Nem tudom mennyibe kerül ilyen ütközőbak magasító, vagy éppen magasabb ütközőbak, ha sokba, akkor tudok adni hozzá 1cm vastag gumilemezt. Én abból készítettem, és jó lett. 5cm kellett a 33" gumik miatt, igaz van benne 2" rugóemelés is. Van fénykép is róla ha valakit érdekel, csak túrnom kell.
nekm sem ér bele elől semmi sehova. max a szélén levő minta kis kockái a sárvédő lemez peremezésébe egy hangyányit, de az én gumim nagyon durva mintáju.
De, kicsit magas lett sajnos, de főleg a fej miatt, mert ipari hosszú a szára, majd alakítok rajta. De van aki többet hord magával, és mikor letörik, cseréli, a 390 Ft-os darabár ezt is megengedi...
Én tennék be egy nagyon erős kanyarstabit az meggátolná, hogy a kerék kirugózzon. Ütközőt pedig fából, és pont akkorával legyen nagyobb a gyárinál mint maga az emelés. Szerintem. Persze én nem értek hozzá csak gondolom.
Ezt én tudom, de a gyári bak a gyári kerékhez van ugye, az Iván meg tudtommal még nem cserélte ki őket, a kerék meg nagyobb lesz, ezért érhet bele, de bakker pont neked nagyarázom ezt ? :D
Mivel a kanyarstbi KIFELÉrugózni gátolja a hidat, ezért nem fog belérni semmi sehova attól, hogy kiveszed. Ahoz befelé kéne többet rugózni, azt meg a felütközőbak határolja be.
Jól néz ki, de nem nyúlik túl magasra a vége? Minden faág gyötörni fogja, nekem mán tört le a vége emiatt :(
Iván, ha meglesz a távolságibuszkerék, akkor mindenképp számíts rá, hogy hátul bele fog érni a bódéba a kerék ha nagyon keresztben áll a híd, vagy fűrészelj, vagy hajts egy kicsit a sárvédők sarkain. Monnyuk a kerék is megcsinálja, de kevésbé szépen :) Ha az első stabit is kioperálod, akkor lehet, hogy kanyarodáskor ott is beleér, bár ez csak gyanú, nekem ezért maradt fönt. Egyenlőre :) Amúgy jól jön az a + 4 cm erdőben ( a rugóval történt emelésen kívül) , de leginkább a kocsiba be- és kijutást "könnyíti" meg...
Pár fénykép a hétvégére tervezett csőbejárási helyszínről:
Az M3-tól egész a Vácrátót utáni dombokig/hegyekig kb. ilyen a terep, utána fel a hegyre már nem tudom. Esetleg Nelson már látta, ő ott lakik nem messze.
És végül egy kis csemege, bár nagyon nem ebbe a fórumba tartozik:
Sárvédő alatt végig gégecső rádugva belül az eredeti szívócsonkra, a fej egyelőre zetor boltból 390 Ft-ért (!), a legdrágább a saválló cső volt, meg az összelegózása (1 db 90 fokos idom, a teteje meg megtörve 3 helyen). 25 ezerből kijött, meg pár óra szerelésből. Lefesteni majd kasztnizásnál, most arra nem volt türelem.
Hasonló gondokkal küzdök én is a Disco-n. Kasznijavítás közben, beázás ellenőrzés, dől be a víz! Minden perem, illesztés letömít, mégis dől be a víz! Kiderült, a szélvédő ragasztása valakinek nem sikerült igazán és azért jön az ár. Kivágtam az üveget, vettem egy Sika szettet, ujjnyi vastagon toltam az anyagot rá, (éppen elég volt). Üveg vissza, öröm, boldogság. Másnap locsolókannás teszt, dől be a víz! Üveg ismét kivág, kiderült, hogy kevés volt az ujjnyi ragasztó! 2 db Sika vétel, majdnem mindkettőt rányomom, üveg vissza, most már tuti jó lesz! Hát nem! 3 óra múlva locsolókannás teszt és jön be a víz! Kompresszoros ellenőrzés, a hibás helyeket kívülről lekenem a maradék Sikával (tényleg baromi ragaszkodó a kézen), jónak tűnik a teszteken, de most ettől a sok esőtől még mindig beázik. Nem ez az első szélvédő amit cserélek, de ez rendesen szívat! Valószínűleg közrejátszik, hogy a hideg miatt nem elég képlékeny a ragasztó. Na, majd nyáron újra ragasztom! :) A lökös nem kell?
Kérdés:
Szétszedtem a teljes ü.a. rendszert, kipucoltam az ülepítőt, kimostam a tankot, kicseréltem a szűrőt. Összeszerelés után megpróbáltam a kézi tápszivattyúval légteleníteni a rendszert, de nem kapta föl az anyagot. Ennek ellenére a motor gond nélkül beindult és simán kilégtelenítette magát. Lehet, hogy nem pumpáltam elég türelmesen? A fötengelyt odébbforgattam, hogy a lökőrúd ne nyomja a membránt!
Sajnos a lökös lassan készül, de egyszer csak lesz belölle valami, oszt majd kell egy hátra is, szóval ötletekkel tele vagyok. Kompresszor is van, de azt is be kéne már tenni fixre, már egy kisebb poroltót ki is ürítettem légtartálynak, és akkor még ott van ugye a LED project is, az a tetőcsomiba integrált megoldás megtetszett nagyon. Nemrég jött 2 féle fényterelő tölcsér, mert távfénynek szeretném a fentit, meg a készülő lökösbe ködlámpának. Ahoz van is optikám aminek téglalap alakú a vetített képe, és még....................... :)
Na ezért írtam, hogy óvatosan a matekkal, mert a gyakorlatban benne lehet +/- pár centi szórás, ami a kopottságon kívül függvénye még a gyártási pontosságnak és a gumi alakjának is, hiszen az oldalfalmagasság egy nem túl egzakt dolog, elég csak arra gondolni, hogy különböző szélességű felnikre máshogy feszül fel a gumi, máshogy "terpeszt", ahogy a gumisok előszeretettel említik.
De figyellek ám téged, gyanús vagy! Átmegy a műszakin a szekér, aztán egyből jön a csillagromboló vastagságú épített lökhárító, 4 centi emelés itt, 4 centi emelés ott, plusz a hosszabb fékcső, mínusz egy kanyarstabi... Csak nem terepjáró lesz belőle? :)
Nem fog a stabi nélküli első kerék beleérni a sárvédőbe pölö kanyarodáskor, ha épp ki van tekeredve a híd? Csak kérdezem :)
Johnny! A Szemes Ferit noszogattam az imént telefonon, hogy gyüjjön jövő szombaton, elméletileg rábólintott, de előtte napokban még rákérdezek és emitt jelzem. Valószínüleg nem tud a fórumhoz férni, ezért választottuk ezt a megoldást.
Holnap megnézem,hogy megvannak-e.Az egyiket lehet,hogy kidobtam,mert az cafatokra is szedtem.Valamelyikből a szénkeféket kiszedtem mert azok újak voltak de csak egy fél vagy egy évet bírt velük a kopott kommutátor.
vettem egy tubus sika szélvédőragasztót és körbekentem. gyakorlatilag fölül fogta még középen az eredeti ragasztó meg baloldalon alul.
Holnap megtudom, hogy javult-e a helyzet, de nehezen hihető, hogy nem, mert 3-4 mm-t el lehtett húzni az üveget.
Gondolkodtam, hogy beragasztatom újra és 10.000 meg is csinálták volna, de mivel repedt a szélvédőm azt mondták sanszos, hogy eltörik.
Egy új meg 140.000 Ft. Gondoltam először megpróbálom itt a helyén megoldani. Így nem törhet el. Aztán ha nem működik még mindig ki lehet szedetni.
Ez a szar úgy ragad mindenhez, hogy csak... Leginkább a kezemre :( És le se jön.. Egy tubus éppen elég körbe.
Az viszont biztos, hogy a motornál is folyt be korábban mert mióta letömítettem álló helyzetben nem "emelkedett a vízszint". Előtte meg egy kis esőnél is csöpögött befelé.
Viszont most, hogy le van bontva a burkolat leszigetelem a baloldali fűtőmotornál is... Ártani nem árthat.