Kedves Kurucz Úr!Miért nem oldja meg az életét pár százezer Ft-ból, a világ legjobb traktorjával, ami mellesleg magyar. Üzemanyag fogyasztása mai gázolaj áron 900 Ft óránként, nem ennek hatványszorosa. Dutra UE-28, fülke nélküli. Én nem árulok Dutrát, ha tehetném az összeset megvenném.Üdvözlettel Gergics Antal, a Magyarországi Dutra Klubbunkból
Figyelem! Alkalmi vétel! Idő és helyhiány miatt fülke nélküli UE-28 felújítás alatt álló állapotban eladó, első sorban topicon belül alkatrélszei 99%-ban megvannak karrosszéria elemek le is vannak festve. Amit tudni kell róla, (motorban 40. 000Ft-os új orrcsapágy, tömítésgarnitúra, gyűrűgarnitúra. Hátul egy nem használt, új gumi és egy 80-90%-os. Képet majd teszek fel róla.
Ára 300.000HUF vagy 50-esre 90-esre 1000-esre megállapodással cserélhető
Ezen kívűl IFA HW 6011 forgózsámolyos pótkocsi Jó állapotú alvázzal és jó ballonkerekekkel, javításra szoruló platóval, oldalak nélkül eladó.
Tudjuk hogy nagyon figyelnek bennünket, nem azok akikre kiváncsiak vagyunk úgy egyébként. Arról viszont lehet hogy fogalmunk sincs, mekkora mértékű ez.
Ha a magyarok magyarok lennének, tudnák honnan jöttek, mi történt a közelmúltban. Tisztában lennének vele, mi az ami magyar gyártmány volt. Ezen vágyakozásra egyből egy jó állapotú fülke nélküli 28-as ugrana be.
Azt írja legalább 45 LE kellene. A Csepel motort átszámítva ratyi traktorokra, minimum 50 LE.
Azt most nem forszírozom, hogy meló közben termeli a gázolajat szinte.
2012-ben az alkatrész ellátása sokkal jobb, mint amikor még a gyártása volt is. Azt azért még elmondanám, a Nagytraktorban már egy hengerfej 50 rongy, ez vicces. Különösen úgy, hogy a nagybátyámtól még 5 éve sincs, 500-ért vették, köbméter számban.
Azért ne vedd el az emberünk kedvét a 2 hengeres motortól. Hajómeghajtásra valóban kevés lett volna, de fenékszivattyú meghajtásként vízeltávolításra előszeretettel használták a MAHART-nál. Tudom, mert volt kis ismerettségem ott hajdanán, és láttam is ilyen motorokat és alaktrészeiket a raktáron.
Még annyit, hogy aki e-mailt ír az irja már le legyenszives az itteni becenevét, hogy be tudjam azonosítani. Akik meg itt nincsenek regisztrálva azok ne is nagyon kérjenek mert nem szeretném egy hét múlva a vat.....n viszontlátni az alkatrészeket amik még meg sincsenek!
Ej-ej Joebátyó hát írtam én itt olyat, hogy hajó temetőbe megyek? :-) Nem akartam elárulni hiszen nem sok helyen bontanak hajókat és nem szeretném, hogy esetleg valaki oda pofátlankodjon előttem. A telefonba emlegettük a patkányokat erre megtaláltak e-mailban! Írt olyat egy figura, hogy vigyem el magammal, ha van akkor segít kiválogatni a csepel alkatrészeket és csinálunk belőle egy kis hasznot magunknak! A válaszom egy szó volt találd ki mivolt az :-) Egyébként már egy kicsit sajnálom, hogy beírtam ide, mert ha nem találok semmit akkor jól beégek a másik meg rögtön megtalált egy spasszer.
Én Szombathelyen kaptam a pohárhoz való tömítést egy mg boltban. Szerintem valamely régi steyr traktorhoz való, de tökéletesen passzol ide. Én beleraktam és tökéletesen tömít. Ha nem tudod megoldani akkor írj és ha járok Szombathelyen veszek és elküldöm.
Bocsánat, ha Ádámot kihagytam. Nem igazán vagyok tisztában még az elérhetőségekkel, ki-kivel, hol lakik stb. Imre bácsival úgy váltunk el, hogy majd keres, említette, hogy valameddig nem lesz elérhető. A címemre elküldenéd az Ádám elérhetőségét. Köszi.
Én Ádámnak átküldtem az eredeti hozzászólásodat, nagyon tetszett neki. Szerintem Ádámékat is mindenképpen bele lehet vonni. amit tudok, én szívesen segítek. Ő még a megörökítésben is tud segíteni!
A hajókban leginkább 4 hengeres (kishajókban főgép, nagy hajókban segédüzemi célra) - és 6 hengeresek voltak, a csupasz motorig azonosak a többivel, de más a kipufogócső, olajteknő, stb.
Járműveken megszokott értelemben vett kuplung sincs rajtuk, a motor az irányváltó fogaskerekeit forgatja, és az irányváltóban van a hátramenet, az előre menet, és az üres fokozat.
A kuplung a motornál a generátoroknál is alkalmazott gumibetétes körmös kapcsolás.
2 hengeres Csepel motor nem sok helyen üzemelt a hajózásban, ott leginkább a 2 hengeres Jendrassikot alkalmazták, generátor hajtásra.
Na most én is kicsit gondba vagyok a tárcsa kérdéssel, ugyanis van otthon 2db 1 méteres tárcsatagom, ami ugye egymás utánba rakva keskeny lenne a gép után. Tehát marad az, hogy egymás mellé. Már csak az a kérdés, hogy egyirányú tárcsa legyen belőle, vagy ilyen, amit az első képen láttunk? Nekem az egyirányú jobban tetszene, de kérdés, hogy nem csavarná-e a gépet egyirányba?
Nagyon egyetértek veled... nem szabad hadastól rárontani senkire se, ha barátnak akarjuk.
Amit te most csinálsz az hasonlóan izgalmas, mint mikor az ember megtalál mondjuk egy régóta a pajtavégében felejtett Csepel M25-ös őstraktort, és örvendezik a széles társasággal együtt.
Amit mondasz hogy diktafonnal menni barátkozni, és a lényegi dolgokat megörökíteni mert a szó elszáll, az nekem is eszembe jutott már, de valahogy egy gép bekapcsolása után nehezen alakul ki baráti beszélgetés... biztos valami régi rossz reflexek dolgoznak az emberekben.
Sok sikert a barátkozáshoz, én is veled örülök hogy szelemi értékek őrizőjét találtál.