy nyolc évnél öregebb buszra már nem nagyon csinálhatsz tempo100-as vizsgát? A Tiszának viszont nemigazán van nyolc évnél fiatalabb távolsági/különjáratos busza... szóval szerintem nincs tempo100-as buszuk.
Tourismo! Én a Te helyedben a téma lovaglása helyett elgondolkoznék. Általad leírtak szerint 15-20 ember nyitott szemmel állt a mars téren, és láttak, is nem úgy mint ti KETTEN. Fordított arányban még igazat is adnék neked, de így inkább azt mondom bam.......k voltatok. Üdv.: László.
Most azon gondolkozok melyik gép Tempo100-as a Tiszások közül.. A 8700-as lehet nem, de a 3 Drögmölleres Volvo és az E98-asnak annak kellene lennie, nem?
Ennyivel egészítem ki: Ha minden igaz itt már kell használni korongot. Lentebb írt rendszámok alapján inkább 80-90km/h. Meg ennyi is a megengedett. Az hogy mennyivel megy az más kérdés.
De próbáld meg, mert érdekel az eredmény. Nagy tempót szépen szerintem csak egy tükrös gép tudna lekezelni. Itt már olyan magas ISO tartományra van szükség, amit kompakt gép csak nagy zajjal állít elő - ha egyáltalán megy neki..
Én egyszer ezzel a Bp-re menéssel egyszer jól be usztatott a Volán még akkor az 5-ös kocsi álláshoz volt ki írva a 11.00 ind. Bp-re menő járat(péntek). Slég parkolóból a 4-es kocsi álláshoz kellett át menni(én és még egy ember). Többiek tudták honnan indul.(15-20fővel indul a Drögmöller.) Vasárnap vissza jöttem megnéztem még1x háta én vagyok a hülye, de semmi papír.(indulási jegyzékbe se.) Ez a járat elviekben már a 4-esről indul.
T.V. válasza(Január 13): "Az Ön által kifogásolt 11.00-ás budapesti járat eredeti indulási helye az 5-ös számú kocsi állás. A 10.50-es kecskeméti járat szintén az 5-ös kocsi állásról indul, mely előtte Makóról érkezik. A megváltozott forgalmi helyzet, mely a 43-as főközlekedési úton és Szeged belterületén keletkezett arra késztetett bennünket, hogy a budapesti járatot áttegyük a 4-es számú kocsi állásra, ezzel biztosítva a pontos indulást. Ennek kijavítása az indulójegyzéken sajnos elmaradt az idő rövidsége miatt.
Köszönjük bejelentését, hibánkat a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk. Reményeink szerint további utazásai zavartalanok lesznek. Az Önt ért kellemetlenségért szíves elnézését kérjük."
Örülök neki csak kár hogy tavalyi dátummal cserélték.
Meg tudná valaki mondani, hogy hétköznapokon az 5:30-as Makó-Budapest járatot, és az 5:45-kor induló Hódmezővásárhely-Budapest járatot mely gépek viszik?
Ma már mind a 2 Citarot birtokba vették a Sándorfalvi sofőrök. Szép együttállást tudtam lefényképezni 15:20-kor a Mars téren. Hétköznaponként a 356 17:00 körül végez, a 357 pedig 16:15 körül végez.
És egy kis info, annak aki irja: KDJ-356 Első helyközis üzemnap: 2010.02.05 Első helyközis járat: 13:40 Szeged-Forráskút
KDJ-357 Első helyközis üzemnap: 2009.12.29 Első helyközis járat: 13:25 Szeged-Sándorfalva
Igen, szerintem is marha valószínű, hogy egy 2005-ben gyártott (és még csak most volt 3 éves) autót egyszer csak bevisznek és alkatrészbánya lesz belőle.. ez nem a BKV..
Nincs értelme hangfelvétellel illusztrálni, ha élőben kipróbálod, sokkal jobb hallgatni, Sándorfalvára a teljes árú jegy 305 ft, ha diákot veszel, akkor még olcsóbban megúszod, ajánlom tényleg, hogy próbáld ki, elég nagy élmény, ha már városban is utaztál vele.
Ahogy nézem az ABU-051-et annak sincs sok hátra helyközis éveiből. Más. Tudna valaki videót csinálni ahogy algyő fele száguld a KDJ? Főleg a hang hatás érdekelne...
Valaki tud valamiféle felvilágosítást adni a KNS-059-es rendszámú Scania típusú hmvhelyi autóról?? Egy jó pár hónapja elvitték Hmvheyről és kiadott Szeged egy csuklóst(CKE-813). Nagyon érdekelne, hogy mi lesz azzal az autóval. Javításra szorult. Valamiféle gyártási problémája van. De információim szerint a telephelyen áll. Állítólag szétszedve. Hmvhely már nagyon várná vissza!!!
egy kis helyzet jelentés Algyőről KDJ-355 JOX-722 HELYÉRE KDJ-358 KNR-988 HELYÉRE A KDJ-355 már holnap jön is a rövid délutános fordájában.12:45 lesz az1. járata Algyőre
Hoppá, akkor csak volt 260-as ami helyközis festésű volt... Akkor vagy sose láttam, vagy elkerülte a figyelmem. Észrevétel máról: ELM-294 bal oldalán B tengely előtt erősen kormos égésnyomok láthatóak. Kigyulladt, és ezért pótolták hétfőn-kedden?
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: ABU-051 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szín: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Te most a leselejtezett buszokra gondolsz ill. már a régebben leselejtezettekre? Amik külön vannak, ugy mond egy ketrecben. Azok közül ment át Romániába vagy tovább?
Hát a "ketrec" nem mond nekem semmit, de majd kiderül egyszer hogy mi is az. Az hogy nem Szőreg volt a cél azt gondoltam, csak arrafelé van még pár város, és a Szőreg tábláig is volt még vagy 100 méter, tehát arrafelé tartott :)
Most létezik amúgy a fordája, mert kb. 1 órával ezelőtt láttam a társával (DUD-618), Különjáratban a Széchenyi téren. Iskolásokat vittek vhova, dehogy honnan az jó kérdés :-).
Lehetséges, mert elég érdekes ötlet ez, hogy két olyan fordába kerüljenek, ahol hétvégén egyáltalán nem járnának, illetve a 272 fordája nyáron se létezik, akkor valami másikat végeznek a gazdái szóló kocsival.
Üdvözlet! Elnézést hogy belevau, de ma délután 3 körül láttam egy újfajta helyközis festésű (fehér alapon 2 kék csík) TV-s 260-ast Szegedről Szőreg felé robogni P-s rendszámmal. Valaki tud erről valamit?
ESZ-361-hez és a CCN-157-hez szerintem is ragaszkodnak a gazdái, már évek óta ők hajtják ezeket a gépeket, szóval szerintem se szeretnének megválni tőle. Ha a JOX és a DZA tényleg Üllésre kerül, annak nagyon örülnék. Ez a két busz nem akar megválni egymástól, még Üllésre is együtt mennek :D
Régebben ESZ-361 is egész héten dolgozott, viszont most már az akkori gazdái FLN-325-el dolgoznak, azóta a szóló jár hétvégén is, a 361 pedig kint pihen.
KAY-557: jó kérdés, mostanában Üllésen szoktam látni hétvégente, lehet, hogy csak a 390 helyett járt ott (igaz egy hónapja volt C56 is a Fő téren :-)))
Vacsora közben eszembe jutott a 390, még fotóztam is a Mező Imre utca legvégén :-)) Valamelyik 260 helyére mehetne a MANci, vagy 415-öt váltana és az menne a lentebb felsoroltak helyére.
Ez az Üllés érdekes téma mert az ESZ-361-nek és a CCN-157-nek van tele a fordája Szeged-Üllés járatal, a másik kettő forda csak iskola napokon megy és akkór is kevés km mennek, de ők kapják el a DZA-t és a JOX-ot. Valoszinű, hogy nagyon ragszkodnak a 280-ashoz a gazdái, de lesz ott szerintem változás forda cserélgetés. de majd kiderül.
Van még 260-as fordán Mórahalmon a BPA-673 Kisteleken a BOX-017 és Üllésen az ABU-390 ennyi jutt eszebe hirtelen, de sokkal több nem is lehet a BOS már tartalék, mert kicserélték valamiért a BPA-val.
Kicsit meglepődtem, hogy a 272 helyére Volvo menne (ha jól értelmeztem), annak a kocsinak elég laza a fordája, délutánonként is bent áll folyamatosan a Mars téren, hétvégén nem is dolgozik egyáltalán, oda bőven elég lenne mondjuk a DZA-035, a 722 meg akkor inkább az ESZ-361 helyére mehetne, az se jár hétvégén, de hétköznap lenne egy stabil Szeged-Üllés alacsonypadlós forda :-)
Nem kizárható, hogy KNR-988 valami csuklós gép helyére fog kerülni, vagy valamelyik másik üzemegységhez. Kérdés: van még fordás helyközis 260 Szegeden? BOS-252-re tippelnék, de nem vagyok biztos benne...
Most azért a 4 Merci helykőzibe érkezésével 4 kocsi felszabadúl meg még Bordányból is bekerül a DUD-272 és Domaszékről is a MAN ezekel is csinálni fognak valamit, meg kiváncsi vagyok hova kerül a KNR-998 is.
... de nem lennék meglepve, ha a 618 esetleg Hódmezővásárhelyre távozna, mondjuk BSE-386 helyére, a tesói már úgyis kihullottak, egyedül a 388 tartja magát, de kitudja meddig.
Én megtennék egy CCN-157 -> DUD-618 cserét és akkor a relatív rosszabb állapotú 157 mehetne tartalékba, másik ötletem, hogy DUD-618 mehetne Baksra (?) a HES-808 helyére.
Sándorfalván a KDJ-356 lesz a másik Merci a JOX-721 helyén, a másik 2 kerűl Algyőre a DZA-035 pedig Üllésre került a DUD-618 helyére, Az egyik JOX fogja váltani Bordányban a DUD-272-őt, a másik pedig Domaszékre kerül. Nem tudjátok, hogy Algyőről most a Mercik oda kerülésével a KNR is elkerül vagy csak a JOX.
Szegedről Hódmezővásárhelyre került az egyik CCR. Méghozzá a CCR-690. Budapest-Hódmezővásárhely vonalon közlekedik. Az IAR-479 helyett ami pedig tartalék autó lett. A JAF-682 is felújításra ment. Így Hmvhelyen a 395-ök megszépülnek.
a BOS-770 már volt felújításon. Ezen kívül volt még felújításon a GIM-056 és a GIM-058. Valamint a DUD-922 is ami azóta hódmezővásárhelyi állományba került. A JYR-261 megy felújításra, de lehet már elvitték. A többi busz véleményem szerint még elég fiatal a felújításhoz. De én is kíváncsi vagyok mit újítanak fel. Ha újítanak.
Van ilyen, Tarjánból nem is egy olyan forda van délután (16-18h között) ami rezsibe megy a Nagyállomásra és úgy jön 90-esbe. Eléggé megszaporodott a rezsibe járás a Nagyállomásra. Példaként tudom írni a 21-est, reggelente helyközi (DUD-945) megy a Nagyállomásra, este meg szóló alacsony padlós körforda.
Mely 4 jármű az ami felújítást kaphat még? Tulajdonképpen a GTU-882 meg a BOS-770-en kívül más helyi gép nincs is Szentesen. Vagy helyközi flotta is bele van kalkulálva eme 4-be?
Szomorú hírek a helyi buszközlekedésről a Szentesi Élet, 2010. január 8-i számából: (ha volt már, akkor elnézést)
Változó autóbusz-közlekedés Nem lesz fejlesztés, járműbeszerzés idén
A díjtételek nem növekedtek, viszont január 4-től járatszűkítésekre került sor a helyi autóbusz-közlekedésben. A pontos menetrendváltozásról az utasok a gépkocsivezetőknél, az autóbusz-állomáson és az 561-030 telefonszámon érdeklődhetnek.
A Tisza Volán Zrt. szentesi kirendeltségén tavaly egy új autóbusszal bővült a járműpark, illetve néhány járművet felújítottak, idénre azonban nem várható fejlesztés. A helyközi és távolsági tömegközlekedés díjszabásában február 1-től várható változás, a helyi tömegközlekedés tarifáinak 6 százalékos emelését javasolta a társaság, azonban a képviselő-testület ezt az előterjesztést nem szavazta meg. - Várhatóan tavasszal vagy nyár elején teszünk ismét javaslatot a jegy- és bérletáremelésre. Az üzemanyag árak emelkedése is kihatással volt a javaslatra, bár ezt közvetlenül érvényesíteni nem lehet. Az üzemanyag jövedéki adója és a szolgáltatási díj Áfa 2009. júliusi növekedését nem tudtuk bekalkulálni a tavalyi jegyárakba. Ezért gondoltuk, hogy a képviselők elé terjesztett 6 százalékos emelés indokolt lenne, de nem fogadták el - magyarázott Mészáros Zoltán kirendeltség vezető, aki elmondta: A helyi tömegközlekedés veszteséges, az utasok által befizetett összegből, az árkiegészítésből és az önkormányzat által adott támogatásból a 2009-ben érvényes menetrend nem tartható fenn. Ezért szűkíteniük kellett a járatokat, az összes teljesítményből kilométert kellett csökkenteniük. Ennek következménye, hogy január 4-től az 5-ös, két járatpáros vonalat, ami a vasútállomás és a Drahos utca között közlekedik, megszüntették. Részben ennek hiányát pótolják a Hékédre menő járattal. Teljesen megszűnt a reggel 5.40-kor és 5. 55-kor a Drahos utcára induló járatpár, a számlálási adatok alapján ez nem volt kihasználva.
- Kevesen veszik igénybe a helyi tömegközlekedést, bár a hideg és a tél beálltával egy kicsit javult a tendencia. Ilyenkor mindig többen vannak az autóbuszokon - jelentette ki Mészáros Zoltán. A kirendeltség vezető szerint a kerékpárutak fejlesztése miatt sokan közlekednek biciklivel, egyre kevesebben veszik igénybe a tömegközlekedést, amelynek üzemeltetése nem gazdaságos. Ennek következményeként, illetve a válság hatására munkahelyek szűntek meg a környéken, ezáltal kevesebben vesznek bérletet. Tavaly a TESCO áruház felmondta a társaságunkkal kötött szerződést, felül kellett vizsgálni a járatok működtetését, szűkíteni kellett. 2009. május 10-én új menetrend lépett érvénybe, azelőtt három busz közlekedett a helyi vonalakon és összesen 5 ember dolgozott. A csökkentések után már csak két jármű három sofőrrel, így két munkahely felszabadult. - Társaságunk továbbra is azon dolgozik, hogy ne szűnjenek meg munkahelyek, ne kelljen munkatársakat elküldeni. A helyi kirendeltség vezetőjeként nem bocsátottam még el embert amiatt, hogy csökkentettük a járatok számát, azaz munkát vesztettünk. Viszont a nyugdíjazás miatt van egyfajta természetes fogyás. Ennek hatására 2004 óta 10 százalékkal csökkent az állomány, mert egy távozó kolléga helyére nem tudunk felvenni új embert. Létszámbővítésre a közeljövőben egyáltalán nincs remény, hiszen a közlekedési társaság munkája is nagymértékben függ a gazdasági hatásoktól.
2009-ben még nagyobb számú autóbuszt tudtak beszerezni, részint állami segítséggel. A szentesi kirendeltség is kapott egy új járművet a tanulószállításhoz, ennek keretében végezzük a derekegyházi iskolások szállítását a Koszta József Általános Iskolába, illetve a diákokét úszásoktatásra. Erre olyan buszt állítottak be, amivel a tanulószállítást a törvény szerint végezni lehet - mondta el Mészáros Zoltán.
A Tisza Volán Zrt.-nél 2010-ben nincs tervezve új beszerzés, így Szentesre sem kerül új jármű. Tavaly 4 járművet felújítottak, ebből a munkából - mely 6-8 évvel fiatalítja meg a gépjárműveket - idénre is 4 van betervezve.
Az EAG-hoz kapcsolódóan: Az oldalára mi volt ráírva én valami +1,5m olvasok, meg még van pár dolog rajta, az oldal üvegen is van valami. Már ha emlékszel rá.
Későbbiekben nem IRZ-xxx rendszámot kapott(a dátum miatt gondolom ezt)?
A leirt adatok alapján 16 db kocsi Partiscumos nállam 4 db Ikarus 280 5 db Ikarus 415 1 db Ikarus C56 1 db Isuzu Turquise 1 db Csepel Union 1 db Neoplan N316K 1 db RC 302 2 db Volkswagen LT46
És ráadásnak tőlem is egy kép a GVX-908-ról, tisztára olyan mint egy 256.42-es anno :D
Az említett busz, vagyis a HPD-082 nem állandó Salgótarjáni járat. Csak a tanév tartalma alatt jár oda vasárnaponként. Hétköznap Szeged-Szentes-Csongrád útvonalon közlekedik. Szombatonként pedig Szeged-Szentes. Tavaly Békéscsaba volt a szombati fordája.
Valóban, van egy fotóm (sajnos papírkép), amin a Széchenyi téren megy, első rendszám nélkül (akkor veszett el, ezért kapott új rendszámot), de az oldalán, a vezetőfülke mögött még ott az 516 felirat.
Tavaszutca, ha Szegeden vagy, előtte csörög rám és adom a képeket szkennelni.
"Más: Pozitív dolog lett, hogy újra csuklóssal adják ki a 20-ast, és legalább azokkal a gépekkel akik a selejtezés szélén állnak (Műszaki vizsga végleges lejártáig való gépek)." A 20-ast továbbra is szólókkal adják ki. Mivel most csuklósokkal vannak jobban eleresztve, ha valamelyik szólóval van valami, akkor lehet, hogy egy napra szóló fordára is csuklóst adnak ki, de nem nagyon lesz jellemző.
"De lett a 90-90F-es szendvicsből is beforgatás a 20-asra." Nem lett.
"Ami fontos változás még januártól, hogy a 7:05-ös Személy P.U.-ról induló, és 7:35-kor Új-Petőfitelepről induló 21-es helyközi fordásoké lett, a héten a hajdani vezérgép csinálta (DUD-945)." Az Új-Petőfitelepről 7:25-kor induló 21-esre segít rá a DUD-945. LegaLlább szeptember óta...
"A 7:02-es 79-es is szintén helyközi fordába került rásegítő járatként, vissza pedig 79-75Y-ként jön a Logisztikától illetve a Kollégium úttól." A 7:00-kor induló 79-esre szorgalmi időszak alatt segít rá egy helyközis kocsi, de az 7:20-kor ugyanúgy 79-esben jön vissza a SZILK-től. A 75Y koleszjáratot egy másik helyközi kocsi végzi.
"És ami még egy fontos változás, hogy reggel a 6:32-es Üllési járat Sziksósfürdőtől 7F-es járatba közlekedik." Ha arra gondolsz, hogy ami 6:30-kor indul Üllésről járat (és kb. 6:50-7:00 között ér a Szikihez), a Szikitől átvált 7F-be, akkor nem így van. 7:00 órakor van 7F-es a Sziksósfürdőtől a Mars térre, de azt egy dorozsmai kintalvós, a DUD-921 végzi. Reggel rezsiben megy ki Dorozsmáról a Szikihez.
"A reggeli 20-as változatlan, csak meglepő látvány, hogy már Carrusa is néha beforog." A két 20-as rásegítő járatot valóban szokta Carrus is csinálni.
OFF Meglehetősen érdekes olvasmány. Több ponton egyezik a közlekedési rendszerek jegyzetemmel, de persze ez az üzemtani könyv azért jóval bővebb mint az enyém. Szóval nice, de még nem végeztem ki. :) ON
Hittől, felekezettől, bőrszíntől, kortól és nemtől függően opcionálisan eltérő jelzők is behelyettesíthetők! Az igények ilyen irányú teljesítését verval végzi majd :-P
Jogos. De ez még ugye csak egy terv.. Tehát nem a teljes reggeli és teljes délutáni csúcs lenne helyközisként, csak egy darabja annak. Pl. 9-kor már bővel helyiben nyomnák a gépek.. De ezekről több infó majd később. :)
Majd - a tervek szerint - a 4 db kocsi olyan rendszerben fog működni, hogy a reggeli és délutáni csúcsban Sg-Sándorfalva, Ez nálam alapvetően reggel 5-9 és du. 13-17 óra közötti időpontot jelent.
a kettő között pedig Szeged helyi osztottat fognak csinálni. A helyi osztott ugyanezen időszakban végez feladatot szerintem :-))) Most hogy is lesz akkor? ;-)
Ezen módszer szerintem nagyon jó ötlet, így jól ki lesznek használva a gépek. Ámen!
Na a két 417-es felújítása pozitívum, nagyon rájuk fér már. A helyközissé átalakítás légkondit is jelent? A KDJ-knél is?
Viszont egy kérdés ami igazán izgat, nem kötözködésképpen, hanem tényleg kíváncsi lennék rá (hátha Te, esetleg más tudja rá a választ): tényleg jobban megéri átalakítani a buszokat helyközis kialakításúvá, mint motort, ill. váltót cserélni bennük azért, hogy kevesebb fogyasztásuk legyen helyijáratos kocsiként?
Február 1.-től a további 3 db KDJ is átkerül helyközibe. Majd - a tervek szerint - a 4 db kocsi olyan rendszerben fog működni, hogy a reggeli és délutáni csúcsban Sg-Sándorfalva, a kettő között pedig Szeged helyi osztottat fognak csinálni. Ezen módszer szerintem nagyon jó ötlet, így jól ki lesznek használva a gépek.
2011-ben pedig Ikarus 417 nagyfelújítás és helyközibe rakás...
Nem bánnám ha Te is mutatnál valamit, mert csácsogáson kívül mást nem igazán lehet felfedezni. Kíváncsi vagyok a listádra!
Más: Pozitív dolog lett, hogy újra csuklóssal adják ki a 20-ast, és legalább azokkal a gépekkel akik a selejtezés szélén állnak (Műszaki vizsga végleges lejártáig való gépek). De lett a 90-90F-es szendvicsből is beforgatás a 20-asra.
Ami fontos változás még januártól, hogy a 7:05-ös Személy P.U.-ról induló, és 7:35-kor Új-Petőfitelepről induló 21-es helyközi fordásoké lett, a héten a hajdani vezérgép csinálta (DUD-945). A 7:02-es 79-es is szintén helyközi fordába került rásegítő járatként, vissza pedig 79-75Y-ként jön a Logisztikától illetve a Kollégium úttól. És ami még egy fontos változás, hogy reggel a 6:32-es Üllési járat Sziksósfürdőtől 7F-es járatba közlekedik. A reggeli 20-as változatlan, csak meglepő látvány, hogy már Carrusa is néha beforog.
Azért annyira ne igyunk előre a medve bőrére, mert a KDJ-355,356 fog még meglepetéseket okozni a tesztek során. A 358 az aki talán még át megy a teszteken, de a 355,356 az nagyon de nagyon kérdéses.
1;A 20-son vissza állt a régi rend? (csúcsidőben csuklós, csúcsidőn kívűl szóló) nagyonrégen 5éve láttam utóljára teljes csuklós fordát petőfin a 20-son. 2;A KDJ-358 at mikor nézik át? (Nagyon szaggató hangot ad ki a motorhangja, meg gyorsításnál eléggé lomha--egyre jobban) 3;Ebben az évben milyen buszok beszerzése várható, és hány darab?
Momentán esik az olajár megint, meg a Volán amúgy sem kúti áron veszi gondolom, úgyhogy odébb van még ez :) Citaro helyköziről nem tudok semmit. De látatlanban is azt mondom, nem igazán alkalmas oda ilyen ülésekkel és klíma nélkül, alig nyitható ablakokkal..
Én csak annyit tudok a helyközis Csitáról, hogy a helyközis fogyasztása, nem sokban tér el a városi fogyasztástól, egy ideje a HXG-925 sofőre hajtja, nem tudjátok, hogy miért?
Jelenleg valóban ez a helyzet, de hogy hosszabb távon is ilyen árak maradnak-e, azt nem lehet tudni. Néhány szakértő ugyan ezt nyilatkozta, de ismerve a körülményeket, még bármi történhet gázolaj/gázár ügyben.
1-2 gázos busz így is többet fut társainál, ha jól érzékeltem (GOX-156-ot szoktam látni még 11 óra után is dolgozni, sőt talán még GOX-154-et is). KDJ-357 helyközi szerepléséről milyen vélemények vannak, hallottál valamit erről, hogy mennyire állja a sarat helyköziben?
Sok (osztott)forda van 260-assal kiadva, sztem van vagy 8-10. Ezek ugye zömmel régebbi buszok. Továbbá a 2-es szemlék idejére is kell tartalék busz. Úgy rémlik, több beszerzés nem lesz mostanában. Nagy kérdés még, mi lesz a gázosokkal. Mostmár jóval olcsóbb a gáz, mint a gázolaj, bár maga a gázbusz nem olcsóbb, mert ugye többet eszik, bár a Conectokkal, VOlvokkal összevetve lehet hogy már olcsóbb, mert ezek ugye többet esznek, pl szóló Conecto 34-35 liter, 260 gázos meg 45 kilo körül. Tehát ha tovább drágul a dízel(a gáz meg nem), akkor könnyen déli váltásban találhatják magukat a gázos buszok :) Néhány Conecto vagy Volvo meg beeshet osztottba(nyilván átszerkesztett fordákkal, hogy az osztottban lennének az AP-s járatok), amúgy valszeg a JAW-os Volvok mennének osztottba, mert azok a legproblémásabbak, meg legöregebbek is. Ja meg az IDZ-k.
Látom a letét fogalmát nem értettétek, de se baj, lényeg, hogy a műszaki vizsga lejártáig közlekednek lovagló autóként. Vagy bent állnak a telepen ha nincs rájuk szükség.
Fől lehet fogni úgy is, hogy szörnyű, stb., az tény, hogy nekem is hiányzik a retro feeling, de azért ki lehet jelenteni, hogy a TV büszkélkedik a legjobb 200-asokkal. Ezek a fényezések annyira újjá teszik a gépeket, és most példaként fől lehet hozni a 770-et, szinte új gép lett így teljesen. Motorikusan is jók az ELR-569 nagyon pöpec lett és újra gazdás gép (Dorozsma), habár ami annyira nem jó hír, hogy a CJN-010 haldoklik de talán még menthető a dolog. Akkor egy kis selejt lista 280-asaokból, elég sok lett sajnos. AHA-604 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BRN-962 BRN-963 ELR-435 BOX-605 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BPZ-882 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BPZ-965 BRN-856 BRN-857
A nagy túlélők, idén még biztos kint lesznek.
BPZ-895 BHJ-909 CJN-294 CJN-356 CJN-357 BPT-946
260-as letét, illetve selejt lista
CJN-033 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) CJN-035 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) CJN-038 CJN-405 CMX-981 BPZ-769 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
A 260-as túlélők idényre
BOS-576 BOS-578 BPT-973 BRT-053 CJN-283 CMX-849 (Új műszakit már nem fog kapni)
Számításokat számolgattuk, 2011 közepére 260 illetve 280-asból a CCP-és és a DUD-os széria fog maradni, meg persze a gázosok. Meg kell hagyni szép lett az állományunk, magasan visszük is Magyarországon a prímet átlagéletkorba az tutira merem állítani.
Nyugi van még remény! Lesz ráncajtós, trilexes 260-as ha a Volán vissza veszi a városőrségtől az AKF-999-et:D Nem ártana ott rohad a Tesco elött...szegény...
Ez szörnyű... Már abban az értelemben, ahogy Balázs mondta. Egyébként van lehetőség buszt menteni, mondjuk 266-ost, persze nem ártana, ha anyagilag jobban el lennénk eresztve. (Nem feltétlenül TV állományba valaha is tartozó buszról beszélek, bár ki tudja).
Ebből az oldalból nézve teljesen igazad van. Elég aggasztó, hogy a Volán állományában már alig van "retro" kocsi. Egy DUD-os (vagy olyan szintre felújított) 200-ason már nagyon nincs mit eltenni.. :S
Ezt senki se vonja kétségbe, bár azért kisebb tömjénfüsttel is értelmezhető a dolog :P
Ennek a kocsinak volt egy rendkívül különleges előélete, az akkori dizájnnal együtt: én pl. szívesen láttam volna eredeti állapotúra felújítva, sárgára fényezve retro kocsiként. Mások nem így gondolkodtak, mert kevésbé tartják fontosnak a múlt egy jelentős darabkájának megőrzését, és itt nem erre a konkrét kocsira célzok, hanem a 200-as szériára, annak már 35-40 éves pályafutására. Ezt a kocsit speciel több okból is érdemesnek tartottam volna erre a célra, de nem így történt. Ez van.
Igen, ez is csak egy a sok gyönyörűen felújított kocsi közül. :P
Azért ha megnézzük a 260, 280, 415, 395/E95 elég szépséges kocsikkal találkozhatunk a cégnél. Meg merném kockáztatni, hogy a DUD-széria és a 415-ösök az országban a legszebben lettek felújítva.. :)
A feljújítás gyönyörű lett!! Végülis egy kevés km-es busz, nem igazán érett meg a selejtezésre.
Viszont sajnos le kell mondani egy újabb elképzelésről. Terveztem, hogy beszerzek célszerszámokat, és megbeszélem a szentesiekkel, hogy egy fotó erejéig le lehessen szerelni a "tyúkitatókat". :((
Atyaúristen!!! Egyik szemem sír, másik nevet. Eltűnt a ráncajtós korszak egyik utolsó gyöngyszeme. Ezzel szemben viszont megszületett a cég legpatentebb állapotú 260-asa. Gyönyörűen néz ki a gép!
3./ A laktanya új kerítésének építés miatt eltűnt az évtizedek óta a laktanya bejárata előtt háborítatlanul álló Volán csigás régi típusú helyi megállótábla, ami az 1996-ban megszűnt akkori 5-ös (Vasútállomás-Laktanya) helyi autóbuszvonal végállomását jelölte.
4./ Megújult a legendás BOS 770-es.
Ha működne ma is az Ikarus és még mindig gyártaná az IK 260-asokat, valószínűleg így nézne ki egy gyári új darab, de lehet, hogy nem csak én sajnálom, hogy nem maradt meg ráncajtósan, nosztalgiabusznak.
Lenne egy technikai kérdésem a szolo gázos buszoknál HCT-516 nincsen. Pedig sorozatban vannak 511-517ig.Gyártásuk napra pontosan megegyezik a HYR-741 el. Miért kapott másik rendszámot? Avagy miért nem a 516 maradhatott meg?
Hátőőő, áldozatául esett egy személyeskedésnek :((
Havonta 1x járok otthon. A BHJ-606 sárgán, zöld Déli aprós reklámmal, meg az ABU-s sárga trilexes IK280 képeidre gondolnék. Bízom benne, hogy lesz majd időd rá :))
Kár a szpringsztrítért, a szegedi fórum egyik legütősebb nickje volt... Béke poraira :-((
Kéne egy jó szkenner, az az igazság, vannak izgalmas dolgok 2000-2001 környékéről is... A digi képek 2002. novemberétől vannak, azok közül már tettem be ide képeket, pl (ha jól emlékszem), épp DUD-271-ről is, ami egy papírkép még korábban szkennelt verziója. Ma már nincs időm, de talán a jövő hét végén elkezdek feltenni egy-két korábbi képet.
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: KAY-572 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.52 Szín: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Makón is néhány rövidebb vonal ki van adva alvállalkozásba, van ott egy Credo, 1-2 E14 meg Marbus is, sőőőt, néha Irisbus Midway is jár. Ez nem izgat? Az E14 fullfehér :-)
Januártól jelentősen olcsóbb lett a gáz. Ha a gázolaj tovább drágul(10-20 ftot), olcsóbbak lesznek a gázos buszok.. Amúgy amit láttál, az sztem csak valami rendkívüli lehetett, cserebusz.
Nyugi csak kötözködök veled :P És folytatom :D Én tökéletesen megérteném, de a listádnál sehol se szerepel az a szó, hogy tervezett, valamint egy konkrét napi állapotot írtál, nem pedig a közeljövőt... :P
Ma reggel KBS-644 állt ledögölve A Túrás (Rókusi csomópont) SZVSE pálya új kerítése előtt kialakított kis "útján". Természetesen senki nem fért el tőle. Illetve EVL-472 próbálkozott, de a sok terelőtáblától, ároktól, homokdombtól nem fért el... Nem sokkal később már a domaszékit előzte a Csongrádi sugárúton.
Úgy látom nem sikerül megérteni, hogy ez a kocsit tervezett újévi állapota. Azaz még 1-2 hétig, vagy január végéig változhatnak a dolgok, mint ahogy a listákban van...
Egyébként a fa a kintalvós Volvók miatt lett betéve.. Amolyan biztonsági szerepet lát el, mert a zár az drága dolog. :) Volvo fa, egyenesen a svédektől.. :)
1. Fórumon NEM tudod a saját hozzászólásaidat sem szerkeszteni, és a Te hsz-eidben se sok igazságtartalom volt eddig. 2. Mások leírták hogy addig hajtják őket amíg van műszakijuk, azután mennek kukába. 3. Valószínűleg vagy nem akart becsukódni, vagy mindig visszanyitott és a kocsi meg kellett, szerintem forda végeztével javították. Police szalagjuk meg valószínűleg csak a rendőröknek van, és lenne olyan hülye aki a szalagot elszakítva "márpedigénakkorisittszállokle!" hozzáállással ott akarna leszállni, a fadarabokon meg kicsit nehezebb átfolyni :)
Az, hogy még pár hétig (hónapig) futnak a gépek, nem jelent semmit. Ez eddig is így volt, 2009-ben is, 2008-ban is, 1978-ban is. Szóval köszönjük Martinka, de nem találtad fel a spanyolviaszt...
Értem, köszi! Reménykedjünk benne, mihamarabb hogy talpra áll.
IES-059 is nagy utat járt már be a megyében: eredetileg a csongrádiak kocsija volt, majd 2007/2008 táján átkerült Szegedre, most pedig Hódmezővásárhelyé lett. :-)
Sziasztok ha tud valaki Ikarus emblémát szerezni de olyat ami i az 55 ikaruson van a szárnyas emblémát nagyon fontos ha tud vala ilyet szoljon! Nagyon Szépen köszönöm előre is!
Elméletileg a CKE-813 csak addig lesz míg a KNS vissza nem tér. De hallottam olyat, hogy nem mostanában következik ez be. Jó darabig a CKE lesz szerintem. Egyesek szerint a KNS ha visszajön akkor se kapja vissza Hmvhely. Csongrádnak akarják adni. De én reménykedem a KNS visszatérésében. Bár... Nincs jó állapotban a busz tudomásom szerint.
A 14.30-as expressz járat a korábbi 13.30-as, csak egy órával később jön. A 16.30-as expressz új járat, mert a hetek utolsó tanítási napján és a hetek első tanítási napját megelőző napon közlekedő 15.30-as járat továbbra is közlekedik.