Amikor megvettem a motort én is belefutottam egy olyan eladóba, aki bár teljesen normális rendes emberke volt, de szintén nem csinált ezzel semmit.
Amikor mentem átiratni, az okmányiroda szépen megtagadta, ugyanis elidegenítési tilalom volt a motoron.
Azt, hogy a bank kiadta a törzskönyvet magasról letojják.
Az eladó már nem találta meg a bank levelét, így azt újra be kellett szereznie a banktól. Csak neki adták ki, nekem nem. Viszont ennek birtokában már én is intézhettem az okmányirodában az elidegenítési tilalom törlését. (eladó kifizette nekem). Valahol kettőezer körül volt tavaly a díja.
Természetesen mire sikerült beszerezni, már kifutottam az átarási határidőből. Így külön írtam egy méltányossági kérelmet, hogy legyenek kedvesek nem megbüntetni miatta. A kedves ügyintéző ehhez csak akkor járult hozzá, amikor mutattam neki a dátumot a bank levelén, hogy milyen friss, így megúsztam.
Hivatalosan állítólag úgy lehet ilyen esetben térden állva könyörgés nélkül megúszni, ha az első alkalommal amikor még határidőn belül ott jártam bejelentettem hogy halasztást kérek az igazolás beszerzéséhez, de természetesen ezt az okmányiroda nem mondja el.
Kérdésemre, hogy mi van akkor, ha mondjuk az eladó nem akarja ezt elintésni, külfüldre, vagy ismeretlen helyre távozott, nagyjából az volt az okmányiroda válasza, hogy akkor coki van, és marad nekem a polgári per az eladó felé, és/vagy meg egy jármű amit nem használhatok, el nem adhatok.
Amíg nálad van a motor addig semmi gondot nem jelent, de eladás előtt le kell szedni róla.
Bár nincs benne a forgalmiban, de a bank bejegyeztette az elidegenítési tilalmat.
Ha eladod a motort, az új tulaj nem fogja tudni átiratni. Az is lehet megoldás, hogy elteszed most ezt a papírt, és eladáskor a vevő kezébe nyomod, hogy mutassa be az okmányirodában.
Csak, ha mondjuk 10 év múlva adod el, amire megszűnik a finanszírozó bank és bármiféle gond van...
Mint tudjátok, a VTR-t lízingeltem, pár évvel korábban kifizettem. Az Erste elküldte a törzskönyvet és egy levelet, hogy a jármű értékesíthető, nincs rajta tartozás, stb. és ezzel fáradjak be egy okmányirodába.
Voltam bent az okmányirodában, ott két ügyintézővel beszéltem, egyik 6000 a másik 2400 forintot mondott. A forgalmi kell nekik, de elfogadnak fénymásolatot is. Ez azért fontos, mert Londonban van, de lefotóztam.
A forgalmi teljesen üres, tulajdonosnak én vagyok bejegyezve, nincs semmilyen hatósági bejegyzés. A törzskönyv is nálam van, abban is én vagyok tulajdonos.
Többen mondták, hogy ebben az esetben felesleges elmenni az okmányirodában, mert semmit nem kell csinálniuk, mert ha kellene, akkor a törzskönyven nem az én nevem lenne, és/vagy a forgalmiban lenne beírva elidegenítési tiltás.
Hívtam okmányirodát is már, ők mindig mást mondanak. Most mi legyen?
10 % a beépíthetősége. Ezek a nyaraló telkek a városhoz közel vannak, úgynevezett 4 ezresek, a hrsz-ük után (4xxx hrsz). Vannak a magasabban fekvőek, ezek 3-al kezdődő hrsz-üek, ezeknél már változik fekvéstől függően, meg ott közmű sincs.
Én teljesen száraz utakon jöttem be ma dolgozni. Remélem hazafele is így lesz, és nem kell motort mosni majd... :) Nem túl sok kétkerekű jött szembe...
Én csináltam egy emelőt, amivel az első villát lehet emelni. Aztán vettem egy Vespát.:)
(De ott jó megoldás az is, hogy alátolok egy Fiat Cinquecento pótkereket 155-ös gumival, kiveszem a hátsó kereket és akkor az első már könnyen szerelhető.:))