Az önindítóhoz a legegyszerűbben úgy férsz hozzá, hogy leveszed a turbóról a gumicsöveket.
Az önindítót három csavar tartja, abbol kettő átmenő, vagyis ellen kell tartani. Ráadásul a csavarra 13-as, az anyára 15-ös kulcs megy rá. A harmadik csavar egy rögzített menetesszáron lévő anya.
Mindenképpen áramtalanítsd az autót, mert külömben a blendixre menő bazi-pozitív kábelt leszedve, látványos szikraesőt produkál az aluminium szívósoron, hervatag lukat biggyesztve reája.
Nekem 28000 helyi egységért kicserélték a csapágyat, perselyt, szénkefét, blendixet, fogaskereket, rugót.
Emlékeim szerint volt már itt a törzsgárdából olyan, aki újíttatott fel D1 önindítót, szóval majd beszámol az esetleges buktatókról. De először azért fuss egy kört a testkábel és az akksisaruk körül, mert lehet, hogy csak ennyiről van szó, és akkor 5 perc munkával, 0 Ft-ból megvagy. Ha ez nem járt sikerrel, akkor egy önindító felújítás sem szédületes összeg, és akkor az 10 évre le van tudva.
Köszi. Víz nem hinném hogy befolyna, az tartja a szintet, kontaktot megnézem odalenn, de szerintem önindítót kéne felújítani. Mennyire bonyolult vajon leszedni?
Az önindító (bizonyos extrém esetektől, pl. zárlat, visszafogás) eltekintve mindig "ugyanannyit kér", a probléma általában az, hogy nem kapja meg. Ez előfordulhat eloxidált testkábel, lötyögő akksisaru stb. miatt, végig kell követni a delej útját, és mindenhol ellenőrizni a kontaktusokat. Illetve ismerek egy másik hibalehetőséget is, ami a reggel nagyon nehezen tekerő (de melegen már szépen dolgozó) önindítóval lehet összefüggésben: hűtővíz a hengerben. Egy dízel és egy benzines autóval is találkoztam már (off márkák), ahol ez okozta a problémát. Konkrétan a kiégett tömítés miatt hűtővíz szivárgott az égéstérbe, emiatt reggelre kvázi megtelt a henger fagyállóval, ami pedig folyadék jellegéből adódóan nem igazán összenyomható, tehát sürítés fázisban durván meg tudja fogni a dugattyút, így a főtengelyt és vele együtt az önindítót is. Aztán ha sikerül átlendülni ezen a fázison, akkor szépen kinyomja a kipufogóba, és innét kezdve nincs lötyi a hengerben, vagyis a következő indítózáskor semmi sem fogja meg az önindítót, hibátlanul teszi a dolgát. Huzamosabb időre leállítva viszont ismét kezdődik a beszivárgás. És ugye itt térünk vissza az első mondathoz, ugyanis a villanymotoron keresztül átfolyó áram brutálisan meg tud ugrani, ha valami lefogja, emiatt szoktak leégni a túlerőltetett fúrógépek, sarokcsiszolók is (nagyobb áram, nagyobb hő). Reméljük, hogy csak az első forgatókönyvről van szó nálad, és hidegben valahol nem tökéletes az érintkezés.
Létezhet olyan, hogy hidegben az önindító túl sok áramot kér? Nagyon nehezen forgat, akksicsere után is. Pici melegedés után már jó. Vagy egyszerűen csak túl gyenge, és nem bírja a hideg motort forgatni? Vagy kontakt hiba miatt nem enged át elég ampert?
A jelenleginek kiszakadt a közepe,viszont új kevláros betéttel van felütve.Ezért kellene egy jó de kopott tárcsa,amire át lehetne ütni a kevláros betétet.
Remek túra volt, köszönet mindenkinek, aki eljött (mindenki, aki ígérte, el is jött, ez igen dícséretes, pláne a múltkori Kompy-féle bukott túra után). Külön öröm, hogy kb. időben el is tudtunk indulni. Aki eddig csak sajnálta, hogy nem jött, az most már nagyon bánhatja :) Nelsonnak bónusz köszönet, hogy a slick gumival vágta előttünk az utat a rázós részeken. Az ő helyismerete révén igen hatékonyan tudtuk az összes pocsolyát gyorsan megtalálni. A következő túrák kedvéért mondom, hogy lehetőleg mindenki hozzon magával PMR rádiót. Pár kép:
Az első elakadás.
A csapat az étteremnél, ami még nem volt nyitva.
Nelson is elásta magát. Sz. mester kárörvendve figyel :)
Mikor meguntuk a csövet, bementünk az erdőbe, ahol ilyen fenevadakat láttunk.
Azért látom az első két képből, hogy sikerült magatokkal vinni egy amatőrt is aki azt hitte hogy a fostos 7.50-es gumijaival ő a király:))))))))Azt otthon meg most ott hüppög, hogy mennyire csíra volt:)))))
Értem a célzást, de most van egy kis likviditási probléma, a partnerek nehezen fizetnek, nem hiszem, hogy sokra mennék, ha a bíróságokra ráküldeném a gyáli pénzbehajtókat :)
Már lemontam az AT-ról, a kocsi úgy ahogy rendben van, egy kicsit lennt van az orra. Megnéztem a hátulját, oda már beszereltek egy old emu szettet az elődeim, így csak az elejét kell igazítani, alig várom, hogy kicsesszem az első rugókat és gátlókat......