alapvetően nem sokat. a vége lett kicsit sűrű, de az általános bénaságból kifolyólag. eleinte volt csak az időszakos szervíz, meg a kartertörés. aztán ugye rakattam fel kartervédőt. utána sokáig csak normál szervíz. (közben töltöttem bele az olajat, mert azt mondták, ez még belefér:) aztán a gari lejárta előtt bevittem egy kis garizásra. Na itt kezdtek el rendesen bénázni, mert kb. 3 forduló volt, mire minden megvolt, amit ők is észleltek. ami náluk nem jelentkezett, arra össznépi tippjátékot hírdettek. (pl. időnként nem ment le az ablak. nyekergés a motortérből, a szervíz közelében elmúlt. időnként megkukult a rádió, és csak motor leáll, újraindít után szólalt meg. aztán 2-3x kiírta a BC, hogy indításgátló hiba, de aztán csuklás nélkül 2.-ra indult. 3-4 alkalommal a motor egyszerűen csak köhögött. mintha nem ment volna 1 henger. ezt jellemzően hosszú állás után csinálta, kb. 60e km után de csak 3-4 alkalommal. na ezeket nem tudták kideríteni.) aztán még kellett volna menni, de ezt már meghagytam az új tulajnak (kopó alkatrészek cseréje, meg középső dob csere (3 és fél évesen!!!))
igazából én azon nevettem a hsz-en, hogy nem hal meg unalmában a c4-ben. ja ott nem. ahogy a teszteket olvastam minimum ráz az autó:)
Hát nem a felét éri 3 év után az biztos. Az viszont igaz hogy nem valami izgalmas a Corolla belseje, bár ez az új már jobb mint az elődje. Még tetszik is nekem. És újra Japánban gyártják! Ha választanom kell az unalmasság, vagy az unalmas várakozás a szervizben között, akkor az elöbbit választom. Amúgy a japán márkák szervizei, élükön a Mazdával, élet-halál harcot vívnak a cégek kegyeiért hogy szervizelhessék a kocsijaikat, a nagyobb flottákat, más márkákat is. Mert különben a szerviz nem sok hasznot hoz. Hisz nincsen mit javítani. A miénkben 33e van most. De az egyéves átvizsgálásnon kívül, ami 18e-nél volt, még nem kellett meglátogatni a szervizt. AD! Te ennyi km alatt hányszor jártál szervizben a Picassoval? Sacc/kb?
egy hozzászólás a picasso topicból, amin jót nevettem. téma a corolla vs C4:
mégha 0.5 milla lenen a különbség, de nézd meg az új Corolla inkább 1, 1.5 millával drágább. ÉS amikor a szomszédos Toyota szalonban azt mondták a kb 5.2 re kijött (mert ugye a 4.5 ös indulóárban jó pár dolog nincs benne szokás szerint) a kérdésemre mennyit ér 3 év múlva: a felét. :) egyszóval ugyanaz csak pepitában az értékvesztés, csak nem fogod halálra unni magad az autóban :)
Amúgy a csere már nem a mi tulakdonunkban fog történni. Azt már a leendő tulaja ill a kereskedés csinálja meg. Hamarosan átvesszük az újat. Kb két héten belül.
Nem lehet hogy azért kaptál krómos végűt mert az volt rajta? Akinek pedig nem, az kapja a simát? Amúgy a mienk is megkapta a behívóját a dobcserére. Azért a levélben leírt extrém eset tényleg nagyon extrém: "Tartósan alacsony sebességfokozatban, magas fordulattal és lassan haladva egyes elemek túlhevülhetnek" Vajon melyik kocsi kipufogó-rendszere nem hevül túl ilyen esetben? Pl az Unimog. :o) Ez a legnagyobb áttétele mellett 200 m/ó sebességgel halad! Amúgy ki az a hülye aki így használja? Talán ha hegyi szerpentinen lakókocsit vontatva teljes terheléssel egyesben araszol a sor.
Megvan az országban a 6. Mazda5-ös, amelyiken kicserélik a hátsó kipuff.dobot: a miénk az! Pótlólagos hővédő-pajzsot is beszerelnek(csakúgy,mint anno a 6-osba) a benzintank "hasa és feneke" felől. 1xsmind utol is ért engem tudatilag a hiroshimai vezetés, ugyanis az új dobhoz gyárilag tükrösre polírozott korr.acél végtoldat dukál!
Pedig mit küszködtem, hogy azt, a már a kocsi átvételekor sem tetsző vastag-szívós fekete védőfesték réteget ledolgozzam a végcső-darabról. De úgy sem voltam elégedett, kicsit "húsosabbá" tettem (optikailag) egy darab méretre és ferde végűre vágott 2mm falvastagságú, selyemfényesre felpolírozott saválló csődarabbal, amit pontosan ráhúztam az eredeti végdarabra (a saját végdarab külméretével kvázi 1ező belméret) -nem kilógó tojócsövet akartam.
Hát igen. Akkor meg koptattam a télit. Most értem haza a szlovén határ mellől. Mínusz két fok és több centi hó. Délután óta szakad. Latyakosak az utak.
majd lemegy nekem is:) nektek 2x annyi van benne:) azt a 3 tizedet csak megkapom addig:) vegyesben már volt 6.7, 6.8, sőt egyszer 6.6, de akkor abban kevés város volt:)
hát az nagyon ütős. különben azt mondják, ahogy egyre több km van benne, egyre jobb a fogyi. én is tapasztalom ezt, most 10e km körül már full városi fogyim is 7,1 volt.
az ezüst is gyönyörű, és nem kell suvickolni:) kis híján sikerült tegnap kifogynom a gázolajból:) elmentünk vásárolni, az új nulláson kellett menni, ránéztem a mutatóra, kicsivel 0 felett van, de már vagy 50 km óta világít. á mondom lazán elég lesz, majd visszafelé beugrom a shellhez, odafelé nem töltöm az időt. egy hiba volt a számításomban, hogy amint a 0-sra értem, elkezdődött a kiégetés, így szépen megitta a maradékot. visszafelé ugyan már nem csinálta, de hát már 0 alatt volt annyival, mint amennyivel indulásor felette. ilyen lent még nem volt soha:) megálltam egy enyhén szólva nem bizalomgerjesztő agipnál, tankoltam 8 litert. AZtán kb 10 km múlva elértem a shellhez, ott még belement 46. Azaz összesen 54. Mivel 60 literes a tank, de szerintem soha nem sikerül telelökni, kb 4 liter lehetett még benne. Szóval akár még ki is bírta volna, de elég érdekes volt:)
Egyszer a népítéletben egy rosszakarónk írta, hogy Mazda 5 egy nagy szívás. Hát bizonyos szempontból az. Aki a tolóajtókat az utolsó cm2-ig tökéletesen megtisztítja, az nagyot szív. Én ma megpróbálkoztam vele. Eléggé sok időm ráment. De megérte. Aztán ismét elhatároztam hogy sötét szinű kocsit soha többet nem veszek! Gyönyörű, de van mit suvickolni.
Nem lehet, hogy csak bekalibrálták végre a BC-t? Nekem 6-7 litereket mutat, a kútnál meg 8-9 de néha még többre jön ki. Vagy városban megyek rövid távokat vagy pályán nyomom 160-180 között.
lehet, hogy épp beleszaladtál egy kiégetésbe, és ha épp előtte nulláztad a BC-t, az nagyon el tudja torzítani a fogyasztást. kb. 6-700 km átlaga ami már érdekes. meg lehet gyenge gázolaj is
Ceglédről hazafelé és Bp-n keveset. Sőt volt olyan időszak amikor felment 11-re is. (az átlag)
Holnap majd megyünk nagyobb távot, akkor majd megnézem újra.
Az olajemelkedést szintjét én nem tudom mérlegelni, de látom Abraka Dabra már leírta. A kocsiban most 28E van. A programfrissítés megoldotta a tolatókamera hibáját is.