most nem volt senki ügyfél ott, hárman ücsörögtek az egyik asztal mögött...Nem gáz, csak kicsit furcsa, hogy szerintem semmi extrát vagy bonyolúltam nem kértem, szimpla vezérléscsere...nem rébuszokban beszéltem, amin matekolni kell... :-) De mondom, nem szídni akarom őket, mert tényleg rendkívűl udvariasak és normálisak voltak (valahogy a Fiat Budaörs óta erre nem igen számítottam... ), ha ennyire szakszerűen javítanak, akkor biztostosan oda fogom hordani a vasat :-)
Fehérvári Pappas? Ma jártunk ott...17:00-ig vannak nyitva, ajánlatot akartam kérni vezérlés cserére, kb 16:10-kor...kaptam egy névjegykártyát, hogy kérjek e-mailban (WTF??) ...mellesleg a kérdésre, hogy gyári alkatrészt ha hozom (Vinjo féle) akkor beszerelik-e, élből elutasították... amúgy kedvesek, segítőkészek voltak... megnézegettük a Mergákat is (8éves gyerköccel), még biztattak is, hogy üljünk bele :-P kiváncsi leszek ha kérek ajánlatot mikor és mennyire adják... Ti hol szereltetitek a vasat, saját (Vinjo) anyaggal? :-) Pest még beleférne, ha megéri anyagilag :-P
Most van egy cikk az "Az Autó"-ban. Több független vizsgálat igazolta, hogy a korszerű turbós dir. inj. benzinesek akár tízszer több kormot nyomnak, mint a részecskeszűrős dízelek. Oka a direkt befecskendezés miatti egyenetlen benzinpermet eloszlás. A szívócsőbefecskendezésnél homogén keveréket szív be a hengerbe, ezért nem füstöl.
Eddig csak 1-2 alkalommal láttam magam előtt intenzívebben gyorsítani TSI-t, és én is azt hittem, gond van a motorral, olyan fekete füstöt nyomott. Kajánul vigyorogtam is, nesze nektek NépAutó... A Dízel Pandám szűrő nélkül nem kormol úgy.
Be is jön. Corollán van 1cm a kartercső és a légszűrő között, amit még nem volt időm összekötni. És büdös van, nagyon büdös. Mondjuk, ez tényleg nem benzinszag...
tegnapi látogatásom után ma megint boldogítottam Pappas-ékat, (a hozzáállásukra egyébként nem lehet egy rossz szavam sem, ahogy odamentem egyből megnézték a kocsit, és teljesen átérzik a problémámat) még mindig benzin/olajszag ügyben.
Befeküdtem a kocsi alá és a középső dob és ami a motortól jön cső közötti összekötésnél koromfoltos az összeköttetés alja (tehát valószínű kifúj)
Megemelték akkor már látszott hogy a középső és a hátsó dob összekötése is kormos, rendelnek két tömítést a két kötéshez (azért ráhúzott a csavarokra a srác)
Utána bemelegítettem az autót rendesen, és visszamentem még egyszer hozzájuk. A szerelő srác végigszaglászta a motorteret (járó motornál) és a motorblokk jobb tetején (szemből nézve) van valami téglalap alakú műanyag amibe a kartergáz vissza van vezetve és onnan jön a szag.
Úgyhogy szerdára ismételtem kaptam időpontot és szétszedik azt a valamit.
Azt akartam kérdezni még "koromügyben", hogy a kipufogóm is olyan kormos mint egy dízelautóé, Nektek milyen? A srác azt mondta hogy ez turbós autónál normális...
ott inkább szívás van nem fújás, nem? :) azért horpad össze, reped hosszában. úgy, mint cirka tavaly ilyenkor nálunk a gp-nél.. egyébként semmit sem éreztünk.
Kartergáz cső is lehet repedt, amit is nem is vesznek észre esetleg ha tüzetesen végig nem nézik. (Persze új autónál ennek nagyon kicsi az esélye.) Ez nem kimondottan benzin szag, de pl ez simán bejöhet a szellőzőn át.
A benzinszagos dolog nálunk is szokott lenni néha. Főleg hosszabb állás után, mikor indítod az autót. Később aztán már nem érezni. Mutattuk szerviznek is, megszagolták, ők is érezték, megnézték, minden tömítést rendben találtak, ezzel le is tudták a dolgot... :)
Az öngyógyítás nem tudom miben áll, de benzin ügyben óvatosnak kell lenni.
Nekem a motorom játszotta, hogy elindítás után (2 hónapig állt) maga alá engedett nem kevés üzemanyagot. Aztán elindítottam megint és megint. Azóta azóta se. Valószínű valami tömítés száradt ki. Ennek ellenére átnéztem az egész üzemanyag rendszert (volt olyan cső amit cseréltem is mert meg volt öregedve), mert nem lett volna vicces ha a forró kipufogón menet közben meggyullad a nafta.
cseréltek ezt, azt. kimértek pedálkapcsolókat stb.. elég random volt a viselkedése, de mindig akkor jött elő a problem amikor garázsból indulva, csökkent -rátöltés előtti- akksi kapacitással indult. szervizben sosem tudták reprodukálni, mert mire odaért már jó volt. ezért step by step ment a csere-bere. vettem egy nagyobb kapacítású -ixy ajánásaval- exide akksit. azóta jó.
anno én is másik , nem gyári akksival hoztam el az autómat, majd cserélte a fiat Marellire pár hét múlva.
az ominózus szag eleinte volt, rögtön az első próbaúton is. nem emlékszem pontosan ,de atalán azt monták vmi bevonat leég ilyenkor innen-onnan..
sztem a beázás is orvosolható, ha vki kintről finoman slagozza az 5. ajtó környékét , te meg bentről figyeled
zseblámpával. lehet a kédergumi el van csavarodva vhol..
az első műa. idomot sztem pár perc alatt cserélik, nemtom miért mitől vetemedett el? :(