Koszi a hozzaszolasod! Nem vagyom nagy motorra, szeretnem vegigjarni a lepcsofokokat es vegig is fogom. Boven beernem par even belul egy kis 125-os mocival , ezert is johet szoba a kismotor jogsi es max az a2,ami nem jelenti azt h nagyobb motorra szeretnek egybol ulni, hanem mert ott eleg oraszam van arra hogy megtanulhassak motorozni.
Az hogy van egy estleg korlátlan jogsid még nem jelenti azt, hogy 1500ccm pályagéppel kellene kezdeni a pályafutásodat.
Nekem meg van minden, de mégsincs 800ccm nél nagyobb motorom. Évekig robogóztam Budapesten egy 50 apriliával. Az a baj vele hogy lenyomnak az útról. DE mondjuk meg lehet szokni. Amúgy tökéletesen egyetértek Zolival. Gyakorolni gyakorolni. És leszarni mindenkit aki be mer szólni a motor méretre. Az életed sokkal többet ér mint hogy menőzz.
Koszonom szepen a valaszodat! Szerencsere a simson is adott, azon szeretnek megtanulni valtani :) parhuzamosan mehetne a robogo es a simson, na meg ha ugy dontok akkor a jogsi :)
Aha értem a dilemmát. Egy biztos, hogy ha esetleg úgy döntesz, hogy még idén elkezded a motoros tanfolyamot, akkor az mindenképpen hasznos lenne, ha közben már azzal párhuzamosan robogózol a B-s jogsival. Sőt ha rám hallgatsz, akkor én javasolnék inkább valami váltós kismotort, pl. egy Simson-t a robogó helyett, mert arról sokkal könnyebb átülni egy nagyobbra. A nagymotoron a lábbal váltást, kézzel kuplungolást szokták az emberek a legnehezebben megtanulni, a robogón meg ugye ilyen nincs, csak húzod a gázt (mondjuk én egyébként is parázok a robogóktól, ültem már mindenféle nagy motoron, volt is sokféle saját, de halálfélelmem csak robogón volt, valahogy nagyon nem éreztem biztonságosnak :-).
Köszönöm szépen a válaszod, mindenképpen megfontolom!
Barátom szerint robogózzak idén és jövő tavasszal mehet az a2. Az a helyzet h amiatt fontolom, hogy elkezdem, mert elég telítettek az oktatók és ha minden jól megy akkor is 5-6 hónap mire leteszi az ember a jogsit, a B-t januárban kezdtem, és utána kérdeztem a mocis oktatóknak és elég kevesen vannak itt városon belül és épp ezért eléggé tele vannak. Ami azt jelenti, lehet hogy idén már meg sem lenne mindennel együtt a jogsi, ezért filózom.
szerintem azzal nem veszítesz semmit, ha kicsit szokod a forgalmat, gyakorlod a vezetéstechnikát és főleg megszokod, hogy körülötted bizony zajlik az élet a közlekedés többi résztvevője által (akik között vannak normálisak, akik odafigyelnek a másikra és vannak nagyon hülyék, akikre még külön neked kell odafigyelni). Erre a célra a robogózás tökéletesen megteszi. Mikor anno én kezdtem, akkor 14 éves koromban levizsgáztam segédmotorra és kb. 2-3 évig azzal motoroztam, aztán jött az A1, majd a korlátlan. Egyébként nem azon múlik, hogy lány vagy, hanem azon, hogy tapasztalatlan. Azon pedig mással nem lehet segíteni, mint gyakorlással, lehetőleg fokozatosan, nem egyből a mélyvízbe.:-)
Fontolgatom a motoros jogsi gondolatát, ebben kérném segítségeteket.
Nem tudok sajnos motorozni, a B jogsi forgalmi vizsgám jövőhéten lesz, és robogóval szeretnék majd közlekedni ha megvan a jogsim. A korlátlan jogsiról lebeszéltek, mert lány vagyok és valószínűleg mivel még motorozni sem tudok, nem boldogulnék egy nagy motorral. Az A2-t fontolgatom, viszont mindenképpen végig szeretném járni a lépcsőfokokat (robogó, simson, mz) és leghamarabb jövő tavasszal ráülni egy 125-ös mocira, épp ezért a B125 is szóba jöhet, anyagilag viszont ahogy néztem az A2-t érdemesebb megcsinálni.. Mit gondoltok, melyik kategóriára érdemes tennem a jogosítványt? Vagy robogózzak forgalomban és majd később tegyem a motor jogsit???
Köszönöm az infót, egy picit máris könnyebb így, hogy tudom, nem nepperé lett. :D
Sok boldogságot a motorhoz!
Közben én is nézelődöm, az itteni kedves fórumozók tanácsaira hallgatva türelmesen keresgélek & most úgy tűnik, lehet hogy hamarosan -ha nem is akkora-, de szerencsém lesz nekem is.. :)
Mutass mar rola 1-2 kepet legyszi, mert en pl. sajnos mar csak hirbol hallottam. Hadd lassuk mar, hogy mi miatt szomorkodik a kollega, mirol maradt le.
Pénzért nem szívesen adnám oda, inkább valami cserének jobban örülnék csepel témában. Nikkeltankoshoz illetve 250-es csepelvprojektjeimhez kellene egy pár alkatrész. 14-esre vagy 16-osra van szülséged?
Mikor ez megtörténik, akkor már csak abban kell reménykedni, hogy nem egy nepperhez került, aki majd 2x-3x-os áron továbbadja, megfosztva ezzel a lehetöséget attól, aki tényleg magának venne elérhető áron ilyesmit (sajna az esetek nagy részében ez hiú ábránd szokott lenni).
Vagy mikor hónapok óta keresek egy bizonyos eredeti fényezésű alkatrészt, de ha felbukkan egy a környéken, akkor az egy olyan emberhez kerül, akinek már van belőle 10 darab, de betegesen gyűjtöget és megveszi a 11-iket is, hogy feltehesse a polcra a többi közé (felhasználni valószínűleg sosem fogja).
Vagy mikor a 40 ezres 250-es Csepel az olyan pénzes nepperhez kerül, aki lazán ki tudná érte fizetni az 1 millát is...
Bicskanyitogató dolgok ezek, de az élet soha nem az igazságosságáról volt híres. Akik meg fenemód szerencsések, és a faroknak a jó oldalán állnak, azok mondhatják ránk, hogy mi van, savanyú a szőlő... az, bazmeg. :-)
Tegnapelőtt megjelent a veteranapron egy hirdetés, melynek következtében egy szerencsés Úriember (sajnos nem én - megelőzött :(.. ) egy kb. 40 éven át szobában tartott, pár ezer kilométert futott, csak félig kopott (de gondozott, repedésmentes!) Emergé gumis (+hozzá zsírpapírban vadiúj Emergé pót-gumis), szürke forgalmis d-csepel boldog tulajdonosa lett... hihetetlenül megfizethető áron..
Én pedig tovább rúgom a kavicsot az út szélén szomorúan gyalogolva. Igazságtalan az élet. :/
Nemrégiben került hozzám egy valószínűleg 100/47 túra jobb úszóházas karburátor. Viszont az az érdekessége legalábbi számomra, hogy 14-es. Nem a megszokott 16-os. Túráé lenne?
Azért alakul az a kiscsepel, és szép is lesz. A festés ha jól sejtem már elkészült, úgyhogy csak össze kell szerelgetni. Egy P10-esen most végeztem a főbb finomításokkal műszaki előtt, még az első fék van hátra, pár kilométert megyek gyakran fékezve, mert vadi újak a betétek. Utána már én is jobban tudok foglalkozni a Csepellel, ha épp nem motorozok:)
Az Ot-ról meg annyit, hogy én biztos nem tennék ilyen típusidegen kereket egy T5 előtti típusba, de ha csak így tudta az illető lepapírozni akkor nekem annyira nem szentségtörés, csak ne hirdesse/mutogassa eredetiként utána. Ez amúgy mutatja a vizsgáztatók hozzáértését, gondolom a kék könyvben a T5 elejéhez lapozott, hogy így bizonygatta hogyan is kell kinéznie annak a motornak:)
A feliratos csavarok nagyon virítanak, az ördög a részletekben rejlik :)) Fóti Gyula árul ilyen csavarokat, nem is drága és szerintem postázza is. A csomagtartóhoz nagyon szépen mutatnak a legömbölyített fejű esztergált csavarok, de persze mindenki ragaszkodhat egy kis egyediséghez :) Nagyon szépen készül a motorod, a csíkozás, a fényezés nekem tetszik! Gyakorlatilag innen már nem olyan sok összerakni a gépet. Talán a kerekek az egyik leghúzósabb tétel az egészben, pedig nem is gondolná az ember.
Szépen meg fogom csinálni az öreg Csepelt, de nem fogom OT-ztatni, márcsak az összerakáshoz használt csavarok méretei miatt sem. Többségében 10-es kulcsnyílású csavarokat használtam, használok és nem gyári barnított felületkezelésűt. Már nagyapám is elkezdte csereberélni, 10-es kulcsnyílásúval pótolni a sérült, illetve elveszett csavarokat. Szerintem ezzel addig nincs is baj, amíg nem áll neki valaki bizonygatni, hogy márpedig ez ilyen volt, amikor kijött a gyárból.
A saját értékrendem szerint már ez sem fér bele pl. az OT-kategóriába, ahogy p.l a 3 kivezetéses Danuvia blokkal szerelt, és sok esetben Danuvia oldaldeklikkel diszített blokkú kiscsepelek sem.
Off- Az öreg TLT-m sem lesz sosem OT-s, mondjuk nem vagyok rászorulva, mert rendszámos.
Így is örülök, hogy 1 év kínlódás után sikerült kb 90%-osra felhozni (szegénykém is kisfékdobos kerekekkel került hozzám, műanyag elsősárvédővel, újabb karburátorral,nem rávaló szerszámosokkal, újabb kipufogókkal, és a többi, és a többi...) gyakorlatilag a fél motort pótolni kellett.(Mondjuk sok eredeti alkatrészét megtaláltam a rozsdás alkatrészhalomban, amit kaptam hozzá)-On
Mondjuk én úgy gondolom egy közel 60 éves motornál (mit gyári szervizbe is úgy javítottak hogy új blokkot bel és szevassz.) a történetéhez tartozik az esetleges blokk csere.
Ja, hát ebben az országban az OT-hez csak annyi kell, hogy csillogjon-villogjon, nem számít mennyire kókány (láttam én is nagyon gáz minôsített motorokat).
Bezzeg ha full gyári a gép, de már patinásan kopottas, akkor elhajtanak, mint a nem kívánt gyereket. Nonszensz.
Köszönöm a kimerítő választ az épített kiscsepelről.
Mielőtt szó éri a ház elejét, hogy milyen lassan haladok az öreg D-Csepelemmel fellőttem róla pár képet.
AZ OT témára visszatérve:
Nemrég láttam egy OT rendszámos 59, vagy 60-as TLF Pannóniát, kisfékdobos kerekekkel, pedig csak 64-ben kezdték szerelni kisfékdobos kerekekkel a gépeket. Ebből mindenki vonja le a megfelelő következtetést.
Hogyha használni akarod szerintem nem lényeges az, hogy eredeti legyen a blokk. OT-nál már más a helyzet.
repepe:
Lehet a kerék is Jawa/Cz. A vége felé ott is használtak alufelnit, ha jól látom az van rajta. A sárvédőre viszont nincs ötletem. Nekem eredeti megjelenéssel jobban tetszik.
Rég nem jártam erre és a D-Csepelem is csak lassan készülget, mert beesett mellé a nagytestvére (Pannonia TLT ugyanabból az évjáratból (58)), így azon is kell dolgoznom, de olvasgatni és nézelődni szoktam.