Üdv!Én is dolgoztam E-516-ossal,a TSZ-ben.Ez a kép 30-éve készült RÁBA motoros szerettem vele dolgozni.Mi teljesítmény bérbe voltunk.Nagyon jó kis csapat volt a miénk.
Egy kis érdekesség: találtam egy diplomatervet melynek a cÍme: A Csepel D-413 motor továbbfejlesztése örvénykamrás égőtérrel. Habár fikció, az egész írás nagyon érdekes, főleg az, hogy már 1957-ben gondolkoztak a motor jobbá tételén, továbbfejlesztésén. Kiemeltem az írásból azt a részt amelyben a motor hibáit írja le a szerző tudományos megközelítéssel: (remélem látszódik, sajnos csak fényképezve van, nem szkennelve)
Nem tudom,volt-e szerencséd Neked is a "vényócon" öninditót cserélni? Soha nem felejtem el míg élek, szalmarázók sárkánygyíktaraján hanyatt feküdni,törek,por szemembe hullva +35-ös külső hőmérsékletnél...Jó volt... Épp 30 éve volt...Illetve lesz a nyáron... Aztán meg éjjel nyeregbe pattantunk a haverokkal,2 P-21 meg egy Cezet, aztán gyorsan magfürödtünk a Balatonban... Akkor még csak 7 éves volt a 21-esem."Hol van már az ezüst nyár?" Bocs,talán kicsit off-os voltam.A legjobbakat:kiscsera
Ez a mai szemlélettel így fest. Reggel Józsi bácsi lehúzza a kártyáját a gépállomáson, Beül a kombájnba majd beüti a fedélzeti GPS-be a munkakódját és az arra a napra kapott munkalapszámát, hangsúlyozom nincs "megkezdett óra" órabér számítás, hanem Józsi bácsi 7-13-kor kezdett 17-47-kor végzett. Józsi bácsi kiballag a földre és kivenné a napi anyagot a tankból mert hát ez így helyes a 4. liternél Andrea telefonál az irodából, hogy Józsi bácsi kérem öntse vissza a gázolajat a tankba ugyanis bent kijelezett az ön kódjával a YCK-663 jelzésű Class Lexion drasztikus üzemanyagszintcsökkenés jelzője és meg fogják mondani az igazgató úrnak. Józsi bácsi 11 óra felé éppen kibontana egy sört amit a hátizsákjában hozott otthonról hiszen a nyomkövető miatt maszekról szó sem lehet, amikor is megjelenik a céges kisbusz és kiugrik belőle a teamkoordinátor kezében egy aranbyos szondával és azonnal Józsi bácsi szájába nyomja. 2 óra felé megenné az ebédet és a 10. perc után Andrea újból telefonál az irodából, hogy Józsi bácsi??? valami műszaki probléma van??? vagy 10 perce áll a gép és ez nem gazdaságos!!!!
Meg a fűzfánfüötyülős rézanangyalú Qrva édeas annyukat ennek a posztko....nista világnak.
Ez rendesen megtörtént eset egy mai külföldi tulajdonban lévő mezőgazdasáűgi nagyvállalaltnál kb 500FT-os órabérért!!!
és a sört ,hogy hűtöttétek?Itt az volt a divat hogy egy platós IFÁ-ra aki a kombájnosokat hordta ki, azon volt egy kisebb tartály tele jéggel,elmentek maszeknak aratni abból a pénzből pár rekesz sört vásároltak aztán ment a meló ezerrel! Végzőre birkát főztek. :)
Üdv!Igazad van!Ezt rosszul írtam BOCS érte.A 72-es DUTRA tervekben,a"Lengyelországban gyártott LEYLAND" motorról,és a" Jugoszláviában gyártott PERKINS" motorról is szó esett,mint lehetséges erőforrás.Az akkori cikket olvasva még bizakodtunk!!!!Ma már tudjuk,hogy mindez csak terv maradt.
Nekem mindig gombóc jön a torkomba mikor a TSZ-es időkre gondolok. Mikor én is kisebb voltam (általános suli) képes voltam 3-4 km-t is bringázni. hogy lássam az akkor még többségében "kék fortschritt flottát". Középsuliba meg gyakorlatra ilyenekre kerültem igaz akkor már csak 1 kék maradt. Az akkori emlékek az igaziak...én is ha tehetem mindig viszem a fiaimat (3 meg, 4és1/2 évesek) traktorral, mert tudom milyen jó az ha apa mellé beülhetünk...Csáfordon a kisebbik annyira elfáradt, hogy hazafelé elaludt a zötyögő és kicsit sem halk trakiba, de mindenáron hazafele is velem akart jönni...meg ezek az igazi emlékek...nem az, hogy egy nap hányszor nézte mega TOY STORY-t...meg hányadszor ismétlik a gügye malacos mesét a minimaxon...
Igen! Van itt egy másik kép,ugyanazon a napon lett fényképezve 1994-ben. Nekem volt a legöregebb E-516-osom,meg nekem volt egyedül széles vágóasztalom.Nekem az aratás a mindenem 3 éves korom óta.Apám mesélte,hogy addig bőgtem neki,mig be nem ültetett az egyik SZK-6osba mikor mellettünk arattak anno 1979-ben.Szívesen emlékszem vissza a Tsz-es időkre,igaz hogy nem volt mobilteló,nem volt internet,de volt idő mindenre,volt idő a haverokkal beszélgetni,mert senki sem hajtott annyira mint most.Ha jól emlékszem kb. 1/10- ébe került a gázolaj,mint most.
Üdv! Idáig én is eljutottam, de szándékosan nem tettem ki a linket a fórumra! Igen ez egy Steyr motor, de szerintem nem traktoré, hanem teherautójé lehetett!
A DUTRA PEZETEL,PERKINS licenc alapján Legyelországban gyártott motorral volt szerelve.2,db készült belőle.Lengyelországban bemutatásra is került,de a sorozatgyártás,már nem jött létre.