Egyébként én az első tulaj "áldásos"tevékenységét élveztem,mert majdnem 70 ezer volt az autóban mikor megvettük és a szervízkönyv alapján a 60 ezres szervíz el sem volt végezve.... 5 éves autónál még a vezérműszíj se volt lecserélve.... Úgy hogy egy elég nagy szervizet kellett csinálni a gépen :)
Egyáltalán nem vagyok tisztában vele, ezért is kérdeztem rá hátha te igen.
Amivel tisztában vagyok hogy a gyártók általában nem véletlen írnak elő extrém alacsony csereperiodust. Pl fiát 500 abart olajcsere azthiszem 8000 km és nem 30000 pedig az is tjet. Ráadásul spéci olajjal.
Gondolom te tökéletesen tisztában vagy ennek a műszaki hátterével,de ha visszaolvasol láthatod hogy egy árva szóval sem mondtam hogy mi a helyes út!Én csak a véleményemet írtam le,ahogy az előbb te is,ennyi!
Ez egy aranyköpés volt, be kéne keretezni és falra akasztani:-)
A gyertyacsere elmulasztása, gyujtótrafó problémát is okozhat. Ez a kihagyásos indulás főleg hűvösebb párás időben, gyakori motorindítás (garázsból kiállás, leállítás, újraindítás) esetén fordulhat elő.
A korssz motoromba gyárilag egy olyan ngk gyertyát írnak elő aminek darabja 14-16 ezer forint. Az eggyel fiatalabb évjáratnál már ugyan úgy ngk gyertyát hoznak, ugyan azokkal a paraméterekkel csak 4-5 ezerért darabját. (Nem sikerült kiderítenem mi a különbség a két gyertya között, de vélhetően van.) Én ez utóbbit használom, mert az elektródája jobban arany-palládium. Ezen kívül vannak akik szintén ngk azonos paraméterű gyertyát használnak csak az nikkel elektródával bír és 2-3 ezer forint.
Van aki az utoljára említettel is boldogon megy és számára érthetetlen hogy valaki miért vesz bele drágábbat. Én meg ismerek olyat akinek elcsöppent a nikkel elektróda...
Számomra a kockázat mértéke ennél a motornál az 5 ezer forintos gyertyával elfogadható. Drágábbat nem veszek bele mert az a motor értékéhez képest nagyon sok, olcsóbbat se mert nem akarom kinyírni ahhoz azért drága. Ha bárki megkérdez milyen gyertyát javasolok neki nagyjából a fentieket mondom el.
Gyertya csere kapcsán ha neked megéri a kockázatot pl. 60 ezerig használni akkor az a te dolgod, csak ne terjeszd hegy ez a helyes út ha nem ismered a műszaki hátterét.
Azért viszonylag könnyű összefüggést találni az autó kora és a szerviz intervallumok betartása között.
Új autó -> márkaszerviz mindig időben.
2-4 éves -> talán márkaszerviz mindig időben.
5-10 éves -> nem márkaszerviz általában időben.
10-től -> biztos nem márkaszerviz, az olaj talán időben a többit egyáltalán nem csak ha elromlott.
Nyilván vannak eltérések, de általánosságban azért valahogy így néz ki.
15 év alatt egy autónak általában legalább 3 tulajdonosa van. A három tulaj anyagi helyzetét gyakran tükrözi hogy hányadik tulajdonosai az autónak, ami a karbantartásokat is meghatározza.
Szóval az olajat előbb cseréld, a gyertyát meg később, mint ahogy azt az autót tervező és gyártók előírják. Mire alapozod a gyáritól való eltérést akár egyik akár másik esetben?
Azt, hogy egy gyertyának mennyi az élettartama, nem csak a gyertya anyag hanem annak felhasználása is meghatározza. Mikor vettem a bravot, akkor azzal kezdte a kereskedő, hogy a gyertya cserét tartsam be mert érzékeny rá a tjet motor. Hogy miért nem tudom. Viszont én nem kockáztattam meg például, hogy beleszakad az elektróda a hengerbe (mondjuk a túlzott hőterheléstől) 10 000 forintos plusz költség miatt.
Olvastam valahol hogy az irídium gyertyák akár 150 000 KM is kibírhatnak,nem tudom akkor -jelen esetben Fiatnál-miért bírna ki csak 30 ezret....? Mellesleg már én is cseréltem :P Amúgy tőlem biztosan nem fogja senki azt hallani h szarolasz! :)
Abban meg teljesen egyet értek veled hogy a megfelelő karbantartás nagyon fontos!
Én éppen ezért Pl soha nem hagynám hogy a motorolajomban 30 000 Km legyen,hiába az a gyári előírt csereperiódus! Szerintem az egy nagy kamu! Évente cserélem és egy évben megyek max 10 000-t. Ezen az egyen biztos nem fogok spórolni :P :) :)
Látszik, hogy öregszik a tipus, egyre több másod-harmad felhasználó lesz, akik - persze vannak kivételek - ott spórolnak, ahol tudnak,felülírva az előírtakat. Pedig a folyamatos karbantartás a megbízhatóság kulcsa, nincs itt semmi varázslat.
Az eladó a UNIX-nál hihetetlen szakmai tapasztalatára, tipusismeretére alapozva mondta nyilván. Meg aztán természetesen garanciát is vállal arra, ha az előírt csereperiódus figyelmen kívül hagyása problémát okoz...
Illetve az ilyen elmaradt lényeges karbantartási munkálatok utáni meghibásodásokra jön a szokásos szarolaszozás.
Érdekes téma a gyertya. Nekem is mondták többen, hogy simán elviszi a dupláját, meg hogy 30e helyett 45-50-et is.
Biztosan így is van...
Aztán meg 1x volt valami a benzinben, mert alig 11-12e km után az egyik gyertya megadta magát. És akkor visszaraktuk azt, amiben volt már 30e. Mentem vele még ~10e km ha jól emlékszem.
Azon filózok, hogy tartalékot veszek és úgy nagyobb lesz a nyugalom.
Kockáztatni meg nem érdemes a 30e után, mert egyrészt nem horror az ára, másrészt meg elég szar érzés, amikor elszállnak a lovak és két kehes dög rángatózva viszi azt a másfél tonnát.
Egy fél éve cseréltem gyertyát....Az Unixnál vettem és igencsak kikerekedett az eladó szeme h 30 ezrenkét van cserélve..Azt mondta hogy ezek a gyertyák simán kibírnak minimum70-80 ezret...... Amik ki lettek szedve a kocsiból(69e-nél)nagyon szépek voltak...
Hello, nekem 1.9 multijet van, az erősebbik. Tavaly vettem 122e km-rel, most van benne 166 ezer. Eddig cserlni kellett egy EGR szelepet, meg egy légtömegmérőt. Az olajat 15 ezrenként cserélem , a gázolajszűrt olyan 40ezrenként. Szerintem semmivel nem kényesebb vagy rosszabb mint egy német, francia dízel. Ugyanazok a hibaforrások mint más dízelnél,viszont ahogy észrevettem az alkatrészek márkaszervízben szervizelve sem olyan magasak.
Én mondjuk napi 100km t megyek melóba...szval nekem megéri a dízel.(Bár lehet csak nyugtatom magam:D)
Nem vagyok szakértő, csak túl sokszor olvasom az e90 fórumon a benzinesek magas olajfogyasztasat (nem csak az e90eseket) ahhoz képest hogy alig van ott benzines tulaj.
Ez nem volt szép.:) Rövidtávú memória javításként: ÚJ MOTOR van benne, de új a kuplung, lendkerék, kb.:70k a turbóban, 50k az "új" váltóban.
Tehát ha szabad ilyet, / bár Te úgyis kikéred magadnak:)/ jobb állapotban van mint a Tiéd /volt/.
Eladni mondjuk nem lesz könnyű, max. megmarad az asszonynak, csak friss jogsinak mást szántam. Én meg meglettem fertőzve egy E46-ra /ha lehetne a 330-as verzió:)/.
Hát én is túl vagyok egy főtengely, 4 hajtókar,csapágysor (mindkettő) és olajpumpa cserén. Csak én 106 pacis dci scenic. Semmi baja most olyan a hangja mint az újnak. De valahogy nincs már bizalom hiába tökéletes.