Igen olajban fut a Hondánál a vezérműszíj!Valószínű hogy kiszolgálja a motor élettartamát,mert sehol nem említik még a cseréjét sem!Nekem csak volt Honda motoros robim 7éve vettük,újjonan és 5vagy 6 évet birt ki a motor!Utánna fuvardíjba kaptam egy 1990-ben gyártott 4Le ős kapálógépre való Briggs motort ami a mai napig szépen üzemel,erős,nem eszi az olajat és könnyen indul,igaz ezen is gyárilag az a régifajta autómata szivatós karbi volt amivel nem voltam megelégedve és lecseréltem rendes úszós karbira meg tettem rá egy tankot!Amúgy egy picit a Briggs felé húz a szivem!3éve vettem egy vadi új 675ös Briggs motort 56600Ft ért ami egy darabig a robimon volt 2éve pedig a fűnyírós traktoromba szolgál!
Szóról szóra így van ahogy írod. Nekem is ilyen kapálógépem van ami a képen. Ugyanezzel a motorral. '90 évjárat a motor is és a RK is. Rengeteget ment. Epreztünk, málnáztunk, szőlő. Már lefutotta magát rendesen. Hajtómű feljavítás pár éve volt. Most az ünnepek előtt csináltam meg a motort is. A gyűrűk elkoptak, a kipufogó szelep szár és a vezető szintén. A hajtókar osztott része is megkopott kb. 0.2 mm-t. A forgattyúscsap körkörösségét elvesztette. 0,05 mm a körhagyás. Lényeg, hogy ezeket orvosoltam, saját erőmből. Nem kellet sem köszörülni, sem új túlméretes hajtókar. Mindent kézzel, olcsón. Tovább tartott, de ingyen volt. A gyűrűket elég jó minőséget vettem. A henger még elfogatható. Magam sem értem, és meg is lepődtem, de a kipufogó szelepszár és vezetője alig kopott meg. Alsó főtengely szimering cserélve. Egy tank benzint kijárattam. Egy szemet sem füstöl a motor. Érzékelhető olajfogyasztást nem láttam. Jónak tűnik, pár évet még biztos elmocorog.
Más. Pár éve került hozzám kosárba egy 375 Sprint motor. Szabadszentkirályi KF-04-en volt. '93-as évjárat. Itt is hajtókar összehúzást csináltam, gyűrűzés és ennyi. Jó a motor. Ezen is Könnyű lendkerék van. Hiába ez bizony fűnyíró motor, csak erre nincs felszerelve a vészfékblokk. (Erről már korábban én is írtam). Most a napokban elbontottam egy '80-ban készült szintén 4 HP-s motort. A nehéz lendkereket rátettem erre a motorra. Mindjárt nem kellet rettegni indításnál.
A 151-est gyárthatnák még mai napig is. Nem kellene semit moderizálni rajta. Ami képeket tegnap felraktam az a testvére a 151-esnek mindene ugyan az a főtendely is csak erre gyárilag 200cm3 hengert raktak. Ugyan az csak nagyobb a furat a dugattyú és a gyűrű. Hálás kis gép.
Van egy brigge sprint 4 lovasom is de az csak a helyet foglalja. Szinte semmi nem használom mert pl a kf lehajtását nem győztem újítani. A motorral szoktam füvet nyírni. :D
Van egy Ducati mpm 2-es rotakapám. Úgy kaptam én is fizetségképpen ,de nem akarok tőle megvállni.
Már bírtam is használi,csak 2 napja,mondom beindítom,kicsit megjáratom . De nem bírtam berántani,leszedtem a berántófejet és láttam hogy a berántókarmok lekerekedtek,elkoptak. Nézegettem interneten de nem találtam ilyen körmöt,esetleg aki ismeri ezt a gép ,tudna segíteni nekem,merre keressek ehhez berántókörmöt? Tudom nem mai gép,de amúgy meg nagyon jól működött. Szeretném rendbe rakni és használni. Válaszokat előre köszönöm.
De nem az eredeti motorral , amit magyarországon gyártottak , hanem briggs , meg temusech . Én az eredeti konstrukcióra gondoltam mint a 151-es vagy a Rex-Maxi motorja .
albertjani régen miden gépet/ezközt legyen az mezőgazdasági vagy csak a mindennapokban használatos dolgok úgy gyártottak hogy legalább 15-20 évet kibírjon . Manapság az a lényeg hogy minnél gyorsabban tönkremenjen és lehessen vadi újat venni .
Kár volt bezárni a Robi gyárat mert még mindig gyárthatnák pl : 151-est csak kicsit modernizálva . Ehelyett kapjuk azokat az ezközöket amelyek jórészt műanyagok , ha lejár a megadott üzemórájuk akkor vége a gépnek .
Kellet nekünk a nagy Amerika meg a nyugat . Nagyapám mindig mondja hogy A Kádár korban jó volt , Most nagyon rossz , És pár év múlva még rosszabb lesz .
Köszönöm!Nagyon ötletes a tied is én is gondolkodtam a kis kerekeken de mivel olyan jó a súlypontja nem is kinlódtam vele tovább.
Ez nekem ha azt nézzük csak munkaidőt emésztett fel. de az is belefért a napi 8 órás melóba!!!! :)
Tetszik a kivitelezése nagyon.Grtatula hozzá!És a gyáriért én sem adnék 100-120 ezret!!!Inkább annyiért csinálok valakinek egyet szivesen én is ! :)És az még hogy aki csinált ilyet mint az enyém az csak hasonlít csak egy a gondolkodásunk:)Nekem már kész voltak a tervek 3D-ben!Még nyáron:)
És ami különösen tetszik az a VÁLTÓKAR!Én is meg akarom hosszabbítani!Van még fotód róla!
Bizonyára sokan tudják, de a Briggs & Stratton új három számjegyből álló un. széria jelölése a forgatónyomatékot hivatott jelölni. A motorjaiknál leközölt specifikációkban a teljesítmény mutatót forgatónyomatékban adják meg.
Hát igen! Bizony jártam én is úgy, hogy a 16 szelepes suzukim mind a 8 kipufogó szelepszár nyakban a tányér alatt elkámpicsolódott. Ott volt a tányérok nyoma a dugattyúkban. Jóvanna, nagy duzzogva megcsináltam magam, de a szelepeket meg a hengerfejtömítést ki kellet fizetnem. Hallottam olyan esetről, hogy gar. időn belül történt hasonló eset. Érdekes, akkor javításkor mindjárt tudtak feltenni "zsebes" dugattyúkat. Így ez a probléma a jövőben kizárva.
Bírom, amikor mondják, hogy bezzeg az Ő Honda GCV160-as gépük az milyen erős, az 5,5LE! :)
A vezérműszíjas megoldás szerintem ilyen motoroknál nem tuti, Erős igénybevételnek kitett gumi alkatrész olajban úszik? A gumi nem szereti az olajat. Szíjszakadás esetén nem gubancolódik össze a dugattyú és a szelepek? Elő van írva, hány üzemóránként/időnként kell cserélni, vagy az is kiszolgálja a gép élettartamát?
Nekem 2105-ös Ladám van (kocka Lada, szíjas motorral) , érdekes, hogy azon meg tudták oldani, hogy a dugattyúk tetejébe bemarásokat készítettek, így a szelepeknek esélyük sincsen összeérni velük. Még szíjszakadás esetén sem. A mai autókban, ha csak egy fogat is átugrik a szíj, kis túlzással már lehet generáloztatni a motort.