Nálam is nyikorgott, pedig gyárilag volt rajta rezgéscsillapító betét. Végül bekentem pasztával a felfekvő felületeket vmint a munkahenger dugattyú betétre fekvő felületét is. Utána csönd volt.
Nekem is volt sot azzal adtam el.elvittuk egy muhelybe raktakbra valami lemezt a kulso reszere meg valami kenocsot es elmullott.kb 6honapig birta gobdolom mig kifogyott a kenocs kozte:-)esetleg ha kiszeded csiszold meg a betetet.ferodot hasznaltam azzal csak annyi volt hogy porzik es fekete lesz a felni tole.
Srácok, úgy tűnik hogy én is belefutottam egy silány Textar fékbetétbe, legalábbis az utóbbi pár hónapban kezdi a nyikorgás felőrölni az én és a mellettem közlekedők idegeit. :) Visszaolvasva találtam pár hasonló bejegyzést, és úgy tűnik hogy csak a csere a megoldás.
Csere előtt érdemes bármilyen féknyikorgás elleni spray-vel, pasztával, anyám kínjával próbálkozni vagy felesleges? Ha viszont csere, akkor milyen márkát javasoltok: Brembo, Bosch, Trw, Ferodo? A szervizes srác, aki anno berakta a Textart azzal védekezett hogy a Bosch-ok között is előfordulnak nyikorgós példányok. Szóval valami jótanács?
Ehhez még tipushibának megemlíteném a féltengely csillagot, bár az max 10e Ft-os tétel. A rohadónak tűnő kipufogó ne tántorítson el, több commentelőtől is olvastam, hogy csak esztétikai hiba és gondot még nem okozott.
A turbó esetében ami viszont szerintem nagyon fontos az a szervizintervallumok betartása, valamint a betöltött olaj minősége és a mennyiség folyamatos ellenőrzése. Szintén fontos lehet a motor óvatos melegítése és a leállítás előtti "pihentetése". Tudom, hogy ezek nehezen visszaellenőrizhetőek, de ha hosszú távra veszi az ember, akkor érdemes ezeknek utánakérdezni.
Viszont ezek a dolgok csak apróságok az érzelmi oldallal szemben - imádni fogod, legalábbis nálam ez a helyzet. :-)
Felmerült a családban egy benzines bravo vétele. Ha megkérhetnék egy tulajt aki összefoglalná nekem a tapasztalatokat. Illetve, hogy mire kell figyelni vásárlásnál.Olvasgattam vissza de okosabb nem lettem. Érdekelne , hogy a turbós mennyire megbízható. Előre is köszönöm.
Érden (Fiat Szabó) megcsinálják a vezérlés-cserét vitt anyaggal is. Eddig ezzel szerintem ott nem volt probléma. Ha hívod őket, hivatkozz a topikra, kapsz némi kedvezményt a munkadíjból, ha jó napjuk van.
most nem volt senki ügyfél ott, hárman ücsörögtek az egyik asztal mögött...Nem gáz, csak kicsit furcsa, hogy szerintem semmi extrát vagy bonyolúltam nem kértem, szimpla vezérléscsere...nem rébuszokban beszéltem, amin matekolni kell... :-) De mondom, nem szídni akarom őket, mert tényleg rendkívűl udvariasak és normálisak voltak (valahogy a Fiat Budaörs óta erre nem igen számítottam... ), ha ennyire szakszerűen javítanak, akkor biztostosan oda fogom hordani a vasat :-)
Fehérvári Pappas? Ma jártunk ott...17:00-ig vannak nyitva, ajánlatot akartam kérni vezérlés cserére, kb 16:10-kor...kaptam egy névjegykártyát, hogy kérjek e-mailban (WTF??) ...mellesleg a kérdésre, hogy gyári alkatrészt ha hozom (Vinjo féle) akkor beszerelik-e, élből elutasították... amúgy kedvesek, segítőkészek voltak... megnézegettük a Mergákat is (8éves gyerköccel), még biztattak is, hogy üljünk bele :-P kiváncsi leszek ha kérek ajánlatot mikor és mennyire adják... Ti hol szereltetitek a vasat, saját (Vinjo) anyaggal? :-) Pest még beleférne, ha megéri anyagilag :-P
Most van egy cikk az "Az Autó"-ban. Több független vizsgálat igazolta, hogy a korszerű turbós dir. inj. benzinesek akár tízszer több kormot nyomnak, mint a részecskeszűrős dízelek. Oka a direkt befecskendezés miatti egyenetlen benzinpermet eloszlás. A szívócsőbefecskendezésnél homogén keveréket szív be a hengerbe, ezért nem füstöl.
Eddig csak 1-2 alkalommal láttam magam előtt intenzívebben gyorsítani TSI-t, és én is azt hittem, gond van a motorral, olyan fekete füstöt nyomott. Kajánul vigyorogtam is, nesze nektek NépAutó... A Dízel Pandám szűrő nélkül nem kormol úgy.