Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djtoci Creative Commons License 2011.01.22 0 0 12143
Uraim! Köszönöm a válaszokat! Akkor 8,5-ig nem aggódom! A régi sem evett többet. Viszont ha ez többet iszik, akkor...többet tankolok! :-)

Valakinek egyébként van váltó-szinkrongyűrü cserére ár-tapasztalata?
AAAAAAAAAAAAAAA
Generator2 Creative Commons License 2011.01.22 0 0 12142

T uraim! Következö a gondom. Opel Vctra B karaván 2000cm benzin - gázüzemü. Benzin üzemmodban alpjárat ingadozik, gázüzemben pedig fölpörög 2000-2500 as fordulatra az alapjárat. Azt mondták alpjáratimotor a rossz. Csere után sem lett jobb a helyzet. Volna vkinek használhato ötlete? Köszönöm.

veciv6 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12141

Erre volt 1 jó példám....

Debrecenbe mentünk(nyár,klíma) anno 2.5 v6 automata omegám volt akkor,a haver egy 2 éves 1.6 Borával.....Mikor hazaértünk neki 11.2-t mutatott a fedélzeti-nekem 9.8-at......

Előzmény: otto16V1,6i (12134)
veciv6 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12140

Naaa......Súly,motor,lóerő függvényében nézve hidd el az igen is jó érték......

Előzmény: djtoci (12133)
veciv6 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12139

Pont így gondolom,az nagyon jóóó.......

Előzmény: MBman (12132)
ahegedus Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12138

Üzemmeleg motornál nálam 1-1,1 l/h amit ír. Régen a karburátorosoknál azt oktatták, hogy 3 l/h egy normál autó fogyasztása :)

Előzmény: Nick_X14XE (12137)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12137

A 8.1 az kifejezetten jó érték. Vagy nem is város igazán az a város.. :)

 

Nektek mennyit mutat állóhelyzetben az alapjárati fogyasztásra? Nekem olyan 0.9-1.2 l/h körül van.

 

Az 1.2-es Corsának kb. feleennyi. Ebből is következik, hogy a városi fogyasztása sokkal jobb a kicsinek...

Előzmény: djtoci (12131)
ahegedus Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12136

Abszolut igaz, hogy a főváros teljesen más a fogyasztást nézve, mint a vidéki városok. Én kb ugyanannyit vagyok Pesten, mint Győrben. Főváros 8,5-8,7, Győr épp egy literrel kevesebb. Ez mondjuk normál használat, tehát nem a lámpától lámpáig gyorsulási verseny, ritkán engedem 3000 fölé a fordulatot. Vidék pálya kombináltan 6,5-7 és ez a 2.2-nél. A fővárosban egyre inkább a tömegközlekedést választom, főleg ha sietnem kell :)

Előzmény: Sada5 (12135)
Sada5 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12135

Nem kárörvendésből, de örülök hogy ezekkel az adatokkal nem vagyok egyedül.

Azt hittem csak az én 1.6-om eszik 10 L környékén városban.

Igaz elég nehéz egy pesti város közlekedést összehasonlítani, bármely más vidéki városéval.

Mikor a melóhelyre, ami 7 km, néha 45-60 perc alatt érek be, szerintem sehol másol nem lehet reprodukálni, csak Bpesten.

Előzmény: otto16V1,6i (12134)
otto16V1,6i Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12134

Én is úgy gondolom, hogy elszámolta magát, de végülis a különbözet benzint is ő tankolja. Legyen mázlija. De ne feledjük el, hogy egy 1,3 tonnás autó mozgatása fingal nem megy. Az én 1,616V motoros gépem ha nincs autópálya akkor 6,7-7,2l/100km ha van pálya akkor 7.2-7,6 klímától függően, város nyáron 9,2-10,5 klímától függően, és télen csak város 11-12.

Előzmény: MBman (12132)
djtoci Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12133
Én meg sokallom, de majd megpróbálom lenyomni! Ezt úgy tudom elérni a legkönnyebben, hogy többet megyek majd a robogóval! :-)
Előzmény: MBman (12132)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12132

"Ismét egy kérdésem volna! Nekem 80%-os városi használatban, állandó klima és ülésfűtés használata mellett 8,1 literes fogyasztás jött ki. Az X20XEV motor esetnén mennyire reális ez az érték?"

 

Teljesen normális. Én még kevésnek is találom :)

Előzmény: djtoci (12131)
djtoci Creative Commons License 2011.01.21 0 0 12131

Jó reggelt az Uraknak!

 

Ismét egy kérdésem volna! Nekem 80%-os városi használatban, állandó klima és ülésfűtés használata mellett 8,1 literes fogyasztás jött ki. Az X20XEV motor esetnén mennyire reális ez az érték?

 

Valamint valaki csináltatott már a váltóban szinkron-gyűrü cserét? Kb mennyibe fáj egy ilyen kanyar?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

joci-01 Creative Commons License 2011.01.20 0 0 12130

Köszönöm ez tényleg jónak tünik sőt még az ára sem olyan veszélyes!

Előzmény: otto16V1,6i (12127)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12129

ennyiért nem venném meg az tuti. van itt monoron egy srác ő 45-50ért csinál egyet katalizátorig ami dob is a gépen.... csak azért akartam a calibráét rárakni, mert ugye az hengerenkénti leömlős és azért csak dobna valamicskét a gépen :D

Holnap suli előtt lemászok és megnézem még egyszer, hogy mit lehet vele mókolni, mert most csak ránéztem azt anyáztam.... Ismerősnek az A vekiben van ilyen motor csináltatott hengerenkénti leömlőt és sokkal jobb lett neki a gép. nyomatékosabb is lett egy kicsivel és szerintem jobban is gyorsult tőle.

Előzmény: mumtaz (12126)
otto16V1,6i Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12128

Ja és a Navigációm is tud blútot, meg minden csodát aztán mégse használom másra mint navigálni.

otto16V1,6i Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12127

http://www.bestdigital.hu/fm-transmitter-soundfly-sd-p-92.html

Nekem ez a traszmitterem van csak ez egyel újabb. Én meg vagyok vele elégedve. Szerintem tök felesleges blútosat venni, mert minnél bonyolultabb annál több baki lehet.

Előzmény: joci-01 (12112)
mumtaz Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12126

Baszki. Tényleg ennyit akarsz copni vele? Én már rég megvettem volna azt, ami a dinamit oldalán van. Ez nem öntvény, hanem hegesztett.

 

http://www.hasznaltkipufogo.hu/csonk.php

 

Felülről a harmadik. 28 ropi, ami még mindig minimum egy tízessel olcsóbb a gyári öntvény szutyoknál.

Előzmény: kiskaldi! (12125)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12125

na emberek elsőre megbukott a c20xe hengerenkénti leömlős projekt...

megérkezett a leömlő... nézegetem mondom valami nem stimmel. csavarok száma 12 a calibránál. ú mondom mindjárt tömítések alapján össze hasonlítom... savanyú citromba haraptam úgy érzem... szóval sz.pjon le az opel..... most van egy eladó calibra leömlőm.... de nem tettem le a kib@szott hengerenkénti leömlőröl... ha nagyon bepipulok keresek olyat aki ki tudja vágni pontosan a platnit hozzá és a caliérol levágom a gyárit és felkerül a legyártatott. már csak olyat kell találnom aki pontosan ki tudja vágni és emberi áron :D XD

tom71 Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12124

Mindenkinek köszönöm a javaslatokat!!

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12123

Nagy igazság, hogy csak megfelelő hőmérsékleten ( 18-19° fölött ) szabad műanyag dolgokat szerleni, mert könnyen törés lehet a vége.

 

A tükörnek, ill. a mozgató mechanikának lehet , hogy nincs semmi baja, csak beszorult oda valami ! Nálam előfordult ilyen, egy kemény bogyót operáltam ki tavaly ősszel a tükörlap mögül.

Előzmény: Sada5 (12117)
AAAAAAAAAAAAAAA
ahegedus Creative Commons License 2011.01.19 0 0 12122

Szerintem mindenképp érdemes bevinni egy közeli opel szervizbe állapotfelmérésre. Itt sok dolgot meg tudnak nézni amit nem látnál. Mindenképp kérj Tech-2-es kiolvasást, mert ha az eladó, netán egyes visszajelzőket kikötött és pl nem jó az abs azt is látják. Nemszokott drága lenni, jellemzően 5-10 e Ft-ból megvan, annyit meg mindenképp megér.

Előzmény: tom71 (12114)
MBman Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12121

Arra figyelj, hogy a hiba visszajelző lámpák a műszerfalon (ABS, légzsák, töltés, engine check stb) gyújtás ráadásra gyulladjanak fel, majd aludjanak el indítás után. Szoktak trükközni vele, hogy kiveszik az izzót, és ami nem látszik, az nem fáj :)

 

Ha nem dieselre vágysz, akkor mindenképpen 2001 utáni 1,8-asat ajánlok. Az idősebbeknél egyre kevesebb az esély rá, hogy jót fogj ki, egyre nagyobb eséllyel fognak eletronikailag szarakodni. 1.8-asat pedig azért, mert ehhez a kasztnihoz kell a 100 LE feletti teljesítmény, ha dinamikusan akarsz közlekedni. Az 1.6-os tulajok szerint egyébként az a motor is elég. A B2-es széria kasztni rohadás ügyileg is jobb.

 

 

Előzmény: tom71 (12114)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12120

"Nem lehet valahogy lepattintani a tükröt, a mozgató szerkezetről?"

De igen, müanyag karmokkal kapaszkodik 1-1 gömbbe, amit az állítómotorok tolnak ki-be.

Lehet valami fűtött helyen kellene csinálni (vagy megvárni a tavaszt :) ), talán kisebb az esély hogy törjön valami a ridegség miatt.

Előzmény: Sada5 (12117)
szalaiistvan Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12119

Hi,

 

Z18xe : motorvezérlő, trafósor, leömlő repedés, kábeltörés hátsó ajtó és kombinál az 5. ajtónál

Amúgy jó kocsi :)

Előzmény: tom71 (12114)
veciv6 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12118

Az jó lesz,mert mindig betéved valaki hasonló kérdésekkel........ ;-)

Előzmény: mumtaz (12115)
Sada5 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12117

Talán ez kiindulási pontnak jó: http://topel.hupont.hu/11/tipushibak

+ban még annyi, hogy az EGR is egy elég gyenge pontja a motoroknak.

 

Ezeken kívűl szerintem a szokásos dolgokat kell átnézni, amelyeket bármelyik használtautó vásárláskor.

A kaszninál a hátsó ajtók alatt / mellett szokot még talán megindulni a rozsdásodás, ami kis felhólyagzódással kezdődik.

 

Megbontottam az elektromos tükör kapcsolóját és eláztattam wd40el, de semmi. Viszont valaimért sokkal jobban feszül a tükör a függőleges állításkor (mikor kézzel mozgatom), mint a vízszintesnél. Lehet ott van berohadva valami és a motor hiába erölködik.

Nem lehet valahogy lepattintani a tükröt, a mozgató szerkezetről?

Előzmény: mumtaz (12115)
veciv6 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12116

Ok......sok sikert...... :-)

 

Mint minden más autónál-apró jelek amik engednek következtetni a valós km.-re,karosszérián az esetleges törésre,minden extrát megnézni működik-e rendeltetésszerűen,kormánymű,futómű,nem-e füstül kékesen a benzines-alapjárata nem-e ingadozik,ne legyen rozsdaboglya...

Disel ne kormoljon túlságosan,ne torpanjon gyorsításnál,hidegen-melegen induljon pöcre.......Lehetőleg magánszemélytől venni ne kereskedésből......-nagyvonalakban ennyi....

 

Máskor picit bővebben-benzines 1.6-2.6 között.....diesel 1.7-2.2 között ami a motort illeti-így picit többet lehet segíteni.... ;-)

Előzmény: tom71 (12114)
mumtaz Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12115

Sakcok. Írjátok már le a típushibákat meg egyebeket (Mire kell figyelni), meg a többi jótanácsot. Nem akarom összemazsolázni a topicból.

Viszont most már csinálok egy FAQ-t és akkor elég csak belinkelni.

tom71 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 12114

Urak!

 

valószinűleg veszek egy B Vectrát... mire kell kiemelten odafigyelni... tipushibák stb...

 

köszi...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!