Áááá igen erre a képre emlékszem! Igaz ez már a H7/H1, nekem meg a HB3/H7 van de majd kitalálgatom nagyjából. A szervízes beállításról meg annyit hogy most volt vezérléscsere stb stb és mondtam hogy erre is nézzenek már rá, de a jobb oldali tompítottam jóval lentébb világít mint a balos. Úgyhogy vagy nem állítottak semmit vagy bambák :D Még annyit hogy a magasságállító motoron található imbuszos tekerővel állítom a vertikális, a fogaskerék szerűvel meg a horizontális helyzetet?
Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
:)))))
Itt mindig megtalálható a hatályban lévő KRESZ, az utólsó legfrisebb módosításokat is azonnal tartalmazza, amit meg is jelölnek rajta egy sárga kis kéz ikonnal:
De köcce mindnekinek az "együttésrzést". :DDDDD Akkor is úúúúútálom az ilyet. :D
Csak úgy érdekességképp:
14:37-kor volt az utolsó hozzászólásom a fúrumon. Este 21:35 perckor készítettem az alábbi videót, amiből csak egy képkocát teszek ide.
Vagyis beírásom óta szinte 7 óra sem telet el, és máris találtam "egyet" a városban, amit még csak kersenem sem kellett, mert hazafelé előttem fordult ki.
KRESZ 44. § (8)279 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Lehet, hogy nem vagyok megfelelően tájékozott, de országúton még mindíg a tompított fényszóró a kötelező. Mert , ha így van csak a DRL-t használó szabálysértést követ el. A gyakran kiégő izzó a ködlámpa izzó hisz az villan fel állandóan kanyarodáskor.
Én erre a régebbi twini motorra nem éppen jó fogyasztási adatokat hallottam... Az újabb D motor az ami kis fogyasztású, ami már 1149ccm. Lehet, hogy ezek a régiek nem nagyon romlanak el, de városban nem esznek jól.
Természetesen nem városra gondoltam, ott nem is kötelező a tompított, de országúton határozottan hasznos, előzésnél jobban meglátod a szembejövőt, ha az éppen egy környezetbe szépen beleolvadó autóval jön feléd. Amikor előzöl nem mindegy, hogy mikor veszed észre azt aki veled szembe jön, és mennyire tudod felmérni a sebességét. Ezért tették kötelezővé. A DRL-nek pont az a lényege, hogy nem lefelé vetít, hanem előre, elvakítani nem szabdna neki, hiszen nappal van, ahol meg zavaró, ott valami gubanc van. Akinek éjszaka világít, ott lehet gond, még ha halványabban is világít, mivel egyenesen előre világít, zavaró lehet. Ezt eldönti a szembejövő, ha zavarja, villog. De hát éjszaka ne világítson a nappali menetfény, szerintem. :-)
Fiat kanyarlámpáját nem tudom, a sajátomban nagyon jó, eddig még mindenki elégedett volt vele, aki látta. Az, meg szerintem független, hogy ha valakinek hamar kiég a tompítottja, bár erre jó orvosság a nappali menetfény, hiszen akkor nem kell nappal közúton világítania. Anno megvettem a kocsit, kapott normális izzókat, (Osram Night Breakert), azóta vígan megy, pedig már nem most volt. Még így is bírja, hogy szürkületkor automatikusan felkapcsol.
"Maradok annál az álláspontomnál, hogy ha ettől vagy látható valakinek nappal annál már nagy a baj." - Nézd, ha egy ilyen jön veled szemben, majd rákezd előzni, akkor lényegében az életedet mentheti meg egy ilyen dolog, mert időben észrevett. Hiába gondolod azt, hogy akkor a másik szemével van gond, a lényeg, hogy ettől hamarabb észrevett, és nem adott egy frontális puszit neked, mert nem kezd el előzni... Szerintem ha hetente egy baleset elmarad emiatt, már megéri ezt erőltetni. Főleg, ha az ember hozzátartozóját, gyerekét kerüli el emiatt a baj. :-)
Természetesen nem akarlak meggyőzni, hogy használj ilyet, csak kérlek fogadd el, hogy van némi értelme, nem kell egyetértened velem, csak kicsit gondolj bele. :-)
Kerekatinak meg még annyi, hogy én is sok állattal találkozom az utakon, rendszeresen, viszont ha mindegyiken felhúznám magam, akkor saját magam sodornám veszélyes helyzetbe. Teljes mértékben megértem, hogy nehéz, de amennyire tudod kerüld el és ne foglalkozz vele. Magadnak ártasz, ha jól felhúzod magad, elsőkézből tudom. :-)
Szerintem Twingo. Cimbimnek volt, kis fogyasztás, kis parkolóhelyekre is bőven befér, és nem hallottam róla, hogy nagyon elromlós autó lenne! Én merném ajánlani, bár a hirdetéseket nem néztem meg. Ha jó állapotban van, amit azért az autó megtekintésekor nem árt egy szerelővel is megnézetni, akkor nem kell rajta gondolkodni, el kell hozni. Persze ez az én véleményem.
Menyemnek(védőnő) keresnénk helyben rohangálós kiskocsit 1,2-es ig 1995-től max,200ez ft-ig.Szerintetek ezek közül melyik bevállalható ?Véleményeket a típusokról előre is kösz.
Ha már így a fényszórókról beszélgetünk, tud valaki dobni nekem egy "hülyének" való leírást a tompított fényszóró beállításáról? Projektoros, elektromos magasságemelős blablabla... Keresgettem itt fórumban, mert emlékeim szerint volt már egy leírás de sajna nem nagyon találtam...
Fiatban ültem már ami ezt a ködlámpás faszságot produkálta, harmat gyenge. Viszont a tulaj bosszankodott, hogy gyakran kiég a tompított izzója és mivel nem műszaki beállítotságú szervízben cseréleteti. Gondolom nem olcsón. Lehet, hogy más tipus jobban be világít jobbak a tapasztalatok de erre ezt nem állítanám. Én nem állítottam, hogy nappal tompítottal járok, de szerintem csak kevesen teszik ezt városban. Maradok annál az álláspontomnál, hogy ha ettől vagy látható valakinek nappal annál már nagy a baj. Esetleg szürkület kezdetén amikor még tompítottat nem kapcsolsz, akkor ér valamit. De ez az intervallum elég szűk. Aztán tovább gondolva a dolgot amit írtál szerintem sokaknak ez nem megfelelően van szerelve, inkább szembe vág, mint hogy egy kicsit lejjebb vetítene. Végül is hasonszőrű állat mint a xenon, ha jól van állítva nincs vele baj és sokkal biztonságosabb vele a közlekedés, ha szar akkor átok a szemből érkezőknek.
A nappal kötelező tompított sem divat... A DRL ezt hivatott kiváltani kisebb fogyasztással, de ugyanolyan vagy jobb láthatósággal. A bekanyarodási lámpát meg próbáld ki este, hidd el, meggyőző. Sötétben igenis nem látja a sofőr hová kanyarodik ezért kell lámpa. Sőt, sötétben lámpa nélkül egyáltalán nem látni, ezért kell a tompított. Nem véletlen. :-) Ne legyél a végletek embere, nem kell átálnod a másik oldalra, de gondold át ezeket. :-)
Mint új Thalia tulaj (2005, phase2?) érdeklődnék a lehetséges bővítési lehetőségekről :)
A gyári cd-s rádiőra szeretnék mp3 lejátszási lehetőséget (sd, usb..) applikálni. Olvastam különböző lehetőségekről, mint FM-transmitter, a fejegység cd lejátszójára csatlakoztatott adapterrel aux-in bemeneti lehetőség létrehozása stb. Ebben az esetben melyik lehetőséget, hogyan, mennyiért lehet megoldani? Az FM transmitter ténylegesen jó, minőségi, működőképes megoldás? Esetleg ha valaki tud, egy konkrét modell ajánlásnak örülnék :) A fejegység megbirizgálása pontosan hogy működik, mennyire bonyolult? Ki lehet szedni a fejegységet a műszerfal megbontása nélkül? Utána mit kell csinálni, mennyibe lenne, mit lehet elérni ezzel? Központi kijelző/kormány vezérlés ezzel megbomlana? Vagy érdemesebb egy új, mp3-as lejátszót venni?
Másik kérdés a kartámasz. Van valami jó, ebbe illő darab? Kézifék hozzáférhető marad kartámasz esetében? Stabilak ezek?
Illetve még egy kérdés, a biztonsági rendszer. Milyen riasztó/rablásgátló stb berendezéseket lehet/érdemes (észszerű áron) beszerelni, használni?
Egyelőre ezek jutottak eszembe, köszi a válaszokat!
A világítás nélküli autókra meg még annyit, hogy 13 évvel ezelőtt este 11-kor egy kivilágítatlanul közlekedő kissebségi sofőrrel megáldott Lada elejébe vágódtam motorral, aki rádásul még elsőbségemet sem adta meg. Engem vittek a kórházba, mai napig nem emlékszem semmire, ha nincsennek ott tanúk a történetet egész másképp állítják be.
Mai napig érzem nyomait a kalandnak, mégsem háborgok mindenen. És azóta is jobban érzem magam mióta csak elvétve nézek híradót. Tudod, boldog tudatlanság!
Ha ez nappal van, remélem te sem gondolod komolyan, hogy álmos Pista bácsi az autót nem veszi észre, de a DRL-t igen. Erre mondja a bíróság, hogy nem valóság hű történet.
Ha szürkületkor valaki felkapcsolja a tompítottat, akkor felesleges, csak látvány elem.
Nézzetek utánna, az Audi alkalmazta először az R8-nál még pedig azért, hogy a többi közlekedő lássa, hogy egy R8 közeledik. És ezt maga a fejlesztő mérnök nyilatkozta.
A BMW indította az angel ayes-al utánna sok gyártó is valamilyen formában utánozta, most meg ez? Ez nem divat?
Én másképp gondolom, de ezzel nem kell másoknak egyet értenie és senkit sem akarok áttéríteni.
Épp olyan mint az indexeléskor abba az irányba felkapcsolódó ködlámpa. A vezető nem látja hová kanyarodik? A mérnökök felesleges reklám marhaságok fejlesztgetése helyett inkább az üzemanyag megtakarítással foglalkoznának az jobban eladható lenne. Ez olyan, hogy a felesleges csícsa elemekkel hogyan lehet egy régi műszaki adotságú autót eladni a népeknek.
Én a Lángautónál vettem saját márkás Starline dobokat meg pofákat. Igaz ismerősöm van ott, de féktárcsákkal, fékbetétekkel, fékdobokkal, fékpofákkal együtt fizettem 24ezret. De a gyári dobokat meg tárcsák eladóak, egy ezresért felszabályozzák darabonként. A két tárcsa meg két dob, 10ezerért vihető. Bár az enyém 2004es évjárat. És nem ABSes.