No, ez a gumi méret kontra ESP elgondolkodtatott engem is.
Ugyan nem ismerem ennek működési elvét, de én magam azt gondoplnám, hogy relatív eltéréseket korrigál(hat). Ha tehát mind a négy tengelyen egyforma méretű gumi van, akkor azok adott sebességhez köthető fordulatai is meg kell egyezzen (ideális esetben). Ha valame3lyik tengely fordulata eltér (kipörög pl), akkor tök mindegy mekkora gumi lehet rajta, mert ezt a relatív eltérést kell korrigálni.
Még azt is feltételezem a rendszerről, hogy képes "önjavításra" is, azaz valamilyen módszerrel meghatározza a gumik méretét (és itt nem a tényleges gumi méretre gondolok, hanem azok egymáshoz éképesti méretéhez / méret eltéréséhez). Mert ugye van az a helyzet, hogy pl. felrakok egy vadi új téli szettet (ennek a profilmélysége akár 10mm is lehet, majd használom jó sokat és elkoptatom mondjuk 4mm-es re; vagy felteszek egy kopottabb nyári gumit. Ez átmérőben már is vagy 12mm különbség. Ha ezzel nem tudna megküzdeni a rendszer, akkor lehet sokat nem is ér).
De ezek csak egy hozzá nem értő, hangos gondolatai.
SZia! Egy 10es a kar, kb 1 éves. Elmondom hogy kell berakni kb 15 perc, aztán elballagsz szervízbe és egy fél óra alatt beállítják neked, ami helytől függően 2-3 ezer forint lehet.
Hát nem tudom, meg jártam ezzel a téli gumival /Dunlop Sport 3d/ az osztrák, szlovén sí terepeket nagyritkán avatkozott be az ESP és nem volt gondom soha. Úgy gondolom a 11mm még bőven belefér.
Szia+ Az ABS/ESP hibát akkor fogod észrevenni, amikor megcsúszik a kocsi, és aktiválódik az ESP. Nem mindegy mennyit korrigál majd az eredeti kerékmérettel sámolva, hogy mennyi fordulatot engedjen. Ami lehet sok vagy épp kevés lesz, és nem tudja megfogni a csúszást.
Tehát nem jelzi hibának az eltérő kerék méretet, hanem rosszul korrigál. Ami elég veszélyes lehet szerintem.
Gumi kérdéshez szólnék hozzá nekem a téli gumim 225/55 17, a nyári pedig 225/50 17 az eltérés a gyári mérethez képest 11mm plussz és mínusz a kílométeróra 2km csal,három éve váltogatom és nincs ABS ESP probléma.
Sajnos a gumit nem javaslom, javasolja a gyár sem, mivel ahoz a mérethez van beállítva az ESP/ABS. Szóval ha nem akarsz 205/60/16 os gumikat akkor a 215/50/17 es ha jól emlékszem. Az meg hogy belga az auto lehet jobb is mert ott van pénz a normális szervízre, megveszik ami kell hozzá , nem mint otthon hogy mindent olcsobban akarnak és a sporolás a kocsi elromlásához vezet,.
Szia barcsefi! Nekem egy 2005 Márciusi 1,6 HDI-im van. Első tulaj vagyok, 94 000 Km-t menetem vele. Eddig nagyon meg vagyok elégedve, komolyabb probléma nem volt vele, cserben soha sem hagyott. A fogyasztásom világbajnok :), -az enyém nem SW, az valamivel többet eszik. Sokat menetem vele viszonylag külföldön, gond nélkűl. Az elmúlt nyáron lakókocsit is vontattam vele, sajnos így a fogyasztás majdnem megduplázodott. Igen, több karosszéria elem alúból van. (gépháztető is). Tudok neked kíváló szakembereket ajánlani, elfogadható óradijjal: http://balogh.peugeot.hu/hu Sok örömöt kívánok az autóhoz: birobandi
Használt autó vásárlás előtt állok és a Peugeot 407 is szóbakerült nálam. 2005-2006-os évjáratút tudnék venni a szánt keretből. Eddig az 1.8 benzineseket nézegettem hogy ne kelljen sokat fizetnem utána. Kérdésem az lenne ezekket az évjáratokkal, motorral milyen különösebb hibák lehetnek? pl elektromos gondok stb...
Pontosan már nem emlékszem, hogy a sárvédők aluból vannak-e, de arra biztosan emlékszem, hogy mikor vettem az autót a motorháztetőn nem tudtuk lemérni a festéket, az valami más anyagból van...
Sziasztok,nekem egy 407 1.6 Hdi SW-m van.Motorolajként a Total Quartz 9000 10w-40-est használom már vagy 3 éve olajcserénél,viszont a motorháztetőt ha felnyitom ott a Total emblémán a Total Quartz Ineo 5W-30-as szerepel.Valaki használ ilyet,esetleg vmi pozitív,negativ tapasztalat?Köszi.