Azért elsőre kell az az 1 óra, hidd el :). Kis rutinnal már egész gyorsan megy. Még korai prototípus felszerelésekor a fejlesztők is vakarták a fejüket, amikor a wave deszkámba korábban beletört csavar mellé kellett felszerelni. A hazaúton gondolkodtam raja, és otthon már gyorsan felment jól.
De ezt egyszer szereled fel, és a papucs élettartama alatt nem kell soha hozzányúlni, nem kell a beletört csavardarabokat kipiszkálni, vagy inzertet cseréltetni.
Én meg meg vagyok áldva a nem kompatibilis deszkáimmal. Beszereztem egy Naish Hybrid 110-es szlalomdeszkát (jaj, áruló lettem!!...), és most látom, hogy az inzerttávolság miatt nem jó rá a Steelpunk rögzítés.
A sötét oldalnak azért ellenállok, a freestyle az első. Ezzel a deszkával már régóta szemezek, tudom mit tud, nem lehetett otthagyni, főleg hogy a múlt idényben sokat mentem ős-szlalommal.
Örülök hogy ti is megpróbáljátok magatokat itt. Nekem nagyon nagyon tetszik a szörf helyzet. Én rámentem a rettenetre, még sose éreztem 80 litert ilyen soknak :) a tudászint felső próbája volt ez a vihar, a menők is nagyon szolidba adták elő, egyfajta tulélő show volt.
Sajnos nem. Múlt hétvégén voltunk West Kirby-n. Elképesztő a hely, a feeling. Atom szél volt, ránézel a vízre és nem hiszed el hogy mennyire sima, pedig letépi a fejed a 7-8-as szél. Esélyem sem volt, össze sem szereltem a 6.0-ás szlalomot. Itt élet-halál kérdése egy 5.4-es Vapor és egy 55 literes speed deszka. :)
Bizonyos autókon még az ablaktörlő is szarul töröl.. (jobb v. balkormánynak kedvezve). A hátsó ülés 1/3 része nekem is anyós mögött van, pedig eredendően jobbkormányos az autó (japánban gyártott prius). Mondjuk nekem jobb igy, mert plusz két ember befér, és a cuccok :) Ti is anglia?! Rámentetek erre a rettenetre hétfőn??
Az Opelokról annyit tudok hogy valószínűleg ki lehet szedni a fejtámlát. Egyik barátom az Insigniával járt úgy ahogy te, bevitte szervízbe és ott megmutatták neki a trükköt, van egy pont az üléstámlán amit ha benyomsz, elengedi a rudazatot. Mi is gépészkedtünk a Golf-al, itt is a rudakon jár a fejtámla, viszont a tövében a huzat alatt két kis műanyag kallantyú megnyomásával elengedi az ülés őket és meg van oldva a probléma. A nagyobb szívás nálunk hogy hiába kombi a kocsi, nem férünk el benne ketten...hála az üléstámla kiosztásának hátul. Angliában vagyunk, jobb oldalon van a kormányunk, viszont a kedves gyártó a 2/3-1/3 kiosztást a hátsó üléstámlán nem cserélte fel...szóval ha ketten megyünk tetőcsomagtartó...
Koszi a tippeket urak, majd meg tetrisezek egy kicsit, hatha megtalalom a tokeletes megoldast...
Slader, rossz hirem van fejtamla ugyben. Nehany eve az Audi kitalalta, az nem fajn, ha a fejtamla 2 tartorudja magaba a fejtamlaba van beepitve, biztonsagosabb, ha az ulestamlaba van rogzitve. A hulyeseg ragados, az Opel ezt lemasolta. Szoval az anyosulesbol a fejtamla nem eltavolithato, csak flexxel :((
Üdv. J Astra tényleg durva ha ilyen. Én 206 pözsibe be tudok rakni két komplett felszerelést(260+246 hosszú deszkát) és még szerintem egy rigg bemenne ha a helyzet úgy kívánná. Ülés előrehúz,háttámla ledönt,hátsó üléssor háttámla ledönt. De ha a kényelmi faktorra megyek akkor ott a Trafic.:-)
A jó megoldás neked szerintem a tetőcsomagtartó.
Én eddig egy Chevrolet Kalosba tudtam mindent bepakolni, ez kb a Suzuki Swift kategória. Kényszerhelyzetben találékony az ember. Hátsó ülések ledöntve, anyósülés hátradöntve volt. Szerintem minden fejtámla kivehető, hacsak nem öntötték egybe az üléssel...
Szerintem nem kell nagyobb vitorla hozzá. Az a 15 liter különbség még a nálad levő feltételekkel nem érezhető igazán siklásképességben. A Shark emlékeim szerint hamar siklik, A Qcséber féle duplaszkeges meg azt hiszem valamelyik Hifly másolata. Nem hiszem hogy a forma itt olyan nagy különbséget adna a kettő között. Ha mégis a kisebb deszka kicsit később siklana meg, azt egy minimális plusz vitorlahassal simán kompenzálod.
Ami duplaszkegeset én próbáltam (freestyle), meg amit olvastam wave deszkák esetén, az alapján azt mondanám, hogy a duplaszkegesek nehezebben siklanak meg, és lassabbak is. Azaz még az is lehet, hogy a Shark előbb meg fog indulni.
Arra figyelj, hogy a 135-ös deszka biztos hogy picit labilisabbnak fog érződni, ezért kicsit érzékenyebb lesz arra, hol állsz rajta, ami a megsikláson érezhető. Jó technikával viszont szerintem nincs lényeges különbség.
Koszi a tippet Vaklovas, magamnak nem vettem volna ezt a vasat, sajnos a munkaltatom nem kerdezte meg, milyet szeretnek. De legalabb ingyen van, ez pedig nem hatrany es panaszkodni sem akarok. Csak tok gaz, hogy egy 4.6 hosszu autoba alig tudom belehamozni a cuccot...
Most nezem milyen furan mutat az elso bekezdesem vege. Ilyen az, amikor a kislanyom segit elmenybeszamolot irni :))
Igaz, nem J Astra, meg nem is kombi, de F. Anyósülést ne előre hanem hátra döntsd. Így a fejtámláját sem kell leszedni. Azért a hátsó fejtámlát le kell tudni szedni, anélkül tényleg nehéz bepakolni. Így 2 szörf, 6 vitorla simán befér, ha nagyon megszorulok 3 szörf is. Ha kombi lenne, akkor tényleg mindenhogy el lehetne férni.
Kéktón én mentem 4.2-vel is. Nem panaszkodom, szerintem az előrejelzés kb. talált, csak ma nem az AROME, hanem a WRF... Az meglep, hogy a Fertő tó sem volt jobb, napközben ránézve az időképre, úgy tűnt, hogy csak a Kéktó marad ki a dzsihádból.
A vitorlaválasztásom egyébként jó volt, csak a trimm nem. Kezdtem 5.3-al, de már olyan rég volt egyszerre víz és szél, hogy elfelejtettem, hogy kisszélre volt állítva a hosszabbító. Így 2.5 cm-el kevesebbet húztam le, amit tetéztem egy 2.5 centivel rövidebb bum beállítással. Persze a ráfújásokban csavart. Backloop meg jól megvezetett, mert mondta, hogy az 5.2 kezelhetetlenül sok. Ja, az ő brutál hamar húzó freestyle vitorlája... Erre felraktam a 4.2-t, ami tökéletes volt. Backloop itt is megviccelt, azt hittem 4.0-val megy, aztán 2 óra múlva mondta valaki, hogy az 4.6 :)
Aztán valamelyik leállásban vissza az 5.3, de már jó trimmel, és láss csodát, így nem csavart, csak max. a nagyon brutál ráfújásokban sok volt egy picit.
Ma nekem "majdnem" nap volt, azaz végigzongoráztam a (meglepően kicsi) manőverpalettámat, és minden manővert MAJDNEM beálltam :) Meglepő, hogy a frissen tanultak mentek a legjobban.
Rozsdát én senkinél nem láttam, és magamon sem éreztem, a sikertelenség ellenére sem.
"Rejtett" reklám szerintem a sok márkajelzés mellett Camber feje és keze között látható azt hiszem. Ha nem ez, akkor passz.
Azért Balcsin is lehetett menni, bár szlalomcuccra volt csak elég.
Lerohantam Fűzfőre, na ott és Kenesén elég gyengén fújt.
Aztán a Club Aligában megtaláltam a szelet, berontottam az összerakott cuccal - a bejutás álomszerűen egyszerű volt a múltkori jégtábla és kásatörő mutatványhoz képest. Aztán mikor beértem, jött a meglepetés, és hirtelen egy videojáték főhősének éreztem magam, ugyanis a déli partra áttolódott jégmaradék üldözőbe vett :) Először egy "sorompóval" lezárta a bemenetet, mivel a közeli móló benyúlásának vonalában áramlott egy 4-5 méter széles sávon a jég, aztán mikor azon valahogy átjutottam, jöttek a következő, jóval nagyobb jégszigetek, közöttük lehetett szörfözni. Jól lehetet látni őket, nem volt para, de vicces volt kerülgetni, és várni, mikor kerülök kelepcébe...
Azért a kiscuccokra irigykedem, de nem volt egy teljes napom lemenni a Fertőre.
Weiden detto. Szezonkezdetnek nem volt rossz, persze a szel koszono viszonyban sem volt az elorejelzesekkel. De legalabb nem kellett fagyoskodni, kellemes napsutes es 12-13 fok volt. elem. A
Akinek van fogalma arrol, hogyan lehet egy kombi J astraban ergonomikusan elhelyezni a cuccot, ne tartsa magaban!!! Az altalanossagokat ugorjuk, az anyosules tamlaja nem elore hajthato, a fejtamla nem kiszedheto... Eskuszom a felesegem ignisebe konnyebben bepakolok, pedig az majdnem 1 meterrel rovidebb...
Szeretnék kérdezni a tapasztaltabbaktól: en 95kg körül vagyok, es eddig 150l körüli deszkákkal mentem csak. Erős szélnél ez néha nagynak bizonyult, igy vettem egy 135-öst. most azon gondolkodom, hogy vajon, a kisebb boardhoz nagyobb vitorla kell-e, hogy mondjuk ugyanakkora szélnél siklásba jöjjön, mint előtte?