Én kész vagyok a valóság számitással. MTZ ciklon vs. simex mintás gumi. Nem is boncolgatnám.
Viszont az erdőben való vizelés sokkal veszélyesebb. Képzeljük el valaki szteredroidot fogyaszt, vizel, a szomjas mókus megissza, majd a testében felszivódó szteredroidok hatására átrágja magát a land roverekből összeálló karaván gumijain. Nos ezen gondolkozzunk el. :D De akár be is rúghat hasonló körülmények között. Az erdő veszélyes, lásd jancsi és juliska, vagy akár piroska és a farkas történetét.
Maestro! Azér' az agrárboltos MTZ ciklon nem ugyanabból az anyagból van, mint a Safari snorkel, szóval érdekelne egy átfogó statisztika, hogy eddig hány terepgumi lelte halálát az ágak által letört MTZ ciklon-maradványokon való áthajtásban?
A waffle boardért meg azért kellett fél kilométert gyalogolnod, mert amikor szóltam, hogy valami gyanús hangot hallottam a tetőről, te csak legyintettél, hogy "áhh, ez egy Defender, ilyen hangok előfordulnak működés közben". :)))
Az viszont igaz, hogy a tető fölé nyúló ciklon sokkal sűrűbben akad bele a növényzetbe, mert a kasztni/szélvédő nem vezeti el fölötte, márpedig az ágak csúnyán meg tudják cibálni a dolgokat.
Nem tudom mennyibe kerül ilyen ütközőbak magasító, vagy éppen magasabb ütközőbak, ha sokba, akkor tudok adni hozzá 1cm vastag gumilemezt. Én abból készítettem, és jó lett. 5cm kellett a 33" gumik miatt, igaz van benne 2" rugóemelés is. Van fénykép is róla ha valakit érdekel, csak túrnom kell.
nekm sem ér bele elől semmi sehova. max a szélén levő minta kis kockái a sárvédő lemez peremezésébe egy hangyányit, de az én gumim nagyon durva mintáju.
De, kicsit magas lett sajnos, de főleg a fej miatt, mert ipari hosszú a szára, majd alakítok rajta. De van aki többet hord magával, és mikor letörik, cseréli, a 390 Ft-os darabár ezt is megengedi...
Én tennék be egy nagyon erős kanyarstabit az meggátolná, hogy a kerék kirugózzon. Ütközőt pedig fából, és pont akkorával legyen nagyobb a gyárinál mint maga az emelés. Szerintem. Persze én nem értek hozzá csak gondolom.
Ezt én tudom, de a gyári bak a gyári kerékhez van ugye, az Iván meg tudtommal még nem cserélte ki őket, a kerék meg nagyobb lesz, ezért érhet bele, de bakker pont neked nagyarázom ezt ? :D
Mivel a kanyarstbi KIFELÉrugózni gátolja a hidat, ezért nem fog belérni semmi sehova attól, hogy kiveszed. Ahoz befelé kéne többet rugózni, azt meg a felütközőbak határolja be.
Jól néz ki, de nem nyúlik túl magasra a vége? Minden faág gyötörni fogja, nekem mán tört le a vége emiatt :(
Iván, ha meglesz a távolságibuszkerék, akkor mindenképp számíts rá, hogy hátul bele fog érni a bódéba a kerék ha nagyon keresztben áll a híd, vagy fűrészelj, vagy hajts egy kicsit a sárvédők sarkain. Monnyuk a kerék is megcsinálja, de kevésbé szépen :) Ha az első stabit is kioperálod, akkor lehet, hogy kanyarodáskor ott is beleér, bár ez csak gyanú, nekem ezért maradt fönt. Egyenlőre :) Amúgy jól jön az a + 4 cm erdőben ( a rugóval történt emelésen kívül) , de leginkább a kocsiba be- és kijutást "könnyíti" meg...
Pár fénykép a hétvégére tervezett csőbejárási helyszínről:
Az M3-tól egész a Vácrátót utáni dombokig/hegyekig kb. ilyen a terep, utána fel a hegyre már nem tudom. Esetleg Nelson már látta, ő ott lakik nem messze.
És végül egy kis csemege, bár nagyon nem ebbe a fórumba tartozik:
Sárvédő alatt végig gégecső rádugva belül az eredeti szívócsonkra, a fej egyelőre zetor boltból 390 Ft-ért (!), a legdrágább a saválló cső volt, meg az összelegózása (1 db 90 fokos idom, a teteje meg megtörve 3 helyen). 25 ezerből kijött, meg pár óra szerelésből. Lefesteni majd kasztnizásnál, most arra nem volt türelem.
Hasonló gondokkal küzdök én is a Disco-n. Kasznijavítás közben, beázás ellenőrzés, dől be a víz! Minden perem, illesztés letömít, mégis dől be a víz! Kiderült, a szélvédő ragasztása valakinek nem sikerült igazán és azért jön az ár. Kivágtam az üveget, vettem egy Sika szettet, ujjnyi vastagon toltam az anyagot rá, (éppen elég volt). Üveg vissza, öröm, boldogság. Másnap locsolókannás teszt, dől be a víz! Üveg ismét kivág, kiderült, hogy kevés volt az ujjnyi ragasztó! 2 db Sika vétel, majdnem mindkettőt rányomom, üveg vissza, most már tuti jó lesz! Hát nem! 3 óra múlva locsolókannás teszt és jön be a víz! Kompresszoros ellenőrzés, a hibás helyeket kívülről lekenem a maradék Sikával (tényleg baromi ragaszkodó a kézen), jónak tűnik a teszteken, de most ettől a sok esőtől még mindig beázik. Nem ez az első szélvédő amit cserélek, de ez rendesen szívat! Valószínűleg közrejátszik, hogy a hideg miatt nem elég képlékeny a ragasztó. Na, majd nyáron újra ragasztom! :) A lökös nem kell?
Kérdés:
Szétszedtem a teljes ü.a. rendszert, kipucoltam az ülepítőt, kimostam a tankot, kicseréltem a szűrőt. Összeszerelés után megpróbáltam a kézi tápszivattyúval légteleníteni a rendszert, de nem kapta föl az anyagot. Ennek ellenére a motor gond nélkül beindult és simán kilégtelenítette magát. Lehet, hogy nem pumpáltam elég türelmesen? A fötengelyt odébbforgattam, hogy a lökőrúd ne nyomja a membránt!
Sajnos a lökös lassan készül, de egyszer csak lesz belölle valami, oszt majd kell egy hátra is, szóval ötletekkel tele vagyok. Kompresszor is van, de azt is be kéne már tenni fixre, már egy kisebb poroltót ki is ürítettem légtartálynak, és akkor még ott van ugye a LED project is, az a tetőcsomiba integrált megoldás megtetszett nagyon. Nemrég jött 2 féle fényterelő tölcsér, mert távfénynek szeretném a fentit, meg a készülő lökösbe ködlámpának. Ahoz van is optikám aminek téglalap alakú a vetített képe, és még....................... :)