Egyébként mióta megvettem a kocsit csak jót tudok Róla mondani. Még a végén összebarátkozunk! :-)
Kicseréltettem a hátsó szilenteket, vezérműszíjat a kacatjaival, termosztátot, hátsó fékbetétet. Már csak a gyertya, olaj, szelepfedél tömítés van vissza. Miután nem sokat megyek (havonta max 500 km), és aranysárga volt az olaj mikor meghoztam, ezért húzom még egy kicsit a cserét.
Különben egész furcsa, hogy nem világít semmiféle check felirat a BC-n. És sokkal szebb is a kocsi hátulról, most hogy világít benne az összes izzó...
Nekem akkor csinálta ezt, amikor a kartercsövem szét volt szakadozva. Melegen alapjáraton simán leállt. És a lehető legrosszabb helyeken. Mondjuk nekem előtte hidegen is leesett az alapjárat kb 400-ra, az első párszáz méteren, aztán üzemmelegen már soha nem csinálta. A karter cső csere ota semmi gondom. Kopkopkop.
Akár AC pumpa is lehet, próbáld meg a tankot alulról gumikalapáccsal megütögetni, ha esetleg javul, jobb lesz, akkor esélyes hogy az. Más hibánál ki kéne hogy jelezze a műszerfalon is
Igen az a legtisztább. Ha komplett autót veszel és esetleg bontanád is a számodra felesleges dolgok listáját beírod a fórumban és lehet még ki is tudnád árulni :D
Meg úgy eleve olcsóbb is a dolog meg ha kell egy apróbb vacak a változtatás miatt nem kell vissza szaladgálni a bontóshoz, hogy "figyi még az is meg ez is kéne" és tuti akkor adta el mikor neked is kell...
Engem k.vára idegel. már nagyon a begyemben van... Most elkezdtem megvenni a cuccokat... Jövőhónapban vagy utánna már meglesz minden és akkor végre csendes lesz :).
Neked sedan? Mert ha az van egy elado remus dobom. veki alól szedtem ki és minden rajta is van. nem vágtam le semmit. ha gondolod occsóba eladó ;) tuti megtudunk egyezni. nekem úgy is csak útban van...
Neked sincs katalizátor a gépbe? Nem idegesít a hangja? Nem is tudtam, hogy neked is x20xev van :D. A motor check lámpát látom vilásít :/.
Komolyan azt hidtem azért van az enyémnek is ilyen rotyógós undorító fostaliga szar hangja hidegen, mert az elrepedt leömlő így szól. mind1. pont ma csaptam le vaterán egy c20xe hengerenkénti leömlőt. Majd szép lassan megveszem a katalizátort meg a rezgő csövet és összeállítom benn a melóhelyen és remélem csendes lesz a kicsike és jobban is fog menni majd :D
Na igen, de ez gázzal indítás, ahol a gáz szelepei akkor nyitnak, amikor forog a motor. Márpedig a szelepektől a gáznak kb. 1 méteres utat kell megtenni, mire elérik az égésteret. Ez hidegindítás volt.
Egyébként nem így indul. Kicsit alakítottam rajta, ezért a gázszelepeket még indítás előtt bekapcsolom, majd kb 2-3 mp múlva indítok. Szinte pöccre indul.
Én nagyon szeretem. most, hogy le volt jegesedve minden volt ahol apum Fastrája nem ment fel csak kapart. Én meg leszálltam a kuplungról finoman nyomtam a gázt a tc ikon villogott és szépen biztosan haladtam előrefelé. Amikor gurult a kocsi akkor is lepadlóztam tc villogott vissza vissza esegetett a fordulat és húzott a kocsi mint a malac :D Most jött az olvadás az udvar tiszta sár. F astra ismét meghalt, mert nem lehet kijönni az udvarról. ugyan már drasztikusabban indulok, nagyobb gáz kuplungról leugrik, de megyeget így is :D.
Az ESP-t elvileg könnyen meg lehet nézni, hogy van-e. Csak egy elhagytott területen kell egyre nagyobb sebességgel, és egyenletes gázzal körözni. Ha tudjuk, hogy a kerék nem pörög ki, de a TC lámpa villog, akkor az ESP folyamatosan fogja a kocsit, és nem engedi kicsúszni. De ez is csak a józan ész határáig működik. A hülyeség ellen nincs orvosság.
Egyébként az ESP-t sokan összekeverik az EPS-el! Az EPS az elektro-hidraulikus szervókormány, és egy egyszerű Ignis-ben is benne van. Bár abba elég sok dolog az Opel-éktól van. :)
Egyébként mik a tapasztalatok a kipörgésgátlóval? Mert nekem tél kivételével nagyon pozitív. De télen fura dolgokat művel. Múltkor jégen álltam, kétszer fullasztotta le mire el tudtam indulni. Hiába adnék neki gázt, elektromos gázpedál van ő meg elveszi. De kanyarban is volt ilyen, hogy annyira elvette a gázt a csúszás miatt, hogy már rángatott és azért nem tudtam egyenesbe hozni a kocsit, mert nem volt ami húzzon...
Én szeretem a gyári állapotot, ezért görcsölök annyit, hogy a gyári riasztó maradjon meg. Van egy olyan sejtésem, hogy a központizár vezérlőböl valahogy kitiltották a távkapcsoló részt, ezért nem működik a távkapcsolóval. De az is lehet, hogy egyszerüen csak elkeverték valahová a gyári távvezérlőt, és adtak egye másikat. Darabra meglegyen...
(Szerintem az ülésfűtés csak akkor megy, ha űl valaki az ülésen, mert hiába kapcsoltam be jégvakarásig, akkor kezdett melegíteni, amikor beültem.)