Keresés

Részletes keresés

vargachris Creative Commons License 2021.05.31 0 0 172100

Igen, most átpotyogtak, köszönöm!

Válasz is ment.

Előzmény: Ballinho (172099)
Ballinho Creative Commons License 2021.05.31 0 0 172099

Sziasztok!

 

Sikerült a kompresszió hiány végére jutni, az eredeti dugattyú volt benne, a fele tetejétől a talpáig fekete volt, átfújt mintha semmi se lett volna ott ami megakadályozza. A csapszeg csúszkált zéger gyűrűtől gyűrűig, kolompolt tőle az egész. 

Öszvér módra kapott egy 210 hengerfejet 207 hengerfejjel, tudom nem a legideálisabb, de egyelőre más nincs, legalább megmaradt a dekompresszor.

A tirisztor tartóját kellett csak félre hajtani és befért.

Végre melegen is indul a gép szépen, már csak idő kellene, hogy mehessek vele 😃

 

(Képeket küldtem újra, remélem megkaptad)

 

garázsharcos Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172098

Persze, Babettánál is működik, bár ottt inkább a szívócső fülei szoktak görbülni, a porlasztó az "erősebb".

Az eljárás működik akkor is, igaz, sokkal vékonyabb a lemez.

Előzmény: garázsharcos (172096)
vargachris Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172097

Várom őket, köszi!

Előzmény: Ballinho (172095)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172096

Nem Babetta ugyan, csak egy házi praktika:

Hogyan egyengessem ki a hülyék által kiflibe görbített porlasztóperemet című művelet.

U-szelvényből kaloda, kemény csavarok, fokozatosan húzva.

 

A lágy cinköntvény eddig követi a jó utat...

A végén egy kontrollcsissz sík lapon.

 

Ballinho Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172095

Sziasztok, köszönöm a lelkesedést, valóban jo a megfejtés, Kadet tank Jawa matricával megfűszerezve 😃 ha lesz fejlemény írok. Kepeket küldtem.

garázsharcos Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172094

Igazad van, azóta utánanéztem.

Előzmény: vargachris (172092)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172093

Ha lehet,a szerkesztők ki is hagyják a reteszt, de van példa, hogy kell.Pl a másik oldalon ott a mágnes, ott kénytelen volt a szerkesztő reteszt alkalmazni a pontos tájolás miatt.

Egy primerhajtásban nem szükséges, mint ahogy később el is hagyták.

28-ast nagyritkán és egyben láttam, ezért nem tudtam, hogy volt ilyen.

Előzmény: subaaa (172090)
vargachris Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172092

Szerintem Romet Kadet a tankja.

Előzmény: garázsharcos (172091)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172091

Szervusz!

A lányom szókincsével élve buli kis motor!

A 210-es henger+fej símán felmegy, tőcsavarok, magasságok ugyanaz, csak előfordulhat, hogy kívülről van akadály, nálam pl a borda ért bele egy tartóba, de ezek külső apróságok.

Hogy melegen megy el az ereje, arra többféle gyanú lehet, majd meglátjuk.

A tank az honnan van?

A mistral modelleken volt hasonló, de úgy látom, ez nem olyan. 

Előzmény: Ballinho (172085)
subaaa Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172090

A korai 28-asokon így volt retesszel. Sok tervezőmérnök nem szereti az ilyesmit mert a reteszhorony miatt romlik a kifáradási határfeszültség, konkrétan gépelemek könyvben is olvastam már hogy nem szerencsés még retesszel is biztosítani (emiatt), aztán meg látom hogy a hatmilliós dahlander motor forgórészének a kúpos végén meg ott figyel a reteszkötés, és 2017-es gyártmány volt. :)

Előzmény: garázsharcos (172087)
vargachris Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172089

A mailcímem publikus, tudnál esetleg küldeni róla pár képet? Ezek is jók lesznek, de innen nem tudom előhívni nagyobban. Előre is köszi!

Előzmény: Ballinho (172086)
vargachris Creative Commons License 2021.05.30 0 0 172088

Szerintem nagyon vagány lett! Nekem bejön, lehet, hogy ilyet kellene összedobnom Mopedrallyra.

Tanácsokkal majd jönnek a veteránok.

Előzmény: Ballinho (172086)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172087

Nagyon örülök a győzelemnek, azt azért mondhatom, hogy soha nem látta ezen a helyen reteszt.

Mondjuk, minek is?

Az MZ motorok sokszorosan nagyobb tömegű kuplungot hordoznak a főtengelye, szintén sima önzáró kúppal.

Lehet, hogy valami egyedi megoldás...biztos ami ziher...

Előzmény: subaaa (172079)
Ballinho Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172086

Képek lemaradtak.

Ballinho Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172085

Sziasztok! 

 

Régóta olvasom a fórumot és most jutottam el odáig a pajtalelet projektemmel, hogy ki merjek állni vele a nagy közönség elé. Évekig állt rokonoknál fészerben, cafe racer stílusban születik újjá, majd kiderül hideget vagy meleget kapok ezért. 😃 Még pár kábel lóg, index nindex nincs bekötve, tekintsetek el tőle.

 

Viszont az lenne a kérdésem, hogy feltételezett kompresszió hiány miatt (melegen elgyengül, nehezen indítható be) kap új 210 hengert, új dugattyú szettet. Kell bármit tudni a 210 henger 207 házasításról, vagy egyértelmű, semmi módositás nincs? 

tisti Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172084

Nagyon köszönöm mindkettőtöknek !!!

4728ITI Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172083

Szia!

Kerületet kell megadni mm-ben. Azt úgy kell megmérni hogy a guminyomást gyári értékre kell fújni, rá kell ülni a motorra és egy kerék fordulatot kell előre menni. Meg kell jelölni az indulást az aszfalton, és a fordulat végét is. Ezt meg kell mérni. Ha teheted, csinálj 10 fordulatot, amit ha megmérsz és elosztod 10-zel, akkor nagyon pontos értéket kapsz.

Előzmény: tisti (172081)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172082

A 2 egész 1/4 coll a gumi szélessége, ha mm-ben kell, akkor beszorzod 25,4-el, 1 coll az 25,4 mm.

Szóval a gumi szélessége 57,15 mm, ha mm-ben kell bevinni.

A 16 pedig a pántátmérő, szintén coll-ban, ahogy mondod.

Vannak olyan kerékpárórák, amelyek kerületet kérnek adatként, akkor ezt egy mérőszalaggal leméred.

Jó munkát!

Előzmény: tisti (172081)
tisti Creative Commons License 2021.05.29 0 0 172081

Sziasztok!

A 21/4-16 babetta gumiméret mit jelent pontosan?A16-ost tudom a többire nem találtam útmutatót.Kerékpár sebességmérőt szerelrem fel és ez a méret pont nincs.

4728ITI Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172080

A led valóban nem izzó, de azért melegszik rendesen. Annak a 6W-osnak is elég nagy hűtőbordája van. A foncsorba valahogy bele kell faragni, de ezt itt többen már megoldották. A hátsó lámpába lehet kapni olyan ledet, amelyik megfelel a 21/5W-os hagyományos izzónak, ezért hátsó világításnak és féklámpának is jó. A foglalata 15 mm-es, ezért simán be lehet rakni hátulra. Mivel led, ezért a fogyasztása 4/1W kb.

Előzmény: _... . _. _._. . (172071)
subaaa Creative Commons License 2021.05.28 0 1 172079

GYŐZELEM!!!!!

 

Nem láttam még csak tervrajzon ezt a dolgot: retesszel biztosítva volt a szegmensdob!

És hogy hogy jött le?? WD40-be be volt áztatva és elő volt feszítve, nem kicsit. Teszek-veszek az asztalnál teljesen másik témával foglalkozok, egyszer csak hallok egy pattanást a blokk felől. Lottót is veszek ma...

_... . _. _._. . Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172078

Nálam is kegyetlenül rágyógyult a szegmensdob, ráadásul a rögzítő csavar menete a főtengelyen hossz irányba el volt repedve. A lehúzó meg letörte a főtengelyről.

Előzmény: subaaa (172073)
_... . _. _._. . Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172077

Igen 5V-os, de arra jó lesz, hogy leteszteljem, hogy tudja-e tartani az 5V-ot a rendszer, ha tudja akkor valószínűleg a 12V-os változattal is tudja.

Előzmény: vargachris (172072)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172076

Én az biztos, hogy nem túlzott erővel próbálkoznék. Szerintem a melegítés az jó irány. Koncentrált

nagy hővel. Mondjuk disszugáz. Olyan lehúzóval amitől hozzáférni az agyrészhez a lánggal. Kicsit előfeszíteni és melegíteni. (elég egy 1-es pisztoly szerintem) 

Előzmény: subaaa (172075)
subaaa Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172075

Nekem úgy is jó ha más húzza le, akkor azt mondd meg, hogy kit kérjek meg hogy húzza le? Habár végülis ismerek motorszervizt, aki lehúzásban nagyon jó... :)))

 

A vicc, hogy indukciós hevítő is van, de itt nem igazán fér oda a pofák 3 csapjától.

Előzmény: kaktusz 22 (172074)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172074

Vannak dolgok minden területen, hogy nem tudjuk mi magunk megoldani. Akkor jön el az a pont, amikor olyan embert kell felkérni, aki meg tudja oldani. Nem árt visszafogni magunkat, mert ellenkező esetben több kár származik, mint haszon. A lendület nem tud mindent megoldani. 

subaaa Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172073

Na ilyet még a büdös életben nem láttam :(

Elkezdtem (volna) felújítani egy másik blokkot, szépen egy rossz lendkerékkel megpróbáltam lehúzni a szegmensdobot a 3 hatlapfejű csavaros módszerrel. Semmi. Elővettem a csapágylehúzót, és azzal húztam a lendkereket próbaképpen (ilyenkor a 3 csavar nem egyenletesen terhelődik szóval óvatosan próbáltam) persze nem sikerült így se. Na jó, gyártsunk lehúzót. Amíg gyártottam a lehúzót, ázott WD40ben. Kész lett a lehúzó, semmi. Okay, biztos valaki ráragasztotta csapágyragasztóval, ezért rommá tüzeltem gázégővel, adtam neki rendesen. Nem jött le. Rá is koppintottam párszor a lehúzó központi csavarjára tengelyirányban, van olyan hogy akkor indul meg, de itt semmi nem történt. Kifogytam az ötletekből, ennyire rágyógyult szegmensdobot elképzelni sem tudtam eddig. Már a menetek ki fognak szakadni, hiába oszlik 3 felé a központi csavarban ébredő erő, már csővel is hosszabbítottam a villáskulcsot az erőkar növelés miatt. Gyakorlatilag mintha rá lenne hegesztve a főtengelyre a szegmensdob.

 

Kifogytam az ötletekből, a rendelkezésemre áll 50 tonnás hidraulikus műhelyprés, de azzal kiszakadnak a menetek az hóthiher, ha valahogy megpróbálnám a lehúzót megtámasztani és a főtengelyt kinyomatni.

Kicsit el vagyok keseredve, megvannak a csapágyak, szimeringek, főtengely, fúrt henger, minden, és ilyen hülyeség miatt gyakorlatilag elkezdeni sem tudom a projektet....

 

Van valakinek ötlete a másik blokkon kívül? :) (Most istentelenül előfeszítve hagyom hétvégére, veszteni nem vesztek rajta :) )

vargachris Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172072

Az nem 5V-os szabályzó?

Előzmény: _... . _. _._. . (172071)
_... . _. _._. . Creative Commons License 2021.05.28 0 0 172071

Ehez a fényforráshoz (azért nevezem így, mert szerintem a led nem izzó)

Másik foncsor kell nem? Mert nem ugyan az a foglalata, vagy bele lehet faragni?

Hátulra meg egy sima ba15s foglalatú ledet kell rakni? 

 

Találtam itthon egyenirányítót meg kondit, de lm7812 nincs nekem de van lm7805 majd kiderül helyettesíthető-e.

Előzmény: 4728ITI (172070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!