Az első alkalommal meg is szorult a motor,most viszont még nem van,hogy alapjáraton nincs is csapágy hangja csak fordulaton,de szerintem még így sem lesz elég neki egy csapágyazás. :S
Az a baj az alacsony fordulattal, hogy nem kap megfelelő olajozást a hajtókar. Nem akarok most regényt írni de kérdezz meg egy autószerelőt elmagyarázza , hogy miként van olajozva a hajtókar. Leírva nincs ez sajnos tapasztalat. Sok szerelő pl úgy rakja vissza csapágyazás után az olajszivattyút hogy emel a nyomáson. Most ne menjünk bele miként. Megvan a módszer hozzá. Szerinted miért szólnak a turbó felújítók, hogy tessék olajpumpát is cserélni. Nekem is szóltak. Ezt sajnos elbaszták a renaultnál . Csak nem ismerik el. Illetve volt akinek cserélték a csapágyat.De nyugodtan gurulgass 6 fokozatban 50 km/h-val. Csak szólj kérlek mikor lesz csapágyas. Ráadásul tetézi ezt a 30 ezres olajcsere. De van itt pár kolléga aki 10 ezrenként cserélte az olajat csapágyazás után és mégis csapágyas lett. Én is megszívtam. 144 ezerrel vettem 155 ezernél csapágyas lett. Hidd el körbejártam a témát. Három renault szervizes ismerősöm is van. Ez a 3 renaultom. Az előző kettővel mentem 200 ezer km de nem szívtam vele annyit mint a scenickel. Sőt eddig volt 2 renault 3 fiat 1 citroen . Ezekre összesen nem költöttem annyit mint a scenicre. Nem soroltam fel a szocilalista blokk autóit de abból is volt 4. Most van a felújított motorban 2000 km. De ez már nem olyan. A hangja sem olyan mint volt. Tudom , hogy nincs 2 egyforma motor. A másik a tudat, hogy bármikor megtörténhet újra.
Dehogynem. Nekem hengerfejes volt. És amikor a bedolgozott levegő ért a termosztáthoz akkor felugrott fullra 2 mp múlva odaért a folyadék és visszaugrott. Én is csak néztem, hogy liftezik a hőfokmérőm. Aztán amikor levegő felért a fűtőradiátorba és elment a fűtésem egyből rájöttem, hogy mi a baj.
Kérdésem: szeretném a 35W-ost 55 W-osra cserélni. Lehet ezt? gyárilag nem valószínű, hogy van, így az utólagosan beépíthetőket érdemes egyáltalán használni, vagy felejtős és inkább maradjon a gyári?
Mivel a HID-fényforrás egészen más elven működik, mint egy izzó, a "nagyobb felvett teljesítmény" nem jelent nagyobb fényerőt. Az utángyártott cuccok között valóban létezik "55W" kivitel, ami azokba az autókba való, amiknek a gyári CAN-BUS rendszere használja a fényszóró fogyasztását is valamire, pl. a fogyasztás csökkenéséből veszi észre a kiégett izzót. Ezeket a rendszereket megzavarja az utólagos xenon szett, ezért készítenek belőlük Can-bus-kompatibilis 55W kivitelt.
Az "55W" szettek tehát ugyanúgy 35W áramot vesznek fel, de közben melegítenek egy ellenállást is, így a vezérlés szabványos, 55W terhelést lát.
Ilyenre tehát nincs szükséged :-)
Azért cserélném le,mert elég gyengécske a fénye a többihez képest.
Szerintem egyszerűen rosszul van beállítva. Állj egy falfelület elé, és emeld meg a fénykéve magasságát.
Valahol a fényszóró testén van egy nagy, műanyag csavar, azzal tudod szintezni a fénykévét.
A gyári beállítás túlságosan az autó orra elé világít. Tapasztalatom szerint büntetlenül meg lehet emelni a fényszórót - jópár tucat méter fényt lehet nyerni anélkül, hogy a szembejövőket zavarná.
Ritkán írok inkább olvasok, de most olyan problémával állok szemben amivel nem tudok megbirkózni. Van egy 2004 év eleji 1,9 DCI-m gyári xenonnal. Ez a nyavalyás most szórakozik velem. Kezdődött, hogy a baloldali lámpa egyszer csak elsötétült. Eredmény: biztosíték csere után működött, de csak míg el nem indultam, mert rázkódás után ismét bizti csere. Most ott tartunk, hogy égőcserével már tovább bírta és javasolták, hogy ez bizony trafócsere lesz.
Kérdésem: szeretném a 35W-ost 55 W-osra cserélni. Lehet ezt? gyárilag nem valószínű, hogy van, így az utólagosan beépíthetőket érdemes egyáltalán használni, vagy felejtős és inkább maradjon a gyári?
Azért cserélném le, mert elég gyengécske a fénye a többihez képest.
Legutóbb mentem egy C5-tel és a gyári technika nagyon tetszett.
A III-as generációban és a vele egyidős Renaultokban (Fluence pl) már jelzi a műszerfalon, hogy mikor kell le vagy felváltani. Az 1.5 dCi Fluence emlékeim szerint valahol 60 km/h fölött már kérte a hatodikat, a 2.0 dCi Scenic kifejezetten reklamál, hogy lejjebb kell váltani, 60 km/h fölött még csak az ötödik jöhet szóba. 80-90 km/h sebességnél azonban már hatodikba lehet kapcsolni, ha nem kigyorsítunk éppen. Az 1.5 dCi Fluence (nyilván más váltó áttételezése van) már vígan hatosban volt 70 km/h fölött, de talán jár erre III-as Scenices aki tudja mikor mit kér az autó, az pontosabb.
Én úgy vettem észre, hogy 70-90-ig az 5. a jó, de 90 fölött már a 6-ban jobb a fogyasztás (legalábbis a pillanatnyi kijelzés szerint). Országúton 6. sebességben 92-94 tempomattal öt lityő alatt eszik.
ezek szerint 80- 90 km/h- nál az 5 ös a jó valasztás, 6. Sebességet mikor érdemes kapcsolni? Úgy vettem észre, hogy 80-90 km/h nál 6-os sebességben többet fogyaszt.
Ez így télen nagyon nem normális. Nekem nyári melegben légkondival sem sikerült soha 5 kocka fölé tornázni.
Valószínűleg beragadt a termosztát egy állásban, vagy nem nyit megfelelően, csere javasolt :( Ellenkező esetben amikor jön a meleg lesz az sokkal több led is. Lehet azon agyalni, hogy a hőmérséklet mérő szenzor a hibás, de szerintem ez a nagyon ritka eset.
Nekem fordított volt az eset most csere előtt, 4 led felé nem ment sehogy, csere után azonnal megoldódott. A termosztáton nyoma nem volt a hibának, látszólag makulátlan állapotban volt.
Nem, de abban kilencvenkilencegészsokkilences százalék, hogy 45.000 km volt. Azóta 35.000 kilométer mentem vele, de tervezem, hogy szumma 100E felett lesz egy csere, amit akkor sem fogok megbánni, ha a sértetlen darabokat veszünk ki.
Egyébként a motorcserekor az egész hangja megváltozott az autónak, ebből gondolom, hogy a korábbi 30 ezres olajcsere nem csak a csapágyakat koptatta túlzott mértékben.
Olajpumpát cseréltetek az első csapágyazásnál ? Ha nem akkor ne csodálkozz. A másik , hogy a 6 sebességet nem szabad alacsony fordulat tartományban használni.
A blokkot is át kellett volna rakni. Nyilván sokkal macerásabb, mert robbantott ábrát kell csinálni a kocsiból.
Viszont a törött csapágy korábban levált darabjai és a törés után itt-ott lemaródott fémek maradékai gyakorlatilag eltávolíthatatlanok a motorból. Ez meg az eredményezi, hogy megdolgozzák a bennlévő alkatrészeket, rosszabb esetben eltömnek olajjáratokat, és a következő körben nem csak a motort, hanem mondjuk a turbót is cserélni kell.
Végülis nem bántam meg, hogy nekem a komplett motor cserélve lett pont ilyen okokból. Igaz, a másik motor is zsákbamacska, mert csak bízni lehet benne, hogy a donor tényleg annyit futott, mint amit állítanak róla, de kár fokozni a bizonytalansági tényezőt.