Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40573

OK srácok, mi az a "HKCS"??? :)

te pontosan mit szoktál önteni olajcsere előtt a corsa motorjába???

 

 

HKCS = hajtókar-csapágy, illetve annak a cseréje

 

A belső motormosás nem nagyon okos dolog, általában nem javasolják. Többet ér, ha leégetjük a lerakódásokat (magas motorterhelésen kialakuló magas hőmérséklettel, nagysebességű gázlengésekkel), vagy eleve nem is engedjük, hogy a lerakódások kialakuljanak.

 

A dízelmotor azért nem javasolt állandó városi, rövid távú használatra, mert a tökéletlen égés során korom keletkezik, és az lerakódik mindenféle szűk helyeken. Egy-egy hosszabb út képes leégetni ezeket a lerakódásokat, de ha az autót soha nem hajtják meg, gyorsan megbetegszik.

Előzmény: lantosjr (40570)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40572

Ettől féltem, hogy sokat eszik.

Előzmény: ThomBoy (40567)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40571

hkcs=hajtókarcsapágy

Ha engem kérdezel én faterom 1.0 corsájába olajcsere előtt egy pár lóerőt töltenék.

Amúgy meg motormosó folyadékot. De én ellene vagyok. Ha rendesen volt cserélve az olaj akkor nem kell. Ha nem akkor pedig az olajsár inkább maradjon a teknő falán és ne oldjuk bele az olajfuratokba Skodánál jártam úgy hogy én hülye beleraktam. Feloldotta a sarat és eltömítette az olajpumpa szűrőjét. De ez már 17 éve volt.

Előzmény: lantosjr (40570)
lantosjr Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40570

OK srácok, mi az a "HKCS"??? :)

te pontosan mit szoktál önteni olajcsere előtt a corsa motorjába???

 

Előzmény: Zsuppim (40569)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40569

Egyszerű a képlet: hkcs során bele kell kukkantani az olajteknőbe, meg a motor alsó részébe. Ha nincs trutymó akkor jogosan nem használtad, ha van akkor el kell gondolkodni. Párom benzines, rövid városi utakra használt Corsájába minden olajcsere előtt öntök egy kis flakonnal, nem is mard benne a szelepfedélnél fehér kocsonyás maszat. 

Előzmény: szalaics (40568)
szalaics Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40568

Csatlakozom az előbbi hsz-ekhez, mármint nem mindenki veszi, vette 0 km-esen a gépet.

Nem akarok vitatkozni, de Én hkcs csere előtt /hkcs csere megelőzésképp történt!/, kérdeztem a motor átmosatását, sőt meg is vettem hozzá egy motormosó folyadékot....válasz nem kell átmosatni!

Akkor most felteszem kell átmosatni, vagy nem (szerintem max ajánlott, de úgysem teszik meg...)

 

Jelzem neves, általunk is elismert szerelő mondta! /motormosó folyadék, máig ott fityeg a polcomon!/

Előzmény: Zsuppim (40561)
ThomBoy Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40567

Ha engem kérdezel a 2.0 dCi a legjobb. De én már idegesítően elfogult vagyok ha a többieket kérdezed. Nekünk volt 150 lovas GSII és szóba sem jöhetett csak a 2.0 dCi a GSIII-ban (illetve néztünk GSII-t is, de végül a III mellett döntöttünk).

Nekünk komoly, tartós tapasztalatunk nem volt vele, mert 68ezerrel vettük (annyi is volt benne) és 83ezernél privatizálták a megkérdezésünk nélkül, a GSIII-ban meg szintén keveset futott.

 

Van viszont pár emberke itt a fórumon aki újonnan vette és többet ment már vele, illetve aki nemrég vette használtan és apróbb hülyeségek voltak vele. Mindezektől függetlenül szerintem a legtartósabb és legmegbízhatóbb motor, Nissan fejlesztésű láncos erőforrás. Akitől vettük a GSIII-at egy 1.6 dCi-be ült át, nagyon dícsérte, mert nyomatékban közel annyit tud, mint a "régi" 2.0 dCi.

Nekem volt 1.5 dCi Fluence, abban teljesen rendben volt az a motor, 6 liter alatt eljárkáltam vele mindig, a 2.0 dCi hasonló feltételek mellett egy pöttyet szomjasabb, 8 fölött kell számolni vele. Gyilkos rövid távokon és/vagy városi dugóban 10 litert is elkér.

 

Szóval nem egyszerű a döntés, mert a vezetési élményen túl a bekerülési ár/fogyasztás/karbantartási díj is mind szerepet kell játszon amikor autót veszel. Ha csak 10ezer km-t mész egy évben, a 2.0 dCi annyival többet eszik, hogy lazán kijön egy csapágycsere évente a többletből. Ha 20ezret is mész, akkor már egy komplett vezérlés is. :)

Előzmény: vidiadv69 (40563)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40566

Mechanikus órával megmértük az enyémet. Alapjárat 1,3 bar  3000 fordulat 3 bar.

Előzmény: Zsuppim (40564)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40565

Valóban, a 106 lovas érzékeny a hidegen rugdosásra, hagyni kell bemelegedni. A 110 lovas blokkok már modosított alkatrészekkel jöttek,  de amíg a 106 lovas élt módosítás nélkül 3 évet, addig a 110 lovashoz már az első évben hozzányúltak,  azóta meg számtalan módosításon esett át. Sőt a 110 lovas többet pörög minden fokozatban a 106 lovasnál,  autópálya tempónál 2750-et hatodikban,  és 100-nál is 2200 körül forog ( itt a 732-es 2000-et pörög ). Barátom Lagunájába a 110 lovas verzió van,  egy 140-140 km-s oda vissza eléggé finom és spórolós menet 0,7 literes különbséget mutatott a 106 lovas javára (4,0 illetve 4,7 de ez nem mérvadó a nagyobb kasztni miatt ).  Na majd holnap mutatok fogyasztási értékeket fedélzeti szerint (  lesz egy 90 km-s főút, 130 km autópálya, 35 km Bp, 60 km autópálya, 45 km főút oda, szombat vasárnap város, majd vasárnap este ugyanez vissza), vasárnap meg teletanra számolunk mégegyszer. 

Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40564

Azért én annak utánanézek hogy a motorvezérlés mennyire tolerálja (egyáltalán tolerálja e) az általad leírt 1,5-2bar olajnyomás különbséget. Nem kellene ekkora különbségnél hibakódot dobnia? 

Előzmény: vidiadv69 (40562)
vidiadv69 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40563

Ja és nem mindenki új autót vesz. Szóval ki tudja milyen volt az előélet. Így csak akkor tudod rendesen betartani a cserperiódust ha megvetted. A többi már csak remény. Amúgy meg tudok olyat is , hogy új vásárlás 15 ezrenként olajcsere elf 5w40 . És mégis csapágyas lett 150 ezer körül. Ennek az ellenpéldája 20 ezrenként elf 5w 40 és 320 ezer van a kocsiban. Igaz az céges és inkább autópályás. És innen megint találgatás. Az autópályán folyamatos magas fordulat van.Lássuk be hideg motorral ide oda szaladgálok. Na ezt nem bírja ez a motor. Érdekes, hogy a 3 scenicben és lagunában 110 pacis van. Azokkal még nincsenek gondok. A 3 meganban meg 90 lovast tettek. Elvétve találsz 106 pacist 3 scenicben és meganban. Majd átugrok a 3 fórumba, hogy milyen a 2.0  150 pacis dci. Vagy ha van tapasztalata valakinek hallgatom.

vidiadv69 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40562

A hajtókarcsapágy kapja a legnagyobb terhelést. Ugyanis egyenesvonalú mozgást alakít át. Ehhez kap egy szóró olajozást. Na most alacsony fordulatnál nincs csak kb1-1,5 bar az olajnyomás és ehhez jön az hogy 6.fokozatban gyorsító áttételnél viszi a 1,2 tonnás kasznit. 2500 fordulat körül azért ott van a 2,5-3 bar nyomás.  Nem mindegy.

Előzmény: Zsuppim (40561)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40561

"Az a baj az alacsony fordulattal, hogy nem kap megfelelő olajozást a hajtókar." - hm ez nem teljesen igaz. A 30000 km-s olajcsere intervallummal megáldott motoroknál valóban lehet ebből gond, ezért ( és még más okok miatt is ) később a rönó visszavette 20000 km-re az inspekciót. Én kezdetektől fogva megfeleztem az olajcsere periódust ( először 9000 km, onnantól 15000-15000 ), volt már hkcs-cserém, a motor belső alkatrészei fémtiszták, nincs barnulás-sárgulás-olajsár-korom-lerakódás. A k9k732-nek amúgy sem való 6. fokozatban 50 km/h-val gurulgatni, nem erre lett tervezve ( ezt jelenleg a sz@r Vw céges autóm tudja, viszont alkalmanként  csúnyán rángat és képes fordulaton is lefulladni - tegnap is többször megtette a rohadék - ). 

"De van itt pár kolléga aki 10 ezrenként cserélte az olajat csapágyazás után és mégis csapágyas lett." - hát ez az, nem csapágyazás után kell elkezdeni a sűrűbb olajcserét. A 30000-es intervallummal hajtott autóknál hkcs-csere esetén alaposan át kell nézni mindent, ( hkcs-csere előtt érdemes átmosatni a motort ), ha szükséges olajpumpát is kompletten cserélni kell. Ha a pumpa a hibás, akkor viszont nem a hkcs vagy a főtengely csapágyazása megy el elsőnek, hanem a turbó integet, akár egymásután 2-3× is, mielőtt a hkcs vagy a főtengely hullana el. Csavarjunk még egy kicsit ezen: turbó hiba esetén nem kell egyből az olajpumpára gyanakodni, okozója lehet akár a nem megfelelő minőségű olaj használata is. 

Savika66 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40560

ELADÓ 2006.10. havi felújított (számlás, garanciával) 1.5 dci 106LE, Renault Scenic motor K9K (Fűzött blokk és komplett hengerfej) Lagunába és Meganba is jó.

http://www.expressz.hu/1-5-dci-106le-k9k732-47491206/

Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40559

Ha kilövöldözi a biztosítékot az valóban trafóhibára utal. Mi a jelenség? Ellövi az izzót, esetleg pirossá-rózsaszínné változik az izzó fénye?

 

Nem kell 55w-os rendszert telepítened ( új trafó+új izzók ). 

 

"Azért cserélném le, mert elég gyengécske a fénye a többihez képest." - nem kell állítgatnod semmit. Az a probléma, hogy hiába tartósabb a xenon a sima izzóknál, 2-3 év használat után sötétedik a fénye. Én először az autó 3 éves korában cseréltem fejeket, mert éjszaka kezdtem nem látni ( csere előtt már simán volt 8500K-s, erősen kékes fénye az izzóknak ). Kékes színű 6000K-s fejek helyett 3000-4300K-s fejeket szerezz be, ezek sima fehér fényt adnak és 2-3 év aktív használat után még úgy világítanak mint egy új 6000K-s. A Maxlux fejek tartósak és nagyon jó minőségűek, kb 11000 huf /db áron mennek. Ha trafót is cserélni kell, akkor  szintén Maxlux a megoldás hosszú távra, 13000 huf /db. 

 

 

Előzmény: DCIATI (40543)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40558

Így jársz vele ?

 

Előzmény: 1.5döci (40557)
1.5döci Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40557

Így van már 2x sajnos.

Az első alkalommal meg is szorult a motor,most viszont még nem van,hogy alapjáraton nincs is csapágy hangja csak fordulaton,de szerintem még így sem lesz elég neki egy csapágyazás. :S

Előzmény: vidiadv (40556)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40556

Visszaolvastam . Látom neked már 2x lett csapágyas. Ismétlem. Tényleg nincs leírva.

Előzmény: 1.5döci (40554)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40555

Az a baj az alacsony fordulattal, hogy nem kap megfelelő olajozást a hajtókar. Nem akarok most regényt írni de kérdezz meg egy autószerelőt elmagyarázza , hogy miként van olajozva a hajtókar. Leírva nincs ez sajnos tapasztalat. Sok szerelő pl úgy rakja vissza csapágyazás után az olajszivattyút hogy emel a nyomáson. Most ne menjünk bele miként. Megvan a módszer hozzá. Szerinted miért szólnak a turbó felújítók, hogy tessék olajpumpát is cserélni. Nekem is szóltak. Ezt sajnos elbaszták a renaultnál . Csak nem ismerik el. Illetve volt akinek cserélték a csapágyat.De nyugodtan gurulgass 6 fokozatban 50 km/h-val. Csak szólj kérlek mikor lesz csapágyas. Ráadásul tetézi ezt a 30 ezres olajcsere. De van itt pár kolléga aki 10 ezrenként cserélte az olajat csapágyazás után és mégis csapágyas lett. Én is megszívtam. 144 ezerrel vettem 155 ezernél csapágyas lett. Hidd el körbejártam a témát. Három renault szervizes ismerősöm is van. Ez a 3 renaultom. Az előző kettővel mentem 200 ezer km de nem szívtam vele annyit mint a scenickel. Sőt eddig volt 2 renault 3 fiat 1 citroen . Ezekre összesen nem költöttem annyit mint a scenicre. Nem soroltam fel a szocilalista blokk autóit de abból is volt 4. Most van a felújított motorban 2000 km. De ez már nem olyan. A hangja sem olyan mint volt. Tudom , hogy nincs 2 egyforma motor. A másik a tudat, hogy bármikor megtörténhet újra.

Előzmény: 1.5döci (40554)
1.5döci Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40554

Persze a másik motoré lett átrakva!
És ez hova van írva, hogy nem lehet alacsony fordulaton használni a 6 sebességes dci-ket? :D

Előzmény: vidiadv (40533)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40553

3-4 éve benne van az autóban, nincs panaszom rá

Előzmény: Trotter66 (40552)
Trotter66 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40552

:))))

 

Van annál sokkal jobb is.

Előzmény: Törölt nick (40551)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40551

vegyél márkaszervizben izzót tartós és jó a fénye

Előzmény: Batman72 (40548)
Trotter66 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40550

Ehhez csak annyi, hogy a xenonnál az első tengelyen is van magasságmérő jeladó.

Előzmény: stevie-13 (40547)
Trotter66 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40549

Már hogyne tudnák.  Az éppen aktuális best of kategória az Osram Night Breaker Unlimited verziója. 

Előzmény: Batman72 (40548)
Batman72 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40548

Azért cserélném le,mert elég gyengécske a fénye a többihez képest.

 

 

Szerintem egyszerűen rosszul van beállítva. Állj egy falfelület elé, és emeld meg a fénykéve magasságát.

 

Nekem a 2008-as Grand-nál kezdetektől fogva bajom van a világítással.

Asszem írtam már,de pl.a nejem C3-as Citroenjén  olyan fény van,hogy szerintem nekem talán a refim tud olyat. :)

...és sima H7-es van abban is.

Semmi csiribiri ultramegahiper izzó..

Ez a projektoros lámpa nem tudom milyen újításnak indult,de szerintem  szar.

Vagy tud valaki valami "komoly" izzót?

Előzmény: stevie-13 (40544)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40547

Mit jelent az a kézikönyvben hogy számítógéppel kalibrálják a rendszert?

 

 

Gondolom, az automata magasságállítás miatt. A hátsó tengelynél mért süllyedésre mennyit korrigáljon a magasságállító.

Előzmény: justokah (40546)
justokah Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40546

Gyári xenonos témához hozzászólva: Mit jelent az a kézikönyvben hogy számítógéppel kalibrálják a rendszert?

vidiadv69 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40545

Dehogynem. Nekem hengerfejes volt. És amikor a bedolgozott levegő ért a termosztáthoz akkor felugrott fullra 2 mp múlva odaért a folyadék és visszaugrott. Én is csak néztem, hogy liftezik a hőfokmérőm. Aztán amikor levegő felért a fűtőradiátorba és elment a fűtésem egyből rájöttem, hogy mi a baj.

Előzmény: S.P (40539)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 40544

Kérdésem: szeretném a 35W-ost 55 W-osra cserélni. Lehet ezt? gyárilag nem valószínű, hogy van, így az utólagosan beépíthetőket érdemes egyáltalán használni, vagy felejtős és inkább maradjon a gyári?

 

 

Mivel a HID-fényforrás egészen más elven működik, mint egy izzó, a "nagyobb felvett teljesítmény" nem jelent nagyobb fényerőt. Az utángyártott cuccok között valóban létezik "55W" kivitel, ami azokba az autókba való, amiknek a gyári CAN-BUS rendszere használja a fényszóró fogyasztását is valamire, pl. a fogyasztás csökkenéséből veszi észre a kiégett izzót. Ezeket a rendszereket megzavarja az utólagos xenon szett, ezért készítenek belőlük Can-bus-kompatibilis 55W kivitelt.

 

Az "55W" szettek tehát ugyanúgy 35W áramot vesznek fel, de közben melegítenek egy ellenállást is, így a vezérlés szabványos, 55W terhelést lát.

 

Ilyenre tehát nincs szükséged :-)

 

 

Azért cserélném le,mert elég gyengécske a fénye a többihez képest.

 

 

Szerintem egyszerűen rosszul van beállítva. Állj egy falfelület elé, és emeld meg a fénykéve magasságát.

 

Valahol a fényszóró testén van egy nagy, műanyag csavar, azzal tudod szintezni a fénykévét.

 

A gyári beállítás túlságosan az autó orra elé világít. Tapasztalatom szerint büntetlenül meg lehet emelni a fényszórót - jópár tucat méter fényt lehet nyerni anélkül, hogy a szembejövőket zavarná.

 

 

 

Előzmény: DCIATI (40543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!