Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutráslaci Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17542

Hála istennek,nem kellett leszednem önindítót,de tudom hogy eléggé körülményes volt.

Én egyszer kivettem a motort,mert az olajleeresztő kiszakadt,és akkor mindjárt az önindító is meg lett nézve.

Előzmény: kiscsera (17532)
gyonis74 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17541

Üdv Mindenkinek! Ezt sajnos nem én fényképeztem, egy másik fórumról szedtem le! Szerintem jó kép!                                                                                                                                                                                                                                                                                   

MDW Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17540

Üdv!Én is dolgoztam E-516-ossal,a TSZ-ben.Ez a kép 30-éve készült RÁBA motoros szerettem vele dolgozni.Mi teljesítmény bérbe voltunk.Nagyon jó kis csapat volt a miénk.

Előzmény: dutráslaci (17526)
Vöcsis Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17539

Üdv!

 

Egy kis érdekesség: találtam egy diplomatervet melynek a cÍme: A Csepel D-413 motor továbbfejlesztése örvénykamrás égőtérrel. Habár fikció, az egész írás nagyon érdekes, főleg az, hogy már 1957-ben gondolkoztak a motor jobbá tételén, továbbfejlesztésén. Kiemeltem az írásból azt a részt amelyben a motor hibáit írja le a szerző tudományos megközelítéssel: (remélem látszódik, sajnos csak fényképezve van, nem szkennelve)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kiscsera Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17538

Totálisan való és igaz...

 

Előzmény: Füge28 (17531)
kiscsera Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17537

Hát ez az,csak a célig eljutni volt göröngyös...Amúgy ugye Te vagy az Balázs? Üdv.:kiscsera

 

Előzmény: Füge28 (17535)
Vöcsis Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17536

Üdv!

 

Íme még pár életkép az Axiál napokról:

 

 

 

 

 

Füge28 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17535

kisablakot leveszed majd azonnal ölbe is vehetted a kismalacot:-)

Előzmény: kiscsera (17532)
kiscsera Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17534

Mi halonnal oltóval.

 

Előzmény: szabosti (17530)
tisosz Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17533

BALATONLELLE-KISHEGY június 23 veterán találkozó!Szervező Molnár Balázs érd 06harminc93hetvenöt8negyvenégy

kiscsera Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17532

Nem tudom,volt-e szerencséd Neked is a "vényócon" öninditót cserélni? Soha nem felejtem el míg élek, szalmarázók sárkánygyíktaraján hanyatt feküdni,törek,por szemembe hullva +35-ös külső hőmérsékletnél...Jó volt... Épp 30 éve volt...Illetve lesz a nyáron... Aztán meg éjjel nyeregbe pattantunk a haverokkal,2 P-21 meg egy Cezet, aztán gyorsan magfürödtünk a Balatonban... Akkor még csak 7 éves volt a 21-esem."Hol van már az ezüst nyár?" Bocs,talán kicsit off-os voltam.A legjobbakat:kiscsera

Előzmény: dutráslaci (17526)
Füge28 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17531

Ez a mai szemlélettel így fest. Reggel Józsi bácsi lehúzza a kártyáját a gépállomáson, Beül a kombájnba majd beüti a fedélzeti GPS-be a munkakódját és az arra a napra kapott munkalapszámát, hangsúlyozom nincs "megkezdett óra" órabér számítás, hanem Józsi bácsi 7-13-kor kezdett 17-47-kor végzett. Józsi bácsi kiballag a földre és kivenné a napi anyagot a tankból mert hát ez így helyes a 4. liternél Andrea telefonál az irodából, hogy Józsi bácsi kérem öntse vissza a gázolajat a tankba ugyanis bent kijelezett az ön kódjával a YCK-663 jelzésű Class Lexion drasztikus üzemanyagszintcsökkenés jelzője és meg fogják mondani az igazgató úrnak. Józsi bácsi 11 óra felé éppen kibontana egy sört amit a hátizsákjában hozott otthonról hiszen a nyomkövető miatt maszekról szó sem lehet, amikor is megjelenik a céges kisbusz és kiugrik belőle a teamkoordinátor kezében egy aranbyos szondával és azonnal Józsi bácsi szájába nyomja. 2 óra felé megenné az ebédet és a 10. perc után Andrea újból telefonál az irodából, hogy Józsi bácsi??? valami műszaki probléma van??? vagy 10 perce áll a gép és ez nem gazdaságos!!!!

 

Meg a fűzfánfüötyülős rézanangyalú Qrva édeas annyukat ennek a posztko....nista világnak.

 

Ez rendesen megtörtént eset egy mai külföldi tulajdonban lévő mezőgazdasáűgi nagyvállalaltnál kb 500FT-os órabérért!!!

Előzmény: szabosti (17530)
szabosti Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17530

Üdv!

 

és a sört ,hogy hűtöttétek?Itt az volt a divat hogy egy platós IFÁ-ra aki a kombájnosokat hordta ki, azon volt egy kisebb tartály tele jéggel,elmentek maszeknak aratni abból a pénzből pár rekesz sört vásároltak aztán ment a meló ezerrel! Végzőre birkát főztek. :)

Előzmény: dutráslaci (17526)
MDW Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17529

Üdv!Igazad van!Ezt rosszul írtam BOCS érte.A 72-es DUTRA tervekben,a"Lengyelországban gyártott LEYLAND" motorról,és a" Jugoszláviában gyártott PERKINS" motorról is szó esett,mint lehetséges erőforrás.Az akkori cikket olvasva még bizakodtunk!!!!Ma már tudjuk,hogy mindez csak terv maradt.

Előzmény: vmickey75 (17528)
vmickey75 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17528

Ha PEZETEL akkor nem SW-400, LEYLAND licensz alapján?

 

Előzmény: MDW (17515)
vmickey75 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17527

Nekem mindig gombóc jön a torkomba mikor a TSZ-es időkre gondolok. Mikor én is kisebb voltam (általános suli) képes voltam 3-4 km-t is bringázni. hogy lássam az akkor még többségében "kék fortschritt flottát". Középsuliba meg gyakorlatra ilyenekre kerültem igaz akkor már csak 1 kék maradt. Az akkori emlékek az igaziak...én is ha tehetem mindig viszem a fiaimat (3 meg, 4és1/2 évesek) traktorral, mert tudom milyen jó az ha apa mellé beülhetünk...Csáfordon a kisebbik annyira elfáradt, hogy hazafelé elaludt a zötyögő és kicsit sem halk trakiba, de mindenáron hazafele is velem akart jönni...meg ezek az igazi emlékek...nem az, hogy egy nap hányszor nézte mega TOY STORY-t...meg hányadszor ismétlik a gügye malacos mesét a minimaxon...

 

További szép napot! Ez most jól esett....

Előzmény: dutráslaci (17526)
dutráslaci Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17526

Igen! Van itt egy másik kép,ugyanazon a napon lett fényképezve 1994-ben. Nekem volt a legöregebb E-516-osom,meg nekem volt egyedül széles vágóasztalom.Nekem az aratás a mindenem 3 éves korom óta.Apám mesélte,hogy addig bőgtem neki,mig be nem ültetett az egyik SZK-6osba mikor mellettünk arattak anno 1979-ben.Szívesen emlékszem vissza a Tsz-es  időkre,igaz hogy nem volt mobilteló,nem volt internet,de volt idő mindenre,volt idő a haverokkal beszélgetni,mert senki sem hajtott annyira mint most.Ha jól emlékszem kb. 1/10- ébe került a gázolaj,mint most.

Előzmény: joebatyo (17523)
joebatyo Creative Commons License 2012.03.28 0 0 17525

Guyba, írtam neked privátban, remélem megkaptad.

Ha nem, szólj, fontos lenne.

 

Üdv.

kiscsera Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17524

Igen, a régi Fortschritt-kor... De jó is volt... Talán mert fiatalabb voltam. Néhány szezont én is lenyomtam ezzel.Üdv.:kiscsera

Előzmény: dutráslaci (17518)
joebatyo Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17523

Ezen a képen te volnál látható?

 

Előzmény: dutráslaci (17518)
jozsitraktor Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17522

Üdv minden fórumozónak csak beköszönök de már megyek mer reggel korán kelés lesz!!

endrebá Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17521

Na... akkor megbuktam...  :-))))

 

A dupla szelepfedelekről saccoltam IFA- nak - igaz hogy ezen az alapon akkor lehetett volna ARO is...

Előzmény: MDW (17513)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17520

http://www.ms-motor-service.cn/ximages/PDF_Kataloge/ko_steyr_web.pdf

 

Sajnos csak kb ennyit találtam a WD 610.50-es motorról. Ha jól tudom azt szerelték Dutrába.

Előzmény: Csőlámpás Beni (17519)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17519

Szerintem a blokk lehet ugyanaz, de a kipufogó öntvény alapján inkább teherautó motor lehet, úgyhogy gondolom vannak még ott más különbségek is.

Előzmény: gyonis74 (17517)
dutráslaci Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17518

Igen! Ez az a  8 hengeres motor,meg én! Voltam vagy 18 éves! Akkor még volt Tsz........

Előzmény: MDW (17513)
gyonis74 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17517

Üdv! Idáig én is eljutottam, de szándékosan nem tettem ki a linket a fórumra! Igen ez egy Steyr motor, de szerintem nem traktoré, hanem teherautójé lehetett!

Előzmény: Csőlámpás Beni (17514)
gerbo92 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17516

Mindíg elcsodálkozom, hogy honnan tudtok még mindíg új képeket előásni. :)

Előzmény: MDW (17501)
MDW Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17515

A DUTRA PEZETEL,PERKINS licenc alapján Legyelországban gyártott motorral volt szerelve.2,db készült belőle.Lengyelországban bemutatásra is került,de a sorozatgyártás,már nem jött létre.

Előzmény: joebatyo (17502)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17514
MDW Creative Commons License 2012.03.27 0 0 17513

Üdv!Tudomásom szerint,E-516-os 6 hengeres motorral,csak RÁBA-turbós motorral készült.IFA motorral V-8,asal szerelték.

Előzmény: endrebá (17512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!