Sikerült a kompresszió hiány végére jutni, az eredeti dugattyú volt benne, a fele tetejétől a talpáig fekete volt, átfújt mintha semmi se lett volna ott ami megakadályozza. A csapszeg csúszkált zéger gyűrűtől gyűrűig, kolompolt tőle az egész.
Öszvér módra kapott egy 210 hengerfejet 207 hengerfejjel, tudom nem a legideálisabb, de egyelőre más nincs, legalább megmaradt a dekompresszor.
A tirisztor tartóját kellett csak félre hajtani és befért.
Végre melegen is indul a gép szépen, már csak idő kellene, hogy mehessek vele 😃
Ha lehet,a szerkesztők ki is hagyják a reteszt, de van példa, hogy kell.Pl a másik oldalon ott a mágnes, ott kénytelen volt a szerkesztő reteszt alkalmazni a pontos tájolás miatt.
Egy primerhajtásban nem szükséges, mint ahogy később el is hagyták.
28-ast nagyritkán és egyben láttam, ezért nem tudtam, hogy volt ilyen.
A 210-es henger+fej símán felmegy, tőcsavarok, magasságok ugyanaz, csak előfordulhat, hogy kívülről van akadály, nálam pl a borda ért bele egy tartóba, de ezek külső apróságok.
Hogy melegen megy el az ereje, arra többféle gyanú lehet, majd meglátjuk.
A tank az honnan van?
A mistral modelleken volt hasonló, de úgy látom, ez nem olyan.
A korai 28-asokon így volt retesszel. Sok tervezőmérnök nem szereti az ilyesmit mert a reteszhorony miatt romlik a kifáradási határfeszültség, konkrétan gépelemek könyvben is olvastam már hogy nem szerencsés még retesszel is biztosítani (emiatt), aztán meg látom hogy a hatmilliós dahlander motor forgórészének a kúpos végén meg ott figyel a reteszkötés, és 2017-es gyártmány volt. :)
Régóta olvasom a fórumot és most jutottam el odáig a pajtalelet projektemmel, hogy ki merjek állni vele a nagy közönség elé. Évekig állt rokonoknál fészerben, cafe racer stílusban születik újjá, majd kiderül hideget vagy meleget kapok ezért. 😃 Még pár kábel lóg, index nindex nincs bekötve, tekintsetek el tőle.
Viszont az lenne a kérdésem, hogy feltételezett kompresszió hiány miatt (melegen elgyengül, nehezen indítható be) kap új 210 hengert, új dugattyú szettet. Kell bármit tudni a 210 henger 207 házasításról, vagy egyértelmű, semmi módositás nincs?
Kerületet kell megadni mm-ben. Azt úgy kell megmérni hogy a guminyomást gyári értékre kell fújni, rá kell ülni a motorra és egy kerék fordulatot kell előre menni. Meg kell jelölni az indulást az aszfalton, és a fordulat végét is. Ezt meg kell mérni. Ha teheted, csinálj 10 fordulatot, amit ha megmérsz és elosztod 10-zel, akkor nagyon pontos értéket kapsz.
A 21/4-16 babetta gumiméret mit jelent pontosan?A16-ost tudom a többire nem találtam útmutatót.Kerékpár sebességmérőt szerelrem fel és ez a méret pont nincs.
A led valóban nem izzó, de azért melegszik rendesen. Annak a 6W-osnak is elég nagy hűtőbordája van. A foncsorba valahogy bele kell faragni, de ezt itt többen már megoldották. A hátsó lámpába lehet kapni olyan ledet, amelyik megfelel a 21/5W-os hagyományos izzónak, ezért hátsó világításnak és féklámpának is jó. A foglalata 15 mm-es, ezért simán be lehet rakni hátulra. Mivel led, ezért a fogyasztása 4/1W kb.
Nem láttam még csak tervrajzon ezt a dolgot: retesszel biztosítva volt a szegmensdob!
És hogy hogy jött le?? WD40-be be volt áztatva és elő volt feszítve, nem kicsit. Teszek-veszek az asztalnál teljesen másik témával foglalkozok, egyszer csak hallok egy pattanást a blokk felől. Lottót is veszek ma...
Nálam is kegyetlenül rágyógyult a szegmensdob, ráadásul a rögzítő csavar menete a főtengelyen hossz irányba el volt repedve. A lehúzó meg letörte a főtengelyről.
Én az biztos, hogy nem túlzott erővel próbálkoznék. Szerintem a melegítés az jó irány. Koncentrált
nagy hővel. Mondjuk disszugáz. Olyan lehúzóval amitől hozzáférni az agyrészhez a lánggal. Kicsit előfeszíteni és melegíteni. (elég egy 1-es pisztoly szerintem)
Nekem úgy is jó ha más húzza le, akkor azt mondd meg, hogy kit kérjek meg hogy húzza le? Habár végülis ismerek motorszervizt, aki lehúzásban nagyon jó... :)))
A vicc, hogy indukciós hevítő is van, de itt nem igazán fér oda a pofák 3 csapjától.
Vannak dolgok minden területen, hogy nem tudjuk mi magunk megoldani. Akkor jön el az a pont, amikor olyan embert kell felkérni, aki meg tudja oldani. Nem árt visszafogni magunkat, mert ellenkező esetben több kár származik, mint haszon. A lendület nem tud mindent megoldani.
Elkezdtem (volna) felújítani egy másik blokkot, szépen egy rossz lendkerékkel megpróbáltam lehúzni a szegmensdobot a 3 hatlapfejű csavaros módszerrel. Semmi. Elővettem a csapágylehúzót, és azzal húztam a lendkereket próbaképpen (ilyenkor a 3 csavar nem egyenletesen terhelődik szóval óvatosan próbáltam) persze nem sikerült így se. Na jó, gyártsunk lehúzót. Amíg gyártottam a lehúzót, ázott WD40ben. Kész lett a lehúzó, semmi. Okay, biztos valaki ráragasztotta csapágyragasztóval, ezért rommá tüzeltem gázégővel, adtam neki rendesen. Nem jött le. Rá is koppintottam párszor a lehúzó központi csavarjára tengelyirányban, van olyan hogy akkor indul meg, de itt semmi nem történt. Kifogytam az ötletekből, ennyire rágyógyult szegmensdobot elképzelni sem tudtam eddig. Már a menetek ki fognak szakadni, hiába oszlik 3 felé a központi csavarban ébredő erő, már csővel is hosszabbítottam a villáskulcsot az erőkar növelés miatt. Gyakorlatilag mintha rá lenne hegesztve a főtengelyre a szegmensdob.
Kifogytam az ötletekből, a rendelkezésemre áll 50 tonnás hidraulikus műhelyprés, de azzal kiszakadnak a menetek az hóthiher, ha valahogy megpróbálnám a lehúzót megtámasztani és a főtengelyt kinyomatni.
Kicsit el vagyok keseredve, megvannak a csapágyak, szimeringek, főtengely, fúrt henger, minden, és ilyen hülyeség miatt gyakorlatilag elkezdeni sem tudom a projektet....
Van valakinek ötlete a másik blokkon kívül? :) (Most istentelenül előfeszítve hagyom hétvégére, veszteni nem vesztek rajta :) )