Keresés

Részletes keresés

albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15636

"Manapság az a lényeg hogy minnél gyorsabban tönkremenjen és lehessen vadi újat venni "

 

Garanciaidő plusz 1 napra tervezik az új cuccokat.

 

 

 "még mindig gyárthatnák pl : 151-est csak kicsit modernizálva"

 

Kétütemű motort gyártanak még pl. a Terrához. Az majdem olyan, mint a Robi motor.

 

 

 

Ma is gyártanak jó motorokat, csak azok számunkra megfizethetetlenek. Vagy inkább elköltjük másra a pénzt :)

Kérdezd meg az öregeket, hogy annak idején hány havi átlagbérből lehetett megvenni egy új 151-est tartozékokkal együtt?

 

 

Idősebb kollégákkal csináltunk ilyen számításokat. A '80-as években egy színes TV mai áron 800ezer, egy Hajdu mosógép 400ezer... 

 

Ma jóval olcsóbban hozzájutunk, de annyit is érnek.

Előzmény: Moco94 (15615)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15635

Köszi, sajnos az enyémen már nincs meg a címke.

Előzmény: Furak (15632)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15634

Kismotor és gépgyár :)

Előzmény: Törölt nick (15633)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15633

Csepel motor.

Előzmény: biji (15630)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15632
Előzmény: biji (15630)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15631

Reméljük még egy darabig nem kell jaítani a 675-öst

Előzmény: Gokartos (15628)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15630

Szia!

 

Úgy tudom, hogy a Robi 151 motort a  "Kismotor és Gépgyár"  gyártotta, nem pedig a Robix.

Gondolom  motort nem gyártottak soha.

Előzmény: Moco94 (15620)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15629

Igen gyárthatnák.

Nekem személy szerint a Rex Maxi jobban tetszik a kuplunk miatt.

Csak az a baj, hogy lehet kapni alkatrészt a 151-eshez is csak az se olyan minőségű mint a gyári.

Előzmény: Rex maxi (15623)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15628
Igen olajban fut a Hondánál a vezérműszíj!Valószínű hogy kiszolgálja a motor élettartamát,mert sehol nem említik még a cseréjét sem!Nekem csak volt Honda motoros robim 7éve vettük,újjonan és 5vagy 6 évet birt ki a motor!Utánna fuvardíjba kaptam egy 1990-ben gyártott 4Le ős kapálógépre való Briggs motort ami a mai napig szépen üzemel,erős,nem eszi az olajat és könnyen indul,igaz ezen is gyárilag az a régifajta autómata szivatós karbi volt amivel nem voltam megelégedve és lecseréltem rendes úszós karbira meg tettem rá egy tankot!Amúgy egy picit a Briggs felé húz a szivem!3éve vettem egy vadi új 675ös Briggs motort 56600Ft ért ami egy darabig a robimon volt 2éve pedig a fűnyírós traktoromba szolgál!
Előzmény: albertjani (15612)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15627

 

Szóról szóra így van ahogy írod. Nekem is ilyen kapálógépem van ami a képen. Ugyanezzel a motorral. '90 évjárat a motor is és a RK is. Rengeteget ment. Epreztünk, málnáztunk, szőlő. Már lefutotta magát rendesen. Hajtómű feljavítás pár éve volt. Most az ünnepek előtt csináltam meg a motort is. A gyűrűk elkoptak, a kipufogó szelep szár és a vezető szintén. A hajtókar osztott része is megkopott kb. 0.2 mm-t. A forgattyúscsap körkörösségét elvesztette. 0,05 mm a körhagyás. Lényeg, hogy ezeket orvosoltam, saját erőmből. Nem kellet sem köszörülni, sem új túlméretes hajtókar. Mindent kézzel, olcsón. Tovább tartott, de ingyen volt. A gyűrűket elég jó minőséget vettem. A henger még elfogatható. Magam sem értem, és meg is lepődtem, de a kipufogó szelepszár és vezetője alig kopott meg. Alsó főtengely szimering cserélve. Egy tank benzint kijárattam. Egy szemet sem füstöl a motor. Érzékelhető olajfogyasztást nem láttam. Jónak tűnik, pár évet még biztos elmocorog. 

 

Más. Pár éve került hozzám kosárba egy 375 Sprint motor. Szabadszentkirályi KF-04-en volt. '93-as évjárat. Itt is hajtókar összehúzást csináltam, gyűrűzés és ennyi. Jó a motor. Ezen is Könnyű lendkerék van. Hiába ez bizony fűnyíró motor, csak erre nincs felszerelve a vészfékblokk. (Erről már korábban én is írtam). Most a napokban elbontottam egy '80-ban készült szintén 4 HP-s motort. A nehéz lendkereket rátettem erre a motorra. Mindjárt nem kellet rettegni indításnál.

 

hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15626

Üdv.

A Sprint - classic motorokat Fűnyíró motoroknak gyártották eredetileg.

(Könnyű lendkerék).

Csak a Robix-Szentkirályi-Szevafém triumvirátus ezt a motort veszi meg,

mert ez az olcsóbb megoldás.

Az utolsó strapabíró 4 le-s Briggs motor az volt amit még a régebbi Rk02-re tettek.

EZt nyüstölheted amennyire akarod, Olajcsere az előirtak szerint és örök élet meg 1 nap. Hol érte meg ez a Briggs-nek.

Ezután már arra mentek, hogy "X" ideig elketyeg aztán kuka.

Úgyis megveszi a hülye az újat.

Előzmény: Rex maxi (15623)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15625

Agroforg kft.

 

Én nyíregyházi vagyok itt van a cégnek székhelye meg pesten ha jól tudom. Nekik biztos van.

Előzmény: kisjakszy (15622)
hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15624

Üdv.

A Hotmail-es fiókómon keresztül küldtem el neked.

Valamiért azzal kicsit lassabban érnek oda a dolgok.

De ha ma estig nem ér oda, akkor jelezz itt és csinálok magamnak 1 G-mail-es fiókot.

A freemail-es fiókom valamiért nem engedte egyben elküldeni a fotókat.

Üdv Laci.

Előzmény: Kertitox Karcsi (15597)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15623

Sziasztok

 

A 151-est gyárthatnák még mai napig is. Nem kellene semit moderizálni rajta. Ami képeket tegnap felraktam az a testvére a 151-esnek mindene ugyan az a főtendely is csak erre gyárilag 200cm3 hengert raktak. Ugyan az csak nagyobb a furat a dugattyú és a gyűrű. Hálás kis gép.

 

 

Van egy brigge sprint 4 lovasom is de az csak a helyet foglalja. Szinte semmi nem használom mert pl a kf lehajtását nem győztem újítani. A motorral szoktam füvet nyírni. :D

Előzmény: Moco94 (15615)
kisjakszy Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15622

KEdves fórumozók.

 Van egy Ducati mpm 2-es rotakapám. Úgy kaptam én is fizetségképpen ,de nem akarok tőle megvállni. 

Már bírtam is használi,csak 2 napja,mondom beindítom,kicsit megjáratom . De nem bírtam berántani,leszedtem a berántófejet és láttam hogy a berántókarmok lekerekedtek,elkoptak. Nézegettem interneten de nem találtam ilyen körmöt,esetleg aki ismeri ezt a gép ,tudna segíteni nekem,merre keressek ehhez berántókörmöt? Tudom nem mai gép,de amúgy meg nagyon jól működött. Szeretném rendbe rakni és használni. Válaszokat előre köszönöm. 

 

 

Luximen Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15621

Lemértem.

Előzmény: Kaisi (15616)
Moco94 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15620

De nem az eredeti motorral , amit magyarországon gyártottak , hanem briggs , meg temusech . Én az eredeti konstrukcióra gondoltam mint a 151-es vagy a Rex-Maxi motorja .

Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15619

Van benne valami.

De a Robikat most is gyártják nem?

Előzmény: Moco94 (15615)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15618

Sziasztok!

 

De jól fellendült a fórum!

Kaisi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15617

Tudtommal a Robi gyárat nem zárták be, legalább is mint cég még mindig működik és ugyanúgy forgalmaz robi gépeket a Robi 66 tól a 250T-ig.

Lehet rosszul tudom?

Előzmény: Moco94 (15615)
Kaisi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15616

Sziasztok,

 

A KF kis kuplungosnak mekkora a kuplung átmérője? Csak hogy tudjam ha megérkezik hogy mivel állok szemben...

Előzmény: Rex maxi (15607)
Moco94 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15615

albertjani régen miden gépet/ezközt legyen az mezőgazdasági vagy csak a mindennapokban használatos dolgok úgy gyártottak hogy legalább 15-20 évet kibírjon . Manapság az a lényeg hogy minnél gyorsabban tönkremenjen és lehessen vadi újat venni . 

Kár volt bezárni a Robi gyárat mert még mindig gyárthatnák pl : 151-est csak kicsit modernizálva . Ehelyett kapjuk azokat az ezközöket amelyek jórészt műanyagok , ha lejár a megadott üzemórájuk akkor vége a gépnek .

Kellet nekünk a nagy Amerika meg a nyugat . Nagyapám mindig mondja hogy A Kádár korban jó volt , Most nagyon rossz , És pár év múlva még rosszabb lesz .

Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15614

Köszönöm!Nagyon ötletes a tied is én is gondolkodtam a kis kerekeken de mivel olyan jó a súlypontja nem is kinlódtam vele tovább.

Ez nekem ha azt nézzük csak munkaidőt emésztett fel. de az is belefért a napi 8 órás melóba!!!! :)

Tetszik a kivitelezése nagyon.Grtatula hozzá!És a gyáriért én sem adnék 100-120 ezret!!!Inkább annyiért csinálok valakinek egyet szivesen én is ! :)És az még hogy aki csinált ilyet mint az enyém az csak hasonlít csak egy a gondolkodásunk:)Nekem már kész voltak a tervek 3D-ben!Még nyáron:)

És ami különösen tetszik az a VÁLTÓKAR!Én is meg akarom hosszabbítani!Van még fotód róla!

üdv.

 

Előzmény: Griffmadár58 (15604)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15613

Bizonyára sokan tudják, de a Briggs & Stratton új három számjegyből álló un. széria jelölése a forgatónyomatékot hivatott jelölni. A motorjaiknál leközölt specifikációkban a teljesítmény mutatót forgatónyomatékban adják meg. 

 

Példa:

 

 

Torque* (ft-lbs, gross) 6.25Engine Displacement (cc) 190Number of Cylinders SingleEngine Configuration Vertical ShaftEngine Technology L-HeadLength (in) 13.8Width (in) 12.1Height (in) 9.8Weight (lbs) 24Bore (in) 2.69Stroke (in) 2.04Engine Fuel GasolineFuel Tank Capacity (gallons) 0.25Lubrication System SplashOil Capacity (oz) 20Air Filter Flat Panel PaperMuffler Performance

 

 

 

Hát igen! Bizony jártam én is úgy, hogy a 16 szelepes suzukim mind a 8 kipufogó szelepszár nyakban a tányér alatt elkámpicsolódott. Ott volt a tányérok nyoma a dugattyúkban. Jóvanna, nagy duzzogva megcsináltam magam, de a szelepeket meg a hengerfejtömítést ki kellet fizetnem. Hallottam olyan esetről, hogy gar. időn belül történt hasonló eset. Érdekes, akkor javításkor mindjárt tudtak feltenni "zsebes" dugattyúkat. Így ez a probléma a jövőben kizárva.

 

Előzmény: albertjani (15612)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15612

Briggs 190 cm3, Series 850 I/C beépítve, mindennel felszerelve 5LE-t produkál. 

Bírom, amikor mondják, hogy bezzeg az Ő Honda GCV160-as gépük az milyen erős, az 5,5LE! :)

 

A vezérműszíjas megoldás szerintem ilyen motoroknál nem tuti, Erős igénybevételnek kitett gumi alkatrész olajban úszik? A gumi nem szereti az olajat. Szíjszakadás esetén nem gubancolódik össze a dugattyú és a szelepek? Elő van írva, hány üzemóránként/időnként kell cserélni, vagy az is kiszolgálja a gép élettartamát?

 

Nekem 2105-ös Ladám van (kocka Lada, szíjas motorral) , érdekes, hogy azon meg tudták oldani, hogy a dugattyúk tetejébe bemarásokat készítettek, így a szelepeknek esélyük sincsen összeérni velük. Még szíjszakadás esetén sem. A mai autókban, ha csak egy fogat is átugrik a szíj, kis túlzással már lehet generáloztatni a motort.

Előzmény: Gokartos (15606)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.26 0 0 15611

Briggs v Honda v Mtd v

 

Hát ezt én sem tudom megmondom őszintén de egy kis érdekeséget tudok. :D

 

ez egy egyszerű motor ennyi az egész.

 

itt már kicsit alakul

 

200cm3 7.5lóerő

 

itt munka közben oldalanként 4 kapával.

 

Tavasszal újítottam fel a motort 4 év nyüstölés után. Kompletten volt 20.000ft.

Előzmény: Luximen (15603)
Griffmadár58 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 15610

Szia! A tolólapot tettem fel. A gép egy 1982-es Terra, 5 pacis.

Előzmény: Lacman68 (15609)
Lacman68 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 15609

Szia! Nagyon csinos kis eke..! Maga a gép,milyen típusú ?

Előzmény: Griffmadár58 (15608)
Griffmadár58 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 15608

Tehát itt vannak!

 

Rex maxi Creative Commons License 2012.12.26 0 0 15607

Sziasztok

 

Ez a lehajtás Kf-04-es. Ha jól látom ez a kisebbik kuplungos. Ezen általában 3.5-4 lóerős mocik vannak. A nagy kuplungoson vannak 7.5 8 lóerősök is.

ez egy 7.5 lovas rexmaxi

Előzmény: Kaisi (15586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!